Paras perus sinappi kinkun kanssa? Ei tarvitse olla kallis.
Kommentit (275)
Olen samaa mieltä. Siksi EI sinappia vaan piparjuurta. Kaupasta saa valmista tahnaa mutta maku vähän etikkainen. Osta piparjuuri, raasta he mahdollisimman hienoksi ja lisää kermaa. Paksuuden voit itse päättää kerman avulla. Niin hyvää ettei sanotuksi ...............
Vierailija kirjoitti:
Auran makea sinappi.
Kotitekoinen tietty parasta kuitenkin, kun sen väkevyyden ja makeuden voi säätää semmoiseksi kuin haluaa.
Auran makea olisi hyvä, jos olisi enemmän myös potkua.
Nyt siihen pitää vetäistä viereen rantu sitä tosi tulista.
Itse tehty sherrysinappi. Niin hyvää, että sitä kuluu melkein enemmän kuin kinkkua.
Vierailija kirjoitti:
Salosen pimeä pullo keltainen. Mukavan makea, sopii hyvin kinkulle.
Juu. Näiden pikkufirmojen sinapit ovat parhaita. Eniten kotitekoisen makuisia, aika tulisia.
Tosin nämä on melkoisen samanlaisia kaikki.
Johny's sinapit on ehdottomasti parhaita, sopii kinkun niinkuin grillimakkaran päälle. Makuja on monia, omat suosikkini on shipotle&mustapippuri ja toinen hyvä on mango&habanero.
Suosittelen testaamaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei ole rakenne eikä maku muuttunut mihinkään. Sentään koko aikuisikäni ollut vihreä Turun sinappi käytössä.
Okei taida olla aika nuori sitten. Paljon "juoksevampaa" on nykyään kuin omassa nuoruudessa.
Glukoosi-fruktoosisiirappi on myöhempi keksintö, ehkä siksi on nykyisin juoksevampaa kuin ennen.
Coopin sinapit prismassa on hyviä. Punanen ja vihrä ainaskin kun olen niitä maistanut. Eikä kaikekseen ole kalliita.
Jos tykkää vähän vahvemmasta sinapista niin ehdottomasti maailman mestaruudenkin voittanut Kökar senap
Vierailija kirjoitti:
Johny's sinapit on ehdottomasti parhaita, sopii kinkun niinkuin grillimakkaran päälle. Makuja on monia, omat suosikkini on shipotle&mustapippuri ja toinen hyvä on mango&habanero.
Suosittelen testaamaan.
Ihan käsittämätöntä, miten ihmiset eivät osaa enää kirjoittaa suomea.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei ole rakenne eikä maku muuttunut mihinkään. Sentään koko aikuisikäni ollut vihreä Turun sinappi käytössä.
Okei taida olla aika nuori sitten. Paljon "juoksevampaa" on nykyään kuin omassa nuoruudessa.
Glukoosi-fruktoosisiirappi on myöhempi keksintö, ehkä siksi on nykyisin juoksevampaa kuin ennen.
Nykyversio näköjään etikoituu helpommin tuubissakin, jos on pitkät käyttövälit. Ekalla puristuskerralla käyttötauon jälkeen tulee vain etikkalientä ja vasta toinen puristus antaa kunnon sinappia.
Vierailija kirjoitti:
tämä on yllättävän hyvä ja edullinen:
https://www.kotisinappi.fi/kotisinappir-tuubit/kotisinappir-mieto
Tämä menettelee ja sopii kinkkun kanssa paremmin kuin turut ja aurat, joita käytän kyllä muuten.
Pyrin kyllä aina ostamaan jonkun konjakkisinapin tjsp. jostain myyjäisistä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Karkea Dijon-sinappi on ehdottomasti parasta.
Jeesss! On hyvää! 👍
Ei se ole enää sitten perinteinen suomalainen joulukinkku, jos siihen pääle vedetään dijonia!
Dijon on aika samanmakuista kuin jos tekisi itse sinapin. Siis hyvin lähelle. Kaupan putkilosinapit ei ole itsetehdyn makuisia.
Eli jos omaa perinnejoulua mietin, eikä syystä tai toisesta tehtisi tehdä sinappia itse, ostan dijonia.
Miksi pilata hyvä kinkku jollain sinapilla?
Itse ripotttelen pippureita. Mauste-, musta- ja sekoituspippureita. Nam!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Karkea Dijon-sinappi on ehdottomasti parasta.
Pösilö, se on tarkoitettu ruuanlaittoon eikä pöytämausteeksi. Kysy vaikka ranskalaisilta.
Kuinka monelta pitää kysyä? Heitä on noin 65 miljoonaa ihmistä.
Jos riittää yhden ranskalaisen kokin mielipide, niin mun käyttämä ranskalainen kokkaussivusto laittaa karkeaa dijon sinappia croque-monsieurin kinkun kanssa. Eli kinkkuvoileipään laitetaan nimenomaan karkeaa dijonia.
Miksi ei siis sopisi joulukinkkuunkin? Jos ranskalaisen mielestä se on parasta kinkun kanssa?
https://lacuisinedegeraldine.fr/croque-monsieur
Salosen pimeä pullo keltainen. Mukavan makea, sopii hyvin kinkulle.