Oon 31v mies ja mua oksettaa nykymaailma ja nykysuomi
Somekulttuuri.. Seksillä, heikkoudella, valheilla, itsekkyydellä itsensä myyminen
Ei mitään moraalia tai arvoja tai mitään kenelläkään.... Pelkkä seksi myy ja alastomuus, se peittää kaiken oleellisen alleen.. Mutta kai se on tarkoituskin, kansan tyhmentäminen pelaa pelkästään Eliitin pussiin.
Kai mä oon vanha sielu itse kun mulle asioilla on oikeasti väliä
Kommentit (217)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Koska minulla on lapsia niin katson lastenohjelmia jatkuvasti. Vositiko kertoa missä ohjelmissa ja millä tavalla on puskettu jonkinlaista vähemmistöagendaa ja seksuaalisuutta?
Olen eri, mutta luin vasta jutun, jossa kerrottiin, että ryhmä hauhun on tulossa/tuli muunsukupuolinen ihmishahmo. Eikä tää taia olla ainut tapaus, mutten tosiaan ole tähän silleen perehtynyt.
Siis Ryhmä Hau vai joku sen spin off? Oliko se siis toi River, joka ei tuo sukupuoltaan esille mitenkään? Onko se siis kovin ongelmallista jos hahmon sukupuolta ei tuoda esille?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Koska minulla on lapsia niin katson lastenohjelmia jatkuvasti. Vositiko kertoa missä ohjelmissa ja millä tavalla on puskettu jonkinlaista vähemmistöagendaa ja seksuaalisuutta?
Olen eri, mutta luin vasta jutun, jossa kerrottiin, että ryhmä hauhun on tulossa/tuli muunsukupuolinen ihmishahmo. Eikä tää taia olla ainut tapaus, mutten tosiaan ole tähän silleen perehtynyt.
Voisitko hieman enemmän perehtyä ettei tarvitse mutulla mennä?
Sivusta vastasin juttuun, johon ei ole itselläni kiinnostusta suuntaan tai toiseen. Eli en ala perehtymään. Siinä lukemassani jutussa kerrottiin tämän hahmon tekijästä, joka oli tehnyt muihinkin lastenohjelmiin hahmoja.
Hei, mä selvitin. Siis ilmeisesti Ryhmä Haulla on spin off Rubble & Crew ja siinä on hahmo River. Siis ilmeisesti hän ei ole sarjassa tuonut esille olevansa non-binary eikä käytä mitään erikoispronomineja, mutta se ei vissiin ole niiku selkeästi tyttö tai poika. Mutta siis skeittaajatyyppi. Voi kamala.
Missä kohtaa ap sanoi että hänelle tulee näitä kuvia? Tyhmäkin tietää, että toi on nykymaailmaa. Mullekkin tulee instagramissa siihen " etsi" kohtaan kauheesti puolialastomia naisia enkä todellakaan tykkäile sellaisten kuvista. Lopetan aina niiden seuraamiset ketkä niistä tykkäilee, vaikka kyse olisi ystävästä.
N22
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sivusta vastasin juttuun, johon ei ole itselläni kiinnostusta suuntaan tai toiseen. Eli en ala perehtymään. Siinä lukemassani jutussa kerrottiin tämän hahmon tekijästä, joka oli t
Okei no sittenhän meillä on käsillä aivan valtava ongelma joka jatkunut jo sukupolvien ajan! Kautta aikain on ollut hahmoja joilla ei ole selkeää sukupuolta. En tosin vielä ymmärtänyt miten se puskee vähemmistöagendaa.
Olen niin tottunut naisen paljaisiin takapuoliin, etten enää edes huomaa niitä. Vaikuttaa siltä, että itse seuraat kaikkia hottiksia somessa.
Seuraa älykköjä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sivusta vastasin juttuun, johon ei ole itselläni kiinnostusta suuntaan tai toiseen. Eli en ala perehtymään. Siinä lukemassani jutus
Siis mieti. Mekin vaan viattomina katsottiin Muumeja eikä yhtään tajuttu kuinka meitä groomattiin homoseksuaalisuuteen Mörön houkuttelemina. Ja lisäksi mä oon nykyään melko varma että Nipsu on gay. Voi tätä rappiota..
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ideologia puskee kovasti läpi ja ihmisiä ohjaillaan kaikessa.
Mitään konkreettista ti järkevää et osaa sanoa, kunhan höpiset nurkassa kuinka "ideologia ohjailee"... "ehdollistetut lampaat"..."liberaalit puna-viher-vassarit".."moraalinen rappio"...."trans-agenda ja vähemmistöt"..."koronapiikki ja vapaamuurarit"...
Sensuuri,ilmastonmuutos,politiikka,kaupungistaminen, m--hanmuutto on mm. ideologiaa.
Insta ei näytä mulle ikinä kenenkään takapuolia eikä muuta sopimatonta...
Seuraan mm. Xkcd, Nasaa, tiedekasvatustilejä, Helsingin Yliopistoa, tiedemeemitilejä, luontotilejä, Tervettä Skeptisyyttä, ohjelmointitilejä, monia digitaalisen taiteen tekijöitä, pelinkehittäjiä, ruokatilejä, vanhojen talojen kunnostajia ja maalaistyylisen sisustuksen tilejä.
Kannattaa varmaan säätä sitä omaa seurattavien listaa, jos se ei miellytä. Miksi katsotte ja tuette sellaisia tilejä, joiden sisältöä ette arvosta?
Vierailija kirjoitti:
Olen niin tottunut naisen paljaisiin takapuoliin, etten enää edes huomaa niitä. Vaikuttaa siltä, että itse seuraat kaikkia hottiksia somessa.
Seuraa älykköjä.
Tähänhän se perustuu, toistamiseen ja jatkuvuuteen , saadaan mitä vaan läpi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sivusta vastasin juttuun, johon ei ole itselläni kiinnostusta suuntaan tai toiseen
Siis Muumithan on oikea modernin rappion esikuva! Eikö se niiden luojakin kuulunut seksuaalivähemmistöön ja pyllyksin paljaana ne otukset kulkee! Saatiinpa selville mitä tämä lastenohjelmien kamala agenda on. Sensuroidaan Tove!
Mulle tulee pyllyjä ja matikkapähkinöitä vuorotellen. Ja toki paljon muutakin :)
Vierailija kirjoitti:
Mistä kumpuaa kaipuusi yhtenäiskulttuuriin ja juuri sinun arvojesi mukaan? Miksei riitä, että sinulla on mahdollisuus elää omien arvojesi mukaan? Miksi naapurisikin pitäisi tehdä samoin? Onko erilaisuutta vaikeaa sietää? Vai tunnetko olosi turvattomaksi, kun kaikki eivät tee niin kuin sinä? Auttaisiko jos sinä alkaisit elää niin kuin muut ihmiset?
Hyvää pohdiskelua, mutta tässä täytyy erottaa toisistaan eroavat elämäntavat ja elämänarvot suoranaisesta moraalittomuudesta ja pahuudesta.
Jälkimmäisiä ei ole tarpeen hyväksyä tai normalisoida avarakatseisuuden, sananvapauden, itseilmaisun, ihmisoikeuksien tai yksilökeskeisen kulttuurin hämäävällä sumuverholla.
Meidän täytyy kuitenkin osata erottaa väärä teko ihmisestä kokonaisuudessaan. Ihmisen teko tai ajatus voi joskus olla väärä tai paha, mutta äärimmäisen harva ihminen on kuitenkaan läpeensä paha. Jos tuomitut rikolliset olisivat läpeensä pahoja, eihän vankiloissa muuta tapahtuisikaan kuin murhia ja kidutuksia, mutta asia ei ole lainkaan niin. Suurin osa ihmisistä kykenee myöskin tappamaan sodissa, silti harva heistä on läpeensä paha, vaikka ovatkin murhaajia. Moni ihminen on ahne, mutta silti he ovat luultavasti mukavia vanhempia tai ystäviä.
Ihminen on siis pohjimmiltaan enemmän tai vähemmän keskeneräinen eli taipuvainen pahuuteen, siis itsekkyyteen ja monenlaisiin himoihin, mutta hänessä piilee myös mahdollisuus kehittyä inhimillisyydessään ja voittaa heikkoutensa. Totta onkin, että missä ilmenee eniten huonoja taipumuksia, siellä piilee eniten kasvun ja kehityksen mahdollisuuksia.
Meidän ei kuitenkaan koskaan tule normalisoida ihmisten pahuutta ja moraalittomuutta, ei hyväksyä ihmisten vääriä tekoja, vaikka emme tuomitsekaan koko ihmistä niiden perusteella. Monihan voi myös kehua olleensa läpi elämänsä lainkuuliainen ja hyvä ihminen, kyllä, kenties näin onkin tekojen tasolla, ehkä pelkästään lainkouran pelosta, mutta entä tunteiden ja ajatusten tasolla, ollaanko sielläkin oltu aina yhtä hyväsydämisiä ja kaikkia rakastavia?
Luonnollisia, yleisinhimillisiä arvoja ovat esimerkiksi ihmisten kunnioittaminen, tasa-arvo, anteeksianto, kohtuullisuus, keskinäinen avunanto ja rakkaus. Näitä arvoja tulisi kaikkien kunnioittaa, eikä niitä tulisi nähdä "rajoittavana yhtenäiskulttuurina" jossa kaikkien tulee olla ikävällä tavalla samanlaisia ja toimia samoin.
Kaukana tästä yleisinhimillisyydestä liikutaan kun välipitämättömyys kanssaihmisiä kohtaan rehottaa, ihmisiä esineellistetään, kiiltävä pinta arvotetaan sisäistä kultaa kalliimmaksi, rahan ansaitsemista pidetään kelpo syynä minkä hyvänsä tekemiselle, irstautta normalisoidaan tai itsekkyyden sokaisemaa individualismia kohotellaan yhteiskunnan korkeimmille jalustoille.
Annetaan toki kaikkien kukkien kukkia, myös niiden vähemmän aurinkoa saaneiden, mutta sen sijaan että antaisimme niiden pysyä sellaisina kuin ovat, pyrkikäämme kirkkaalla valollamme kasvattamaan niistäkin kauniita ja terveitä kukkia. Vain valo voi lopulta syrjäyttää pimeyden.
No onko hauskaa viedä keskustelu sivuraiteelle ja keskittyä sarkastisesti kauhistelemaan lastenohjelmia? Just perus nykyaika mädätystä, kun ei siedetä, jos kaikki ei ole yhtä avoimia ja kaiken sallivia kuin toiset.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mistä kumpuaa kaipuusi yhtenäiskulttuuriin ja juuri sinun arvojesi mukaan? Miksei riitä, että sinulla on mahdollisuus elää omien arvojesi mukaan? Miksi naapurisikin pitäisi tehdä samoin? Onko erilaisuutta vaikeaa sietää? Vai tunnetko olosi turvattomaksi, kun kaikki eivät tee niin kuin sinä? Auttaisiko jos sinä alkaisit elää niin kuin muut ihmiset?
Hyvää pohdiskelua, mutta tässä täytyy erottaa toisistaan eroavat elämäntavat ja elämänarvot suoranaisesta moraalittomuudesta ja pahuudesta.
Jälkimmäisiä ei ole tarpeen hyväksyä tai normalisoida avarakatseisuuden, sananvapauden, itseilmaisun, ihmisoikeuksien tai yksilökeskeisen kulttuurin hämäävällä sumuverholla.
Meidän täytyy kuitenkin osata erottaa väärä teko ihmisestä kokonaisuudessaan. Ihmisen teko tai ajatus voi joskus olla väärä tai paha, mutta äärimmäisen harva ihminen on kuitenkaan lä
Onpa hyvää ja perusteltua tekstiä. Kiva että jaksoit ja uskalsit vaivautua, voin vaan kuvitella millaista olis ollu kirjottaa tuo tänne, ja julkaista se nähdäkseen vain että ketju on jo esim poistettu :D
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Meidän täytyy kuitenkin osata erottaa väärä teko ihmisestä kokonaisuudessaan. Ihmisen teko tai ajatus voi joskus olla väärä tai paha,
Olihan se reippaasti raapustettu, mutta ihan täyttä roskaa. Mitä väliä on "irstaudella" ja "moraalittomuudella", kun ne ovat subjektiivisia asioita? Varsinkin, kun samalla puolustellaan oikeasti pahoja tekoja, että ne ovat iham fine kunhan ihminen ei ole oikeasti paha.
Teoilla on merkitystä. Teot vaikuttavat muihin ihmisiin ja aiheuttavat pahaa tai hyvää. Avarakatseisuus, sananvapaus, itseilmaisu ja ihmisoikeudet ovat heittämällä itsensä jalustalle nostavan "hyvyyden" ja "moraalisuuden" yläpuolella.
Joku töllää silmämuna kovana alastomuutta netissä ja sitten valittaa että on kyllä pahaksi mennyt kun on niin paljon alastomuutta?
Mitä väliä millään on, kun sanojen merkitys muodostuu aina niiden tulkitsijassa? Kaikki on subjektiivista ja irstailua ei ole, koska sen voi tulkinnalla selitellä myös irstailemattomuudeksi
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Meidän täytyy kuitenkin osata erottaa väärä teko ihmisestä kokonaisuudessaan. Ihmisen
Valitettavasti moraalittomuus ei ole vain subjektiivista. Moraalin kehittyminen tosin vaatii, että laskee itse itsensä itse rakentamaltaan jalustalta muiden ihmisten tasolle.
Katsellaanpa tätä moraalittomuuden "subjektiivisuutta".
Ahne ihminen voi aiheuttaa valtavaa kärsimystä vaikkapa riistämällä lapsityövoimaa tai tuhoamalla elinympäristöjä ja pohjavesiä. Hän rikkoo ihmisten välistä harmoniaa ottamalla itselleen kohtuullista suuremman osan yhteisestä, niin meidän kaikkien yhteisestä, taloudellisesta kakusta.
Seksuaalinen hyväksikäyttö, mitä muotoja se sitten ikinä ottaakaan, voi pidemmän päälle aiheuttaa ihmisille pahoja traumoja tai tunne elämän ongelmia. Tätä nuoremmat ihmiset eivät aina ajattele, kun lähtevät esim onlyfansiin tai instagrammiin.
Jokainen ymmärtää, kuinka turmiollista seurauksiltaan on usein yksilölle itselleen ja etenkin eturyhmittymälle, valtiolle, jopa koko maailmalle vallanhimo, eräs moraalittomuuden osanen sekin.
Niin kuin huomaat, moraalittomuus voi vaikuttaa subjehtiiviselta, mutta sen aiheuttamat surulliset seuraukset ovat aina ehdottoman objektiivisia.
Voisitko edes kertoa mistä luit tämän jutun kun itse en onnistu mitään löytämään?
Veikkaan että et muista sitäkään.