Mistä tulee luulo että vanhemmat naiset näpäyttelevät nuoria naisia kateuden takia?
Ja miksi täällä on joka viikko ulinaketjuja omasta rupsahtamisesta/tätimäistymisestä? Sisäinen kauneushan on tärkeämpää kuin ulkoinen kaikkien omien sanojen mukaan.
Kommentit (132)
Ja sama kateus kohdistuu myös japanilaisiin naisiin. Ja meitä Japanissa lomailevia miehiä haukutaan, kun valitsemme heidät suominaisten sijaan.
Anna kun arvaan: "EVVK"
Am I right? M28
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Meillä töissä nuoremmat näpäyttelee vanhempia, hirveä egomarssi menossa nuoremmilla naisilla, ovat olevinaan parempia, vaikka eivät ole. Mutta huvittavaa katsottavaa.
Kun keski-ikäiset aikoinaan astuivat työelämään, kuunneltiin ja otettiin oppia vanhemmista, kokeneemmista tekijöistä ja heitä arvostettiin.
Nykyään aloitetaan työelämä vähättelemällä ja näpäyttelemällä vanhempia.
Samaa käytöstä, mitä on opittu kotona, koulussa jne.
Kyllä, tämä! Itse sain aikoinaan ne parhaat opit vanhoilta työntekijöiltä, ne sellaiset asiat, joita ei koulussa opetettu. Aina sanottiinkin, että työpaikka opettaa. No nyt nämä nuoret tulee vastavalmistuneina nenäkkäinä ja ylimielisinä hyppimään vanhojen varpaille. Mitään ei oteta vastaan, ollaan niin osaavia ja tietäviä. Olen monet kerrat epäuskoisena naurahtanut, että oikeastiko sinä neuvot minua? Eikä todellakaan ole kyse siitä, että itse olisin jämähtänyt jonnekin dinosaurusten aikaan, alani vaatii jatkuvaa viimeisen tiedon osaamista, eli olen kyllä täysin perillä siitä, mitä myös siellä koulussa nyt opetetaan.
Itse olen aika lailla lakannut siirtämästä sitä ns. hiljaista tietoa eteenpäin. Jos tulee joku vastaanottavainen, niin mielelläni jaan kokemuksen tuomaa osaamistani, mutta nyt näiden kanssa pidän suuni kiinni. Siinäpähän pyristelevät.
Olin 24-vuotiaana nuorena naisena kesätöissä ja max. 10v vanhempi naispuolinen perehdyttäjäni voivotteli minulle sitä, kun olin "niin huomaamaton". Työ oli turvatarkastustyötä, eikä siinä kuulunut mitenkään muuten olla esillä kuin jutella asiakkaiden kanssa tarkastuksen aikana. Tuo perehdyttäjä sanoi jotain vastaavaa varmasti ihan joka ikiselle uudelle, nuorelle ja nätille tytölle työpaikalla. Hänen miehensä oli myös töissä samassa paikassa ja nainen varmaan pelkäsi, että joku iskee miehen. Kerroin perehdyttäjän asiattomasta käytöksestä palautekyselyssä, mutta en tiedä, tuliko naiselle koskaan seuraamuksia.
Terveisiä S:lle.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Meillä töissä nuoremmat näpäyttelee vanhempia, hirveä egomarssi menossa nuoremmilla naisilla, ovat olevinaan parempia, vaikka eivät ole. Mutta huvittavaa katsottavaa.
Kun keski-ikäiset aikoinaan astuivat työelämään, kuunneltiin ja otettiin oppia vanhemmista, kokeneemmista tekijöistä ja heitä arvostettiin.
Nykyään aloitetaan työelämä vähättelemällä ja näpäyttelemällä vanhempia.
Samaa käytöstä, mitä on opittu kotona, koulussa jne.
Jaa. Itselleni ne keski-ikäiset alkoivat heti lässyttämään ja korostivat puheissaan paremmuuttaan minuun vaikken sitä kyseenalaistanut. Sitten kuitenkaan eivät tarjonneet perehdytystä vaan vaativat minua perehdyttämään heitä.
Kyllä, tämä! Vaikuttavat todella ylimielisiltä ja ottavat neuvomisena kun kerrot miten joku toinen kollega on ohjeistanut tekemään. Sitten sen sijaan että selvittäisivät keskenään yhtenäisen linjan miten asiat kuuluu tehdä ja seuraavalle opettaa, hyökkäävätkin raivomylvimään uudelle että "ÄLÄ KUULE MULLE ALA, MINÄ TIEDÄN PAREMMIN!!!"
Vierailija kirjoitti:
Nää 50v boomerit on pahimpia.
50 wee ei oo boomeri. Ota nyt selvää.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
nuoret naiset vaan ovat niin tyhmiä, etteivät osaa muulla tavalla reagoida vanhempien ja viisaampien naisten neuvoihin
Miksi olet niin typerä, että neuvot toisia jos eivät ole kysyneet neuvoa?
Onko sitten parempi antaa tehdä hommat pieleen, jos näkee, että toinen tekee ne aivan väärin?
ohis
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
nuoret naiset vaan ovat niin tyhmiä, etteivät osaa muulla tavalla reagoida vanhempien ja viisaampien naisten neuvoihin
Onko sitten parempi antaa tehdä hommat pieleen, jos näkee, että toinen tekee ne aivan väärin?
ohis
Vaikka siis tekijä olisi itseä vanhempi/lihavampi/rikkaampi tms.
Kaikista ilkeimpiä ihmisiä ovat minua kohtaan olleet aina olleet n. 50-vuotiaat naiset. Olivat silloin nuorena ja ovat edelleen. Olen itse 52-vuotias nainen. En ole ilkeä kuitenkaan, mutta olen huomannut, että ihmiset pelkäävät minua nykyisin ja vaikuttavat helpottuneilta, kun olenkin ystävällinen vastoin odotuksia.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
ohis
Vaikka siis tekijä olisi itseä vanhempi/lihavampi/rikkaampi tms.
No jos kyse on työelämästä niin sitten on tottakai ok antaa palautetta. Mutta en tiedä missä tilanteessa tuntematonta ihmistä tulisi neuvoa jos hän ei apua halua.
Vierailija kirjoitti:
Ei 50 v ole mikään boomeri :-)
Vierailija kirjoitti:
Kaikista ilkeimpiä ihmisiä ovat minua kohtaan olleet aina olleet n. 50-vuotiaat naiset. Olivat silloin nuorena ja ovat edelleen. Olen itse 52-vuotias nainen. En ole ilkeä kuitenkaan, mutta olen huomannut, että ihmiset pelkäävät minua nykyisin ja vaikuttavat helpottuneilta, kun olenkin ystävällinen vastoin odotuksia.
Naisen elämänkaari:
0-20v: harjoitellaan nukkeleikkiä
20-30v: mangutaan nukkeleikkiä mieheltä
30-45v: nukkeleikki
45-55v: nuppi sekoaa kun nukkeleikki on takana -> häiriökäyttäytymistä
55v->: mangutaan nukkeleikkiä lapsiltaan
Vierailija kirjoitti:
50v ei ole buumeri.
Vierailija kirjoitti:
Oliskohan luulon syynä ihan vaan se vanhojen kurppien jatkuva ilkeily nuoremmille naisille?
Noh, kurppia ne tämän päivän nuoretkin ovat vanhetessaan. Ikuinen kierre. :)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
50v on gen x, boomerit 60+
Ja 40+ on milleniaali tai genX (tai xennial). Mekään ei olla boomereita ;)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Oliskohan luulon syynä ihan vaan se vanhojen kurppien jatkuva ilkeily nuoremmille naisille?
Noh, kurppia ne tämän päivän nuoretkin ovat vanhetessaan. Ikuinen kierre. :)
Jokainen on vastuussa omasta käytöksestään, pistääkö pahaa eteenpäin :)
Vierailija kirjoitti:
Ei 50-vuotias ole boomer.
Ei punkkari sukupolvi ole boomereita. Boomereissa ja milleniaaleissa on paljon samoja aineksia.
Vierailija kirjoitti:
Minulla puolestaan ystävällisimpiä ovat aina olleet vanhemmat naiset. Nyt olen itse se vanha nainen ja tulen erinomaisen hyvin toimeen nuorten naisten kanssa.
Kuulun tässä keskustelussa noihin vanhoihin naisiin. Toisaalta on niin, että osa nuorista naisista jännittänee meitä vanhoja, mitä ei aina muista mahdolliseksi taustasyyksi näiden nuorempien epäluontevalle käyttäytymiselle, ja siltä pohjalta heihin tulee suhtauduttua kuten ymmärtämättömiin ja vailla käytöstapoja eläviin olentoihin. Osa nuorista taas odottaa, että kaikki vanhat rakastaisivat heitä heidän nuoruutensa vuoksi kuin omia lapsiaan, ja että aikuisia koskevat yleiset odotukset eivät koskisi heitä. Nuoret eivät usein ymmärrä, miten paljon heitä pitää ymmärtää, että hommat hoituisivat ja että heitä saisi suojattua heidän omilta itkupotkuraivareiltaan. Jos he sellaiseen tilaan ajautuvat, johtopäätös voi olla mennä valittamaan esihenkilölle vanhan naisen epäasiallisen kohtelun uhriksi joutumisesta.
En tunnusta, enkä tunnista ilmiötä. Omassa tuttavapiirissäni ja työpaikallani vanhemmat naiset kannustavat, mentoroivat ja tukevat nuorempia naisia.