Mistä tulee luulo että vanhemmat naiset näpäyttelevät nuoria naisia kateuden takia?
Ja miksi täällä on joka viikko ulinaketjuja omasta rupsahtamisesta/tätimäistymisestä? Sisäinen kauneushan on tärkeämpää kuin ulkoinen kaikkien omien sanojen mukaan.
Kommentit (132)
Vanhemmat naiset jo tietää elämän raadollisuuden niin on vain palvelus pudottaa nuori nainen maanpinnalle.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Meillä töissä nuoremmat näpäyttelee vanhempia, hirveä egomarssi menossa nuoremmilla naisilla, ovat olevinaan parempia, vaikka eivät ole. Mutta huvittavaa katsottavaa.
Kun keski-ikäiset aikoinaan astuivat työelämään, kuunneltiin ja otettiin oppia vanhemmista, kokeneemmista tekijöistä ja heitä arvostettiin.
Nykyään aloitetaan työelämä vähättelemällä ja näpäyttelemällä vanhempia.
Samaa käytöstä, mitä on opittu kotona, koulussa jne.
Jaa. Itselleni ne keski-ikäiset alkoivat heti lässyttämään ja korostivat puheissaan paremmuuttaan minuun vaikken sitä kyseenalaistanut. Sitten kuitenkaan eivät tarjonneet perehdytystä vaan vaativat minua perehdyttämään heitä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Meillä töissä nuoremmat näpäyttelee vanhempia, hirveä egomarssi menossa nuoremmilla naisilla, ovat olevinaan parempia, vaikka eivät ole. Mutta huvittavaa katsottavaa.
Kun keski-ikäiset aikoinaan astuivat työelämään, kuunneltiin ja otettiin oppia vanhemmista, kokeneemmista tekijöistä ja heitä arvostettiin.
Olen huomannut että miehissä status/arvostus kasvaa iän ja kokemuksen mukaan. Naisissa status tuntuu määräytyvän hedelmällisyyden ja ulkonäön perusteella.
Vierailija kirjoitti:
Vanhemmat naiset jo tietää elämän raadollisuuden niin on vain palvelus pudottaa nuori nainen maanpinnalle.
Tarkoittaen mitä?
Täällä joku huomauttikin ihan aiheellisesti että jos ei ole kokenut itse jotain niin ei voi väittää etteikö sitä muille tapahtuisi. Mutta jos viestin perusteella ainakin 95 % ei ole kokenut tätä väitettyä vanhenevien naisten näpäyttelyä niin olisiko kuitenkin aiheellista pohtia mistä moinen käsitys tulee ja onko se edes todenperäinen?
Vierailija kirjoitti:
Päivän narsistisin mietelause.
Jotkut ulkonäkökeskeiset vanhat naiset ovat kateellisia nuorille, tiedän tämän omasta kokemuksesta. Tuli nuorena p*skaa niskaan vähän joka käänteessä.
MUTTA suurinta osaa vanhoista naisista ei kiinnosta nuorten naisten ulkonäkö tai tekemiset millään tavalla. Eli ei pidä yleistää.
Ei ole luulo, vaan kokemusperäinen tieto.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eeeeehehe, älä ny valehtele, nuoriso on ihan aina taitanu velttoilun ja räkimisen.
Se että sinä olit joku alistettu rätti ei tarkota et kukaan muu ois ollu tai pitäis olla.
Olen jo itse viiskymppinen, mutta muistan kyllä nuoruudestani juuri tuota näpäyttelyä joka hyvinkin olisi voinut johtua (työelämään liittyvästä) kateudesta. Myös somessa näkee aika usein vanhempien naisten yllättävän misogynististä ilkeilyä nuoremmilleen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jaa. Itselleni ne keski-ikäiset alkoivat heti lässyttämään ja korostivat puheissaan paremmuuttaan minuun vaikken sitä kyseenalaistanut. Sitten kuitenkaan eivät tarjonneet perehdytystä vaan vaativat minua perehdyttämään heitä.
Sama on käynyt minullekin.
Mutta väitän silti, ettei tämä ole iästä vaan ihmistyypistä riippuvaista. On minulla ollut tosi kivojakin vanhempia naisia kollegoina, ja aivan hirveitä saman ikäisiä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En ole kokenut vastaavaa enkä ole itsekään pitänyt tarpeellisena näpäyttää ketään.
Miksi se kumoaisi muiden kokemukset?
No ihan samoin kuin muissakin asioissa. Kyllä minä tällä elämänkokemuksella pystyn sanomaan, että jos en itse ole kokenut väkivaltaa, niin sellaista ei silloin tapahdu!
No tuota, etpä kyllä pysty. Kenelläkään ihmisellä ei voi olla kaikkea maailman kokemusta.
Kuulun varmaan itse näihin vanhempiin naisiin. Olen 46 v. ja meidän työpaikalla vanhimmasta päästä. Kukaan ei lähentele vielä eläkeikää, jos tällä viitattiin 60+ -ikäisiin naisiin.
Ikinä en ole huomautellut yhdellekään työkaverille liittyen hänen ikäänsä, kauneuteensa tai hehkeyteensä. Jos mulla on jotain huomautettavaa, se on liittynyt puhtaasti joko henkilön käytökseen tai hänen työtehtäviensä tekemiseen. Varmaan tuo kateuskortti vedetään aina esiin siksi, että osa nuorista ja kauniista naisista ei keksi mitään muuta syytä, miksi heille voitaisiin antaa korjaavaa palautetta, joten kateuden on pakko olla syynä.
En voi toisten puolesta sanoa, mutta itse voin vannoa, etten ole koskaan antanut työkaverin ulkonäön vaikuttaa pätkääkään siihen, miten häneen suhtaudun.
Vierailija kirjoitti:
Kiellän kokemuksesi koska en pidä siitä. Jätän kuitenkin kommentit joissa haukutaan että nuorista ihmisistä nimenomaan naiset ovat tyhmiä.
Vierailija kirjoitti:
Nää 50v boomerit on pahimpia.
Koittakaa nyt päättää mitä se boomeri tarkoitta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Nää 50v boomerit on pahimpia.
Koittakaa nyt päättää mitä se boomeri tarkoitta.
Ollut käytössä jo niin kauan, että pikkuhiljaa vakiintunut tarkoittamaan vanhaa ihmistä.
Vierailija kirjoitti:
Toivottavasti et työskentele nuorempien naisten kanssa.
Minä ainakin haluan tukea nuoria naisia, olenhan ollut sellainen itsekin. Mikä vähän tökkii itseäni nuorissa nykyään, on sellainen ehdoton tiedostavuus ja jotenkin hyökkäävä asenne joillain, mutta toisaalta se ehdottomuus jotenkin kuuluu nuoruuteen.
Vierailija kirjoitti:
Minä ainakin haluan tukea nuoria naisia, olenhan ollut sellainen itsekin. Mikä vähän tökkii itseäni nuorissa nykyään, on sellainen ehdoton tiedostavuus ja jotenkin hyökkäävä asenne joillain, mutta toisaalta se ehdottomuus jotenkin kuuluu nuoruuteen.
Tätä hyökkäävyyttä ja aggressiivisuutta olen myös huomannut. En tykkää, sillä naisen pitäisi olla herttainen ei hyökkäävä. Todennäköisesti voivat olla traumatisoituneista jostain kokemuksista ja puolustautuvat näin.
Minulle ei koskaan ole sanottu noin. Mutta liikunkin aina tämän näköisenä, ehkä se sinun kohdallasi on suurempi yllätys. :D