Mistä tulee luulo että vanhemmat naiset näpäyttelevät nuoria naisia kateuden takia?
Ja miksi täällä on joka viikko ulinaketjuja omasta rupsahtamisesta/tätimäistymisestä? Sisäinen kauneushan on tärkeämpää kuin ulkoinen kaikkien omien sanojen mukaan.
Kommentit (132)
Se sama juttu kuin kaikessa muussakin, ihan sukupuoleen katsomatta, eli tämän päivän nuoret ja vähän varttuneemmatkin aikuiset on katsos jo saavuttaneet se suoritustason, että eivät tee enää virheitä, vaan ihan kaikki kritiikki kumpuaa aina kateudesta nuoruutta tai mitä milloinkin kohtaan.
Vierailija kirjoitti:
Se sama juttu kuin kaikessa muussakin, ihan sukupuoleen katsomatta, eli tämän päivän nuoret ja vähän varttuneemmatkin aikuiset on katsos jo saavuttaneet se suoritustason, että eivät tee enää virheitä, vaan ihan kaikki kritiikki kumpuaa aina kateudesta nuoruutta tai mitä milloinkin kohtaan.
Ymmärtääkseni kyseessä on vanha stereotypia.
Työpaikaltani näitä löytyy. Oma elämä on keski-iän kriisiä, joten nuorille veetuillaan kateudesta nuoruuteen tai siihen kateudesta miehiltä saatuun huomioon. Tai vastaavasti on kiire, omat työt on hoitamatta ja esimies vastuuttaa perehdytykseen nuorelle. Siinä sitten muistellaan, että minua on loukattu vuonna 95, ja oma perehdytys oli huono, sekä se nuori voi tietää/osata jotain paremmin, joten ei perehdytetä hyvin vasn huonosti tahallaan. Tai vaihdevuodet ja elämä vain ärsyttää, joten etsitään se uusin ja katsotaan miten sitä voi kiusata. Syitä on muitakin, mutta ei ole 50v tätien nuorten kauniiden naisien kiusaaminen legendaa. Itsekin alan jo kuulua tuohon ikäryhmään, mutta noin ilkeäksi en ole alkanut. Osa työkavereista vielä kahvitunnilla kertoo kaikki temppunsa, kun testattu nuorta ja naurattaa niillä muita. Minä haluaisin vain tehdä työni ja häipyä.
työpaikoilla jotkut vanhemmat naiset aina tiuskii nuoremmille naisille, tai opiskelijoille ja sijaisille. sellainen ihminen on kyllä katkera ja omassa elämässä menee surkeasti, kyseessä voi olla luonnehäiriökin. kannattaa vaan säksättää näille takaisin ja laittaa kova kovaa vastaan niin akat ehkä lopettaa. ei saa yhtään alistua näille
Ei tarvi ku mennä sote-alalle töihin, niin törmää näihin kammottaviin tapauksiin. Siitä on ihan tutkimuksiakin että siellä kiusataan melkein eniten.
Miksi ne sitten näpäyttelee?
Silkkaa ilkeyttään?
Miehet ne vasta kateellisia ovat nuorempien kropalle ja elinvoimalle. Tämä on vaiettu tabu.
Vierailija kirjoitti:
Miksi ne sitten näpäyttelee?
Silkkaa ilkeyttään?
Minä kun tulin uutena työpaikkaan ja kysyin NEUVOA joissain asioissa, niin kuulin kun tämä tyyppi jolta kysyin, vihaisena kahvihuoneessa puhui toiselle kollegalle, että "eikö nyt aikuinen ihminen tiedä ja osaa itse!!". Siis mitä hittoa, se vaan yritti savustaa mua ulos sieltä koko sen vuoden.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ymmärrän että nuoret naiset ovat hehkeitä ja kauniita, olen itsekin ollut nuorena hehkeä ja kaunis. Yleensä näpäytän itse nuoria naisia typerästä käytöksestä, heidän ulkonäkönsä ei liity asiaan millään tavalla. Jos näpäytän, nuoren naisen käytös on ollut itsekästä ja pyörinyt oman napansa ympärillä, esimerkiksi seisoa tyhmänä tönöttänyt kaupassa tukkeena sen typerän älylaitteen kanssa, ihan kuin koko kauppa olisi hänen oma markettinsa. Siellä on muitakin, minusta olisi kohteliasta ottaa muutkin ihmiset huomioon eikä vain sitä omaa pärstää ja sitä tyhmää älylaitetta.
Itsekin huomautin joskus n.50-60v naiselle että päästäisi ohi eikä tukkisi koko käytävää, niin vastauksena oli inhoten tuijotus pitkin nenänvartta ja sitten perästäpäin jupina kuinka nuoret ovat niin huonokäytöksisiä eivätkä teitittele.
Jos nuoren ihmisen käytös on itsekästä, se on nuoren vika. Jos vanhan ihmisen käytös on itsekästä, se on nuoren vika.
Minua näpäyttelevät usein nuoremmat ja saman ikäiset.
Vanhemmilla naisilla tuntuu olevan jo muutakin elämässä kuin ulkonäkö.
Vierailija kirjoitti:
nuoret naiset vaan ovat niin tyhmiä, etteivät osaa muulla tavalla reagoida vanhempien ja viisaampien naisten neuvoihin
Miksi olet niin typerä, että neuvot toisia jos eivät ole kysyneet neuvoa?
Vierailija kirjoitti:
Ei tarvi ku mennä sote-alalle töihin, niin törmää näihin kammottaviin tapauksiin. Siitä on ihan tutkimuksiakin että siellä kiusataan melkein eniten.
On myös pahoinvoivin ala joten voi liittyä ihan siihenkin.
Vierailija kirjoitti:
Paitsi ne joilla ei ole. Ei kai nuoruudesta kateellisen tarvitse olla välttämättä ulkonäöstä kateellinen?
Oliskohan luulon syynä ihan vaan se vanhojen kurppien jatkuva ilkeily nuoremmille naisille?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
nuoret naiset vaan ovat niin tyhmiä, etteivät osaa muulla tavalla reagoida vanhempien ja viisaampien naisten neuvoihin
Miksi olet niin typerä, että neuvot toisia jos eivät ole kysyneet neuvoa?
Kuinka julkeat puhua vanhemmalle ihmiselle noin? Minä en ole typerä koska en ole nuori, nuoret ovat typeriä.
Vierailija kirjoitti:
Miehet ne vasta kateellisia ovat nuorempien kropalle ja elinvoimalle. Tämä on vaiettu tabu.
Tämä oli ihan uutta tietoa minulle. Missä vaiheessa minun pitäisi alkaa kadehtimaan epävarmoja, huonokuntoisia ja useimmiten ylipainoisia poikia? Ja mistä pitäisi olla kateellinen?😅
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Paitsi ne joilla ei ole. Ei kai nuoruudesta kateellisen tarvitse olla välttämättä ulkonäöstä kateellinen?
No ei kai minkään näpäyttelyn tarvitse liittyä yhtään mihinkään?
Vierailija kirjoitti:
Oliskohan luulon syynä ihan vaan se vanhojen kurppien jatkuva ilkeily nuoremmille naisille?
Voihan se ilkeily johtua muistakin asioista.
Vierailija kirjoitti:
Nää 50v boomerit on pahimpia.
50v on gen x, boomerit 60+
Oman kokemukseni mukaan kyllä enemmistö ihmisistä on mukavia. Ainakin 70%.