Kertoisitko pettämisestä tässä tilanteessa?
Saisit omalta mieheltäsi kuulla, että ystäväpariskuntanne mies-osapuoli pettää vaimoaan. Että tällä miehellä on sivusuhde ja tieto asiasta on täysin varma ja oman miehesi omin silmin todistama. Ja miehesi vannottaisi, että et kerro kenellekään, koska hän ei voi eikä halua pettää ystävänsä luottamusta. Etkä sinä tietenkään haluaisi pettää oman miehesi luottamusta sinuun kertomalla asian eteenpäin, kun se kerran on sinulle luottamuksella kerrottu. Mutta toisaalta tämä ystäväpariskunnan petetty osapuoli, nainen, on sinun hyvä ystäväsi. Mitä tekisit?
Kommentit (212)
Vierailija kirjoitti:
Pettäminen on aina tahallinen teko. Pettää ei voi vahibgossa eli seksiä ei voi harrastaa vahinhgossa. Olen kertonut kun kaveri petti koska kaveri törkeesti valehteli naiselleen päin naamaa niin kerroin koska en vaan voinut olla hiljaa.
Niin tässä ei edes ole kyseessä mikään yksittäinen känninen erehdys vaan useamman kuukauden jatkunut sivusuhde. Jota pettäjä ei kuulemma ole aikeissa tunnustaa, koska ei halua erota eikä halua mitenkään karata sen toisen naisen kanssa.
ap
Pari kertaa olen kertonut ja aina petetty suuttunut mulle niin että kaikki välit pareihin menneet. En siis puuttuisi enää.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kertoisin kyllä naiselle. Mutta sanoisin kuulleeni joltain muulta kuin omalta mieheltäni.
Asetelma on sellainen, että en ole voinut kuulla keneltäkään muulta (meillä ei ole muita sellaisia yhteisiä tuttuja, jotka olisi voineet minulle kertoa).
ap
No irl voi asiat olla paljon erikoisempia. Kaverini istui naapurikaupungin uimahallin saunassa kun vieressä kaksi naista supisi toisen miesystävästä. Kyseinen mies oli hänen siskonsa aviomies. Mies jäi näin kiinni pitkästä salasuhteesta ja uusi nainen odotti hänelle lasta melkein samoilla viikoilla kuin oma vaimo odotti hänelle kolmatta lasta 🙄
Eli minun pitäisi keksiä joku tuollainen valheellinen tarina ja sen varjolla kertoa?
ap
Vierailija kirjoitti:
Pettäminen on aina tahallinen teko. Pettää ei voi vahibgossa eli seksiä ei voi harrastaa vahinhgossa. Olen kertonut kun kaveri petti koska kaveri törkeesti valehteli naiselleen päin naamaa niin kerroin koska en vaan voinut olla hiljaa.
Pettäminen ei välttämättä sisällä seksiä.
Ei kannata sekaantua kenenkään yksityisasioihin.
Kuvittele ap itsesi tuon naisen tilanteeseen. Haluatko sinä elää valheessa? Haluatko olla tuttaviesi selän takana säälittelyn, naureskelun ja ihmettelyn kohde?
Minä laitoin välit poikki kaikkiin, jotka tiesivät, vaan eivät kertoneet. Ystävät eivät pimitä tuollaista toisiltaan.
Sinuna jättäisin miehen. Ei tuollaista kuulu kertoa vaimolle. Kertoo varmasti kaikki parisuhteenne asiat ulkopuolisille.
En kertoisi missään tilanteessa. Jos asia joskus vaimolle selviää, esität yllättynyttä ja järkyttynyttä.
Mitä jos juttelisit miehesi kanssa miltä sinusta tuntuu ja sopisitte yhdessä miten edetä tai olla etenemättä asian kanssa?
Vierailija kirjoitti:
Kuvittele ap itsesi tuon naisen tilanteeseen. Haluatko sinä elää valheessa? Haluatko olla tuttaviesi selän takana säälittelyn, naureskelun ja ihmettelyn kohde?
Minä laitoin välit poikki kaikkiin, jotka tiesivät, vaan eivät kertoneet. Ystävät eivät pimitä tuollaista toisiltaan.
Olen kuvitellutkin itseni ystävå saappaisiin. Ja tiedän, että se on noin miten kirjoitit. Ja itse haluaisin ehdottomasti saada tietää, jos minua petettäisi. Ja ymmärrän, että jos en kerro niin hän katkaisee välini minuun kun saa tietää. Siksi tämä onkin niin vaikeaa. Sillä jos taas kerron, niin petän mieheni luottamuksen ja oma perheeni saattaa hajota.
ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Varaudu siihen ettei sinua uskota ja menetät ystävyyden. Kerro siis nimettömästi esim kirjeellä.
Heitä arpaa, kumman menetys on sinulle suurempi, miehesu vai ystäväsi. Toisen menetä, jos kerrot. Toisen menetät, jos et kerro.
Heillä on lapsia ja meillä on lapsia. Eli jos kerron niin luultavimmin rikon kaksi perhettä.
ap
rikkoo myös jos et kerro
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Varaudu siihen ettei sinua uskota ja menetät ystävyyden. Kerro siis nimettömästi esim kirjeellä.
Heitä arpaa, kumman menetys on sinulle suurempi, miehesu vai ystäväsi. Toisen menetä, jos kerrot. Toisen menetät, jos et kerro.
Heillä on lapsia ja meillä on lapsia. Eli jos kerron niin luultavimmin rikon kaksi perhettä.
ap
Älä kerro. Kun joku päivä selviää että tiesit niin kerrot että olisit menettänyt oman perheesi. He taas olisi saattaneet jatkaa onnellisena yhdessä. Itseasiassa harva eroaa ja harvaa haittaa pettämiset. Mut et olisit tuhonnut oman perheesi niin kyllä ystäväsi ymmärtää.
Vierailija kirjoitti:
Mitä jos juttelisit miehesi kanssa miltä sinusta tuntuu ja sopisitte yhdessä miten edetä tai olla etenemättä asian kanssa?
Olen jutellutkin. Ja hän vannotti, että en saa kertoa kenellekään koskaan. Yritin painostaa miestäni sanomaan sille pettäjälle, että hänen pitää joko heti lopettaa sivusuhde tai kertoa totuus vaimolleen, mutta mieheni sanoo, että hän ei aio puuttua kaverinsa tekemisiin eikä moralisoida muiden tekemisiä.
ap
Onko pieni sivusuhde oikeasti niin paha juttu, Ranskassa melkein kaikilla on eikä siitä mitään isoa numeroa tehdä. Anna ihmisten elää, ei kannata sotkeutua.
Jos ollaan vielä lapsentekoiässä ja syntyy käenpoikasia se on sitten eri juttu.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
ap
rikkoo myös jos et kerro
Jos en kerro, niin omalle perheelleni ei käy mitään. Ystäväni perhe kyllä hajoaa jos hän saa joskus tietää miehensä sivusuhteesta. Jos taas hän ei saa koskaan tietää, niin hänenkään perhe ei luultavimmin hajoa, koska hänen mies ei halua erota, se sivusuhde on kuulemma vain harmitonta hauskanpitoa sen miehen mielestä.
ap
Jotenkin tuntuu, että sinä Ap haet kannustusta kertoa, huolimatta siitä, että petät miehesi.
Kysy itseltäsi, oletko miehesi luottamuksen arvoinen. Millainen vaimo ja äiti olet, jos ne kaikkein läheisimmät ja rakkaimmat eivät voi sinuun luottaa?
Jos puolestaan koet, että sinun on kerrottava ystävällesi, miksi olet naimisissa, kun miehesi ei merkitse sinulle mitään?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olen jutellutkin. Ja hän vannotti, että en saa kertoa kenellekään koskaan. Yritin painostaa miestäni sanomaan sille pettäjälle, että hänen pitää joko heti lopettaa sivusuhde tai kertoa totuus vaimolleen, mutta mieheni sanoo, että hän ei aio puuttua kaverinsa tekemisiin eikä moralisoida muiden tekemisiä.
ap
Puhuitteko ristiriidasta mitä tilanne sinussa herättää? Kyllä sen pitäisi kumppaniasi kiinnostaa, ja jos ei niin se on jo eri keskustelu.
Ikävää toimintaa kumppaniltasi kaataa tieto sinulle ja sitten vaatia olemaan hiljaa. Jos oma kumppani toimisi noin niin vaatisin keskustelemaan ja miettimään asiaa kanssani kunnes löydettäisiin molemmille sopiva tapa toimia tilanteessa.
Vierailija kirjoitti:
Onko pieni sivusuhde oikeasti niin paha juttu, Ranskassa melkein kaikilla on eikä siitä mitään isoa numeroa tehdä. Anna ihmisten elää, ei kannata sotkeutua.
Jos ollaan vielä lapsentekoiässä ja syntyy käenpoikasia se on sitten eri juttu.
Ranskalaisten elämäntapa on minulle nyt aika yhdentekevä. Tunnen ystäväni hyvin ja tiedän, että hän vihaa kaikkia pettämisiä ja että hänelle uskollisuus on erittäin tärkeä asia.
ap
Vierailija kirjoitti:
Jotenkin tuntuu, että sinä Ap haet kannustusta kertoa, huolimatta siitä, että petät miehesi.
Kysy itseltäsi, oletko miehesi luottamuksen arvoinen. Millainen vaimo ja äiti olet, jos ne kaikkein läheisimmät ja rakkaimmat eivät voi sinuun luottaa?
Jos puolestaan koet, että sinun on kerrottava ystävällesi, miksi olet naimisissa, kun miehesi ei merkitse sinulle mitään?
Eroa Ap. Jätä ukkos ja kakarat. Siskot pitää yhtä.
No irl voi asiat olla paljon erikoisempia. Kaverini istui naapurikaupungin uimahallin saunassa kun vieressä kaksi naista supisi toisen miesystävästä. Kyseinen mies oli hänen siskonsa aviomies. Mies jäi näin kiinni pitkästä salasuhteesta ja uusi nainen odotti hänelle lasta melkein samoilla viikoilla kuin oma vaimo odotti hänelle kolmatta lasta 🙄