Onko se oikeasti totta että Suomessa ei saa TÖITÄ??
Niin siis sitä mietin että onko se pelkkää liiottelua kun kuulee toisinaan että:
"ei sua oteta töihin kun ei ole aikaisempaa työhistoriaa"
"30vuotias on liian vanha hakemaan duunia, kyllä ne nuoremmat hakijat vie ne työpaikat"
Kuinka yleensä suhtaudutaan ihmiseen joka yrittää tosissaan saada töitä, vaikkakin vasta kolmekymppisenä, jos ei ole aikaisemmin ollut vakituisessa työpaikassa missään. niin ja kannattaako CV:ssä mainita kesätyöt joissa on ollut useampana vuonna kesätöissä kun oli vielä alaikäinen (koska nuo kesätyöt olivat ainoat työt jotka kuuluvat työhistoriaani)
Tällä hetkellä käyn koulua ja kovasti unelmoin pääseväni töihin, koska olen elämäni parhaassa kunnossa niin fyysisesti kuin psyykkisesti. Mutta silti tuntuu että joka paikassa kuulee tuota että miksi käyt edes koulua kun ei sua kummiskaan oteta töihin kun oot pitkäaikastyötön jne...onko heillä vain tarkoitus masentaa minua sanomalla noin, vai onko asia oikeasti niin että suomessa on jokin tietty suhtautuminen ihmisiin jotka eivät ole vielä ehtineet aloittaa työuraa heti 18vuotiaana?
Kommentit (403)
Kun ei kerro, että on poliitikko sukulaisena niin ihmiset puhuvat mitä sylki syyhyn tuo ja ovat omia itsejään. Jos kertoisi niin ne rupeaisivat varomaan sanomisiaan.
Nyt näkee myös taukojen pituudet jne.
Kouluissa on harjoittelujakso, johon kannattaa satsata. Yrittää löytää hyvä paikka ja tehdä harjoittelu niin hyvin, että saa vaikkapa paikan sieltä. Tai ainakin cv:ssä näyttää hyvältä. Myöskin opinnoissa on hyvä idea tutustua muihin opiskelijoihin ja miksei opettajiin, koska heiltä saa hyviä vinkkejä työpaikoista ja he voivat työllistyessään vinkata työnantajalle hyvästä tyypistä.
Itse olen työllistynyt näitä reittejä pitkin. Tein harjoittelun, jonka jälkeen oli tarjolla useampi paikka, joihin hain. Myöhemmin olen työllistynyt, kun työnantaja on soitellut. Työpaikalla on ollut joku entinen kollega, joka on vinkannut. En ole edes kovin sosiaalinen tai erityisen hyvä työssäni, mutta en ole poissa töissä ja teen duunini.
Vierailija kirjoitti:
Kouluissa on harjoittelujakso, johon kannattaa satsata. Yrittää löytää hyvä paikka ja tehdä harjoittelu niin hyvin, että saa vaikkapa paikan sieltä. Tai ainakin cv:ssä näyttää hyvältä. Myöskin opinnoissa on hyvä idea tutustua muihin opiskelijoihin ja miksei opettajiin, koska heiltä saa hyviä vinkkejä työpaikoista ja he voivat työllistyessään vinkata työnantajalle hyvästä tyypistä.
Itse olen työllistynyt näitä reittejä pitkin. Tein harjoittelun, jonka jälkeen oli tarjolla useampi paikka, joihin hain. Myöhemmin olen työllistynyt, kun työnantaja on soitellut. Työpaikalla on ollut joku entinen kollega, joka on vinkannut. En ole edes kovin sosiaalinen tai erityisen hyvä työssäni, mutta en ole poissa töissä ja teen duunini.
Ammattikorkeakoulussa oli 6 kuukauden palkaton harjoittelu. Hoidin kuukauden puhelinvaihdetta yksin, kun sihteerit lomautettiin.
Valmistumisen jälkeen olen ollut työkokeilussa, monta kertaa palkkatukitöissä ja sijaisena.
Monella taitaa olla ongelmana se, että töitä haetaan todella pieneltä alueelta. Mikäli alueella on jo valmiiksi heikko työtilanne, niin en ihmettele, että mitään ei löydy. Kannattaisi laajentaa aluetta, mistä hakee, ja tarvittaessa olla valmis muuttamaan sen työn perässä. Näin ihmiset ovat toimineet ennen, miksi sitä ei nyt edes ajatella?
Vierailija kirjoitti:
Monella taitaa olla ongelmana se, että töitä haetaan todella pieneltä alueelta. Mikäli alueella on jo valmiiksi heikko työtilanne, niin en ihmettele, että mitään ei löydy. Kannattaisi laajentaa aluetta, mistä hakee, ja tarvittaessa olla valmis muuttamaan sen työn perässä. Näin ihmiset ovat toimineet ennen, miksi sitä ei nyt edes ajatella?
Nyt kaupunki on siirtänyt siivoojia ja keittäjiä sihteereiksi, kun niillä on terveysvaivaa.
Onneksi irtisanomissuoja heikkenee ja ne saa kohta irtisanoa.
Suomi on hankala maa, sillä työntekijän valtaoikeuksia poljetaan. Etätöitä vois yrittää mutta todella pätevää opastajaa on vaikea löytää.
Potuttaa kuunnella ns. työnantajan selityksiä miksei kannata palkata ihmisiä työntekoon. Verukkeita on biljoona miljoona..
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ammattikorkeakoulussa oli 6 kuukauden palkaton harjoittelu. Hoidin kuukauden puhelinvaihdetta yksin, ku
Olin valmistumisen jälkeen työkokeilussa 6 kuukautta työmarkkinatuella 595 netto kuukaudessa ja kulukorvaus 9 euroa /työpäivä.
Monta kertaa olen ollut palkkatukitöissä ja nähnyt kuinka siivoojia ja keittäjiä siirretään sihteereiksi. He vievät tradenomejen työpaikat.
Onneksi irtisanomissuoja heikkenee ja saa kohta helposti irtisanoa nuo.
Vierailija kirjoitti:
Suomi on hankala maa, sillä työntekijän valtaoikeuksia poljetaan. Etätöitä vois yrittää mutta todella pätevää opastajaa on vaikea löytää.
Potuttaa kuunnella ns. työnantajan selityksiä miksei kannata palkata ihmisiä työntekoon. Verukkeita on biljoona miljoona..
Siis joku pitkäaikaistyötön vaatii itselleen etätöitä? Eläisitte nyt edes tässä maailmassa, niin sekin voisi auttaa siellä työhaastattelussa.
Irtisanomissuojaa heikennetään kaikilla myös julkisella.
Valtion palkkarahoja leikataan. Kohta voi irtisanoa ne joille on kertynyt lisiä ja lomia ja ottaa tilalle halvemmalla porukkaa.
Ammattikorkeakoulussa oli 6 kuukauden palkaton harjoittelu. Hoidin kuukauden puhelinvaihdetta yksin, kun sihteerit lomautettiin.
Valmistumisen jälkeen olen ollut työkokeilussa, monta kertaa palkkatukitöissä ja sijaisena
Kannattaa satsata työharjoittelupaikkaan, että se vastaa omaa työnkuvaa. En tiedä kommentin perusteella, oliko näin. En tunne amk-opintoja. Amiksessa ammattiopet voivat lisäksi suositella eri paikkoihin opiskelijaa, joka on ahkera opinnoissaan ja vaikuttaa siltä, että selviytyy työstä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Siis joku pitkäaikaistyötön vaatii itselleen etätöitä? Eläisitte nyt edes tässä maailmassa, niin sekin voisi auttaa siellä työhaastattelussa.
Valtiolla ja julkisella on 66 - vuotiaita jotka ei suostu tekemään etätöitä, vaikka kaikille ei riitä istumapaikkoja. Eikö ihmisen silloin pitäisi tajuta, että on vanhus jonka pitää olla eläkkeellä kotona.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Nyt kaupunki on siirtänyt siivoojia ja keittäjiä sihteereiksi, kun niillä on terveysvaivaa.
Koskee vain yksityisiä aloja. Kunnat ja valtio on linnake missä työntekijä kun on kerran vakituisen paikan saanut on täysin mahdoton irtisanoa.
Vierailija kirjoitti:
Valmistumisen jälkeen olen ollut työkokeilussa, monta kertaa palkkatukitöissä ja sijaisena
Kannattaa satsata työharjoittelupaikkaan, että se vastaa omaa työnkuvaa. En tiedä kommentin perusteella, oliko näin. En tunne amk-opintoja. Amiksessa ammattiopet voivat lisäksi suositella eri paikkoihin opiskelijaa, joka on ahkera opinnoissaan ja vaikuttaa siltä, että selviytyy työstä.
Noita työharjoittelupaikkoja on todella vaikea saada. Pääsin tutun avulla, mutta siellä oli lomautukset.
En ymmärrä tuota fiksaatiota, että jokaisen työttömän pitäisi hakea juuri sinne Siikalatvalle töihin. Siikalatvan lähiseuduillakin on kuitenkin omia työttömiä. Miksi muidenkin pitäisi 500 km päästä juuri sinne hakea?
Muutenkin se menee yleensä niin, että siellä Siikalatvalla tai Siankorvantaustalla on yksi tehdas, joka hakee kolmea hyvin spesifisellä osaamisella varustettua hitsaajaa, ja tätä tarjotaan sitten ratkaisuksi koko Suomen työttömille (alasta riippumatta) jotka ovat kuulemma liian laiskoja muuttamaan työn perässä. Jos Siikalatva olisi jokin uusi työelämän ja yrityspöhinän keskus, niin kyllähän sinne orgaanisesti väkeä muuttaisi mielin määrin.
Asun keskisuuressa kaupungissa ja kyllä täällä työpaikkoja haettavaksi löytyy. Paikkoja joihin uskoisin olevani juuri se oikea hakija. Minua ei vaan huolita niihin paikkoihin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Koskee vain yksityisiä aloja. Kunnat ja valtio on linnake missä työntekijä kun on kerran vakituisen paikan saanut on täysin mahdoton irtisanoa.
Ei koske vain yksityisiä. Ilmankos te puolustatte leikkauksia. Odota haen sulle linkkejä.
"JHL: Irtisanomissuojan heikentäminen koskee jokaista"
https://www.jhl.fi/uutiset/jhl-taloutta-tasapainotetaan-epaoikeudenmuka…
"Tehy hallitusohjelmasta : Työntekijöiden oikeuksiin rajuja heikennyksiä"
https://www.tehy.fi/fi/tiedote/tehy-hallitusohjelmasta-tyontekijoiden-o…
Vierailija kirjoitti:
"Tehy hallitusohjelmasta : Työntekijöiden oikeuksiin rajuja heikennyksiä"
https://www.tehy.fi/fi/tiedote/tehy-hallitusohjelmasta-tyontekijoiden-o…
"Raskaussyrjintä tulee lisääntymään"
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Noita työharjoittelupaikkoja on todella vaikea saada. Pääsin tutun avulla, mutta siellä oli lomautukset.
Tämä on varmasti totta. Kaikki alat eivät välttämättä työllistä, vaikka olisi kuinka ahkera ja hoitaisi hommansa hyvin. Toisilla aloilla on enemmän töitä.
Itse jouduin opinnoissa pisteeseen, että tajusin etten tule alallani työllistymään. Vaihdoin sitten opintoni, onneksi.
En kerro edes työkokeilussa, että minulla on poliitikko sukulaisena. Silloin näkee miten ihmiset oikeasti kohtelee. Huvitti kun työntekijä sanoi, että käy salatupakalla.