Onko se oikeasti totta että Suomessa ei saa TÖITÄ??
Niin siis sitä mietin että onko se pelkkää liiottelua kun kuulee toisinaan että:
"ei sua oteta töihin kun ei ole aikaisempaa työhistoriaa"
"30vuotias on liian vanha hakemaan duunia, kyllä ne nuoremmat hakijat vie ne työpaikat"
Kuinka yleensä suhtaudutaan ihmiseen joka yrittää tosissaan saada töitä, vaikkakin vasta kolmekymppisenä, jos ei ole aikaisemmin ollut vakituisessa työpaikassa missään. niin ja kannattaako CV:ssä mainita kesätyöt joissa on ollut useampana vuonna kesätöissä kun oli vielä alaikäinen (koska nuo kesätyöt olivat ainoat työt jotka kuuluvat työhistoriaani)
Tällä hetkellä käyn koulua ja kovasti unelmoin pääseväni töihin, koska olen elämäni parhaassa kunnossa niin fyysisesti kuin psyykkisesti. Mutta silti tuntuu että joka paikassa kuulee tuota että miksi käyt edes koulua kun ei sua kummiskaan oteta töihin kun oot pitkäaikastyötön jne...onko heillä vain tarkoitus masentaa minua sanomalla noin, vai onko asia oikeasti niin että suomessa on jokin tietty suhtautuminen ihmisiin jotka eivät ole vielä ehtineet aloittaa työuraa heti 18vuotiaana?
Kommentit (403)
Et varmasti jaksaisi päivääkään esim. siivoustyötä?
Aika moni varmaan kuvittelee, että poliitikkojen sukulaiset on töissä, mutta ei ole, meitä on myös työttöminä ja työkkäri laittaa meitä työkokeiluun kaupungin ja valtion yksiköihin vahtimaan taukojen pituuksia.
Yhdelle virkailijalle kerroin kenelle olen sukua, mutta virkailijat vaihtuu enkä jaksa kaikille niille sitä selittää.
Vierailija kirjoitti:
Aika moni varmaan kuvittelee, että poliitikkojen sukulaiset on töissä, mutta ei ole, meitä on myös työttöminä ja työkkäri laittaa meitä työkokeiluun kaupungin ja valtion yksiköihin vahtimaan taukojen pituuksia.
Yhdelle virkailijalle kerroin kenelle olen sukua, mutta virkailijat vaihtuu enkä jaksa kaikille niille sitä selittää.
Jos ihmiset tietäisi niin alkaisi kumaretelu, tässä sulle hyvä istumapaikka. Mutta ei ne tiedä, ne kiroilee ja haukkuu muita poliitikkoja ja tiedot menevät sitten eteeenpäin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jos ihmiset tietäisi niin alkaisi kumaretelu, tässä sulle hyvä istumapaikka. Mutta ei ne tiedä, ne kiroilee ja haukkuu muita poliitikkoja ja tiedot menevät sitten eteeenpäin.
Jos ihmiset tietäisi niin ne häpeäisivät silmät päästään jälkikäteen.
Suomalainen on niin tyhmä, että se ei osaa ajatella, että heidän työpaikalle tulisi poliitikon sukulainen työkokeiluun.
Edes kaikki johtajat ei tiedä ketä he on ottaneet töihin. Kun ihmisiä haastatellaan niin ei kysytä sukulaisista mitään.
Kerran kun johtajat meni yhteen kokoukseeen niin melkein sanoin vie siskolle terveisiä.
Hups, se oli lähellä.
Poliitikko kysyi multa mahtaako kyseisen yksikön johtaja pärjätä tehtävässään. Miltä näytti.
Ihan sama, vaikka on vuosikymmenten monipuolinen työhistoria ja runsaasti koulutusta, mutta kun olet yli 50-vuotias, niin et pääse edes lattioita lakaisemaan tai kauppaan hyllyttämään. Ihan turha selitellä, että olet terve ja hyväkuntoinen, ja valmis tekemään melkein mitä vaan, kun olet ikäsi puolesta työnantajille jo pelkkää roskaa. Tässä iässä ainoa mahdollisuus on päästä pienellä palkkatuella jonnekin kirjastoon hyllyttämään tai vastaavaa, mutta sekään ei kestä kuin max kahdeksan kuukautta, eikä palkallista jatkoa takuulla seuraa, koska monet paikat pyörivät alati vaihtuvilla tukityöllistetyillä. Kukaan ei palkkaa, eikä kukaan maksa oikeaa palkkaa.
Kuinka paljon haastattelijat hyvinvointialuelleella häpeäisi jos tietäisi kenen politiikon sukulaista he on haastatelleet ja tuo kyseinen johtaja kehtasi kysyä multa olenko laittanut hakemuksen vain siksi kun pitää hakea 4 työpaikkaa. Ja sitten tuo johtaja on kysymässä lupia mun siskolta omiin työjuttuihin.
Uskomattoman törkeää kohtelua.
Hyvinvointialueen johtaja ei tiedä, että työtön joka on työhaastattelussa on poliitikon sukulainen ja sitten ladellaan kaikkia törkeitä tekstejä.
Jotka toki sanon eteenpäin, ei mulla ole vaitiolovelvollisuutta työhaastattelusta.
Vierailija kirjoitti:
Hyvinvointialueen johtaja ei tiedä, että työtön joka on työhaastattelussa on poliitikon sukulainen ja sitten ladellaan kaikkia törkeitä tekstejä.
Jotka toki sanon eteenpäin, ei mulla ole vaitiolovelvollisuutta työhaastattelusta.
Ja tuo hyvinvointialueen johtajan nimi on siis tiedossa.
Kyllä ilmaistöihin aina pääsee mutta jos töistä pitää saada palkkaa niin siihen ei ahneet kapitalistit yrittäjät ole halukkaita.
Mä kävin työhaastattelussa sellaisessa työpaikassa, missä haastattelijat oli lakimiehiä. Edes nuo lakimiehet ei ymmärtäneet, että olen poliitikon sukulainen ja huomauttelivat aukoista cv:ssä, kun olen hoitanut esim. lapsia kotihoidontuella.
Että sellaista Suomessa on.
Vierailija kirjoitti:
Provisiopalkaisia puhelinmyyjiä ja tarvittaessa töihin kutsuttavia siivojia joilla on oltava oma auto käytössä. Tässähän nämä. Valitkaa näistä itsellenne sopiva ja menkää töihin.
Lisätään tähän vielä hk-avustaja.
Jos CV ei ole kummoinen, kuten aloittajalla, niin paras sauma on työharjoittelun kautta opiskeluvaiheessa. Eli suorittaa opintoihin liittyvä harjoittelu sellaisessa firmassa, joilla on rekrytointitarvetta pysyvämminkin. Jos vakuuttuvat harjoittelussa, niin jatkoa monesti seuraa riippumatta sitä aiemmasta taustasta. Muuten voi olla hankalampaa. Taloudelliset suhdanteet vaikuttavat myös, ja monella alalla on nyt hiljaisempaa, eikä kokenutkaan saa töitä.
Vierailija kirjoitti:
Mä kävin työhaastattelussa sellaisessa työpaikassa, missä haastattelijat oli lakimiehiä. Edes nuo lakimiehet ei ymmärtäneet, että olen poliitikon sukulainen ja huomauttelivat aukoista cv:ssä, kun olen hoitanut esim. lapsia kotihoidontuella.
Jos tietäisivät kenen poliitikon sukulaiselle sanoivat noin niin häpeäisivät silmät päästään.
Työhaastattelu ei ole vaitiolovelvollinen asia meille työttömille, että se miten kohtelette haastattelussa ihmisiä menee varmasti eteenpäin.
Törkeä haastattelu oli.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jos tietäisivät kenen poliitikon sukulaiselle sanoivat noin niin häpeäisivät silmät päästään.
Työhaastattelu ei ole vaitiolovelvollinen asia meille työttömille, että se miten kohtelette haastattelussa ihmisiä menee varmasti eteenpäin.
Törkeä haastattelu oli.
Luulisi, että edes lakimiehet osaisivat puhua ystävällisesti haastattelussa, mutta ei.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Törkeä haastattelu oli.
Luulisi, että edes lakimiehet osaisivat puhua ystävällisesti haastattelussa, mutta ei.
Kaikki meni tutun poliitikon tietoon.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miten sen nyt ottaa jo 2017 Mehiläinen palkkasi 20 hoiva- avustajaa ja hoitajaa Siikalatvalle Flippineiltä!
Kun oli muka hoitaja pula!
Ja täällä Suomessa valmistuu, joka kevät Uusia hoitajiq Terveyden ja hoidon oppilaitoksista.
Samoin myös lääkäreitä , ja eri ammatteihin työllistäisivöt siis Ensin Suomalaisia Työttömiä Vasta ammattiin valmistuneita !
Kuinka moni mainitsemistasi työttömistä hoitajista haki Siikalatvalle hommiin eikä päässyt? Kyllähän se, että ei suostu muuttamaan sinne, missä on töitä, taitaa olla monella työttömällä suurin este työllistymiselle.
Eli pitäisi olla valmis rikkomaan perhe, jättämään lapset ja puoliso, että voisi muuttaa yksin tekemään töitä jonnekin toiselle puolelle Suomea? On aika kohtuuton vaatimus.
Se on ihmisestä itsestään kiinni saako töitä. Itse ainakin olen halutessani saanut työpaikan, toki moni työpaikka ollut sellainen että joutunut hakemaan tukia lisäksi, koska sain niin huonoa palkkaa esim. Autotehtaalla sain 8.9e/h.
Aina olen päässyt mekaaniseen, kuluttavaan ja huonosti palkattuun työhön. Ainoa palkinto hyvin tehdystä työstä on ollut, että saanut tehdä enemmän työtä päivän aikana. Jos on luonteeltaan ahkera, eikä osaa olla tekemättä. Kuluttaa itsensä aika äkkiä loppuun tai saa laiskan maineen, kun yrittää hengähtää pari minuuttia, vaikka päivän aikana tekee tuplat toisiin verrattuna.