Onko se oikeasti totta että Suomessa ei saa TÖITÄ??
Niin siis sitä mietin että onko se pelkkää liiottelua kun kuulee toisinaan että:
"ei sua oteta töihin kun ei ole aikaisempaa työhistoriaa"
"30vuotias on liian vanha hakemaan duunia, kyllä ne nuoremmat hakijat vie ne työpaikat"
Kuinka yleensä suhtaudutaan ihmiseen joka yrittää tosissaan saada töitä, vaikkakin vasta kolmekymppisenä, jos ei ole aikaisemmin ollut vakituisessa työpaikassa missään. niin ja kannattaako CV:ssä mainita kesätyöt joissa on ollut useampana vuonna kesätöissä kun oli vielä alaikäinen (koska nuo kesätyöt olivat ainoat työt jotka kuuluvat työhistoriaani)
Tällä hetkellä käyn koulua ja kovasti unelmoin pääseväni töihin, koska olen elämäni parhaassa kunnossa niin fyysisesti kuin psyykkisesti. Mutta silti tuntuu että joka paikassa kuulee tuota että miksi käyt edes koulua kun ei sua kummiskaan oteta töihin kun oot pitkäaikastyötön jne...onko heillä vain tarkoitus masentaa minua sanomalla noin, vai onko asia oikeasti niin että suomessa on jokin tietty suhtautuminen ihmisiin jotka eivät ole vielä ehtineet aloittaa työuraa heti 18vuotiaana?
Kommentit (403)
On kyllä uskomattomia mokailemaan nuo työhaastatteluita pitävät.
Luulevat varmaan, että kaikki työttömät kuuluvat johonkin sossupummi sukuun.
Niihin kuuluu varmaan esim. apteekkarit kuten mun setä. 😁
Vierailija kirjoitti:
Se on juuri noin tuomitsevaa ja vaikeaa. Minulla on useampi tutkinto, eikä kukaan halua ottaa minua töihin. Eivät edes haastattele. Olen lähettänyt kolmessa vuodessa noin 800 hakemusta ympäri Suomea ja kaikkiin mahdollisiin ja mahdottomiin tehtäviin.
Täytyy olla jossain vikaa jos ei nappaa. Hakemus ja cv ovat tärkeitä, niiden avulla pääsee haastatteluun. Itse kävin aikanaan kurssin työhakemuksen tekemiseen ja sillä kurssilla tekemäni hakemus jo tuotti tulosta ja pääsin töihin.
Vierailija kirjoitti:
En kehtaa sanoa edes ketä kaikkia meidän juhlissa käy, apteekkareista ja politikoista lähtien.
Ja kyllä, minä olen työtön työnhakija, suvun ainut joka ei ole työllistynyt.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En kehtaa sanoa edes ketä kaikkia meidän juhlissa käy, apteekkareista ja politikoista lähtien.
Ja kyllä, minä olen työtön työnhakija, suvun ainut joka ei ole työllistynyt.
Syynä on varmaan media joka on antanut työttömistä tietyn kuvan ja nyt sitten jopa lakimiehet sanovat työhaastatteluissa sitä sun tätä poliitikon sukulaiselle.
Kannattaa hakea asiakaspalveluun ja siitä kun saa hieman kokemusta niin pääsee helposti mihin vain töihin. Olen itse aina saanut pitkäaikaisen, mukavan työpaikan iästä ja asuinpaikasta riippumatta. Kyllä tekevälle töitä riittää.
Lakimiehet meni lankaan. Näpäyttivät työtöntä työnhakijaa, joka olikin poliitikon sukulainen.
Vierailija kirjoitti:
Lakimiehet meni lankaan. Näpäyttivät työtöntä työnhakijaa, joka olikin poliitikon sukulainen.
Oikiksen käyneet, mieti.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Se on juuri noin tuomitsevaa ja vaikeaa. Minulla on useampi tutkinto, eikä kukaan halua ottaa minua töihin. Eivät edes haastattele. Olen lähettänyt kolmessa vuodessa noin 800 hakemusta ympäri Suomea ja kaikkiin mahdollisiin ja mahdottomiin tehtäviin.
Eli onko minun tyydyttävä tähän asemaani, jossa olen työtön loppuelämäni, vaikka motivaatio kova saada töitä.
kuulostaa tosi kummalliselta. sittenhän ihmisten on turha valittaa siitä, että kun on työttömiä, jos ei kerran ketään kiinnosta palkata ihmistä jolla on halua tehdä duunia. tiedän monia ihmisiä jotka eivät haluasi edes tehdä töitä ja silti heillä on työpaikka.
Ei ole. Elämäntapatyöttömät yrittää perustella omaa laiskuuttaan sillä, ettei kukaan muka huoli. En tiedä mitä alaa opiskelet, mutta kannattaisi seurata sitäkin, että millä alalla niitä työntekijöitä oikeasti tarvitaan.
Oma-aloitteisuus palkitaan aina ja joskus se ura löytyy oman koulutuksen ulkopuolelat. Kannattaa olla avoin erilaisille mahdollisuuksille. Esimerkiksi Tampereella haettiin syksyllä ratikkakuskeja koulutukseen. Kaveri haki läpällä ja pääsi sinne. Ikääkin jo yli 40 eli ihan "ikäloppu"
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eli onko minun tyydyttävä tähän asemaani, jossa olen työtön loppuelämäni, vaikka motivaatio kova saada töitä.
kuulostaa tosi kummalliselta. sittenhän ihmisten on turha valittaa siitä, että kun on työttömiä, jos ei kerran ketään kiinnosta palkata ihmistä jolla on halua tehdä duunia. tiedän monia ihmisiä jotka eivät haluasi edes tehdä töitä ja silti heillä on työpaikka.
Ei ole. Elämäntapatyöttömät yrittää perustella omaa laiskuuttaan sillä, ettei kukaan muka huoli. En tiedä mitä alaa opiskelet, mutta kannattaisi seur
Mikä on elämäntapatyötön?
Vuoden työttömänä ollut on pitkäaikaistyötön.
Työttömiä on palkkatuella tarhoissa lapsia hoitamassa, kouluissa koulunkäyntiavustajina, uimahalleissa uimavalvojina, kaupungin puutarhatoimessa leikkaamassa ruohikoita ja haravoimassa jne.
Työttömiä on työmarkkinatuella 595 netto kuukaudessa ja kulukorvaus 9 euroa /työpäivä hyllyttämässä tavaroita kaupoissa, laittamassa palautettuja kirjoja hyllyyn kirjastossa, auttamassa osastonsihteeriä sairaaloissa jne.
Vierailija kirjoitti:
Onko sun setäsi ainoa henkilö teidän suvussa joka käy töissä ja menit sillä sedän työuralla haastattelussa makeilemaan? :D
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miten sen nyt ottaa jo 2017 Mehiläinen palkkasi 20 hoiva- avustajaa ja hoitajaa Siikalatvalle Flippineiltä!
Kun oli muka hoitaja pula!
Ja täällä Suomessa valmistuu, joka kevät Uusia hoitajiq Terveyden ja hoidon oppilaitoksista.
Samoin myös lääkäreitä , ja eri ammatteihin työllistäisivöt siis Ensin Suomalaisia Työttömiä Vasta ammattiin valmistuneita !
Kuinka moni mainitsemistasi työttömistä hoitajista haki Siikalatvalle hommiin eikä päässyt? Kyllähän se, että ei suostu muuttamaan sinne, missä on töitä, taitaa olla monella työttömällä suurin este työllistymiselle.
Eli pitäisi olla valmis rikkomaan perhe, jättämään lapset ja puoliso, että voisi muuttaa yksin tekemään töitä jonnekin toiselle puolelle
Kas kun niitä työpaikkoja ei löydy jokaiselle ihan naapurista. Iät ajat on matkustettu opintojen ja/tai työn perässä ulkomaita myöten. Tiedän perheen, missä mies oli lähes koko työikänsä reissuhommissa (nyt eläkkeellä). Oli kotoa poissa 2 - 3 vkoa ja vkon kotona ja ulkomailla tietysti pitempiä aikoja komennuksella. Itse olen muuttanut opiskelujen ja työn perässä myös. Hgissä asuessani meni yli 3 h pvässä työmatkoihin (Hgin sisällä). Päivääkään en ole ollut työttömänä, kun 23-vuotiaana valmistuin.
Ei kannata odotella, että työpaikkaa tullaan tarjoamaan (!) naapurista tai edes muutaman kilometrin matkan päästä.
Vakituisista olisi varmaan ihan kamalaa, jos he tietäisivät, että työttömiä on sairaalan osastoilla työkokeilussa työmarkkinatuella 595 netto kuukaudessa ja kulukorvaus 9 euroa /työpäivä ja he saavat tunnukset Lifecareen. Toki heillä on vaitiolovelvollisuus.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Onko sun setäsi ainoa henkilö teidän suvussa joka käy töissä ja menit sillä sedän työuralla haastattelussa makeilemaan? :D
Ei ole. Olen suvun ainut työtön ja varmaan syystä, että voin tehdä vain toimistotöitä terveyden puolesta ja AMK tutkinto löytyy.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
On sinulla vaihtoehto, voit ruveta yrittäjäksi. Se on ainoa konsti saada töitä. Ongelma vaan on Suomess
Ja ideakin voi olla hyvä, mutta kun työttömällä ei ole pääomaa sen toteuttamiseen.
Todella turhauttavaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei ole. Elämäntapatyöttömät yrittää perustella omaa laiskuuttaan sillä, ettei kukaan muka huoli. En
No, tolla asenteella kun haet töitä, että valmiiksi jo tiedät ettei sua huolita ja turhaa kaikki, niin on kylä täysin turha yrittääkään. Tosin epäilen, ettet edes tahdo elättää itseäsi työtä tekemällä vaan riiput mieluummin tulonsiirtojen varassa natisemassa
Vierailija kirjoitti:
Vakituisista olisi varmaan ihan kamalaa, jos he tietäisivät, että työttömiä on sairaalan osastoilla työkokeilussa työmarkkinatuella 595 netto kuukaudessa ja kulukorvaus 9 euroa /työpäivä ja he saavat tunnukset Lifecareen. Toki heillä on vaitiolovelvollisuus.
Mulle yksi asiakas eilen huusi puhelimessa ja ajattelin, että onneksi se ei tiedä, että työttömiä on sairaaloissa ja näkevät sen potilaan terveystietoja kenelle tilaavat esim. laboratoriokokeita.
Olisi varmaan repinyt pelihousunsa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei ole. Olen suvun ainut työtön ja varmaan syystä, että voin tehdä vain toimistotöitä terveyden puolesta ja AMK tutkinto löytyy.
Mutta haastattelussa makeilit kuitenkin setäsi työuralla ja sitten ihmettelit, ettei haastattelija ymmärtänyt :D :D
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mulle yksi asiakas eilen huusi puhelimessa ja ajattelin, että onneksi se ei tiedä, että työttömiä on sairaaloissa ja näkevät sen potilaan terveystietoja kenelle tilaavat esim. laboratoriokokeita.
Olisi varmaan repinyt pelihousunsa.
Tätä eläkeläisten sukupolvea jotka luulevat, että kaikki ovat tes-palkkaa saavia vakituisia.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mutta haastattelussa makeilit kuitenkin setäsi työuralla ja sitten ihmettelit, ettei haastattelija ymmärtänyt :D :D
En ole puhunut sukulaisista mitään, mutta kerron toki poliitikko sukulaiselleni mitä haastattelija on kysynyt, sanonut ja haastattelijan nimen.
Oli kiva varmaan vähän näpäyttää työtöntä työnhakijaa, joka olikin sitten poliitikon sukulainen.