Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Onko se oikeasti totta että Suomessa ei saa TÖITÄ??

Vierailija
07.12.2023 |

Niin siis sitä mietin että onko se pelkkää liiottelua kun kuulee toisinaan että:

"ei sua oteta töihin kun ei ole aikaisempaa työhistoriaa"

"30vuotias on liian vanha hakemaan duunia, kyllä ne nuoremmat hakijat vie ne työpaikat"

Kuinka yleensä suhtaudutaan ihmiseen joka yrittää tosissaan saada töitä, vaikkakin vasta kolmekymppisenä, jos ei ole aikaisemmin ollut vakituisessa työpaikassa missään. niin ja kannattaako CV:ssä mainita kesätyöt joissa on ollut useampana vuonna kesätöissä kun oli vielä alaikäinen (koska nuo kesätyöt olivat ainoat työt jotka kuuluvat työhistoriaani)

Tällä hetkellä käyn koulua ja kovasti unelmoin pääseväni töihin, koska olen elämäni parhaassa kunnossa niin fyysisesti kuin psyykkisesti. Mutta silti tuntuu että joka paikassa kuulee tuota että miksi käyt edes koulua kun ei sua kummiskaan oteta töihin kun oot pitkäaikastyötön jne...onko heillä vain tarkoitus masentaa minua sanomalla noin, vai onko asia oikeasti niin että suomessa on jokin tietty suhtautuminen ihmisiin jotka eivät ole vielä ehtineet aloittaa työuraa heti 18vuotiaana?

Kommentit (403)

Vierailija
281/403 |
09.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hyvin löytyy töitä. Olen 38 ja 2kk kesti työnhaku työttömän työnhakijan statuksella tänä syksynä. Pitää olla ryhtiä haastattelussa eikä mikään keitetty spagetti.

Moni suomalainen on mörökölli. Vaikka kokemusta ja taitoa löytyy niin kuka haluaa töihin flegmaattisen madon. Pitää olla ulospäin suuntautunut haastattelussa ja matkia hieman sitä ameriikan mallia ja olla teennäinen. Tätä opetetaan myös työnhakukursseilla. Pitää lähteä mukavuusalueeltaan pois. Tiedän yhden ihmisen joka osaa tehdä töitä, on koulutus ja kokemus mutta hissukka, ei sellaista kukaan palkkaa. Väärinhän se on että ei voi olla oma itsensä jos se tarkoittaa sitä että on sulkeutunut, mutta miten tämmöisestä ihmisestä saa mitään irti haastattelussa. Ja mielessä käy myös että miten tulee toimeen työyhteisössä. 

Sitten kun työ on saatu voi olla se omissa oloissa kuljeksiva kunhan tekee työnsä. Työnhaku on teatteria ja pitää oppia näyttelemään sitä hyvää tyyppiä 

Vierailija
282/403 |
09.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kannattaisi varmaan nostaa niitä tukia eikä leikata jotta ihmisillä on rahaa pesukoneeseen, vaatteisiin, hammaslääkäriin, terveelliseen ruokaan.

Mutta ei, eläkkeitä kyllä maksetaan 34,9 miljardia.

Eläkeläiset on eläkkeensä ansainneet.Tuilla eläjillä pitääkin olla aivan minimi toimeentulo-perusruoka ja katto pään päällä.Töissäkäyväkin maksavat pienistä tuloista nämä kaikki niin tuilla eläville maksettaiai hammashoidotkin?Kiva on vaatia rahaa toisten taskusta.

Kuule, älä puhu paskaa. Ansiosidonnaista sai 2 vuotta jo 1990-luvulla 30 vuotta sitten ja 1990-luvulla oli paha lama ja työttömiä tuli ovista ja ikkunoista. 

Työttömiä on aina ollut, työkkäri ei ole mikään uusi keksintö. 

Ja työttömiä on 90000 aktivoitu työpaikoilla joten kun tulet sairaalaan niin älä kysy meiltä sinipukuisilta miten ilmoittaudutaan, me ollaan työttömiä ja haetaan vaan osaston postia. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
283/403 |
09.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja työttömille ei kyllä mitään hammaslääkäriä makseta. Mulla on pienipalkkainen puoliso joten saan pelkän työmarkkinatuen. 

Vierailija
284/403 |
09.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti: Ja nämä henkilöt kyllä itsekin sen tietävät. Jos jossain aloittavat, niin ovat lopettaneita ennen kuin vuosi tulee täyteen. Jokuhan siinä on syynä, miksi joillain työsuhde ei koskaan ja milloinkaan kestä yli vuotta. Kiva olis kuulla, miten nämä henkilöt sen itse selittää. Mutta varmaan joka paikassa on huono ilmapiiri, tai sitten huono pomo, tai sitten liian pitkä työmatka, tai sitten vääränlainen kulttuuri, tai sitten väärät työvuorot, tai sitten työnkuva ei vastannut luvattua, tai sitten mitä ikinä. Mutta että kun AINA sama homma. Ja siltikö nämä henkilöt ihan vakavalla naamalla voivat väittää, että kun kyse ei ole heistä itsestään.

No mun pätkät ovat olleet määräaikaisia, eikä ole ollut mahdollisuutta jatkoon (se on ollut jo aloittaessa tiedossa). Miten se on minun syy?

Vierailija
285/403 |
09.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ihan yksi suurimmista finanssialan yrityksistä Suomessa palkkaa kymmeniä eri ikäisiä ihmisiä työhön. Ei välttämättä aina suoraan omiksi työntekijöiksi, mutta mahdollisuus vakituiseen suhteeseen työn kautta on hyvä. Kaikilla ei ole alalle soveltuvaa koulutusta, mutta alalla eteneminen vaatii koulutuksen.

Minäpä luulin, että hain vähän aikaa sitten tähän Suomen suurimpaan finanssialan yritykseen töihin. Pulju mainostaa sivuillaan olevansa moniarvoinen työyhteisö ja kannustaa eri ikäisiä ja erilaisista taustoista olevia ihmisiä hakeutumaan heille töihin. Minulla on korkeakoulututkinto, keskiarvo 4,7. En päässyt edes haastatteluun. Ikää on 48 vuotta.

Ihan muuten tiedoksi, jos vaikka sattuisi joku finanssiryhmän HR- vastaava huvikseen surffailemaan Vauvan keskustelupalstalla : jos mainostatte olevanne niin h-tin moniarvoinen ja ikäsyrjinnästä vapaa oleva työyhteisö, miksi teidän nettisivujen mainoksissa on pelkästään nuoria ihmisiä jakkupuvuissaan?

Vierailija
286/403 |
10.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hyvin löytyy töitä. Olen 38 ja 2kk kesti työnhaku työttömän työnhakijan statuksella tänä syksynä. Pitää olla ryhtiä haastattelussa eikä mikään keitetty spagetti.

Miten ollaan ryhdikkäänä haastattelussa kun ei edes pääse sinne haastatteluun?

Vierailija
287/403 |
10.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kohta meillä on 100 000 avointa työpaikkaa, Petteri Orpo kertoi.

Vierailija
288/403 |
10.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olin 40 vuotiaaksi asti työtön, ei mitään kouluja muuta kuin peruskoulu. Lähdin opiskelemaan ja jo opiskeluaikana sain itselleni työpaikan. Kannattaa valita oikea työllistävä ala ja niitä on muitakin kuin lähihoitaja 

ei tulis mieleenkää palkata ihmistä mikä on makoillu 40v asti.19v palkkasin tuli kysymää töitä

Vierailija
289/403 |
10.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olin 40 vuotiaaksi asti työtön, ei mitään kouluja muuta kuin peruskoulu. Lähdin opiskelemaan ja jo opiskeluaikana sain itselleni työpaikan. Kannattaa valita oikea työllistävä ala ja niitä on muitakin kuin lähihoitaja 

ei tulis mieleenkää palkata ihmistä mikä on makoillu 40v asti.19v palkkasin tuli kysymää töitä

Niin sinä et palkkasi mutta moni muu kyllä:D Jos on paperit millä todistaa ammattitaitonsa ja ala missä työvoimapula niin kyllä silloin nelikymppinenkin saa töitä, viis siitä jos on makoillut kotonaan aiemmin. 

Vierailija
290/403 |
10.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi olla ihan hyvä, että irtisanomissuoja heikkenee niin ihmiset pääsevät näkemään, että töihin ei niin vain mennä, vaikka haluaisikin. 

Ja pääsevät myös näkemään mikä on tukien taso oikeasti. 

Vierailija
291/403 |
10.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No, mulla on cv 2 sivua. 

Montako työpaikkaa sulla on?

Vai oletko tehnyt samoja töitä 20 vuotta eli laiha kokemus. 

Vierailija
292/403 |
10.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No, mulla on cv 2 sivua. 

Montako työpaikkaa sulla on?

Vai oletko tehnyt samoja töitä 20 vuotta eli laiha kokemus. 

Se on varmaan isin kanssa samassa työpaikassa. Isi hommannut työpaikan. 

Nössö rääpäle mies. 

Vierailija
293/403 |
10.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

KAIKKI EPÄILIJÄT VOIVAT HUVIKSEEN KOETTAA HAKEA TYÖPAIKKOJA OMAN TYÖN OHESSA, NIIN TOTUUS SELVIÄÄ. Varsinkin yli 50-vuotiaat. Eihän niitä tarvitse vastaanottaa, jos ihmeen kaupalla tulee valituksi. Siinä kun käyt ryhmähaastattelussa 200 muun kanssa, ja yrität vakuuttaa osaamistasi, niin voi totuus alkaa selviämään ap:n kaltaisille. Ei auta koulutus, eikä pitkä työkokemus.

Vierailija
294/403 |
10.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko sulla golf kentällä sovittu työpaikka. 

Luuseri, luuseri. 

Vierailija
295/403 |
10.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Voi olla ihan hyvä, että irtisanomissuoja heikkenee niin ihmiset pääsevät näkemään, että töihin ei niin vain mennä, vaikka haluaisikin. 

Ja pääsevät myös näkemään mikä on tukien taso oikeasti. 

Kulutus loppuu ensi vuonna ja voi irtisanoa helposti. Alle 50 hengen yrityksillä ja yhteisöllä ei ole enää takaisinottovelvoitetta eli voi ottaa uuden työntekijän jo heti pian kun taloustilanne paranee. Vaikka 2 viikon päästä uuden työntekijän pienemmällä palkalla. 

Vierailija
296/403 |
10.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Luuseri, luuseri. 

Mä tiedän tollasen luuserin. Golf kentällä sovittu johtajan paikka. Se oli ensin yhdessä firmassa töissä ja kun ei saanut sieltä johtajan paikkaa niin alkoi itekemään. 

Oikein luusereiden luuseri

Vierailija
297/403 |
10.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tekisikö joku sellaisen palveluksen, että ilman ulinaa, ettei saa töitä, lataisi anonymisoidun CV:nsä vaikka Google Docseihin PDF muodossa, tai Aijaa.comiin tmv tiedoston jako palveluun, niin voisin hyvin vaikka katsoa tämän CV:n läpi.

Minua periaatteessa kiinnostaa vaan ulkonäkö, rakenne, miten tiedot on esitetty. Kaikki nimet, työpaikat ja paljastavat tehtävänkuvat voi piilottaa. Iso osa CV.sä on myös sitä miten kertoo itsestään ja myös miltä dokumentti näyttää.

Jos jo CV on täysin epäkurantti sisällöllisesti ja myös virheellisesti ja vanhanaikaisen näköinen, on työnantajalla/rekrytoijalla perusteltu olettamus, että henkilö työstää enemmänkin vähän sinne päin olevaa dokumentaatiota ja työtulosta. 

Siinä ei auta satojen hakemuksien lähettäminen, vaan pitää aidosti parantaa laatua ja tapaa miten lähestyä rekrytoivaa yritystä.

Lataisiko joku CV dokumentin, niin voin katsoa ja auttaa ehdotuksilla parannuksista.

Vierailija
298/403 |
10.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Luuseri, luuseri. 

Länkisäärelle työpaikka. 

Auttoiko entinen pelikaveri?

Nössö, nössö, nössö 

Vierailija
299/403 |
10.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tekisikö joku sellaisen palveluksen, että ilman ulinaa, ettei saa töitä, lataisi anonymisoidun CV:nsä vaikka Google Docseihin PDF muodossa, tai Aijaa.comiin tmv tiedoston jako palveluun, niin voisin hyvin vaikka katsoa tämän CV:n läpi.

Minua periaatteessa kiinnostaa vaan ulkonäkö, rakenne, miten tiedot on esitetty. Kaikki nimet, työpaikat ja paljastavat tehtävänkuvat voi piilottaa. Iso osa CV.sä on myös sitä miten kertoo itsestään ja myös miltä dokumentti näyttää.

Jos jo CV on täysin epäkurantti sisällöllisesti ja myös virheellisesti ja vanhanaikaisen näköinen, on työnantajalla/rekrytoijalla perusteltu olettamus, että henkilö työstää enemmänkin vähän sinne päin olevaa dokumentaatiota ja työtulosta. 

Siinä ei auta satojen hakemuksien lähettäminen, vaan pitää aidosti parantaa laatua ja tapaa miten lähestyä rekrytoivaa yritystä.

Lataisiko joku CV dokumentin, niin voin katso

Ei, mutta työkkäri on tarkistanut cv:n

Vierailija
300/403 |
10.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pelikaveri hommannut työpaikan golf kentällä. 

Tai ehkä voit mennä kaupungin nuorisoohjaajaksi. 

Niin, 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi neljä kaksi