Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Hei 50v+ ikäiset, kysymys terveyteen liittyen

Vierailija
15.01.2025 |

Olen ihan perusterve 52v nainen. Verrattuna tilanteeseen 10-20v sitten kaikenlaisten nirhaumien, haavojen ja finnien paraneminen kestää toooosi kauan. Muilla samanlaista vai pitääkö olla huolissaan?

Kommentit (14)

Vierailija
1/14 |
15.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Syö enemmän C-vitamiinia, proteiinia ja rautaa. Sillä se korjaantuu.

Vierailija
2/14 |
15.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole tietoa, mutta älä usko tuota vitamiineista puhunutta. Ihohan muuttuu iän myötä, ehkä voi vaikuttaa haavojen paranemiseenkin?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/14 |
15.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vastaavaa en ole havainnut, mutta olen lukenut, että tällaisten paranemisen viipyminen voi kertoa sairaudesta.

Vierailija
4/14 |
15.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei ole tietoa, mutta älä usko tuota vitamiineista puhunutta. Ihohan muuttuu iän myötä, ehkä voi vaikuttaa haavojen paranemiseenkin?

Tuo neuvo annetaan ihan leikkausten jälkeen kotiutuville. Ikääntyessä iho vielä haurastuu ja se on normaalia.

Vierailija
5/14 |
15.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen ollut useissa leikkauksissa, eikä kertaakaan ole puhuttu mistään vitamiinien syömisestä. Hörhöt kokoontuu täällä?

Vierailija
6/14 |
15.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Siksihän kehoa pitääkin auttaa, vaikka lisäravinteilla. En minä ainakaan ajattele, että siinähän tuo haava ei parane, noh, se kuuluu ikääntymiseen. 

Vierailija
7/14 |
15.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Joo ei tietenkään kannata valita helpointa ja todennäköisintä vaihtoehtoa vaan kyllä sen pitää olla jotain ihan jäätävän kamalaa.

Vierailija
8/14 |
15.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Leukemia voi aiheuttaa tuollaista. 

Vierailija
9/14 |
15.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaikki hidastuu, kun vanhenee. 

Vierailija
10/14 |
15.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Enpä ole mistään lukenut että hulluna pitää vetää jotain ylimääräisiä vitamiineja kun täyttää 50🙄

Vierailija
11/14 |
15.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaikenlaista remppaa on tullut samalla kuin ikääkin, mutta tuollaista en ole huomannut. Vaikka atoopikko olenkin ja iho on varsinkin käsissä tosi ohut, niin haavat yms paranevat ihan kuten ennenkin.

Sain vuosi sitten ison, toistakymmentä tikkiä vaatineen haavan. Viiden päivän jälkeen tikit otettiin pois ja tosi näppärästi parani, ei edes arpea jäänyt. Kiitos kuuluu toki taitavalle lääkärille, joka teki todella hienoa ompelutyötä.

Vierailija
12/14 |
15.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Solujen uusiutuminen ja haavojen paraneminen hidastuu iän myötä. Minä vuolin pikkupoikana puukolla sormestani palan pois, että luu näkyi. Parani parissa viikossa. 80-vuotiaalle ukilleni kävi samoin ja sen paraneminen kesti pari kuukautta.

Vierailija
13/14 |
15.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Enpä ole mistään lukenut että hulluna pitää vetää jotain ylimääräisiä vitamiineja kun täyttää 50🙄

Ei tässäkään sanottu, että C-vitamiinin pitää olla purkista.

Vierailija
14/14 |
15.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

On tuttua, mulla ollut jo vuosia näin. Iho ei enää uusiudu samaan tahtiin. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän kolme kaksi