Lapselleni on ollut itsestäänselvää, että ihmisen ulkomuodosta ei voi päätellä, minkä maalainen hän on, mitä sukupuolta hän edustaa tai ketä
https://www.is.fi/viihde/art-2000010033535.html
Eli opetetaan että mitkään aistihavainnot eivät ole tosia vaan ihmisen oman pään sisäinen "totuus" on se, jota muidenkin on uskottava ja mukana leikittävä?
Mä en vaan tajua tätä meininkiä.
Kommentit (25)
Vierailija kirjoitti:
Jos näen kadulla tummaihoisen ihmisen, päättelen, että tuossa on tummaihoinen ihminen. Jos hän puhuu minulle englantia, niin oletan (todennäköisesti täysin väärin?), että hän ei osaa suomea. Jos hän uhkailee minua, niin oletan, että hän on vaarallinen (jälleen väärä havainto ?) ja jos hän yrittää viedä pinkin paitani, niin en oleta, että hän on homo, vaan todennäköisesti epäilen hänen yrittävän rais kausta.
Nämä oletukset ovat mielestäni ok. Ymmärrätkö eron siihen, että olettaisit kansalaisuuden ulkonäöstä? Palstalla näkyy olevan paljon niitä, jotka eivät sitä ymmärrä. Olisi varmaan pitänyt olla Maria Veitola äitinä, niin olisivat oppineet ajoissa.
Jos se kävelee kuin ankka, ääntelee kuin ankka ja näyttää ankalta niin se hyvin todennäköisesti ON ankka.
Jos se nyt sitten omissa ankanaivoissaan identifioi itsensä virtahevoksi niin ... yksvitunhailee, en osallistu harhan vahvistamiseen.
Tuosta kakarasta tulee Jeesuksen mieliharmi ja ihmisten sydänten hapatus.