Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Jos haluat elää elämäsi köyhänä, niin suosittelen hoitoalan työtä

Vierailija
03.12.2023 |

Sukulaisnainen suuttui kun sanoin suorat sanat heidän tyttärensä ammatinvalinnasta. Tämä nainen on itse ollut koko elämänsä kotirouva ja tehnyt ajoittain osa- aikatyötä tutun kautta. Mies tienaa verotietojen mukaan noin 200 tonnia vuodessa ja lisäks heillä perittyä rahaa.  Tiedän, että toimin typerästi, mutta mulla vaan kiehui yli. Olen sairaanhoitaja itse ja elän täysin kädestä suuhun, vaikka tehnyt töitä 15- vuotiaasta.  Olisin pystynyt muuhunkin ja pääsinkin yliopistoon haluttuun paikkaan lasten ollessa pieniä. Samanaikaisesti tapahtunut avioero johti siihen, että en pystynyt opiskelemaan kunnolla, koska oli lainaa vielä sh- opinnoistakin. Kärvistelin sitten lasten kouluajat ja tein ylitöitä jotta pystyin kustantamaan harrastukset yms. Lasten isä on akateeminen köyhä ja ollut työttömänä välillä. Nyt lapseni ovat täysikäisiä opiskelijoita ja elän kädestä suuhun tehden työtä josta lähden melkein joka päivä itkien kotiin. En tiedä voinko viiskymppisenä ottaa opintolainaakaan enää. Joka päivä on yhtä paskaa ja itken joka ikinen päivä.

Sukulaistyttö siis lähtee 9 keskiarvolla nyt opiskelemaan sairaanhoitajaksi mikä on täysin järjetön asia. Sanoin vaan, että hän toistaa samat virheet, mutta hänen ei tarvitse raha- asioita kaiketi miettiä.  En varmaan olis mitään sanonut, mutta kun alettiin puhua miten se on " hieno ammatti", niin mulla leikkas kiinni.  Jos kysytään niin vastaan rehellisesti. En kenellekään suosittele tätä ammattia jos edes keskinkertaisesti pärjää koulussa. Tietenkin jos rahaa tulee muuta kautta niin mikäs siinä. Jos haluat joka v....n kuukausi miettiämillä rahoitat minkäkin ja elää kädestä suuhun niin kannattaa.

Kommentit (112)

Vierailija
41/112 |
03.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olen pätevä yläkoulun aineenopettaja ja bruttopalkkani on 3200 e/kk. Tästä siis vähenetään vielä verot. Mitään lisiä ei tule. Ylitöistä ei makseta korvausta. Kesät työttömänä. 

Mahtaako olla täydet tunnit? Aineenopettajat tienaa keskimäärin yli 4000 euroa kuussa, ei vuorotyötä ja lomat on pitkät. 

On täydet tunnit. Peruskoulussa kukaan ei tienaa 4000 e. Sairaanhoitajat vain luulevat niin. Lukion opettaja tai rehtori voi tienata 4000 e/kk.

Vierailija
42/112 |
03.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jännä, miten palstalla ne, jotka ei ole itse hoitajia, voimaperäisesti väittävät, että hoitoalalla on hyvä olla.

Rehellisesti: kuinka moni suosittelee alaa omille lapsilleen? 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/112 |
03.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi reagoit noin vahvasti sukulaistytön valintoihin? Olen itse sh ja palkka nettona 2200€. Ei iso,  mutta sillä pärjää.Raha ei ole tärkein arvo itselle. Olen ostanut ja maksanut asunnon ( kohtuullisen, ei öky) mieheni( duunari) kanssa ja sijoitan. 

Rahatilannetta on lieventänyt se, että ei olla erottu, lapsia vain 2, emme asu Helsingissä ( vaan muussa isossa kaupungissa). 

Vierailija
44/112 |
03.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olen pätevä yläkoulun aineenopettaja ja bruttopalkkani on 3200 e/kk. Tästä siis vähenetään vielä verot. Mitään lisiä ei tule. Ylitöistä ei makseta korvausta. Kesät työttömänä. 

Mahtaako olla täydet tunnit? Aineenopettajat tienaa keskimäärin yli 4000 euroa kuussa, ei vuorotyötä ja lomat on pitkät. 

On täydet tunnit. Peruskoulussa kukaan ei tienaa 4000 e. Sairaanhoitajat vain luulevat niin. Lukion opettaja tai rehtori voi tienata 4000 e/kk.

Tämä ei ole totta. Aineenopettajan keskipalkka on noin 4000 euroa kuussa. Lukiossa opettaja voi tienata lähemmän 5000 euroa kuussa.

Vierailija
45/112 |
03.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä en myöskään suosittele ammattia kellekään. Koska edes työn sisältö ei välttämättä ole kovin kiva. Sen tajuaa kun lukee vähänkään lehtiä tai seuraa mediaa. Ihmiset on ilkeitä ja vaativia; huutoa ja haistattelu ja sättimistä on työ esim.päivystyspolilla. Itse olen aikuiskoulutuksessa tällä hetkellä toiselle alalle. Ja en tee  sitä rahan takia.

Vierailija
46/112 |
03.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kun käteen saa 1700€ tai enemmän, on keskituloinen eikä köyhä. Sairaanhoitajat eivät ole köyhiä.

Vierailija
47/112 |
03.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tämä ei ole totta. Aineenopettajan keskipalkka on noin 4000 euroa kuussa. Lukiossa opettaja voi tienata lähemmän 5000 euroa kuussa.

Näytänkö palkkakuittini. Varmasti pitää paikkansa. Sisareni on lisäksi myös pätevä aineenopettaja ja hän tekee tällä hetkellä erityisopettajan työtä yläkoulussa, ilman erkan pätevyyttä tosin. Bruttopalkka hänellä 2800 e/kk. Ilman mitään lisiä, kesät työttömänä. 

Vierailija
48/112 |
03.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä en jaksa kuunnella tätä jatkuvaa kitinää. Oen sairaanhoitaja, päivätyö ja palkka yli 50 000eur/vuosi. Työllistyminen on varmaa ja koulutus melko lyhyt. Voi sitä huonomminkin valita.

Vierailija
49/112 |
03.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Itse ainakin tunnen olevani hyvätuloinen laitoshuoltajana. Kk brutto on n. 3350e, 3 vuorotyö. Mulla on kaikkea, ei kokoajan tarvii olla shoppailemassa. Ja epassi edulla voi käydä leffassa ja keilaamassa. Ei mulla nytkään tilillä ole rahaa extraan. Ruokarahat ja bensarahat on budjetoitu seuraavaan palkkaan asti. Tai kävin mä pikkujouluissa, sinne meni 35e juomisiin ja syömisiin. 

Ihanko oikeasti laitoshuoltaja tienaa edes vuorotöissä noin hyvin?

Vierailija
50/112 |
03.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Itse ainakin tunnen olevani hyvätuloinen laitoshuoltajana. Kk brutto on n. 3350e, 3 vuorotyö. Mulla on kaikkea, ei kokoajan tarvii olla shoppailemassa. Ja epassi edulla voi käydä leffassa ja keilaamassa. Ei mulla nytkään tilillä ole rahaa extraan. Ruokarahat ja bensarahat on budjetoitu seuraavaan palkkaan asti. Tai kävin mä pikkujouluissa, sinne meni 35e juomisiin ja syömisiin. 

Näköjään paremmin tienaavat kuin opettajat. Enkä minäkään ole mikään vasta valmistunut opettaja, vaan työkokemusta löytyy jo vuosia. On tämä taas reilua. Saisi oaj tehdä asialle jotain, eikä vain katsella tumput suorina. 

Vierailija
51/112 |
03.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Näköjään paremmin tienaavat kuin opettajat. Enkä minäkään ole mikään vasta valmistunut opettaja, vaan työkokemusta löytyy jo vuosia. On tämä taas reilua. Saisi oaj tehdä asialle jotain, eikä vain katsella tumput suorina. 

Jännä, ettei ope osaa laskea. Opettajien palkka jo alakoulussa on parempi kuin hoitajilla. Yläkoulussa ja lukiossa ero kasvaa entisestään. Tämä ilman vuorotyötä ja moninkertaisesti pidemmillä lomilla. Voit toki vaihtaa hoitoalalle, jos se tuntuu houkuttelevalle.

Vierailija
52/112 |
03.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Näytänkö palkkakuittini. Varmasti pitää paikkansa. Sisareni on lisäk

Kylläpä on outoa, ettei epäpätevä saa pätevän palkkaa. Mihin tuostakin voisi valittaa?

Vierailija
53/112 |
03.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ehkä noin yksi selitteistä. Muutama huomio, hoitoala sai neuvoteltua itselleen todella kovat korotukset. Alalla on myös krooninen työvoimapula. Töitä tulee taatusti löytymään. Lisäksi jos on ammattitaitoinen ja kielitaitoinen hoitaja, niin ulkomailla maksetaan jo sitten todella hyvin palkkaa. Ihan tuossa naapurissa Norjassa. Jenkeissä anestesiahoitajan keskipalkka on sitten jo yli 200 000 dollaria vuodessa.

Vierailija
54/112 |
03.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sairaanhoitajilla ei tasan ole mitään valittamisen aihetta vaan ovat, kaikki asiat suhteutettuna, jopa massikeisareita. Koulutuksen läpäisee aivoton apinakin ja on turvattu, ikuisesti kestävä suojatyöpaikka ja töihin voi lampsia mihin tahansa ilmoitusluonteisesti. Tästä kärjistystä on vain inasen.

Vierailija
55/112 |
03.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hoitajan työ on pskaduunia pskalla palkalla.

Vierailija
56/112 |
03.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jännä, ettei ope osaa laskea. Opettajien palkka jo alak

Siis kesät olen työttömänä. Ja tämä vuorotyökin on jännä, kun meidän alalla ylitöistä ei makseta mitään korvausta, mutta silti on ihan tavallista, että työpäivät venyvät yli 8h. Viime viikollakin tein 14 h työpäivän ilman, että saan siitä mitään ylimääräistä korvausta.

Vierailija
57/112 |
03.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä te nyt narisette? Itse yksin asuvana brutto 3700e/k, käteen jää 2700 ja tällä pärjää yksin asuvana oikein hyvin. 

Ei esim. ensihoitajan palkka tästä paljoakaan eroa ja ensihoitajat saavat ylitöitä joita minä en saa.

Vierailija
58/112 |
03.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miksei tienaisi. Oma keskipalkkani ilman ikälisiä oli kaksi vuorotyössä 13 vuotta sitten noin 2400-2700e/kk

Vierailija
59/112 |
03.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Näytänkö palkkakuit

Hän on siis pätevä aineenopettaja. 

Vierailija
60/112 |
03.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jänn

Kuinka paljon luulet työttömille hoitajille maksettavan? Tietenkään työtön ei saa palkkaa. Se, että sijaisten työsopimuksia lopetetaan kesän ajaksi on ihan oman liittonne vaikutusvallassa oleva asia.

Tähän asti opettajien oma liitto on ajanut ensisijaisesti vakivirassa olevien opettajien asiaa.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi yhdeksän neljä