Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Taas tämä alkoi, että posti jakaa paketit minne sattuu noudettaviksi!

Vierailija
03.12.2023 |

Kaksi paketti ja kummassakin noutopaikka vaihtunut, mutta ei tietenkään edes samaksi vaan toinen 2,5 km tästä länteen ja toinen reilun 3km etelään. 

Kaiken huipuksi tässä noin 200m päässä on ihan postin noutopiste hyllytiloineen (sen noutopisteeksi valitsinkin) ja siinä on myös julmettu lokerikko sekä noita lokerikkoja oli äkkiseltään laskettuna kolmisenkymmentä lähempänä mitä nämä kaksi joihin paketit on ohjattu.

Kiva lähteä tällaisella pakkasella noita hakemaan ja tuohon toiseen ei mene edes julkisia tästä kovinkaan lähelle eli sama kävellä koko matka.

Ei perze.

Kommentit (237)

Vierailija
161/237 |
04.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Viime viikolla jo paikallinen marketti tiedotti, että pliis hakekaa ne paketit, jotta seuraavien mahtuu automaattiin.

itse olen hakenut heti.

lähinnä sun naapureiden vika, jos uudelleenohjataan paketit muualle.

sitten vielä nämä tapaukset, jotka ei jaksa tehdä palautusta vaan makuuttavat pakettiaan 2 vkoa, jotta se palautuu automaattisesti. Eivät huomioi muita ihmisiä.

Ei se ole ihmisten vika, jos järjestelmä ei toimi, kun on resurssoitu väärin.

Ei millään toimijalla ole velvollisuutta hankkia lisää hyllytilaa jos asiakkaat käyttää niitä jonain ilmaisena varastotilanaan.

Ei ole kysymys "ilmaisesta" varastotilasta. Onhan se jo maksettu.

Kyllä kuluttajallakin on jonkinlainen vastuu toiminnastaan, kun jokainen tietää että nyt on paketteja liikkeellä enemmän kuin automaatteihin mahtuu. Älyttömän itsekästä minäminä-ajattelua makuuttaa niitä päiväkausia automaateissa. Miksi edes tilaa mitään jos noudollakaan ei ole niin kiirettä.

Vierailija
162/237 |
04.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tai se paketti ei ole edes lähtenyt myyjältä kuten piti ja oli sitten kesälomallani pölyyntymässä postissa. Onneksi oli paikallinen kauppa ja ystävällinen palvelu. Sähköpostilla sain sovittua pidemmän säilytysajan, eli olisi postin aspan kanssa onnistunutkaan.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
163/237 |
04.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tampereella ainakin ihmettelen joka kerta, jos paketti on toimitettu paikkaan minkä olen valinnutkin.

Vierailija
164/237 |
04.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kauppa on 100 metrin päässä.

Jos tilaan paketin siinä oleviin pakettiautomaatteihin, ne siirtyvät 7 km päässä olevaan noutopostiin.

Jos tilaan siksi varalta ne 3 km päässä olevaan suureen pakettiautomaattiin, että tulee edes lähemmäksi, paketti siirtyy 5 km päässä olevaan noutopisteeseen.

Eli ikinä posti ei siirrä niitä automaatteihin, vaan aina tiskiltä noudettavaksi. Vaikuttaa laiskuudelta täyttää automaattia.

Vierailija
165/237 |
04.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitäpä jos hakisitte ne paketit pikimiten kun saatte ilmoituksen niin ei täyttyisi nuo laatikot ja ihmiset saisivat paketit toivomiinsa paikkoihin.

Vierailija
166/237 |
04.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Huomasin saman. Tilasin pakettini postin pakettiautomaattiin, kun olen vihdoin opetellut sen käytön, MUTTA viestissä lukee että se pitää hakea henkilötodistuken kera Postin pisteeltä. Onneksi sentään saman kaupan tiloista, mutta pännii silti.

Pitääkö olla passi vai riittääkö ajokortti? Nykyaikana kun kaikesta on tehty niin vaikeaa, ettei pysy perässä enää. Kertokaa te jotka tiedätte. En ole postista hakenut pakettia pitkiin aikoihin. 

Ajokortti riittää.

Kiitos. 😊

Vierailija
167/237 |
04.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mitäpä jos hakisitte ne paketit pikimiten kun saatte ilmoituksen niin ei täyttyisi nuo laatikot ja ihmiset saisivat paketit toivomiinsa paikkoihin.

Hakisin, jos se olis työmatkan varrella kuten pyysin, mutta kun ei ole siellä päinkään, ja just tänään on lapsella aikasempi harrastusvuoro joten kiirehdin töistä kotiin enkä kiertele enempiä.

Vierailija
168/237 |
04.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jokainen varmaan hakee heti kun voi. Ainakin minä. Ja vasta huomenna pääsen hakemaan, kun saan kyytin. Keskiviikkona häviää pajetti jos en hae.

Ennen paketin sai hakea 2 viikon aikana, nyt on vaan muutama pv annettu armonaikaa. 

Vierailija
169/237 |
04.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ymmärrän kyllä uudelleenohjauksen jos pakettilokerikko on täynnä, mutta siinä tapauksessa pakettien pitäisi uudelleenohjautua aina samaan postiin (joka määräytyy sen mukaan missä asuu), ettei tarvitse useasta paikasta niitä hakea. 

Vierailija
170/237 |
04.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jokainen varmaan hakee heti kun voi. Ainakin minä. Ja vasta huomenna pääsen hakemaan, kun saan kyytin. Keskiviikkona häviää pajetti jos en hae.

Ennen paketin sai hakea 2 viikon aikana, nyt on vaan muutama pv annettu armonaikaa. 

monet säilyttää niitä ihan tarkoituksella mahdollisimman pitkään, koska tällainen "näpäytys" on heistä mukavaa. Heti ketjun ensimmäisellä sivulla annettiin tällainen ohje

"Tee ap niin että noudat paketit vasta viime hetkellä. Homma ei muutu ellei Postille itselleen tule haittaa hutiloinnistaan".

Vierailija
171/237 |
04.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei Postia voi enää sanoa Postiksi, ihan eri pulju mikä ennenvanhaan, kun kaikki vielä toimi ja oli oikeita postikonttoreitakin. 

Vierailija
172/237 |
04.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No kuinka hemmetin monta päivää siihen pitäisi varata? Viikkokin on liikaa mun mielestä. Jos ei pääse hakemaan niin ilmoittaa postiin siitä sitten erikseen.

Vierailija
173/237 |
04.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Viime viikolla jo paikallinen marketti tiedotti, että pliis hakekaa ne paketit, jotta seuraavien mahtuu automaattiin.

itse olen hakenut heti.

lähinnä sun naapureiden vika, jos uudelleenohjataan paketit muualle.

sitten vielä nämä tapaukset, jotka ei jaksa tehdä palautusta vaan makuuttavat pakettiaan 2 vkoa, jotta se palautuu automaattisesti. Eivät huomioi muita ihmisiä.

Ei se ole ihmisten vika, jos järjestelmä ei toimi, kun on resurssoitu väärin.

Ei millään toimijalla ole velvollisuutta hankkia lisää hyllytilaa jos asiakkaat käyttää niitä jonain ilmaisena varastotilanaan.

Ei ole kysymys "ilmaisesta" varastotilasta. Onhan se jo maksettu.

Miksi tilata mitään jos noudolla on kiire? Ei, netistä tilataan just niitä tavaroita joita joutaa vähän odottaakin. Ja ihmisillä on muutakin elämää kuin pakettien haku, ne haetaan muun asioinnin yhteydessä. Ja jos iskee joku korona tai muu tauti niin ei silloin edes pidä mennä kaupoille tartuttamaan muita, ellei ihan pakko ole. Siihen pitää vaan varautua ettei sinne automaattiin aina mahdu ja paketti siirtyy muualle, käyttää kotiinkuljetusta jos sellainen ei sovi. 

Vierailija
174/237 |
04.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hakisin paketin heti, jos se menisi sinne minne tilaan, eli viereisen kaupan automaattiin. Ilman autoa en voi lähteä heti hakemaan 7 km päästä.

Vierailija
175/237 |
04.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

monet säilyttää niitä ihan tarkoituksella mahdollisimman pitkään, koska tällainen "näpäytys" on heistä mukavaa. Heti ketjun ensimmäisellä sivulla annettiin tällainen ohje

"Tee ap niin että noudat paketit vasta viime hetkellä. Homma ei muutu ellei Postille itselleen tule haittaa hutiloinnistaan".

Ai, no eihän tollanen ole fiksua toimintaa missään nimessä. 

Vierailija
176/237 |
04.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No kuinka hemmetin monta päivää siihen pitäisi varata? Viikkokin on liikaa mun mielestä. Jos ei pääse hakemaan niin ilmoittaa postiin siitä sitten erikseen.

Viikko on minusta ihan hyvä. Vähän joustoa sen varalle että sattuu joku sairastapaus tai meno. Joskus on meinannut tulla ongelma kun paketti onkin matkalla odotettua pidempään eikä ehdikään perille ennen kuin on itse lähdössä reissuun, mutta aina ne on onneksi jotenkin hoitunut. Suurin osa varmasti hakee paketit viimeistään seuraavana päivänä. 

Vierailija
177/237 |
04.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yksinkertainen ratkaisu: lisää lokeroita. Jos ei tuplamäärä riitä, niin triplasti sitten. Sillähän tämä jokavuotinen (ympärivuotinenkin) ongelma ratkeaa.

Mutta ei. Sen sijaan Postin, Matkahuollon jne.  "asiakaspalveluun" kuuluu juoksuttaa ihmisiä ympäriinsä. 

Vierailija
178/237 |
04.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Hakisin paketin heti, jos se menisi sinne minne tilaan, eli viereisen kaupan automaattiin. Ilman autoa en voi lähteä heti hakemaan 7 km päästä.

Missä tuppukylässä asut jos julkiset ei toimi ollenkaan?

Vierailija
179/237 |
04.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ymmärrän kyllä uudelleenohjauksen jos pakettilokerikko on täynnä, mutta siinä tapauksessa pakettien pitäisi uudelleenohjautua aina samaan postiin (joka määräytyy sen mukaan missä asuu), ettei tarvitse useasta paikasta niitä hakea. 

Samaa mieltä! Menis suosiolla sit sinne lähipostiin vaan, eikä automaatteihin ympäri kaupunkia. Mutta eihän tämäkään kaikille toki käy, kun eivät halua jonottaa tai asioida ihmisen kanssa tai joku muu syy. 

Vierailija
180/237 |
04.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

😂 No en minä tiedä. Mutta voihan sitä olla kaikenlaista että hakeminen on vaikeaa heti. Kun tottui että se hakuaika oli pitkä, niin nyt tuntuu että iskee paniikki että paketti ehtii lähteä takasin ennen kuin pystyy hakea. Esim minulla on nykyään niin huonot jalat, että en enää pyörällä pääse sinne asti ja pitää järjestää kyyti jostain. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän neljä viisi