Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Taas tämä alkoi, että posti jakaa paketit minne sattuu noudettaviksi!

Vierailija
03.12.2023 |

Kaksi paketti ja kummassakin noutopaikka vaihtunut, mutta ei tietenkään edes samaksi vaan toinen 2,5 km tästä länteen ja toinen reilun 3km etelään. 

Kaiken huipuksi tässä noin 200m päässä on ihan postin noutopiste hyllytiloineen (sen noutopisteeksi valitsinkin) ja siinä on myös julmettu lokerikko sekä noita lokerikkoja oli äkkiseltään laskettuna kolmisenkymmentä lähempänä mitä nämä kaksi joihin paketit on ohjattu.

Kiva lähteä tällaisella pakkasella noita hakemaan ja tuohon toiseen ei mene edes julkisia tästä kovinkaan lähelle eli sama kävellä koko matka.

Ei perze.

Kommentit (237)

Vierailija
141/237 |
04.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Viime viikolla jo paikallinen marketti tiedotti, että pliis hakekaa ne paketit, jotta seuraavien mahtuu automaattiin.

itse olen hakenut heti.

lähinnä sun naapureiden vika, jos uudelleenohjataan paketit muualle.

sitten vielä nämä tapaukset, jotka ei jaksa tehdä palautusta vaan makuuttavat pakettiaan 2 vkoa, jotta se palautuu automaattisesti. Eivät huomioi muita ihmisiä.

Ei se ole ihmisten vika, jos järjestelmä ei toimi, kun on resurssoitu väärin.

Ei millään toimijalla ole velvollisuutta hankkia lisää hyllytilaa jos asiakkaat käyttää niitä jonain ilmaisena varastotilanaan.

Vierailija
142/237 |
04.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sain lauantaina viestin saapuneesta paketista. Ei ole ennen lauantaina tullut. Haen paketin tänään. Ihme kyllä postin lokero ja tuli jopa sinne minne tilattu. Välttelen yleensä postia koska ne toimitetaan aina minne sattuu. Postnordia käytän yleensä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
143/237 |
04.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Viime viikolla jo paikallinen marketti tiedotti, että pliis hakekaa ne paketit, jotta seuraavien mahtuu automaattiin.

itse olen hakenut heti.

sitten vielä nämä tapaukset, jotka ei jaksa tehdä palautusta vaan makuuttavat pakettiaan 2 vkoa, jotta se palautuu automaattisesti. Eivät huomioi muita ihmisiä.

Ei millään toimijalla ole velvollisuutta hankkia lisää hyllytilaa jos asiakkaat käyttää niitä jonain ilmaisena varastotilanaan.

Tietenkin on velvollisuus, jos sellaista palvelua myy asiakkaille. Ihan postin oma päätös on olla laskuttamatta säilytysajasta.

Vierailija
144/237 |
04.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vuosia sitten selvisi että silloin käyttämäni automaatin paketit meni sen automaatin "kotipostiin". Kohtuu lähelle, mutta autollisena aivan helvetinmoiseen sumppuun ilman parkkipaikkoja. Silloin aloin sitten valita toisen automaatin, jonka kotiposti oli toimiva. Vähän haittasi kun ei kauppamatkalla saanut paketteja... mutta kun pitää ennakoida sitä vaihtoehtoistakin pistettä, niin osa automaateista jäänee edelleenkin paitsioon vaikka sijainti ensisijaisena noutopaikkana olis loistava.

Sen jälkeen on sitten tullut tämä postin noutopistearvonta.... ja paketit on missä sattuu.

Nykytekniikalla luulisi onnistuvan sekin että saman vastaanottajan/puhelinnumeron tms. paketit laitettaisiin samaan lokeroon.

Vierailija
145/237 |
04.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ehkä BF ei olekaan niin kuningasidea kuin annetaan ymmärtää? Järkevämpää ostaa ainakin suurin osa tuotteista normaalien alennuskamppiksien aikaan, eikä silloin kun miljoona sopulia. 

Vierailija
146/237 |
04.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itselläni haku viivästyy juurikin kun paketti nytkin ajautu 5km päähän..jos se tulisi tuohon viereen noutaisin heti..todella ärsyttävää😵💫

Vierailija
147/237 |
04.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä oon laittanut moniin paikkoihin kotiosoitteekseni lähikaupan nimen ja katuosoitteen, omalla nimelläni ja puh.numerolla tietty. Näin eivät saa vietyä pakettia "hevon kuuseen" eli noin 6km päähän, paikkaan, jonka läheisyyteen ei saa edes autoa.

Vierailija
148/237 |
04.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mä oon laittanut moniin paikkoihin kotiosoitteekseni lähikaupan nimen ja katuosoitteen, omalla nimelläni ja puh.numerolla tietty. Näin eivät saa vietyä pakettia "hevon kuuseen" eli noin 6km päähän, paikkaan, jonka läheisyyteen ei saa edes autoa.

Onkohan toi paikka taka-töölö? Kuka on keksinyt, että viedään paljon suuria paketteja sellaiseen paikkaan, johon ei pääse 2 kilometrin säteellä autolla? Onpa järkevä paikka postille?

Vierailija
149/237 |
04.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Posti myy palvelun, jota se ei kykene toimittamaan palvelusta maksaneelle asiakkaalle. 

Ja asiakkaat on niin pöllöjä, että syyttävät asiasta muita asiakkaita. 

Vähän kun menis ostamaan maitoa, maksais maidon ja saiskin piimää, kun maito oli loppu. Ja syyttäis asiasta muita asiakkaita, kun olivat mokomat ostaneet kaikki maidot!

Postia kannattaa äänestää jaloilla. 

Vierailija
150/237 |
04.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Posti myy palvelun, jota se ei kykene toimittamaan palvelusta maksaneelle asiakkaalle. 

Ja asiakkaat on niin pöllöjä, että syyttävät asiasta muita asiakkaita. 

Vähän kun menis ostamaan maitoa, maksais maidon ja saiskin piimää, kun maito oli loppu. Ja syyttäis asiasta muita asiakkaita, kun olivat mokomat ostaneet kaikki maidot!

Postia kannattaa äänestää jaloilla. 

Ei säilytyslokerikkoja ja -tiloja kannata pitää ympärivuotisesti parin sesonkiviikon takia.

Vierailija
151/237 |
04.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huomasin saman. Tilasin pakettini postin pakettiautomaattiin, kun olen vihdoin opetellut sen käytön, MUTTA viestissä lukee että se pitää hakea henkilötodistuken kera Postin pisteeltä. Onneksi sentään saman kaupan tiloista, mutta pännii silti.

Pitääkö olla passi vai riittääkö ajokortti? Nykyaikana kun kaikesta on tehty niin vaikeaa, ettei pysy perässä enää. Kertokaa te jotka tiedätte. En ole postista hakenut pakettia pitkiin aikoihin. 

Vierailija
152/237 |
04.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sain lauantaina viestin saapuneesta paketista. Ei ole ennen lauantaina tullut. Haen paketin tänään. Ihme kyllä postin lokero ja tuli jopa sinne minne tilattu. Välttelen yleensä postia koska ne toimitetaan aina minne sattuu. Postnordia käytän yleensä.

No mutta noinhan se toimii! Hait paketin ajallaan ja seuraavakin saa omansa sinne lähimpään lokeroon :)

Vierailija
153/237 |
04.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Itselläni haku viivästyy juurikin kun paketti nytkin ajautu 5km päähän..jos se tulisi tuohon viereen noutaisin heti..todella ärsyttävää😵💫

Tuo on näppärä ketjureaktio. Kun ekat alkaa jumittaa pakettiensa kanssa niin seuraavat kärsii ja taas menee seuraavat väärään paikkaan jne jne.

Vierailija
154/237 |
04.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Huomasin saman. Tilasin pakettini postin pakettiautomaattiin, kun olen vihdoin opetellut sen käytön, MUTTA viestissä lukee että se pitää hakea henkilötodistuken kera Postin pisteeltä. Onneksi sentään saman kaupan tiloista, mutta pännii silti.

Pitääkö olla passi vai riittääkö ajokortti? Nykyaikana kun kaikesta on tehty niin vaikeaa, ettei pysy perässä enää. Kertokaa te jotka tiedätte. En ole postista hakenut pakettia pitkiin aikoihin. 

Ajokortti riittää.

Vierailija
155/237 |
04.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No kun siellä on pakettiautomaatit ja noutopisteet Black Fridayn vuoksi täynnä! BF oli reilu viikko sitten, toimitus noutopisteeseen tai pakettiautomaattiin kestää yleensä muutaman päivän, joten ryysis ajoittuu suunnilleen juuri näihin aikoihin.

Minun kokemukseni mukaan vääriin pisteisiin toimittamista tapahtuu ympäri vuoden, ei vain yleisten shoppaustapahtumien kuten BF:n ja joulun yhteydessä.

Mun suosikkipakettiautomaatti on ilmeisesti varsin monen muunkin suosikki, koska sieltä tosi usein ohjautuu paketit muualle. En ihmettele, se on monen työmatkan varrella näppärästi. Olen siirtynyt tilaamaan useammin kakkossuosikkiin, koska sinne taas yleensä mahtuu ja harvoin sieltä lähtee paketit minnekään muualle, siinä on myös toimipiste joten jos automaattiin ei mahdu niin menevät tiskille. Menee sitten paketit ainakin samaan paikkaan jos tilaa useamman. 

Ei se minun nähdäkseni ole yhtään kenenkään vika, jos pakettiautomaatti on täynnä eikä sinne mahdu. Ei sinne silloin voi paketteja jättää, eikä kaikilla ole aikaa sännätä hakemaan välittömästi omansa pois. Toki posti vois suosituimpiin paikkoihin rakentaa lisää lokeroita.

Vierailija
156/237 |
04.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

itse olen hakenut heti.

Tietenkin on velvollisuus, jos sellaista palvelua myy asiakkaille. Ihan postin oma päätös on olla laskuttamatta säilytysajasta.

Se viikon säilytysaika on ihan kohtuullinen, paljon sitä lyhyempi ei vois olla. Ennenhän se oli kaksi viikkoa, mutta sitä lyhennettiin. Ihmiselämässä sattuu joskus tilanteita ettei heti pääse hakemaan, varsinkin jos se paketti ohjautuu johonkin kauemmas jonne ei niin helposti pääse. 

Vierailija
157/237 |
04.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ajokortti riittää. Sama ohje on ollut jo ainakin 15 vuotta. Ei ole vaikeaa, helpompaa se on kuin ennen kun ei tartte enää sitä paketin saapumisilmoituslappusta odottaa ja säilytellä ja kuljettaa mukana. 

Vierailija
158/237 |
04.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muutama kuukausi sitten puhelimeni hajosi, ja hetken nettiä selattuani huomasin, että Elisalta pystyi tilaamaan puhelimen kotiinkuljetuksella Woltin kautta! Tuntui luksuksen luksukselta, kun noin tunti tilauksen teosta ovikello soi ja uusi puhelin oli siinä.

Meillä on nimittäin vain yksi auto, ja se oli puolison käytössä tuolloin koko viikon. 

Mitä tulee tuohon hakekaa paketinne ajoissa - valitukseen, niin olen sanonut tämän täälläkin sata kertaa ja sanon taas: osan automaatietten lokerikoista pystyy myös varaamaan vuorokaudeksi paketin lähettämistä varten. Valittakaa myös pakettien lähettäjille. 

Ja sekin, että täytyisi heti rynniä hakemaan saapunut paketti ja siten ajatella muita ihmisiä, niin ei. Ajattelen omaa ja perheeni ajankäyttöä. En halua ajella turhaan, vaan yhdistää satunnaiset pakettien haut johonkin sellaiseen hetkeen kun muutenkin olemme automaatin lähellä (kaupassa käynti, harrastusillat). En todellakaan tuhlaa omaa aikaani enkä rahaani (sähköauto) siihen että yhtenä iltana kun voisin olla vain kotona, juoksenkin pakettia hakemassa. Juu ei. 

Jos systeemi ei toimi, syyttäkää palveluntarjoajaa, älkää asiakkaita. 

Vierailija
159/237 |
04.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

itse olen hakenut heti.

Ei ole kysymys "ilmaisesta" varastotilasta. Onhan se jo maksettu.

Vierailija
160/237 |
04.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Erään toisen mutta vastaavan kuriiripalvelun kuljettaja tässä moi! Lokerikot on totta tosiaankin useimmiten täynnä ja jopa (ainakin pienten) kauppojen palvelupisteet tursuavat paketteja, joten kauppiaat eivät edes suostu ottamaan lisää vastaan. Vaikka jossain toisessa asiakkaan asuinpaikan näkökulmasta läheisessä lokerossa olisi tilaa, se ei välttämättä ole juuri sen kuljettajan reitillä vaan pitää mennä koittamaan sitä mikä omalle reitille osuu/kuuluu järjettömien aikataulupaineiden takia. Meillä ei kuljettajat edes saa mennä kuin oman reitin pisteisiin, ja veikkaan ettei muidenkaan firmojen kuljettajilla ole yksinkertaisesti aikaa käydä ylimääräisiä pisteitä kokeilemassa josko sinne ja sinne mahtuisi. Vika on systeemissä. Pitäisi ehdottomasti olla joku 2. ja 3. noutopistetoive asiakkaalla valittavissa, sen kustannuksella että paketti saattaa silloin mennä vasta seuraavan päivän jakeluun koska kuljettaja/reitti saattaa vaihtua kun noutopiste

Postin systeemissä se korvaava paikka taitaa joissain tapauksissa valikoitua jo lajittelukeskuksessa eikä kuriirin päätöksellä. Näin ainakin olen kuvitellut sen perusteella mitä lähetyksen seurantakoodissa lukee. Ainakin varmaan niissä tapauksissa kun automaatti on sellainen, josta pitää varata luukku.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan yhdeksän neljä