Taas tämä alkoi, että posti jakaa paketit minne sattuu noudettaviksi!
Kaksi paketti ja kummassakin noutopaikka vaihtunut, mutta ei tietenkään edes samaksi vaan toinen 2,5 km tästä länteen ja toinen reilun 3km etelään.
Kaiken huipuksi tässä noin 200m päässä on ihan postin noutopiste hyllytiloineen (sen noutopisteeksi valitsinkin) ja siinä on myös julmettu lokerikko sekä noita lokerikkoja oli äkkiseltään laskettuna kolmisenkymmentä lähempänä mitä nämä kaksi joihin paketit on ohjattu.
Kiva lähteä tällaisella pakkasella noita hakemaan ja tuohon toiseen ei mene edes julkisia tästä kovinkaan lähelle eli sama kävellä koko matka.
Ei perze.
Kommentit (237)
Vierailija kirjoitti:
Niitä ei jaeta "minne sattuu" vaan sinne mikä on lähin paikka jossa on vapaata tilaa sille.
Mutta mikäs sun selitys on sille, että kotiinkuljetusta, josta on maksettu erikseen, ei tehdä, vaan selittämättä lähetetään vain tekstari, että hae noutopisteestä?
Se tuntuu kovin "minne sattuu" toiminnalta näin maksajana.
Mainittu jo moneen kertaan, jos postitoimipaikat kortilla seudulla, ja pystyy hakemaan vain yhdestä, niin käytä sitä järkeä ja tilaa kotiin paketti. Se on hinta syrjäseudulla asumisesta, teille annettu mahdollisuus kiertää ongelma. Jos puntti ei kestä niin älä tilaa postin kautta.
Voi sinä viattoman kesän lapsi. Niinhän me teemmekin, mutta kun niitä paketteja ei kukaan kotiin kuljeta, vaan tulee vain viesti, että paketti on jossain random-paikassa, haepa pikaiseen pois. Aivan kuten täällä on jo muutama muukin kuin minä kommentoinut.
Eli vaikka kuinka tilaat ja maksat ylimääräistä, posti silti tekee päätöksen viedä paketin noutopisteeseen. Mikä on kovin outoa ja ristiriidassa tämän tarinan kanssa, että ne noutopisteet ovat täynnä.
Vähemmän täynnä ne olisi, jos tuotaisiin sieltä makaamasta kotiin ne paketit, jotka on kotiinkuljetukseen maksettu!
Ainoastaan suomalainen lammas syyttää asiakkaita siitä, kun firma myy olematonta palvelua. On kyllä herrapelko syvällä, kun postikin on sellainen viskaali, että on kaiken arvostelun ulottumattomissa. :D
Tämä sama ongelma on ollut jo vuosia. Paketit ohjautuu aina valitun postilokerikon sijaan suoraan pääpostiin, vaikka lähistöllä olisi useita kauppoja postilokeroineen. Kotiinkuljetus myös toimii aivan loistavasti, kun nykyään ei ilmeisesti voi sopia kellonaikaa tai edes päivää, milloin paketti toimitetaan. Myöskään postipatet ei voi ilmoittaa esimerkiksi soittamalla, vaan kotona pitäisi olla arkipäivisin kello 8-16!
Tilasin pelin, joka lähtenyt priority kirjeenä jo 21.11. Kyseisen yrityksen pelit on aiemmin tullut tosi nopeasti perille, mutta tästä on mennyt huomenna jo 2 viikkoa?! Vaikuttaakohan tuo black friday myös kirjeiden hitauteen?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mitäpä jos hakisitte ne paketit pikimiten kun saatte ilmoituksen niin ei täyttyisi nuo laatikot ja ihmiset saisivat paketit toivomiinsa paikkoihin.
Hakisin paketin heti, jos se menisi sinne minne tilaan, eli viereisen kaupan automaattiin. Ilman autoa en voi lähteä heti hakemaan 7 km päästä.
Missä tuppukylässä asut jos julkiset ei toimi ollenkaan?
Mun pitää julkisilla mennä 40km, jotta pääsen 6km päähän pakettiautomaatille.
Tuohan on mukava kävelylenkki, juuri sopiva.
Tulin töistä, en ole vielä syönytiään, alkaa hämärtää, enkä säätilaankaan pysty vaikuttamaan ja osa matkasta on 100km/h maantienlaitaa. Ei ihan vastaa mun näkemystä kivasta kävelylenkistä.
Kesällä ajattelin nakittaa homman teinille mopoineen, mutta harkitsin sitten kahdesti sitä kääntymistä vasemmalle siinä satasen alueella.8
Vierailija kirjoitti:
Huomasin saman. Tilasin pakettini postin pakettiautomaattiin, kun olen vihdoin opetellut sen käytön, MUTTA viestissä lukee että se pitää hakea henkilötodistuken kera Postin pisteeltä. Onneksi sentään saman kaupan tiloista, mutta pännii silti.
Pitääkö olla passi vai riittääkö ajokortti? Nykyaikana kun kaikesta on tehty niin vaikeaa, ettei pysy perässä enää. Kertokaa te jotka tiedätte. En ole postista hakenut pakettia pitkiin aikoihin. Ajokortin sopivuus h:lökortiksi loppuu, pääsevät pakkomyymään h:lökorttia rahastaakseen. bbbn-
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mitäpä jos hakisitte ne paketit pikimiten kun saatte ilmoituksen niin ei täyttyisi nuo laatikot ja ihmiset saisivat paketit toivomiinsa paikkoihin.
Hakisin paketin heti, jos se menisi sinne minne tilaan, eli viereisen kaupan automaattiin. Ilman autoa en voi lähteä heti hakemaan 7 km päästä.
Missä tuppukylässä asut jos julkiset ei toimi ollenkaan?
Aggressiosta päätellen olet se laiska postinjakaja. Ja kyllä, jotkut asuu tuppukylässä.
Ei agressiota, kyllästyttää vaan jatkuva valittaminen omien valintojen takia. Turha odottaa palvelujen toimivan yhtä jouhevasti
Ei tää syrjäisten seutujen ongelma ole, siellä on kuntakeskuksessa se yksi piste ja siellä se paketti on. Ongelma on kehyskunnissa, pisteet on näennäisesti lähekkäin, mutta kulkureitit niiden välillä eivät ole suoria eikä käytännöllisiä.
Itse asun liedon asemalla, täällä ei ole mitään pakettipistettä. Yleensä valitsen ilmarisiin tai liedon kirkolle, ne hoituu heti työmatkalla. Viime viikolla piti tulla 2 pakettia ilmarisiin, toinen meni samana päivänä kirkolle, yhdellä kotimatkalla en kierrä molempia kautta. Mulle on tarjottu myös auraa, jäkärlää ja paattisia eli ampuvat haulikolla noin 10 km säteelle mihin toimittavat. No, mä kuljen autolla, mutta bussiyheys kolmeen kulkee Turun kautta. Jäkärlästä ajettais motaria ohi ja kohta tullaan toisella bussilla takasinpäin :)
Eniten vituttaa ne samaan aikaan tulevat, kun ne toimitetaan eri paikkoihin. Kotiinkuljetus täällä toimii, jos ei ole postilaatikossa, soittavat ja sovittaessa jättävät ovelle. Kaiken ei vaan halua talvella jäätyvän tai jonkun kalliimman odottelevan montaa tuntia.
Vierailija kirjoitti:
Tässä ei ole huomioitu yhtään meitä maaseudulla ilman autoa asuvia, jotka yksinkertaisesti emme pääse hakemaan kuin siitä ainoasta lokerosta, jonne kaukobussi kulkee! Odottaisin mieluusti vaikka viikon, että oikea lokero vapautuu. Kuin että vuokraan auton hakemiseen muualta. Miksi postilla ei ole velvollisuutta tarjota tätä vaihtoehtoa, ennen kuin yksipuolisesti muuttaa sopimusta luovutuspaikasta?!
Kannattaa soittaa aspaan. Ainakin ennen pystyi pyytämään paketin siirtoa paikasta toiseen. Vaikka varmaan joku maksu siitä nykyään menee.
Vierailija kirjoitti:
Vuosia sitten selvisi että silloin käyttämäni automaatin paketit meni sen automaatin "kotipostiin". Kohtuu lähelle, mutta autollisena aivan helvetinmoiseen sumppuun ilman parkkipaikkoja. Silloin aloin sitten valita toisen automaatin, jonka kotiposti oli toimiva. Vähän haittasi kun ei kauppamatkalla saanut paketteja... mutta kun pitää ennakoida sitä vaihtoehtoistakin pistettä, niin osa automaateista jäänee edelleenkin paitsioon vaikka sijainti ensisijaisena noutopaikkana olis loistava.
Sen jälkeen on sitten tullut tämä postin noutopistearvonta.... ja paketit on missä sattuu.
Nykytekniikalla luulisi onnistuvan sekin että saman vastaanottajan/puhelinnumeron tms. paketit laitettaisiin samaan lokeroon.
Tällä hetkellä ei ainakaan näe, onko samalle tilaajalle useita paketteja. Jos on sama tilaus pakattu useampaan pakettiin, niin sitten näkyy esim. 1/2, mutta ei mitään tietoa missä se toinen paketti on. Tosin en vie automaatteihin, jonka täällä tekee alihankkija, mutta sama järjestelmä kai heilläkin on.
Vierailija kirjoitti:
No kun siellä on pakettiautomaatit ja noutopisteet Black Fridayn vuoksi täynnä! BF oli reilu viikko sitten, toimitus noutopisteeseen tai pakettiautomaattiin kestää yleensä muutaman päivän, joten ryysis ajoittuu suunnilleen juuri näihin aikoihin.
Niinpä kyllä, mutta tuollaista se on muulloinkin.
Tämä juttu sopiikin hyvin jaettavaksi tässä ketjussa:
https://www.is.fi/tampereen-seutu/art-2000010033363.html
Näissä kuluu aikaa myös siihen, että kaikki normaalipituiset aikuiset eivät yltä ylimpiin lokeroihin eikä kaikkien jalat tai selkä taivu ryömimään lattiatason lokeroissa. Pitää ottaa yhteys Lafkaan ja odotella, jos jonakin muuna päivänä olisi parempi onni.
Lähetän paljon paketteja ja automaattilähetyksissä ainoastaan noin 75 prosenttisesti paketti otetaan mukaan ensimmäisellä arkipäiväkäynnillä. Ei oteta aina edes vielä seuraavana arkipäivänä. Nämä on siis kaikki tapahtuneet niin, että olen autossa parkkipaikalla myymälän ulkopuolella nähnyt, että kyseisen lähetysfirman auto ja kuski on täyttämässä ja tyhjentämässä juuri sitä automaattia, johon virheettömästi pakatun paketin olen jättänyt.
Vierailija kirjoitti:
Syytä mieluummin ihmisiä, jotka eivät viitsi hakea pakettejaan. Niiden takia lokerot ovat täynnä.
Asun maalla 20 kilometrin päässä kaupungista eikä minulla ole autoa. Pääsen asiointitaksin kyydissä kaupunkiin kerran viikossa. En siis pääse hakemaan pakettiani aikaisemmin. Anteeksi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tilaa ensi kerralla kotiinkuljetuksella. Maksaa vain pari euroa enemmän.
Maksamalla lisähintaa saat kotiin lapun jossa kerrotaan että et ollut kotona 'kun pakettia yritettiin tuoda'.
Ei mulle ole koskaan käynyt noin, aina ovat tuoneet kotiovelle sovitusti, tilaan paljon kotiinkuljetuksella. T. Lainaamasi
Minulle on tapahtunut noin. Posti selitteli sitä sillä, että heillä oli varastossa suuri määrä paperi-ilmoituksia,
joissa oli teksti "olemme yrittäneet toimittaa lähetyksen sinulle, mutta et ollut kotona". Se oli todella
suututtavaa, kun melkein aina olin kotona eikä kukaan oisttanut ovikelloa.
Vierailija kirjoitti:
Black Friday sai kaikki noutopisteet ja pakettiautomaatit turvoksiin. Jokaisessa noutopisteessä on rajalliset säilytystilat ja kiintiöt eri kuljetusyhtiöiden paketeille. Joulu on vasta tulossa. Tilatkaa kotiinkuljetus.
Täällä on moneen kertaan kerrottu, että joillakin paikkakunnilla kotiinkuljetus ei toimi ollenkaan.
Vierailija kirjoitti:
Tilasin pelin, joka lähtenyt priority kirjeenä jo 21.11. Kyseisen yrityksen pelit on aiemmin tullut tosi nopeasti perille, mutta tästä on mennyt huomenna jo 2 viikkoa?! Vaikuttaakohan tuo black friday myös kirjeiden hitauteen?
Kuulostaisi vähän siltä, että peli on jäänyt matkan varrelle jonkun epärehellisen postin työntekijän nappaamana. Joulu tulossa joten se on hyvä lahja tai siitä saa hyvät rahat myymällä eteenpäin.
Toivottavasti olen väärässä ja kirje tupsahtaakin postiluukkuusi tai laatikkoosi piakkoin.
Ei ihme että pakettien jakelu k*see kun naapurikaupungin asukkaiden tilaukset toimitetaan meilläpäin sijaitseviin noutopisteisiin ja automaatteihin, ja tämän kaupungin asukkaiden paketit vastaavasti heidän noutopaikkoihin. Siltä tuo ainakin on tuntunut jo pitkän aikaa :D
Oikeasti ihmettelen että kuka saa lähetyksensä niihin aina ja ikuisesti tukossa oleviin smartposteihin, kun tässäkin ketjussa on vain valitusta ihan väärään paikkaan kuskatuista paketeista... Koska se valittu automaatti on, yllätys yllätys, täynnä. Tai niin ainakin posti sanoo.
Vierailija kirjoitti:
Tilaa ensi kerralla kotiinkuljetuksella. Maksaa vain pari euroa enemmän.
Ei ole mahdollista päivystää kotona odottamassa pakettia. Nouto on kätevä ja itse tilaan aina noudon 24h kaupan lokeroon, mutta nyt se oli täynnä ja ohjautui johonkin väliaikaiseen noutopisteeseen joka on auki 10-18. Todella hankala aika työssä käyvälle.
No et sitten osaa ajatella, että juuri me tuppukylissä asuvat tarvitsemme niitä kotiinkuljetuspalveluita, teillä siellä kaupungeissa on ihan kauppoja, minne mennä. Täällä jos jotain extraa haluaa, pitää tilata netistä kotiin.
Juuri viimeksi tilatessani arvoin, että mitä tekisin: mies pidemmällä työmatkalla ja omaa autoa tai korttia ei ole. Ajattelin, että maksan sitten sen 12,90 kotiinkuljetuksesta. Vtutus oli melkoinen, kun kotiinkuljetuksen sijaan tuli tekstari, että pakettisi ovat 6 km päässä marketin tiskin kautta noutopisteestä haettavissa, hakuaikaa 5 päivää. Ilman selityksiä, ilman mitään. Ei ollut todellakaan edes yritetty tuoda kotiin.
Busseja menee aamulla ja iltapäivällä, jossain välissä olisi työtkin tehtävä. Jos lähden bussilla tuonne, vaikka matka ei ole kummoinen, niin kyllä siihen ainakin 4 t kuluu odotteluineen. Minkä lisäksi saisin ilon kantaa ne paketit bussilta kotiin, semmoinen vajaa pari kilsaa.
Ei se nyt ihan oma valinta ole, että minulle myydään kohtuullisen kallista palvelua, joka ei toimi.