Taas tämä alkoi, että posti jakaa paketit minne sattuu noudettaviksi!
Kaksi paketti ja kummassakin noutopaikka vaihtunut, mutta ei tietenkään edes samaksi vaan toinen 2,5 km tästä länteen ja toinen reilun 3km etelään.
Kaiken huipuksi tässä noin 200m päässä on ihan postin noutopiste hyllytiloineen (sen noutopisteeksi valitsinkin) ja siinä on myös julmettu lokerikko sekä noita lokerikkoja oli äkkiseltään laskettuna kolmisenkymmentä lähempänä mitä nämä kaksi joihin paketit on ohjattu.
Kiva lähteä tällaisella pakkasella noita hakemaan ja tuohon toiseen ei mene edes julkisia tästä kovinkaan lähelle eli sama kävellä koko matka.
Ei perze.
Kommentit (237)
Vierailija kirjoitti:
Tuo olisi erinomainen juttu mitä moni on ehdottanut että jos se automaatti on täynnä niin odotetaan että sieltä vapautuu tilaa.
Yleensä kun postilla tilaa, niin sillä ei ole kiire. Ihan sama vaikka siinä olisikin parin päivän viive.
Niinpä. Ja kuten ketjussa on jo ehdotettu, niin postihan voisi tarjota tuota toista noutopistettä tekstarilla ja ne, joilla on kiire saada pakettinsa voisivat sitten ohjauttaa sen sinne noudettavaksi huomenna.
Jos taas ei ole kiire ja/tai paketti vielä hankala/iso niin silloin on tärkeämpää saada se siihen itselle helppoon noutopisteeseen vaikka hieman olisi viivettäkin. Kiva lähteä roudaamaan vaikka jotain imuria tai koiranruokasäkkiä repussa tai ruuhkabussissa.
Mä seisotan just yhtä uudelleen ohjattua pakettia ihan siksi vikaan noutopäivään asti, että postilla on kuljetuksessa toinenkin paketti ja haluan nähdä mihin se ohjautuu etten suotta tee kahta noutoreissua, koska se mahdollisuus on että sekin pitää hakea sitten tuolta hornanpeestä.
Mä tilaan tästä syystä kaikki paketit aina erään lähisukulaisen osoitteeseen varmassa postit ei voi mennä muualle paikassa. Mun lähikauppa on pieni ja lähetyksiä voi mennä useaan eri paikkaan juuri niin kuin aplla. Älytöntä on, että miksi ei voi itse valita esim. toissijaista ja kolmossijasta lähetyspaikkaa. Ne ehdotukset mitä ohjelma antaa paikaksi on muutenkin ihan järjettömiä.
Tilasin kerran Fazerilta namiboxin ja valitsin PostNordin paketti automaattiin toimituksen, koska sellainen on lähihuoltiksella 1,5km.n päässä kotoa. Kaksi viikkoa paketti seilasi Helsingin ja Joensuun väliä. Ja sen jälkeen otin kovasanaisesti yhteyttä mm Fazerin. Lupasivat sieltä olla yhteydessä PostNordiin. No aikanaan paketti saapui noudettavaksi Veturin asiakaspalvelutiskille. Yli 40km.n päähän siitä johon sen tilasin!!
Posti on lisäksi lyhentänyt noutoaikoja siitä 7vrk:sta kuuteen. Mulle tuli noin tunti sitten viesti, että paketti on noudettavissa ja vika noutopäivä on 9.12. Se on ensi viikon lauantai, ei sunnuntai.
Olisikin tullut eilen tuo viesti niin olisi tänään voinut lenkillä käydä sen hakemassa (se siis on myös ohjattu kauempana olevaan noutopisteeseen), mutta lenkki on jo tehtynä. Nyt sitten voin hakea sen aikaisintaan keskiviikkona tai sitten vasta lauantaina.
HV posti!
Minulla Posti noin 90% uudelleenohjaa lähetykseni eri noutopisteeseen kuin minkä olen valinnut. Eli 35 kilometrin päähän. Todella ärsyttävää, jos asiakkaalle tarjotaan useita vaihtoehtoja ja hän jonkun niistä valitsee (minulla perusteena että ko piste sijaitsee työpaikkani vieressä) ei Postilla ole oikeutta katsoa että postiosoite onkin lähempänä naapurikunnan (ihan toiseen suuntaan) lokeroita, laitetaanpa lukuisista yhteydenotoista ja pyynnöistä huolimatta sinne. Vaikka minulla ei olisi muuten mitään asiaa ajella sinnepäinkään.
Varsinaista palvelua.
Vierailija kirjoitti:
hakekaa omanne heti kun pystytte niin osaltanne autatte tilannetta
Tämä on monelle täällä kommentoineelle liian vaikeaa ymmärtää. Ihmisten ajatustoiminnan vähäisyys on hämmästyttävää.
Vierailija kirjoitti:
Syytä mieluummin ihmisiä, jotka eivät viitsi hakea pakettejaan. Niiden takia lokerot ovat täynnä.
Minun paketti toimitettiin aivan toiselle pulelle kaupunkia, mihin olin tilannut. Ketutti niin, että tarkoituksella en hae ennen kuin viimeisenä noutopäivänä.
Tilaan yleensä aina kauemmas isompaan kauppaan paketit siitä syystä että pienen lähikaupan automaatti on lähes aina täynnä. Nyt huomasin Postin sivuilta että sekin automaatti on täynnä ja paketti ohjattu vieläkin kauemmas toiseen noutopaikkaan.
Vierailija kirjoitti:
Lokerot varmaan täynnä, koska ihmiset eivät hae pakettejaan kovin nopeasti. Oletko katsonut mitä seurantatunnuksen historiassa lukee? Siellä saattaa olla tieto, että noutopiste vaihdettu, koska haluttu noutopiste oli täynnä.
Lähistöllä on viisi noutopistettä. Joka hemmetin kerta paketti ohjautuu niin sanotusti hevon kuuseen eli mahdollsimman etäälle. Oli sitten Black Friday tai ei.
Minä aina toivon, että menisivät vähän kauemmas tiskiltä noudettavaksi, koska sen paikan ohi menen useamman kerran viikossa mennessäni talllille. Silti Posti usein ohjaa "lähimpään vapaana olevaan noutopisteeseen" ja sitten pitää ihan asioikseen lähteä keskustaan sompailemaan eikä sinne saa autoakaan mihinkään ja noutopisteiden aukiolojat on mitä sattuu. Tilaan ne siis aina tuolle tiskille, mutta joskus automaattisesti ohjautuvat lähemmäs.
Vierailija kirjoitti:
Tilaa ensi kerralla kotiinkuljetuksella. Maksaa vain pari euroa enemmän.
Onko tuo se kotiinkuljetusmuoto että postininja käy ujuttamassa lapun postiluukusta että kävi tavoittamassa muttei ketään ollut vastaanottamassa lähetystä joten lähetyksen voi noutaa vasta seuraavana päivänä jostain huitsinnevadasta tietyn kellonajan jälkeen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Onko tuo se kotiinkuljetusmuoto että postininja käy ujuttamassa lapun postiluukusta että kävi tavoittamassa muttei ketään ollut vastaanottamassa lähetystä joten lähetyksen voi noutaa vasta seuraavana päivänä jostain huitsinnevadasta tietyn kellonajan jälkeen.
On. Tai ei tulla lainkaan. Viedään suoraan jonnekin kauas. Ja siitä asiakas maksaa 2-3 kertaisen kuljetushinnan. Ja tietty bensat ja aika mikä hakuun kuluu.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Maksamalla lisähintaa saat kotiin lapun jossa kerrotaan että et ollut kotona 'kun pakettia yritettiin tuoda'.
Ei mulle ole koskaan käynyt noin, aina ovat tuoneet kotiovelle sovitusti, tilaan paljon kotiinkuljetuksella. T. Lainaamasi
Sama täällä. Aina tullut sovittuun aikaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
hakekaa omanne heti kun pystytte niin osaltanne autatte tilannetta
Tämä on monelle täällä kommentoineelle liian vaikeaa ymmärtää. Ihmisten ajatustoiminnan vähäisyys on hämmästyttävää.
Mikä kiire sitä asiakkaalla on hakea pakettia jos postin palvelu on ollut niin luokatonta että ovat vieneet paketin sellaiseen suuntaan ja paikkaan jonne ei oikeastaan osaa muuta syytä keksiä menemiselle kuin juuri tuon paketin hakeminen.
Sitten haetaan kun haetaan.
Mulla on mennyt 3 putkeen ihan minne mörönvittuun sattuu. 18km päässä, 16km päässä ja 15 km päässä ne ns. Viereiset noutopaikat. Ihan ältsin kivaa ajella tommosten perässä näillä bensanhinnoilla ja tietkin ihan baskassa kunnossa. Suomesta on tullu kehitysmaa. Tiet baskana, posti baskana, terveydenhuolto baskana, päiväkodit ja koulut baskana. Mutta pääasia ettå kaljaveroa lasketaan ja juna kulkee melkein turkuun. Imekää torttua. Semmosta perinteistä natsitorttua.
Vierailija kirjoitti:
Mulla on mennyt 3 putkeen ihan minne mörönvittuun sattuu. 18km päässä, 16km päässä ja 15 km päässä ne ns. Viereiset noutopaikat. Ihan ältsin kivaa ajella tommosten perässä näillä bensanhinnoilla ja tietkin ihan baskassa kunnossa. Suomesta on tullu kehitysmaa. Tiet baskana, posti baskana, terveydenhuolto baskana, päiväkodit ja koulut baskana. Mutta pääasia ettå kaljaveroa lasketaan ja juna kulkee melkein turkuun. Imekää torttua. Semmosta perinteistä natsitorttua.
Millä tuollaisesta matkasta edes autoton pystyy hakemaan?
Itse kyllä jaksan kävellä tuollaiset matkat mutta mikäli painava paketti tai suurikokoinen niin mieluummin kävelisin kyllä ilman pakettia.
VOI SAATANAN SAATANAN SAATANAN SAATANAN SAATANA... Etkö tosiaan tajua semmoista yksinkertaista seikkaa, että niitä isoja lokerikkoja ei vain ole olemassa loputtomasti niin hirveän kokoisille paketeille mitä juuri kuvailet, varsinkin kun on helvetti näköjään vaikeuksia kävellä niitten kanssa.
NIITÄ LOKERIKKOJA EI OLE LOPUTTOMIIN XXL-PAKETEILLE VARSINKAAN YLI 5KG PAINAVILLE.
Noutopisteellä on taas paljon enemmän tilaa sun 100-pack alkoholi tilauksille.
Menisit mainostamaan matkahuoltoasi rehellisemmin. Tämmöiset saatana ovat aivan törkeitä... Huokaus ja tyynykarjaisu
T: Ex-Postiukko
Vierailija kirjoitti:
VOI SAATANAN SAATANAN SAATANAN SAATANAN SAATANA... Etkö tosiaan tajua semmoista yksinkertaista seikkaa, että niitä isoja lokerikkoja ei vain ole olemassa loputtomasti niin hirveän kokoisille paketeille mitä juuri kuvailet, varsinkin kun on helvetti näköjään vaikeuksia kävellä niitten kanssa.
NIITÄ LOKERIKKOJA EI OLE LOPUTTOMIIN XXL-PAKETEILLE VARSINKAAN YLI 5KG PAINAVILLE.
Noutopisteellä on taas paljon enemmän tilaa sun 100-pack alkoholi tilauksille.
Menisit mainostamaan matkahuoltoasi rehellisemmin. Tämmöiset saatana ovat aivan törkeitä... Huokaus ja tyynykarjaisu
T: Ex-Postiukko
Et sinäkään kyllä hyvää mainosta ole entiselle työnantajallesi etkä paranna postin imagoa yhtään.
Eri jolle vastasit
Ongelma on siinä, että jos jokainen makuuttaa sitä pakettiä sen viikon siellä automaatissa, niin pari päivää ei riitä. Puhutaan viikoista. Se on monelle jo liikaa.
Ennen nettikaupoille nopea toimitus oli kunnia-asia, mutta kun Posti ja kuriiripalvelut eivät Suomen oloissa saaneet esim. 1 arkipäivän toimituksia kunnolla toimimaan, niin ihmiset alkoivat sopeutua ja tilaavat vain ei-kiirellisiä ostoksia netin kautta ja hakevat ne laiskasti jolloin automaatit tukkeutuu. Kiireelliset ostokset haetaan sitten marketeista tai vastaavista paikoista.