Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Taas tämä alkoi, että posti jakaa paketit minne sattuu noudettaviksi!

Vierailija
03.12.2023 |

Kaksi paketti ja kummassakin noutopaikka vaihtunut, mutta ei tietenkään edes samaksi vaan toinen 2,5 km tästä länteen ja toinen reilun 3km etelään. 

Kaiken huipuksi tässä noin 200m päässä on ihan postin noutopiste hyllytiloineen (sen noutopisteeksi valitsinkin) ja siinä on myös julmettu lokerikko sekä noita lokerikkoja oli äkkiseltään laskettuna kolmisenkymmentä lähempänä mitä nämä kaksi joihin paketit on ohjattu.

Kiva lähteä tällaisella pakkasella noita hakemaan ja tuohon toiseen ei mene edes julkisia tästä kovinkaan lähelle eli sama kävellä koko matka.

Ei perze.

Kommentit (237)

Vierailija
41/237 |
03.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Luulen että DHL priorisoi yritysten lähetykset ja kuluttajan paketit toimitetaan miten huvittaa.

Vierailija
42/237 |
03.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No kun siellä on pakettiautomaatit ja noutopisteet Black Fridayn vuoksi täynnä! BF oli reilu viikko sitten, toimitus noutopisteeseen tai pakettiautomaattiin kestää yleensä muutaman päivän, joten ryysis ajoittuu suunnilleen juuri näihin aikoihin.

Ongelma on ollut jo pitkään. Ei koske ainoastaan sesonkiaikoja. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/237 |
03.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No eihän nuo kaukana ole. Täällä menee paketit 45km päähän.

Itse olet valinnut asuvasi keskellä tundraa. Minä ohiksena asun kantakaupungissa ja ottaahan se päähän, kun paketit ja muut isommat tilaukset on hajautettu pitkin Helsinkiä.

Minulla ei ole omaa autoa ja nyt sitten raahaan näitä paketteja ruuhkaisissa busseissa ja metroissa 😵💫.

ohis

Vierailija
44/237 |
03.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lopettakaa se turhan roskan tilailu ja ostakaa kaupasta se mitä tarvitsette.

Problem solved.

Vierailija
45/237 |
03.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Postilla vois olla palvelu että jakavat paketit valittuun automaattiin kun siellä on tilaa. Se tietenkin tarkottaisi että asiakas saisi paketin hieman myöhemmin joten sekään ei varmaan valittajille kelpaisi. 

Itsellä ilmeisesti hyvä tuuri kun ei ole mitään ongelmia ollut Postin, Matkahuollon tai muidenkaan firmojen kanssa. Tilaan kuukausittain netistä. Blackfridayn kamatkin tuli muutamassa päivässä, ei ongelmia. 

Tai hetkinen, kerran yksi paketti meni väärään automaattiin mutta se oli myyjän moka ja sain sen seuraavana päivänä oikeaan automaattiin.

Hakekaa ne paketit ajoissa pois. Ja ymmärtäkää että se teidän paketti ei ole ainoa jota posti liikuttelee. 

Vierailija
46/237 |
03.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

hakekaa omanne heti kun pystytte niin osaltanne autatte tilannetta

Jos se paketti tulisi valitsemaani lähiautomaattiin niin hakisinkin sen nopeasti. Sen sijaan se menee kauemmas asiamiespostin tiskiltä noudettavaksi, eikä minulla ole sinne mitään muuta asiaa koskaan joten haen sitten kun jaksan, usein viimeisenä noutopäivänä.

Tästä syystä varmasti moni muukin jättää paketit noutamatta. Jos paketti toimitettaisiin sinne, minne sen on tilannut, se napattaisiin mukaan lähes samantien. 

Vierailija
47/237 |
03.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tämä on paha kierre mikä pitäisi saada katkaistua. Posti ei voi vielä lähipostiin kun sinne ei mahdu, joten paketti viedään kauemmas. Kauempaa taas ei saaja välttämättä voi sitä heti hakea, joten se on siellä ainakin pari päivää, jopa viikon, viemässä tilaa. Sitten ei taas siihen toimipisteeseen mahdu paketteja, joten sinne tulevat siirretään taas muualle jne.

Ongelma ja kierre poistuu sillä, että posti ei kuskaa paketteja mihinkään korvaaviin noutopisteisiin tulpaksi vaan pitää ne paketit siellä jakelukeskuksessa odottamassa vaikka olisi millainen ahtaus.

Sitten kun noutopisteistä alkaa vapautua hyllytilaa ja lokeroita niin sitten jatketaan taas pakettien jakoa noutopisteisiin.

Se ei ole asiakkaiden vika jos postin kapasiteetti sakkaa joka saakelin sesonki.

Vierailija
48/237 |
03.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Problem solved.

Kaikkea ei saa kivijalkakaupoista ja jos saakin, niin hintalappu on roimasti isompi kuin verkosta tilattuna. En muuten pidä esimerkiksi nastakenkien tai pölynimurin hankintaa "turhana roskana". 

Vierailija
49/237 |
03.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Syynä on Black Friday ja joulu. Ihmiset tilaa niin rutosti tavaraa, että kaikki paketit eivät millään mahdu lokerikkoihin tai kauppojen pakettivarastoihin ja siksi ne täytyy toimittaa muualle.

Vierailija
50/237 |
03.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tilaa ensi kerralla kotiinkuljetuksella. Maksaa vain pari euroa enemmän.

Köyhä joutuu käymään töissä. Ei ole aikaa kupata koko päivää kotona siinä toivossa, josko jakelija suvaitsisi tulla ilmoitettuna klo 8-16 välisenä aikana.

Postnord on pari kertaa tehnyt oharin noiden kanssa ja vienyt paketin noutopisteeseen jonnekin hevonkuuseen asti, väittäen ettei vastaanottajaa tavoitettu, vaikka eivät todellisuudessa edes yrittäneet tuoda kotiin.

Vierailija
51/237 |
03.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Viime viikolla jo paikallinen marketti tiedotti, että pliis hakekaa ne paketit, jotta seuraavien mahtuu automaattiin.

itse olen hakenut heti.

lähinnä sun naapureiden vika, jos uudelleenohjataan paketit muualle.

sitten vielä nämä tapaukset, jotka ei jaksa tehdä palautusta vaan makuuttavat pakettiaan 2 vkoa, jotta se palautuu automaattisesti. Eivät huomioi muita ihmisiä.

Ei vaan postin vika. Näitä ongelmia on ollut vuodesta toiseen, eikä posti tee mitään. On kyllä saavutus postin viestintäosastolta  että asiakkaat haukkuvat muita asiakkaita, kun yritys tunaroi.

Vierailija
52/237 |
03.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Syynä on Black Friday ja joulu. Ihmiset tilaa niin rutosti tavaraa, että kaikki paketit eivät millään mahdu lokerikkoihin tai kauppojen pakettivarastoihin ja siksi ne täytyy toimittaa muualle.

Eikä ole. Sama ongelma on jatkunut ainakin 5 vuotta eikä liity jouluun, vaan samanlaista on ympäri vuoden.

Vierailija
53/237 |
03.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tilaa ensi kerralla kotiinkuljetuksella. Maksaa vain pari euroa enemmän.

Tämähän on hauska! Tein näin ja soitti kymmeneltä aamulla, että voisin tuoda 5 minuutin päästä. Sanoin, että olen töissä, niinkuin tähän aikaan ihmiset yleensä ovat. Muuta aikaa ei saanut vaan vietiin 3,5km päähän. Toisesta "kotiinkuljetuksesta" ei edes otettu yhteyttä vaan vietiin jonnekin. 

54/237 |
03.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Postin ja DHL:n kohdalla tuollainen leväperäisyys on erityisen ikävää, koska ne vaativat palvelutiskiltä noutamisen yhteydessä henkilöllisyystodistuksen esittämistä.

Ne ihmiset, joilla ei ole ajokorttia eikä voimassa olevaa passia, valitsevat verkkokaupassa noutopisteeksi sen takia automaatin, josta noudettaessa henkkareita ei tarvitse. Jos Posti päättääkin viedä lähetyksen palvelutiskille, asiakas ei saa lähetystään! Ei kaikilla ole joka hetki saatavilla kaveria, joka noutaisi lähetyksen heidän puolestaan.

Posti on lisäksi erityisen tarkka, että passi on voimassa päivälleen. Joskus vuosi sitten tästä oli lehdessä juttua, että joku ei saanut palvelutiskiltä pakettiaan, koska passi oli mennyt vanhaksi viikko aiemmin!

Matkahuolto ja Postnord ovat tässä reilumpia, koska niiden toimittaman lähetyksen saa saapumisilmoituksessa olevalla pin-koodilla. Jokaisella on siis mahdollisuus käyttää niiden palvelua.

Vierailija
55/237 |
03.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuohon noutopisteen vaihtamiseen pitäisi postin kysyä aina lupa. Miksi ei voi tulla tekstaria että "valitsemassa pakettipisteessä on ruuhkaa mutta voimme toimittaa paketin noutopisteeseen x, josta se on noudettavissa huomenna. Jos tämä uusi noutopiste sopii sinulle vastaa viestiin KYLLÄ, KIITOS.

Muussa tapauksessa pakettisi toimitus viivästyy muutaman päivän. Pahoittelumme."

Vierailija
56/237 |
03.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Problem solved.

Tarpeeseen tilaankin. Aivan samalla tavalla kuin ostaisin tuotteen kaupasta. Monesti käynyt niin, että tuote on loppu kaupasta, mutta verkkosivulta ostettavissa. 

Vierailija
57/237 |
03.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No kun siellä on pakettiautomaatit ja noutopisteet Black Fridayn vuoksi täynnä! BF oli reilu viikko sitten, toimitus noutopisteeseen tai pakettiautomaattiin kestää yleensä muutaman päivän, joten ryysis ajoittuu suunnilleen juuri näihin aikoihin.

BF yllätti postin? 

Vierailija
58/237 |
03.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oikein nauratti, kun hain pakettini tunnin päästä ilmoituksen saapumisesta, niin Postilta tuli erikseen "Kiitos, kun noudit pakettisi nopeasti" -viesti. Eipä ole tuollaista ennen tullut, vaikka pyrin noutamaan paketit aina nopeasti.

Postnord on meillä se suurempi ongelma. Heidän mielestään haluan paketin pyytämäni noutopisteen sijasta siihen linnuntietä mitattuna lähimpään noutopisteeseen. Valitettavasti tietä pitkin matka on kolminkertainen ja sinne päästäkseni ohitan kaksi muuta noutopistettä, eikä tuolla välillä ole julkista liikennettä järkevällä aikataululla.

Vierailija
59/237 |
03.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Osaa ne tosiaan muutkin, mä sain DHL-viestin että mun kotoa ei ole löytynyt mun nimistä ihmistä joten paketti oli vietävä postin noutopisteeseen. Heheh. 

Mulla ei koskaan onnistu nuo DHL-toimitukset vaikka olen kotona. En tiedä mikä siellä on ongelmana. 🤷 Epäilen kuskin ajavan vain ohi, koska on aikataulusta myöhässä. 

Mulle oli tulossa lahja Amerikasta DHL:llä. Palautui ilman mitään ilmoituksia takaisin Yhdysvaltoihin lähettäjälle, kun "ei voitu toimittaa". Ei tullut mitään viestiä, noutoilmoitusta tai viestiä, että olisi yritetty edes toimittaa koskaan.

Vierailija
60/237 |
03.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ihan sama minulla, paketit menee AINA parin kilometrin päähän joko etelän tai pohjoisen suuntaan kotoani. Lähin noutopiste (johon aina tilaan lähetyksen) on 50 metrin päässä kotoani. Lisäkuluja tulee joka kerta 3,10 € kun joudun käyttämään julkisia paketin noutamiseen.

Jospa seuraavalla kerralla polkupyöräilisit, niin säästäisit siinä rahaa ja ei se pahaa tekisi kunnollesikaan.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän seitsemän yhdeksän