Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Taas tämä alkoi, että posti jakaa paketit minne sattuu noudettaviksi!

Vierailija
03.12.2023 |

Kaksi paketti ja kummassakin noutopaikka vaihtunut, mutta ei tietenkään edes samaksi vaan toinen 2,5 km tästä länteen ja toinen reilun 3km etelään. 

Kaiken huipuksi tässä noin 200m päässä on ihan postin noutopiste hyllytiloineen (sen noutopisteeksi valitsinkin) ja siinä on myös julmettu lokerikko sekä noita lokerikkoja oli äkkiseltään laskettuna kolmisenkymmentä lähempänä mitä nämä kaksi joihin paketit on ohjattu.

Kiva lähteä tällaisella pakkasella noita hakemaan ja tuohon toiseen ei mene edes julkisia tästä kovinkaan lähelle eli sama kävellä koko matka.

Ei perze.

Kommentit (237)

Vierailija
61/237 |
03.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tämä on paha kierre mikä pitäisi saada katkaistua. Posti ei voi vielä lähipostiin kun sinne ei mahdu, joten paketti viedään kauemmas. Kauempaa taas ei saaja välttämättä voi sitä heti hakea, joten se on siellä ainakin pari päivää, jopa viikon, viemässä tilaa. Sitten ei taas siihen toimipisteeseen mahdu paketteja, joten sinne tulevat siirretään taas muualle jne.

Ongelma ja kierre poistuu sillä, että posti ei kuskaa paketteja mihinkään korvaaviin noutopisteisiin tulpaksi vaan pitää ne paketit siellä jakelukeskuksessa odottamassa vaikka olisi millainen ahtaus.

Sitten kun noutopisteistä alkaa vapautua hyllytilaa ja lokeroita niin sitten jatketaan taas pakettien jakoa noutopisteisiin.

Se ei ole asiakkaiden vika jos postin kapasiteetti sakkaa joka saakelin sesonki.

Sitten ihmiset valittelisivat viikkojen toimitusaikoja.

Yllättävän moni ihminen hakee pakettinsa todella laiskasti ja pyrkivät yhdistämään sen kauppareissuun tms. eli ei vahingossakaan lähdetä erikseen hakemaan. Tästä voi päätellä, että se tavara mikä netistä tilataan ja mikä postin kautta toimitetaan ei ole kovin tärkeää. Joko ne ovat hetken mielitekoja eli hömppää tai sitten jotain tyyliin kosmetiikkaa jota tilataan valmiiksi varastoon sille varalle kun entinen purkki loppuun. Kuitenkin sellaista jota ei välittömästi tarvitse, koska ei niitä muuten makuuteltaisi niin pitkään automaateissa.

Ai mistä tiedän? Asun erään suositun kaupan lähellä jossa on postin pakettipiste. Se on aina täynnä jos on joku kampanja-aika tms. ja tavallisina aikoinakin vähintään yksi kolmesta paketista menee toiseen paikkaan kun on ruuhkaa. En ole kertaakaan nähnyt kenenkään tulevan rakennuksesta ulos pelkän postilähetyksen kanssa vaan aina on kannossa mukana ostoskassit tai kaljakeissit. Taidan olla ainoa joka käy tunnollisesti paketit hakemassa mahdollisimman pian, mutta olen alkanut kyynistyä ja lipsua, koska ei näköjään kukaan muukaan välitä.

Ja sitten vielä ihan oma lajinsa ovat nämä en haluakaan ja annan paketin maata postissa ja palautua itsekseen. Tämä on jonkin verran vähentynyt sakkomaksujen takia, mutta mietin vaan miten usein niitä saadaan perittyä hupitilailijoilta vai ovatko vain pelote.

Vierailija
62/237 |
03.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No eihän nuo kaukana ole. Täällä menee paketit 45km päähän.

Itse olet valinnut asuvasi keskellä tundraa. Minä ohiksena asun kantakaupungissa ja ottaahan se päähän, kun paketit ja muut isommat tilaukset on hajautettu pitkin Helsinkiä.

Minulla ei ole omaa autoa ja nyt sitten raahaan näitä paketteja ruuhkaisissa busseissa ja metroissa 😵💫.

ohis 

Sinä taas olet valinnut elämän ilman autoa. Minä olen ostanut auton ja voin käydä hakemassa paketit sieltä mihin ne ikinä viedäänkään. Kieltämättä minun elämäni on helpompaa kuin sinun, mutta sellaisen elämän minä olen valinnut. 

Ohis

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/237 |
03.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Muut toimittajat on yhtä epäluotettavia mitä tulee valitun noutopisteen noudattamiseen. Juuri sain viestin Postnordilta että eivät jättäneetkään pakettia automaattiin vaan minun pitää taas jonottaa jostain f*cking kaupan kassalta sitä. Olen vakuuttunut että kuskit eivät  vain jaksa vaivautua näpyttelemään automaatin lokeroita auki, niin yleistä on että paketit eivät mene automaattiin.

Kuskit vievät paketit sinne mihin heitä sattuu huvittamaan ja miten pienemmällä vaivalla pääsee. Ei asiakas pysty vaikuttamaan.

Nykyään olen vaan tyytyväinen paketin saatuani.

Vierailija
64/237 |
03.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Itse olet valinnut asuvasi keskellä tundraa. Minä ohiksena asun kantakaupungissa ja ottaahan se päähän, kun paketit ja muut isommat tilaukset on hajautettu pitkin Helsinkiä.

Minulla ei ole omaa autoa ja nyt sitten raahaan näitä paketteja ruuhkaisissa busseissa ja metroissa 😵💫.

ohis

Eikö Helsingissä todellakaan voi liikkua polkupyörällä? Selkärepussa kuljettaa helposti useamman kymmenen kiloa tavaraa.

Vierailija
65/237 |
03.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Muut toimittajat on yhtä epäluotettavia mitä tulee valitun noutopisteen noudattamiseen. Juuri sain viestin Postnordilta että eivät jättäneetkään pakettia automaattiin vaan minun pitää taas jonottaa jostain f*cking kaupan kassalta sitä. Olen vakuuttunut että kuskit eivät  vain jaksa vaivautua näpyttelemään automaatin lokeroita auki, niin yleistä on että paketit eivät mene automaattiin.

Nykyään on varsin harvinaista että kuskit täyttäisivät automaattia. Paketit jätetään rullakossa ja automaatin sijaintipaikan eli esimerkiksi kioskin työntekijä täyttää automaatin.

Vierailija
66/237 |
03.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tämä on paha kierre mikä pitäisi saada katkaistua. Posti ei voi vielä lähipostiin kun sinne ei mahdu, joten paketti viedään kauemmas. Kauempaa taas ei saaja välttämättä voi sitä heti hakea, joten se on siellä ainakin pari päivää, jopa viikon, viemässä tilaa. Sitten ei taas siihen toimipisteeseen mahdu paketteja, joten sinne tulevat siirretään taas muualle jne.

Ongelma ja kierre poistuu sillä, että posti ei kuskaa paketteja mihinkään korvaaviin noutopisteisiin tulpaksi vaan pitää ne paketit siellä jakelukeskuksessa odottamassa vaikka olisi millainen ahtaus.

Sitten kun noutopisteistä alkaa vapautua hyllytilaa ja lokeroita niin sitten jatketaan taas pakettien jakoa noutopisteisiin.

Se ei ole asiakkaiden vika jos postin kapasiteetti sakkaa joka saakelin sesonki. 

Niin. Ennen elämä oli helpompaa ja mukavampaa, kun oli se postikonttori, josta haettiin paketit. Jokaisessa pikkukylässäkin oli omansa ja paketit haettiin heti, koska ne eivät olleet kaupoissa siellä kaljan ja makkaran seassa. 

Minä muistan vielä sellaisen elämän, sitä on suuri ikävä. 

Vierailija
67/237 |
03.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jep, mulle kävi tänäsyksynä just näin. Joku lehtitilauksen tilaajalahja toimitettu noin 60 (!) kilometrin päähän omalta kylältä. Arvannette että en todellakaan lähtenyt noutamaan?Onko tässä yritetty olla ovelia ja saada tilaajalahjat asiakaspalautuksena takaisin,niin säästyy rahaa?

En kyllä jättänyt asiaa siihen. Olin yhteydessä lehtitaloon ja vaadin lahjani kotini lähelle automaattiin.

Mutta tämä tosiaankin on totta. Paketteja ohjataan jopa tämmöisten matkojen päähän ... 

Vierailija
68/237 |
03.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No huh huh 😦

Vierailija
69/237 |
03.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vika on nyt kyllä postin asiakkaissa. Isolla osalla ei ole mitään kiirettä noutaa pakettia, vaan paketti noudetaan viimeisenä mahdollisena päivänä. Tottakai ne noutopisteet ja automaatit täyttyy.

Vierailija
70/237 |
03.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jep, mulle kävi tänäsyksynä just näin. Joku lehtitilauksen tilaajalahja toimitettu noin 60 (!) kilometrin päähän omalta kylältä. Arvannette että en todellakaan lähtenyt noutamaan?Onko tässä yritetty olla ovelia ja saada tilaajalahjat asiakaspalautuksena takaisin,niin säästyy rahaa?

En kyllä jättänyt asiaa siihen. Olin yhteydessä lehtitaloon ja vaadin lahjani kotini lähelle automaattiin.

Mutta tämä tosiaankin on totta. Paketteja ohjataan jopa tämmöisten matkojen päähän ... 

Tämä on jonkin sortin kyseenalainen ennätys. 120 kilsaa ajomatkaa yhden pienen lähetyksen takia?! Postin logistiikkaa hoidetaan ilmeisesti ympäripäissään tai hyvin huolettomalla otteella. Mitäs muiden osaksi koituvasta vaivasta ja hankaluudesta kun oma palkka juoksee mukavasti. 

Vierailija
71/237 |
03.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Nykyään on varsin harvinaista että kuskit täyttäisivät automaattia. Paketit jätetään rullakossa ja automaatin sijaintipaikan eli esimerkiksi kioskin työntekijä täyttää automaatin.

Mä olen nähnyt useamman kerran kun Postin työntekijä on tyhjentämässä/täyttämässä. Kyseessä on ison marketin iso automaatti.

Vierailija
72/237 |
03.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

I u-länder tampas man med u-länders problem.

Vierailija
73/237 |
03.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sitten ihmiset valittelisivat viikkojen toimitusaikoja.

Yllättävän moni ihminen hakee pakettinsa todella laiskasti ja pyrkivät yhdistämään sen kauppareissuun tms. eli ei vahingossakaan lähdetä erikseen hakemaan. Tästä voi päätellä, että se tavara mikä netistä tilataan ja mikä postin kautta toimitetaan ei ole kovin tärkeää. Joko ne ovat hetken mielitekoja eli hömppää tai sitten jotain tyyliin kosmetiikkaa jota tilataan valmiiksi varastoon sille varalle kun entinen purkki loppuun. Kuitenkin sellaista jota ei välittömästi tarvitse, koska ei niitä muuten makuuteltaisi niin pitkään automaateissa.

Ai mistä tiedän? Asun erään suositun kaupan lähellä jossa on postin pakettipiste. Se on aina täynnä jos on joku kampanja-aika tms. ja tavallisina aikoinakin vähintään yksi kolmesta paketista menee toiseen paikkaan kun on ruuhkaa. En ole kertaakaan nähnyt kenenkään tulevan rakennuksesta ulos pelkän postilähetyksen kanssa vaan aina on kannossa mukana ostoskassit tai kaljakeissit. Taidan olla ainoa joka käy tunnollisesti paketit hakemassa mahdollisimman pian, mutta olen alkanut kyynistyä ja lipsua, koska ei näköjään kukaan muukaan välitä.

Ja sitten vielä ihan oma lajinsa ovat nämä en haluakaan ja annan paketin maata postissa ja palautua itsekseen. Tämä on jonkin verran vähentynyt sakkomaksujen takia, mutta mietin vaan miten usein niitä saadaan perittyä hupitilailijoilta vai ovatko vain pelote.

Oletko miettinyt sitä vaihtoehtoa, että paketinhakureissulla käydään sopivasti samalla kaupassa eikä toisinpäin? Ainakin itse saatan venyttää ruokakaupassa käyntiä jos tiedän, että on paketti tulossa ja haukkana käyn samana päivänä tai viimeistään seuraavana hakemassa. Tai jos olen juuri käynyt niin ostan samalla täydennystä, esim. jauhoja sun muuta mikä on loppumassa.

Vierailija
74/237 |
03.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tilasin työmatkan varrella olevaan automaattiin, yleensä jos on täynnä, niin saa sitten siitä 3 metrin päästä kaupan kassalta klo 22 asti. Tällä kertaa keksivät viedä 10km sivuun, kauppaan joka on auki 18 asti, lauantaisin 14 ja su suljettu. Ei mua tuo matka sinänsä haittaa, mutta nuo aukioloajat.... ei voi yhdistää lapsen harrastuskuskauksiin.

Minulla tilaukset vietiin väkisin kukkakauppaan joka menee klo 17 kiinni. Työviikolla oli mahdotonta ehtiä hakemaan yhtään mitään...

Vierailija
75/237 |
03.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vika on nyt kyllä postin asiakkaissa. Isolla osalla ei ole mitään kiirettä noutaa pakettia, vaan paketti noudetaan viimeisenä mahdollisena päivänä. Tottakai ne noutopisteet ja automaatit täyttyy.

Olen pari kertaa nähnyt kun henkilö soittaa määräpäivän jälkeen aspaan että saisikohan sen paketin vielä lokerosta.

Vierailija
76/237 |
03.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Syynä on Black Friday ja joulu. Ihmiset tilaa niin rutosti tavaraa, että kaikki paketit eivät millään mahdu lokerikkoihin tai kauppojen pakettivarastoihin ja siksi ne täytyy toimittaa muualle.

Jaa. Tällä paikkakunnalla pakettihössäkkä on vuoden ympäri 12kk.

Vierailija
77/237 |
03.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kuskit vievät paketit sinne mihin heitä sattuu huvittamaan ja miten pienemmällä vaivalla pääsee. Ei asiakas pysty vaikuttamaan.

Nykyään olen vaan tyytyväinen paketin saatuani.

Totta varmasti tämäkin. Tilasin useamman paketin pari kuukautta sitten, eikä yksikään saapunut valitsemaani automaattiin, vaan kaikki meni Postin toimipisteeseen. Kun menin niitä noutamaan ja siinä tiskillä ihmettelin asiaa ääneen, myös tämä marketin henkilökuntaan kuuluva, Postin tiskillä työskentelevä näytti yllättyneeltä. 

Sattuiko juuri tuolloin työvuorossa olemaan sama Postin kuski, joka ei viitsinyt n. viikkoon ajella tuomaan paketteja tilaamaani lähikaupan automaattiin, vaan kuskasi ne suoraan Postin toimipisteeseen. Näin epäilen. 

Vierailija
78/237 |
03.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Oletko miettinyt sitä vaihtoehtoa, että paketinhakureissulla käydään sopivasti samalla kaupassa eikä toisinpäin? Ainakin itse saatan venyttää ruokakaupassa käyntiä jos tiedän, että on paketti tulossa ja haukkana käyn samana päivänä tai viimeistään seuraavana hakemassa. Tai jos olen juuri käynyt niin ostan samalla täydennystä, esim. jauhoja sun muuta mikä on loppumassa."

Kaukaa haettua. Jos ihmiset, tai ainakin suurin osa heistä, oikeasti toimisivat näin ei pakettilokeroissa olisi niin suuria ruuhkia. Ja eikö ole idioottimaista venyttää kaupassa käyntiä jonkun paketin takia? Miksei voi rehellisesti tehdä kahta reissua? Ymmärrän ettei se ole järkevää jos paketti on jossain 50 km päässä, mutta suurin osa näistä tapauksista kaupunkialueella ja matkat maksimissaan 5-10 km. Ihmiset liikkuvat yleensä muutenkin sen verran, että ihan hyvin voisi poiketa pakettiautomaatilla vaikka sillä harrastereissulla tms.

Vierailija
79/237 |
03.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuo olisi erinomainen juttu mitä moni on ehdottanut että jos se automaatti on täynnä niin odotetaan että sieltä vapautuu tilaa. 

Yleensä kun postilla tilaa, niin sillä ei ole kiire. Ihan sama vaikka siinä olisikin parin päivän viive. 

Vierailija
80/237 |
03.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Osaa ne tosiaan muutkin, mä sain DHL-viestin että mun kotoa ei ole löytynyt mun nimistä ihmistä joten paketti oli vietävä postin noutopisteeseen. Heheh. 

Minulla sama kokemus Matkahuollosta, kotiinkuljetuksen olin tilannut -ja maksanut, tietty. Jakeluhetkeksi sovittuna aikaikkunana ei tapahtunut mitään. Seuraavana päivänä katsoin seurannasta mikä on pakettien tilanne; olivat käyneet ovellani mutta eivät tavoittaneet minua ja nyt paketit kuljetetaan noutopisteeseen. 

Soitin Matkahuoltoon ja sain kyllä ystävällistä palvelua ja lupauksen että ne toimitetaan kotiovelleni. No eipäs, sama viesti tuli sillä muutoksella että ne on toimitettu noutopisteeseen xx. Ja kotona olin koko päivän. Hulluinta vielä että olin valinnut "saa jättää ilman kuittausta" eli vaikka olisivatkin käyneet enkä olisi ollut paikalla niin ei olisi ollut ongelma.

Haen ne sitten sieltä kun saan kyydin järjestettyä tai menen taksilla 25 km suunta eli hintaa tulisi n.160 euroa.

Postiin en ole luottanut, Matkahuoltoon kyllä mutta menipä sekin luotto sitten.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi seitsemän yhdeksän