Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Olen liian nopea ja ärsyttää muiden hitaus

Vierailija
02.12.2023 |

Kaupassa, ravintolassa, liikenteessä.. koitan ajatella muita asioita ja hengitellä syvään, välillä ärsyttää silti tosi paljon hidastelijat. Pahin on mennä asioille päivällä kun vanhukset ovat liikenteessä.

Kommentit (155)

Vierailija
21/155 |
02.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis miksi stressaat itseäsi asialla, johon et voi itse vaikuttaa silä hetkellä? Minäkin olen nopea, mutta en revi pelihousuja toisten hitauden takia. 

Vierailija
22/155 |
02.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sama. Myös ajattelen ja puhun nopeasti. Tuntuu, että elän jollain supernopeudella muihin nähden. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/155 |
02.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Turhaan annat toisten ihmisten ja siis tuntemattomien ihmisten käydä sun sykkeeseen. Kuuntele vaikka äänikirjaa jonottaessa ja ota rennosti. Itsellesi vain hallaa teet.

Vierailija
24/155 |
02.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nopeus ei ole meriitti missään muussa kuin urheilussa.

Työelämässä tarkkuus ja muutenkin työn laatu on tärkeämpää.

Kiireessä tekee enemmän virheitä, joiden korjaamiseen menee sitten 80% työajasta.

Liikenteessä ylinopeus aiheuttaa 80% onnettomuuksista.

Kiire on vika keskushermostossa: kyvyttömyyttä keskittyä siihen mitä tekee.

Vierailija
25/155 |
02.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko kiire kotisohvalle nettiä selaamaan? 

Vierailija
26/155 |
02.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Työssä nopeus saa muut hermostumaan, kun ilmeisesti nopeus saa muut näyttämään laiskoilta (tottahan se on, laiskoja jokaikinen), pomo kyllä yllättävästi tykkää nopeudesta ; ) 

Sitten kun käännät kelkkasi ja alat tehdä töitä samaan tahtiin kuin muut, niin johan alkaa kummastelu Mikä sille nyt tuli? Kauheeta, kun on paljon töitä. Sitten aletaan etsiä syyllistä ja tehomittaukset kaivetaan esiin.  Syyllinen löytyi Nopea on alkanut hidastelemaan, sitä pitää rangaista

Eli mitä tästä opimme? Jotkut ihmiset eivät saisi olla nopeita eikä hitaita, pääasia, ettei vaan erotu millään tavalla massasta ja tähän löytyy kyllä keino muuttamalla vaikkapa Pohjois-Koreaan.

Vierailija
27/155 |
02.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sama. Myös ajattelen ja puhun nopeasti. Tuntuu, että elän jollain supernopeudella muihin nähden. 

Todennäköisesti. Kuolet nelikymppisenä kun muut elää 90 v.

Vierailija
28/155 |
02.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiire tappaa ja tekee hössöttelijäksi. Hössöistä ei pidä kukaan. Varsinkaan ne, jotka hössöjen virheet sitten korjaavat. 

Vierailija
29/155 |
02.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No onpa todella sivistymätöntä tulla käyttämään ADHDtä jonain haukkumasanana ja käyttää sitä lyömäaseena. Nytpä voinkin sanoa, että tuollaista typerää käytöstä voi odottaa vain hitailta ihmisiltä. Kun ei aivot toimi, niin ne ei toimi.

No mutta kun se taitaa olla aika usein syy moiseen säheltämiseen ja keskittymiskyvyn puutteeseen. Minkä sille me muut voimme mitään? Sitä paitsi sen ensimmäisenä kirjoittanut omaa itsekin dg:n, joten revi siitä. :)

Vierailija
30/155 |
02.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla oli "nopea" työkaveri. Niin nopea, että teki keltään kysymättä uudestaan tietokoneajon, jonka toinen oli tehnyt jo.

Tämä toinen ajo veloitti asiakkaiden tileiltä laskut toistamiseen.

Ne korjattiin käsin lasku laskulta ja sihen meni tunteja.

Vierailija
31/155 |
02.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pitäiskö se hermorakenne saada parempaan kuntoon? 

Vierailija
32/155 |
02.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen työssäni tarvittaessa todella nopea ja tehokas ja myös tarkka, mutta osaan myös ottaa ihan rennosti. En ärsyynny toisten hitaudesta, vaan pärjään hyvin sen asian kanssa. 

Vierailija
33/155 |
02.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ymmärrän täysin tämän dilemman. Itse olin hyvinkin nopea ihan lapsista saakka, niin älyllisesti kuin fyysisestikin, harrastuksetkin oli mm pikajuoksu, pituushypoy ja pesäpallo mitkä viittaa juuri nopeuteen.(enkä tarkoita että olisin mikään älykkö vaan nopea hoksaamaan ja rekisteröimään asioita). Kun piti lähteä jonnekin, olin yleensä ensimmäisenä valmis, ekana ulkona, ekana päämäärässä jne.

Kun nuoruudessa tämän tajusin niin minusta tuntui että muut jäi aina jalkoihini esim kaupassa tai kadulla, ohitin hyvin usein jonkun. Hyvin hidastempoinen ja hallitseva siskoni ärsytti minua kun sen piti aina pohtia kaikkea ja se liikkuikin niin hitaasti. 

Työelämä vei minut ravintola-alalle missä pärjää vain nopeat ja sellaiset jotka osaa tehdä monta asia yhtä aikaa ja päätöksiä muutamassa sekunnissa. Nykyään olen jo siinä roolissa että työni on istua palavereissa, tavata asiakkuuksien yhteyshenkilöitä jne. Huomaan, kuinka vielä +50v alan sisäisesti kiehua jos palaverissa jaaritellaan eikä asia etene. Jaksan ehkä 2 minuuttia kuulumisten tai muun diiba daaban puhumista ja sitten ajattelen jo että " no niin, mennään asiaan". Yleensä en sitä toki sano, mutta jos homma menee ihan jaaritteluksi niin koitan johdattaa keskustelun siihen että edetään palaverissa. Tiettyjen sidosryhmäläisten palaverit on tuska kun vadtinparina on hirvittävä jaarittaja  mä en kestä sitä.

Mutta - kyllä huomaan, että elämä alka itselläkin hidastua, enää en ole kadulla muita ohitteleva, (ainoastaan autolla ohittelen muita koska täällä maalla porukat ajaa just rajoitusten mukaan tai vanhukset vähän alle ja se ärsyttää) ja usein jumpasta lähtiessä olen pukuhuoneella viimeisten joukossa. 

Tämä ihmisten eritahtisuus on myös ajanut parisuhteeni karille. Kun toinen edellä mainitun kaltainen ja toinen hyvin rauhallinen, yltiöharkitseva, jopa jahkaaja, verkkainen ja hidas päätöksentekijä niin eihän siitä mitään tullut.

Vierailija
34/155 |
02.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minua ärsyttää kaupan kassalla keski-ikäisten hitaus Kädet tärisee korttia laitettaessa , kortteja aletaan kaivaa vasta maksettaessa. Vauhtia kehiin!!!! T. vanhus rollaattorin kanssa

Vierailija
35/155 |
02.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tämän luulen olevan ap:lla ja kumppaneillakin, sillä ei normaalit ihmiset ärsyynny tuollaisista asioista.

Me voimme ehkä katsoa hieman kulmia kohotellen adhd tyypin säheltämistä, mutta ei se enempää tunteita nostata. 

Heti pukkaa tuota diagnoosia. Ihmisiä on erilaisia. Nopeus ja nopea reagointi ei ärsytä mua, ei häiritse millään tavalla. Siitä on ollut hyötyä työelämässä. Olen mm. tarkka ja rauhallinen.

Vierailija
36/155 |
02.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ihme, että olet ahdistunut ja stressaantunut ja luultavasti lääkityksellä näiden takia. 

T. Rauhaa ja rakkautta

Vierailija
37/155 |
02.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tai sitten nämä, jotka jäävät julkisten kulkuvälineiden tai muiden ovien  eteen ihmettelemään suu auki taivaankaaren värejä muiden tukkeeksi, kun pitäisi ededä reipasta kaksitahtiaskellusta eteenpäin, ettei tule ruuhkia. Nämä samat ovat niitä, jotka ensin tuijottavat puolituntia suu auki bussikuskia tai kaupan kassaa, ennenkuin aivoista ehtii käsky lihaksiin asti mennä sinne bussiin tai  maksaa ne ostokset. Pätkiikö joku sisäinen verkko, vai mistä tämä johtuu. Kaikki tapahtuu kuin hidastetussa filmissä. Riepoo välillä oikein todella.

Paremmuudestasi huolimatta se bussi lähtee klo 12:45 ja on perillä 13:30.

Vierailija
38/155 |
02.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minua ärsyttää kaupan kassalla keski-ikäisten hitaus Kädet tärisee korttia laitettaessa , kortteja aletaan kaivaa vasta maksettaessa. Vauhtia kehiin!!!! T. vanhus rollaattorin kanssa

Nyt ei puhuta tuosta asiasta. Sulla taitaa olla hitaat aivot.

Vierailija
39/155 |
02.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Nopeus ei ole meriitti missään muussa kuin urheilussa.

Työelämässä tarkkuus ja muutenkin työn laatu on tärkeämpää.

Kiireessä tekee enemmän virheitä, joiden korjaamiseen menee sitten 80% työajasta.

Liikenteessä ylinopeus aiheuttaa 80% onnettomuuksista.

Kiire on vika keskushermostossa: kyvyttömyyttä keskittyä siihen mitä tekee.

Mutta jos on perimältään nopea, niin silloin työtkin tulee tehtyä nopeammin ja ihan yhtä hyvin ja laadukkaasti kuin muillakin. Ei se tarkoita sitä että jos on nopeatempoinen ja ehkä nopeaälyinen että työn tulos olisi heikompi kuin muilla. Lisäksi on aloja joissa pärjää vain nopeat ihmiset, kuten ravintola-alalla jossa työ on hyvin nopeatempoista. 

Eikä kyse ole siitä kumpi on parempi ihminen, vaan siitä että olemme erilaisia ja hyvä niin.

Vierailija
40/155 |
02.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikä siinä on, että kaupassa ne hitaat jäävät vielä tukkimaan hyllyjen edustat ja käytävät koko leveydeltä? Raivostuttavaa. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi seitsemän kahdeksan