Meiltä kaikilta poistetaan perusturva
Hallituksen työttömyysturvan leikkaukset poistavat kaikilta perusturvan. Kun kriisi osuu kohdalle, ei ole enää mahdollista selvitä. Ansiosidonnainen työttömyysturva tippuu jopa yli 60 %.
Kommentit (558)
"Kuuleppa, sillä viisinumeroisella summalla ei montaa vuotta elellä ja makseta asuntolainaa. Laskepa uudelleen! Se 90k kuluu 10 vuodessa nollille vaikka köyhäilisit miten! Tuskin edes tuota aikaa sillä elättää perhettään. Toki yksineläjä onkin vähän eri asia, sittenhän sitä voi vaikka miten ahtaasti asua ja minimaalisesti syödä. Ei se silti loppuikää riitä. Eipä tarttis silloin autoakaan ja voisi rauhassa erakoitua täysin. "
No 5 numeroisella summalla voi saada jopa 416 €/kk nettona lisää käyttörahaa kuukausittain. Kyllä tuolla jo makselee pientä asuntolainaakin, jos ei kokonaan niin ainakin osittain. Ja kukaanhan ei ole sanonut että se säästäminen pitäisi jättää tuohon 60 €/kk. Enemmmänkin voi säästää. Minulla on säästöön mennyt keskimäärin 3600 €/kk tänä vuonna.
Elämäntapatyöttömät löytää itsensä kadulta nukkumassa. Naurattaa makeasti.
Vierailija kirjoitti:
Idiootti, elämäntapatyöttömät nimenomaan eivät löydä. He jatkavat elämäänsä kuten ennenkin.
Vierailija kirjoitti:
"Kuuleppa, sillä viisinumeroisella summalla ei montaa vuotta elellä ja makseta asuntolainaa. Laskepa uudelleen! Se 90k kuluu 10 vuodessa nollille vaikka köyhäilisit miten! Tuskin edes tuota aikaa sillä elättää perhettään. Toki yksineläjä onkin vähän eri asia, sittenhän sitä voi vaikka miten ahtaasti asua ja minimaalisesti syödä. Ei se silti loppuikää riitä. Eipä tarttis silloin autoakaan ja voisi rauhassa erakoitua täysin. "
No 5 numeroisella summalla voi saada jopa 416 €/kk nettona lisää käyttörahaa kuukausittain. Kyllä tuolla jo makselee pientä asuntolainaakin, jos ei kokonaan niin ainakin osittain. Ja kukaanhan ei ole sanonut että se säästäminen pitäisi jättää tuohon 60 €/kk. Enemmmänkin voi säästää. Minulla on säästöön mennyt keskimäärin 3600 €/kk tänä vuonna.
Mua kiinnostaa kuukausipalkkasi? Ja edelleen perhekoko. Nämä kaksi vaikuttaa nimittäin aika paljon siihen miten paljon on edes mahdollista säästää.
Vierailija kirjoitti:
On niitä kodittomia nytkin jo. Minua ei.
Vierailija kirjoitti:
Olen kahvilayrittäjä, minulla ei ole ollut mitään perusturvaa ikinä. Korona-ajan saikut söi kaikki yrityksen vähät varat. Sitten tuli sähkönhintaan raju korotus, mikä näkyi siinä etten saanut kaikkea siirrettyä tuotteisiin.
Olen aivan loppu, ja tahdon lopettaa. Jos lopetan, pitää kituuttaa 6kk koska työntekijöillä on se irtisanomisaika, jota en pääse karkuun. kukaan ei halua heistä ottaa vetovastuuta kahvilaravintolasta. Jos masennun / palan loppuun, yritys kaatuu, ja minulle tulee isot velat, koska irtisanomisajan palkat heenkilökunnalle, sekä yrityksen toiminnan alasajo ei ole ilmaista.
Tässä teille yrittäjän perusturvaa, kuka haluaa vaihtaa paikkaa? Eikä puhettakaan että saisin pitää lomia joita en ole saanut 5v aikana kertaakaan pitää, enkä saa ansiosidonnaista, vaan suoraan kelarotaksi ellen töitä löydä. jos tästä ois helppo päästä pois, lopetteiaisn heti.
Onneksi meillä on nyt yrittäjämyönteinen hallitus, niin tilanteesi varmasti helpottuu.
"Montako lasta sulla on elätettävänä ja kuinka iso asunto? Me ollaan kerätty noin puolen miljoonan sijoitukset mutta mitenkään ei silti niiden tuotoilla elätettäis koko perhettä. On myös puolen miljoonan velaton talo josta juoksevia kuluja n 500€/kk. Ei siis kovin paljon vaan kohtuullisesti. Ihan kiinnostaa sun menopuoli, eli kuukausittaiset asumiskulut ja perheen koko? "
Asunto on 100 m2 neliö Espoossa, lapset ovat muuttaneet vastikään omilleen. Asumisen kulut kutakuinkin samat kuin sinulla ja minun salkkuni tuottoprosentilla saisin sinun salkkusi koolla noin 1875 €/kk netto. Kyllä tuolla jo pitäisi pienen perheenkin peruskulut kattaa, vaikkei luksuselämää vietäkään.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mua kiinnostaa kuukausipalkkasi? Ja edelleen perhekoko. Nämä
Tuloja on sen verran että löydyn kateuskalenterista, mutta en hirmu korkealta. Kotona ei asu enää lapsia vaan ovat opiskelemassa.
Vierailija kirjoitti:
Sitten ei auta enää muu kuin alkaa varastamaan kaupasta ruokaa. Kyllä Jumala sen antaa anteeksi, mutta ihmiset ei.
Jo on taas lapsellista juttua, oletko 10v?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sitten ei auta enää muu kuin alkaa varastamaan kaupasta ruokaa. Kyllä Jumala sen antaa anteeksi, mutta ihmiset ei.
Jo on taas lapsellista juttua, oletko 10v?
Nälkä ajaa ihmisen epätoivoisiin tekoihin.
Vierailija kirjoitti:
Näin tässä käy. Ja tähän ryhmään päätyy mini nyt vielä keskiluokkainen ihminen. Yhä useampi putoaa kyydistä. Vain 10 % rikkaimmista selviää tästä porvarin tekemästä kurjuudesta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tällä on selkeästi tavoite lopettaa työttömyyskassat.
ytk on perustettu sitä varten, saadaan jösenet pois etuja ajavista liitoista, niin saneli on sitten mahdollista. Nyt se realisoituu.... mutta olihan se niin halpa se ytkn maksu. Nyt on takaisin maksun aika.
Tästä varoitin jo 10v. sitten.
Tiedettiin jo yli 20 vuotta sitten.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olen kahvilayrittäjä, minulla ei ole ollut mitään perusturvaa ikinä. Korona-ajan saikut söi kaikki yrityksen vähät varat. Sitten tuli sähkönhintaan raju korotus, mikä näkyi siinä etten saanut kaikkea siirrettyä tuotteisiin.
Olen aivan loppu, ja tahdon lopettaa. Jos lopetan, pitää kituuttaa 6kk koska työntekijöillä on se irtisanomisaika, jota en pääse karkuun. kukaan ei halua heistä ottaa vetovastuuta kahvilaravintolasta. Jos masennun / palan loppuun, yritys kaatuu, ja minulle tulee isot velat, koska irtisanomisajan palkat heenkilökunnalle, sekä yrityksen toiminnan alasajo ei ole ilmaista.
Tässä teille yrittäjän perusturvaa, kuka haluaa vaihtaa paikkaa? Eikä puhettakaan että saisin pitää lomia joita en ole saanut 5v aikana kertaakaan pitää, enkä saa ansiosidonnaista, vaan suoraan kelarotaksi ellen töitä löydä. jos tästä ois helppo päästä pois, lopetteiaisn heti.
Ei Todellakaan helpotu. Hallitus luo laman eikä tämän yötä kahvilat pysy pystyssä. Siinä menee tuon yrittäjän leipä ja perusturva.
Tuo hallitus ei todellakaan ole yrittäjämyönteinen, siihen ei riitä se, että vie työntekijöiltä kaikki oikeudet.
Vierailija kirjoitti:
Loisimisen suosiminen tosiaan loppuu.
Ulos maasta kuusinumeroinen luku valeturvaaanhakija izzlamisteja.
marraskuussa tuli 1500 lisäloiista
Hallitus vain toteuttaa kansan tahtoa. Näköjään kansan mielestä perusturva on käynyt tarpeettomaksi.
Jos hallituksen päätöksillä ei olisi kansan tukea, näitä päätöksiä ei kukaan hyväksyisi.
Vierailija kirjoitti:
"Montako lasta sulla on elätettävänä ja kuinka iso asunto? Me ollaan kerätty noin puolen miljoonan sijoitukset mutta mitenkään ei silti niiden tuotoilla elätettäis koko perhettä. On myös puolen miljoonan velaton talo josta juoksevia kuluja n 500€/kk. Ei siis kovin paljon vaan kohtuullisesti. Ihan kiinnostaa sun menopuoli, eli kuukausittaiset asumiskulut ja perheen koko? "
Asunto on 100 m2 neliö Espoossa, lapset ovat muuttaneet vastikään omilleen. Asumisen kulut kutakuinkin samat kuin sinulla ja minun salkkuni tuottoprosentilla saisin sinun salkkusi koolla noin 1875 €/kk netto. Kyllä tuolla jo pitäisi pienen perheenkin peruskulut kattaa, vaikkei luksuselämää vietäkään.
Hei, sulla unohtui se tärkein, eli palkka ja puolison palkka. Mulla ei sairaanhoitajana ole edes brutto 3600€/kk eli sellaista summaa ei ikimaailmassa olisi laittaa säästöön. Menisi katsopas miinukselle aika reippaasti (kuten varmaan itsekin osaat laskea). Mies tienaa vähemmän, n 2600€/kk. Moni tienaa meitäkin vähemmän, annat varmaan näitä hyviä neuvojasi heillekin 😏.
Vierailija kirjoitti:
Niin ja lakko-oikeutta meinataan heikentää.
Kun ihmiset eroavat liitoista ja ne loppuvat niin työnantajat voivat lopettaa vuorolisät. Jos menet lakkoon sen takia niin sulle tulee 200 euroa sakkoa per lakkopäivä.
Ja jos omistat kiinteistöjä olet tukien ulkopuolella.
Vuokralla asuvat työttömät saavat tukensa kuten ennenkin, heille ainut uudistus on, että toimeentulotukeen tulee työvelvoite julkisen yksikössä.
Kohta julkiselta saa irtisanoa helposti vakituisia ja työttömät tekevät toimeentulotuella työt.
Hyvä hyvä, jos tämä vaan toteutuu.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Loisimisen suosiminen tosiaan loppuu.
Sinäkin saatat sairastua vakavasti tai joutua onnettomuuteen ilman omaa syytäsi.
Sitten kun niin käy niin muista sitten pyytää eutanasia. Ethän sinä halua jäädä loisimaan muiden kustannuksella.
Sepä onkin aivan eri asia.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mua kiinno
No tulosi sitten selittävätkin tämän. Eli jakelet näitä typeriä neuvojasi ihan kun ne olisivat ihan tavisten ulottuvilla. Hoh hoijaa. Sitä paitsi noin hyvillä tuloilla pitäisi olla paljon enemmän kuin miljoona sijoituksissa.
Montako lasta sulla on elätettävänä ja kuinka iso asunto? Me ollaan kerätty noin puolen miljoonan sijoitukset mutta mitenkään ei silti niiden tuotoilla elätettäis koko perhettä. On myös puolen miljoonan velaton talo josta juoksevia kuluja n 500€/kk. Ei siis kovin paljon vaan kohtuullisesti. Ihan kiinnostaa sun menopuoli, eli kuukausittaiset asumiskulut ja perheen koko?