Meiltä kaikilta poistetaan perusturva
Hallituksen työttömyysturvan leikkaukset poistavat kaikilta perusturvan. Kun kriisi osuu kohdalle, ei ole enää mahdollista selvitä. Ansiosidonnainen työttömyysturva tippuu jopa yli 60 %.
Kommentit (558)
Vierailija kirjoitti:
Sitten ei auta enää muu kuin alkaa varastamaan kaupasta ruokaa. Kyllä Jumala sen antaa anteeksi, mutta ihmiset ei.
Näpistyksestä ei seuraa kuin sakkoja.
Vierailija kirjoitti:
Kansanedustajien määrän vähentäminen tai etuisuuksien leikkaaminen ei onnistu ikinä. Parlamentti on sellainen autoritäärinen hallintohimmeli että kansanedustajat ja ministerit pystyvät itse säätelemään etuisuuksiansa valitsemalla jonkun Iloliemen palkkionkorotustoimikuntaan. Eduskunnan hallintojohtaja Rauhio tiettävästi ei ole koskaan virassa ollessaan nähnyt kenenkään kansanedustajan tai ministerin tekevän niin karkeasti väärin että olisi takaisinperitty mitään. Poliisipäällikön saunassa asuminen on kansanedustajille ihan ok korvattava suoritus.
Niinpä taitaa olla mutta noissa olisi varaa ja mahdollisuuksia säästää. Jos aitoa tahtoa olisi sen sijaan että tehdään "kipeitä" leikkauksia jotka eivät hetkauta itseä lainkaan. Irvokasta puhua mistään kipeydestä, olla muka empaattinen tai mukasamassaveneessä oleva kun todellisuudessa naureskelee kuivin jaloin rannalta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sitten ei auta enää muu kuin alkaa varastamaan kaupasta ruokaa. Kyllä Jumala sen antaa anteeksi, mutta ihmiset ei.
Näpistyksestä ei seuraa kuin sakkoja.
Eikä niitäkään tarvitse maksaa kun ei ole millä maksaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kansanedustajien määrän vähentäminen tai etuisuuksien leikkaaminen ei onnistu ikinä. Parlamentti on sellainen autoritäärinen hallintohimmeli että kansanedustajat ja ministerit pystyvät itse säätelemään etuisuuksiansa valitsemalla jonkun Iloliemen palkkionkorotustoimikuntaan. Eduskunnan hallintojohtaja Rauhio tiettävästi ei ole koskaan virassa ollessaan nähnyt kenenkään kansanedustajan tai ministerin tekevän niin karkeasti väärin että olisi takaisinperitty mitään. Poliisipäällikön saunassa asuminen on kansanedustajille ihan ok korvattava suoritus.
Niinpä taitaa olla mutta noissa olisi varaa ja mahdollisuuksia säästää. Jos aitoa tahtoa olisi sen sijaan että tehdään "kipeitä" leikkauksia jotka eivät hetkauta itseä lainkaan. Irvokasta puhua mistään kipeydestä, olla muka empaattinen tai mukasamassaveneessä oleva kun todellisuudessa naureskelee kuivin jaloin rannalta.
Mikä oikein on hallituksen tehtävä? Ja mikä on kansanedustaja? "Kansan edustaja", edustaa siis kansaa, suomalaisia, yhteiskunta olemme me. Kuinka moni on vilpittömästi asemassaan, kuinka monta kiehtoo vain omat edut ja maallinen mammona?
Ja kaikki tuo on muka normaalia, eivät ymmärrä edes hävetä.
Vierailija kirjoitti:
Ne on kuin sotilasjuntta joka istuu siellä minkään estämättä, kaikki lait on säädetty vain sitä silmälläpitäen, että järjestelmä ei vain muuttuisi miksikään, ja viis ihmisistä.
Suomi on koko maailman sosiaalitoimisto nii hyvinvointivaltio ajetaan alas, kun on pskko
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Loisimisen suosiminen tosiaan loppuu.
Nyt loppuu se turva, joka auttaa kestämään lyhyen työttömyyden. Tämä koskee ihan jokaista. Keskiluokka etenkin on nyt vaarassa pudota
Asuntolainaa eisaa maksettua, jos jää työttömäksi, joka kestää yli 8 viikkoa.
Turva? Onhan mulla omat säästöt. Voin olla lähes 10 vuotta tekemättä yhtään mitään.
No sitten tosiaankin jäät syömään niitä säästöjäsi ja annat työpaikkasi sitä tarvitsevalle. Ja kun rahat on loppu, lienet jo sen ikäinen, että olet
turha rasite yhteiskunnalle ja joudat poistoon, kuten tuolla joku muu jo k
Joku kirjoitti aiemmin että nykyään kilpaillaan kuka on julmin muita kohtaan. Näin se ikävä kyllä taitaa monen osalta olla.
Mä en ymmärrä tätä jankkaamista työttömyysturvan heikennyksistä. Eihän työttömyys yleensä kestä kuin Max muutaman kuukauden kerrallaan, joten kyllä sen ajan voi vaikka päällään seistä jos niikseen tulee. Toki jos on nirso, eikä suostu ottamaan vastaan matalapalkkatyötä, niin hyvinkin mahdollista, että työttömyys silloin pitkittyy.
Christiiina kirjoitti:
Mä en ymmärrä tätä jankkaamista työttömyysturvan heikennyksistä. Eihän työttömyys yleensä kestä kuin Max muutaman kuukauden kerrallaan, joten kyllä sen ajan voi vaikka päällään seistä jos niikseen tulee. Toki jos on nirso, eikä suostu ottamaan vastaan matalapalkkatyötä, niin hyvinkin mahdollista, että työttömyys silloin pitkittyy.
Vai ihan "ei oteta vastaan työtä", eipä ole töitä tultu tarjoamaan, eikä hakemallakaan pääse mihinkään, ei edes niihin matalapalkkatöihin ja joihin ilmoituksen mukaan ei ole kummempia vaatimuksia, edes vastaaviin töihin mitä aikaisemmin on tehnyt, ei pääse, ja kohta olen jo vuoden hakenut töitä!!!
8aatana että mulla kiehuu sinunkaltaiset tyypit!!!
Mikä on peruste periä veroja jos meiltä viedään perusturva, emmekä saa enää yhtään mitään verovarojen vastineeksi?
Christiiina kirjoitti:
Matalapalkka-alalla ei saa yleensä täysiä työtunteja ja hallitus on poistamassa sovitellun päivärahan ja leikkaamassa asumistukea.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Nyt loppuu se turva, joka auttaa kestämään lyhyen työttömyyden. Tämä koskee ihan jokaista. Keskiluokka etenkin on nyt vaarassa pudota
Turva? Onhan mulla omat säästöt. Voin olla lähes 10 vuotta tekemättä yhtään mitään.
Sinä varmaan sitten pärjäät. Mutta kaikki me, joilla ei 10 vuoden säästöjä ole, me tipumme.
Samalla tosin romahtää koko maa lamaan. Asuntojen hinnat laskee, kulutus loppuu. Maa velkaantuu.
No kenenköhän vika se on että ette ole tajunneet kartuttaa omaisuuttanne, ja nimenomaan tuottava omaisuuttanne.
Minä pärjäisin ilman palkka- ja tukituloja ikuisesti.
Christiiina kirjoitti:
Ja entäpä jos on täsmätyökykyinen? Että jos fyysisen vamman vuoksi ei voi tehdä mitään hanttihommia vaan työkyky on hyvin rajallinen? Ei ole kuule aina nirsoilusta kyse.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sinä varmaan sitten pärjäät. Mutta kaikki me, joilla ei 10 vuoden säästöjä ole, me tipumme.
Samalla tosin romahtää koko maa lamaan. Asuntojen hinnat laskee, kulutus loppuu. Maa velkaantuu.
No kenenköhän vika se on että ette ole tajunneet kartuttaa omaisuuttanne, ja nimenomaan tuottava omaisu
Mieti asunto sijoittajia. Ovat vastuussa sijoitusasunnon koko kerrostalon osakkaiden yhtiölainoista ja vastikkeista.
Aikuisen tädin pyllyn kuva köyhille.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No kenenköhän vika se on että ette ole tajunneet kartuttaa omaisuuttanne, ja nimenomaan tuottava omaisu
Ja paljonko sinulla oli sitä tuottavaa omaisuutta 29-vuotiaana? Itse olen tämän ikäinen ja juuri pari vuotta sitten ostin omistusasunnon ja pelkään just työkyvyn menetystä. Eikä ole mitenkään kertynyt niin paljon omaisuutta että niillä pärjäisi koko loppuiän jos vammautuu tai sairastuu vakavasti ja menettää työkyvyn? Kenties olet sitten saanut mojovan perinnön, syntynyt kultalusikka perseessäsi? Saat olla kyllä melkoinen miljonääri jos ajattelit sellaiset 60v porskuttaa niillä tuotoillasi.
Vierailija kirjoitti:
Pitkä on matka vielä perusturvan poistamiseen.
HS 2.12 kirjoitetaan turkulaisesta Teemusta, joka saa mitään tekemättä 1100 euroa lapaan, josta osa TT-tukena. Huomaa että käteenjäävä tulo olisi samaa luokkaa, vaikka työttömyyskorvaus olisi alempi, koska TT-tuki täydentää Teemun kohdalla 1100 nettotuloon asti. Tämän tason käteenjäävä tulo vastaa tuntipalkkaa 10 e/h, ehkä jopa enemmänkin. Työssäkäynnisstä aiheutuu kuluja kuten työmatkat ja työpaikkaruokailu. Teemu tottakai nillittää kuinka on niukkaa kun vastikkeetonta rahaa ei makseta enempää.
Teemu on selvässä kannustinloukussa. Työnteko ei kannata juurikaan alle 15 e tunti. Kannattaa huomata että kannustinloukku on 30 % suurempi kuin joutenolosta saadut tuet, koska joutenolijat laskevat vain työssäkäynnistä saatavaa rajahyötyä. Eli sitä nettopalkan osaa, joka ylittää sosiaalitukien tason.
Teemun joutenoloa maksamaan pakotettuna soisin että Teemulle maksett
Tuosta maksetaan kyllä myös vuokra.
Tt-tuessa pitää jäädä 500 euroa vuokran jälkeen.
Asuntovelkaiset ei tuota summaa edes saa.
Vierailija kirjoitti:
Christiiina kirjoitti:
Vai ihan "ei oteta vastaan työtä", eipä ole töitä tultu tarjoamaan, eikä hakemallakaan pääse mihinkään, ei edes niihin matalapalkkatöihin ja joihin ilmoituksen mukaan ei ole kummempia vaatimuksia, edes vastaaviin töihin mitä aikaisemmin on tehnyt, ei pääse, ja kohta olen jo vuoden hakenut töitä!!!
Mene hoitotyöhön!
Sieltä saat lähes heti kokopäiväistä työtä, josta saa palkkaa.
Jos työ ei kelpaa, niin voi voi jos tukia leikataan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Christiiina kirjoitti:
Mene hoitotyöhön!Sieltä saat lähes heti kokopäiväistä työtä,
Mene, jos ei ole koulutusta.
Opiskelu työttömyyskorvauksella edellyttää lupaa työkkäriltä ja maksimi 2 vuotta.
Kulukorvauksen saa vain työkkärin sivuilla oleviin koulutuksiin.
Sairaanhoitajaksi opiskelemaan haki vuosi sitten 27678 ja pääsi vain 2773.
Lähäri kurssit oli täynnä.