Meiltä kaikilta poistetaan perusturva
Hallituksen työttömyysturvan leikkaukset poistavat kaikilta perusturvan. Kun kriisi osuu kohdalle, ei ole enää mahdollista selvitä. Ansiosidonnainen työttömyysturva tippuu jopa yli 60 %.
Kommentit (558)
Ei poisteta kaikilta!
Jos joku tippuu eduskunnasta/jää eläkkeelle ei hänellä ole hätäpäivää.
Kun ihmisiä irtisanotaan niin aikuiskoulutustuki poistuu.
2100 brutto palkalla leikattu ansiosidonnainen on 700 netto kuukaudessa ja sitä saa 400 päivää, sen jälkeen työmarkkinatuki 595 netto kuukaudessa.
Lapsikorotukset poistetaan työttömyystuista ja lisäksi ansiosidonnaista porrastetaan.
Opiskelu työttömyyskorvauksella edellyttää lupaa työkkäriltä ja maksimi 2 vuotta.
Kulukorvauksen saa vain työkkärin sivuilla oleviin koulutuksiin.
Omistusasuntoon ei saa asumistukea enää vuoden päästä.
Lainat ei ole laskuja toimeentulotuessa eikä kaupunki saa antaa harkinnanvaraista tilalle.
Christiiina kirjoitti:
Mä en ymmärrä tätä jankkaamista työttömyysturvan heikennyksistä. Eihän työttömyys yleensä kestä kuin Max muutaman kuukauden kerrallaan, joten kyllä sen ajan voi vaikka päällään seistä jos niikseen tulee. Toki jos on nirso, eikä suostu ottamaan vastaan matalapalkkatyötä, niin hyvinkin mahdollista, että työttömyys silloin pitkittyy.
Aika moni laskee kulutuksensa tulojensa mukaan. Sillä matalapalkkatyöllä ei makseta satojentuhansien asuntolainoja.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Christiiina kirjoitti:
Mä en ymmärrä tätä jankkaamista työttömyysturvan heikennyksistä. Eihän työttömyys yleensä kestä kuin Max muutaman kuukauden kerrallaan, joten kyllä sen ajan voi vaikka päällään seistä jos niikseen tulee. Toki jos on nirso, eikä suostu ottamaan vastaan matalapalkkatyötä, niin hyvinkin mahdollista, että työttömyys silloin pitkittyy.
Vai ihan "ei oteta vastaan työtä", eipä ole töitä tultu tarjoamaan, eikä hakemallakaan pääse mihinkään, ei edes niihin matalapalkkatöihin ja joihin ilmoituksen mukaan ei ole kummempia vaatimuksia, edes vastaaviin töihin mitä aikaisemmin on tehnyt, ei pääse, ja kohta olen jo vuoden hakenut töitä!!!
8aatana että mulla kiehuu sinunkaltaiset tyypit!!!
Mene hoitotyöhön!
Miten heistä voi olla pulaa? Siis kun ei kouluteta tarpeeksi.
Onko pula keinotekoista?
Vierailija kirjoitti:
Christiiina kirjoitti:
Aika moni laskee kulutuksensa tulojensa mukaan. Sillä matalapalkkatyöllä ei makseta satojentuhansien asuntolainoja.
Kaupan alalla noin 60 % tekee osa-aikatyötä.
3 kuukauden välein kysytään lisätunteja, se on edellytys sovitellun päivärahan saamiselle.
Nyt soviteltua päivärahaa leikataan.
Kun teet 30 tuntia viikossa vuorotyötä kaupassa niin saat 1300 netto kuukaudessa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Christiiina kirjoitti:
Vai ihan "ei oteta vastaan työtä", eipä ole töitä tultu tarjoamaan, eikä hakemallakaan pääse mihinkään, ei edes niihin matalapalkkatöihin ja joihin ilmoituksen mukaan ei ole kummempia vaatimuksia, edes vastaaviin töihin mitä aikaisemmin on tehnyt, ei pääse, ja kohta olen jo vuoden hakenut töitä!!!
8aatana että mulla kiehuu sinunkaltaiset tyypit!!!
Mene hoitotyöhön!Sieltä saat lähes heti kokopäiväistä työtä,
Mikä siinä hoitotyössä on että se sopii kaikille ja sinne vain jokaikinen joka työttömyyttä valittelee. En minä ainakaan haluaisi asiakkaana (lapsena, tämän vanhempana/vanhuksena/potilaana sairaalassa jne) olla jonkun armoilla joka vihaa hoitotyötä ja kenties ihmisiäkin tai ainakin kohderyhmäänsä mutta tekee työtänsä vain siksi että lähihoitajia tarvitaan ja sinne pääsee (muka tai miltei) kuka tahansa. Kuinka hoitoala voi olla noin väheksyttyä?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Christiiina kirjoitti:
Kaupan alalla noin 60 % tekee osa-aikatyötä.
3 kuukauden välein kysytään lisätunteja, se on edellytys sovitellun päivärahan saamiselle.
Nyt soviteltua päivärahaa leikataan.
Kun teet 30 tuntia viikossa vuorotyötä kaupassa niin saat 1300 netto kuukaudessa.
1300 nettolla maksat 200 000 asuntolainaa ja omakotitalon sähkölämmityksen ja auton kulut, kun kaikissa kaupungeissa ei kulje linja-autoa myöhään illalla.
Valitettavasti kelan tuissa ei lasketa auton kuluja.
Vierailija kirjoitti:
Turva? Onhan mulla omat säästöt. Voin olla lähes 10 vuotta tekemättä yhtään mitään.
Sinä varmaan sitten pärjäät. Mutta kaikki me, joilla ei 10 vuoden säästöjä ole, me tipumme.
Samalla tosin romahtää koko maa lamaan. Asuntojen hinnat laskee, kulutus loppuu. Maa velkaantuu.
No kenenköhän vika se on että ette ole tajunneet kartuttaa omaisuuttanne, ja nimenomaan tuottava omaisu
Paljonkohan sulle olisi karttunut jos kaikki muutkin olisivat?
Jos liitot loppuvat ja vuorolisät poistetaan niin hoitaja ei saa lupaa opiskella uuteen ammattiin työttömyyskorvauksella, koska hoitoala on hyvin työllistävä ja luvan opiskeluun saa yleensä vain vaikeasti työllistyvä pitkäaikaistyötön.
Vierailija kirjoitti:
Jos liitot loppuvat ja vuorolisät poistetaan niin hoitaja ei saa lupaa opiskella uuteen ammattiin työttömyyskorvauksella, koska hoitoala on hyvin työllistävä ja luvan opiskeluun saa yleensä vain vaikeasti työllistyvä pitkäaikaistyötön.
Ainut vaihtoehto opiskeluun hoitajalla on työn ohessa tai 300 euron opintotuki.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ainut vaihtoehto opiskeluun hoitajalla on työn ohessa tai 300 euron opintotuki.
Lainat ei ole asumismenoja toimeentulotuessa eikä kaupunki saa antaa harkinnanvaraista tilalle.
Edelleen saa työmarkkinatukea, jos jää työttömäksi. Mitä valehtelette? Miksi yhteiskunnan pitäisi tukea omistusasumista, kun se usein tuntuu olevan este työvoiman liikkuvuudelle?
Kulukorvausta saa vain työkkärin sivuilla oleviin koulutuksiin.
AMK tutkintoon ja yliopistoon ei saa kulukorvausta eikä ammattikouluun, jos se ei ole työkkärin sivuilla koulutuksena.
Juha Sipilän hallitus poisti kulukorvauksen omaehtoisesta koulutuksesta.
Vierailija kirjoitti:
Edelleen saa työmarkkinatukea, jos jää työttömäksi. Mitä valehtelette? Miksi yhteiskunnan pitäisi tukea omistusasumista, kun se usein tuntuu olevan este työvoiman liikkuvuudelle?
Työmarkkinatuki on 595 netto kuukaudessa. Lapsikorotukset poistetaan työmarkkinatuesta.
Opiskelu työttömyyskorvauksella edellyttää lupaa työkkäriltä.
Silloin on mentävä raja-alueille ilman papereita ja sanottava ass yy loom.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Työmarkkinatuki on 595 netto kuukaudessa. Lapsikorotukset poistetaan työmarkkinatuesta.
Opiskelu työttömyyskorvauksella edellyttää lupaa työkkäriltä.
Jos asuu vuokralla niin saa asumistukea ja toimeentulotukea lisäksi, mutta omistusasuntoon ei saa enää asumistukea vuoden päästä. Lainat ei ole asumismenoja toimeentulotuessa, puolison tulot vaikuttavat eikä saa omistaa kesämökkiä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
"Yrittäminen ei ole pakollista. Sen kuin lopettaa ja menee muualle töihin jos kaikki yrittämiseen kuuluvat asiat ei miellytä"
Ymmärrätkö että minä olen se joka maksaa 4x 6kk irtisanomisajan palkan, jos lopetan nyt kun en enää jaksa? Ei ole yrityksellä moisia rahoja, ja minä olen se ketä menettää asuntoni, jotta saan nuo maksettua?
Olisikin noin, että voin jättää avaimet tiskille ja marssia muualle töihin.
Itseasiassa jos yritys ei vielä ole osakeyhtiö, niin ehdottomasti kannattaa sellaiseksi muuttaa.
Sen jälkeen voit lopettaa firman, ja irtisanomisajan palkat maksaa Oy, joka menee konkkaan. Eli niitä ei maksa kukaan, tai palkkaturva.
Ihmettelen että missä maksetaan irtisanomisajan palkkoja. Ei minulle ainakaan ole maksettu ikinä
Ihan KAIKISSA lakeja noudattavissa yrityksissä maksetaan irtisanomisajan palkka. Sen pituus vaihtelee työsuhteen keston mukaan 1-6 kk. Se on kuule ihan työsopimuslaissa määritelty. Työntekijä tai liitto on voinut tuota paremmin työnantajan kanssa sopia.
"Ja paljonko sinulla oli sitä tuottavaa omaisuutta 29-vuotiaana? Itse olen tämän ikäinen ja juuri pari vuotta sitten ostin omistusasunnon ja pelkään just työkyvyn menetystä. Eikä ole mitenkään kertynyt niin paljon omaisuutta että niillä pärjäisi koko loppuiän jos vammautuu tai sairastuu vakavasti ja menettää työkyvyn? Kenties olet sitten saanut mojovan perinnön, syntynyt kultalusikka perseessäsi? Saat olla kyllä melkoinen miljonääri jos ajattelit sellaiset 60v porskuttaa niillä tuotoillasi. "
Tuottavaa omaisuutta oli 29-vuotiaana 5 numeroinen summa. Nyt 6 numeroinen summa ja odottelen yhden numeron ilmestymistä lähiaikoina. Onhan 29.vuotiaana ollut jo täysi-ikäisenäkin 11 vuotta aikaa kerryttää sitä puskuria. Laittamalla vain 60 kk sijoituksiin, olisi hyvinkin sinulla nyt 5 numeroinen summa sijoituksissa. Enemmän laittamalla olisi vielä enemmän. Minun kuukausisäästöilläni 11 vuodessa kertyy puolisen miljoonaa.
Vierailija kirjoitti:
"Ja paljonko sinulla oli sitä tuottavaa omaisuutta 29-vuotiaana? Itse olen tämän ikäinen ja juuri pari vuotta sitten ostin omistusasunnon ja pelkään just työkyvyn menetystä. Eikä ole mitenkään kertynyt niin paljon omaisuutta että niillä pärjäisi koko loppuiän jos vammautuu tai sairastuu vakavasti ja menettää työkyvyn? Kenties olet sitten saanut mojovan perinnön, syntynyt kultalusikka perseessäsi? Saat olla kyllä melkoinen miljonääri jos ajattelit sellaiset 60v porskuttaa niillä tuotoillasi. "
Tuottavaa omaisuutta oli 29-vuotiaana 5 numeroinen summa. Nyt 6 numeroinen summa ja odottelen yhden numeron ilmestymistä lähiaikoina. Onhan 29.vuotiaana ollut jo täysi-ikäisenäkin 11 vuotta aikaa kerryttää sitä puskuria. Laittamalla vain 60 kk sijoituksiin, olisi hyvinkin sinulla nyt 5 numeroinen summa sijoituksissa. Enemmän laittamalla olisi vielä enemmän. Minun kuukausisäästöilläni 11 vuodessa kertyy puolisen miljoonaa.
&
Kuuleppa, sillä viisinumeroisella summalla ei montaa vuotta elellä ja makseta asuntolainaa. Laskepa uudelleen! Se 90k kuluu 10 vuodessa nollille vaikka köyhäilisit miten! Tuskin edes tuota aikaa sillä elättää perhettään. Toki yksineläjä onkin vähän eri asia, sittenhän sitä voi vaikka miten ahtaasti asua ja minimaalisesti syödä. Ei se silti loppuikää riitä. Eipä tarttis silloin autoakaan ja voisi rauhassa erakoitua täysin.
Tää voi oikeasti olla ikänsä kokoomusta äänestäneille korkeakoulutetuillekin kamala loukku. Varsinkin kun tekoäly tulee viemään toimistoduuneja tulevaisuudessa. Duuni lähtee alta, mutta et saa ansiosidonnaista, etkä omaisuutesi vuoksi toimeentulotukeakaan. Joudut myymään kodin ja auton pois kauhealla tappiolla, ja muuttamaan jonnekin myllypuroon. Töihin palkataan vaan sua nuorempia, kun valinnanvaraa on.