Meiltä kaikilta poistetaan perusturva
Hallituksen työttömyysturvan leikkaukset poistavat kaikilta perusturvan. Kun kriisi osuu kohdalle, ei ole enää mahdollista selvitä. Ansiosidonnainen työttömyysturva tippuu jopa yli 60 %.
Kommentit (558)
Vierailija kirjoitti:
Christiiina kirjoitti:
Mä en ymmärrä tätä jankkaamista työttömyysturvan heikennyksistä. Eihän työttömyys yleensä kestä kuin Max muutaman kuukauden kerrallaan, joten kyllä sen ajan voi vaikka päällään seistä jos niikseen tulee. Toki jos on nirso, eikä suostu ottamaan vastaan matalapalkkatyötä, niin hyvinkin mahdollista, että työttömyys silloin pitkittyy.
Mene saatanan pska pois trollaamasta!!!!!!!!!!!!!!!!!11
Eikä matalapalkkatyöt kelpaa vai miksi möykkäät?t,eri
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mua kyllä pelottaa tulevaisuus. Vammauduin auto-onnettomuudessa ja olen masentunut. Muutin äitini kuoltua hänen omistusasuntoonsa esim. halvemman vastikkeen takia vuokra-asunnosta. Kansaneläke.
Saan asumistukea. Ilmeisesti pitää muuttaa vuokralle ja laitta tämä vuokralle. Typerää. Vuokralainen saa siis as.tukea, jolla minä maksan omani as.sijoittajalle. Muuten olen toim. tul.tuen piirissä, mutta jos möisin asunnon, niin en tietenkään saa mitän.
Haja-asutusseudulla rapistuva asunto. Miksi en nyt vain voi olla rauhassa ja esim. kuntouttaa itseäni. Ehkä minunkin tilanteeni luo vmm:n kus....den mielestä laskennallisia työllisyyskäppyröitä?
Tuskin tulet olemaan toimeentulotuen piirissä. Eihän toimeentulotukiasiakas saa omistaa edes luhistuvaa kesämökkiä vaan se pitää yrittää myydä ja syödä niillä hiluilla
Ei saa jatkossa omistaa kumpaakaan.
Vierailija kirjoitti:
Pitkä on matka vielä perusturvan poistamiseen.
HS 2.12 kirjoitetaan turkulaisesta Teemusta, joka saa mitään tekemättä 1100 euroa lapaan, josta osa TT-tukena. Huomaa että käteenjäävä tulo olisi samaa luokkaa, vaikka työttömyyskorvaus olisi alempi, koska TT-tuki täydentää Teemun kohdalla 1100 nettotuloon asti. Tämän tason käteenjäävä tulo vastaa tuntipalkkaa 10 e/h, ehkä jopa enemmänkin. Työssäkäynnisstä aiheutuu kuluja kuten työmatkat ja työpaikkaruokailu. Teemu tottakai nillittää kuinka on niukkaa kun vastikkeetonta rahaa ei makseta enempää.
Teemu on selvässä kannustinloukussa. Työnteko ei kannata juurikaan alle 15 e tunti. Kannattaa huomata että kannustinloukku on 30 % suurempi kuin joutenolosta saadut tuet, koska joutenolijat laskevat vain työssäkäynnistä saatavaa rajahyötyä. Eli sitä nettopalkan osaa, joka ylittää sosiaalitukien tason.
Teemun joutenoloa maksamaan pakotettuna soisin että Teemulle maksett
Mietipä hetki sitä, että jopa EK:n ihmemaassa Jenkkilässä minimipalkka on nykyisin juurikin tuo 15 dollaria/h. Miksiköhän?
Vierailija kirjoitti:
Christiiina kirjoitti:
Mä en ymmärrä tätä jankkaamista työttömyysturvan heikennyksistä. Eihän työttömyys yleensä kestä kuin Max muutaman kuukauden kerrallaan, joten kyllä sen ajan voi vaikka päällään seistä jos niikseen tulee. Toki jos on nirso, eikä suostu ottamaan vastaan matalapalkkatyötä, niin hyvinkin mahdollista, että työttömyys silloin pitkittyy.
Vai ihan "ei oteta vastaan työtä", eipä ole töitä tultu tarjoamaan, eikä hakemallakaan pääse mihinkään, ei edes niihin matalapalkkatöihin ja joihin ilmoituksen mukaan ei ole kummempia vaatimuksia, edes vastaaviin töihin mitä aikaisemmin on tehnyt, ei pääse, ja kohta olen jo vuoden hakenut töitä!!!
8aatana että mulla kiehuu sinunkaltaiset tyypit!!
Vaikka sinä et pääse niin näissäkin keskusteluissa näkee kuinka paljon on porukkaa jonka mielestä matalapalkkatyöllä ei elä ja avoimesti myöntävät että ennemmin makaavat kotona.Ainakin ravintola-alalla on työvoimapula eikä tekijöitä löydy.
Vierailija kirjoitti:
Työttömät pitäisi päästää hengiltä! Olette talousterroristeja.
Mitä jos yrittäisit toteuttaa suunnitelmasi? Varaudu siihen että sinulle voi käydä huonosti. Jos jotain oppisit elämäsi matkalla niin aina tulee vastaa vahvempi. Monella on suuri suu mutta rahkeet eivät riitä mihinkään.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Christiiina kirjoitti:
Vai ihan "ei oteta vastaan työtä", eipä ole töitä tultu tarjoamaan, eikä hakemallakaan pääse mihinkään, ei edes niihin matalapalkkatöihin ja joihin ilmoituksen mukaan ei ole kummempia vaatimuksia, edes vastaaviin töihin mitä aikaisemmin on tehnyt, ei pääse, ja kohta olen jo vuoden hakenut töitä!!!
Vaikka sinä et pääse niin näissäkin keskusteluissa
Ravintola-alalla on osa-aikatyötä tarjolla ja ensi vuonna leikataan asumistukea ja soviteltua päivärahaa eli moni lopettaa työt.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mua kyllä pelottaa tulevaisuus. Vammauduin auto-onnettomuudessa ja olen masentunut. Muutin äitini kuoltua hänen omistusasuntoonsa esim. halvemman vastikkeen takia vuokra-asunnosta. Kansaneläke.
Saan asumistukea. Ilmeisesti pitää muuttaa vuokralle ja laitta tämä vuokralle. Typerää. Vuokralainen saa siis as.tukea, jolla minä maksan omani as.sijoittajalle. Muuten olen toim. tul.tuen piirissä, mutta jos möisin asunnon, niin en tietenkään saa mitän.
Haja-asutusseudulla rapistuva asunto. Miksi en nyt vain voi olla rauhassa ja esim. kuntouttaa itseäni. Ehkä minunkin tilanteeni luo vmm:n kus....den mielestä laskennallisia työllisyyskäppyröitä?
Tuskin tulet olemaan toimeentulotuen piirissä. Eihän toimeentulotukiasiakas saa omistaa edes luhistuvaa kesämökkiä vaan se pitää yrittää myydä ja syödä niillä hiluilla
Omistusasunnossa lainat ei ole asumismenoja ja ensin lasketaan muut tuet eli ne riittävät yhtiövastikkeeseen ja ruokaan. Et saa mitään toimeentulotukea.
Vierailija kirjoitti:
Elämäntapatyöttömät löytää itsensä kadulta nukkumassa. Naurattaa makeasti.
Irtisanomissuojaa heikennetään ja vakituisia irtisanotaan. Naurattaa, kun ne menettää omistusasunnot.
Vierailija kirjoitti:
"Jos omistaa sen asunnon, jossa asuu, saa kyllä toimeentulotukea. Se on se ekstraomaisuus (kuten nyt vaikkapa se kesämökki jossain), joka sen tt-tuen saamisen estää."
Juuri näin, toki olettaen ettei ole muuta omaisuutta kuin tuo asunto missä asuu.
Omistusasunnossa lainat ei ole asumismenoja.
Toimeentulotukeen vaikuttavat puolison tulot eikä lainat ole asumismenoja eikä saa omistaa kesämökkiä.
Yhtiölaina /rahoitusvastike ei ole lasku toimeentulotuessa eikä kaupunki saa antaa harkinnanvaraista tilalle.
Vierailija kirjoitti:
Miksi kokoomus ja perussuomalaiset vihaavat suomalaisia näin paljon? Heidän toimintansda on puhdasta ihmisvihaa ja sadismia- silkka isänmaanpetos.
Miksköhän tästä viestistä puuttui mahdollisuus peukuttaa? En ole aiemmin huomannut, että olis noin.
Kun naisilta leikataan ansiosidonnaiset ja sovitellut päivärahat niin he EI hoida eläkkeellä olevia vanhempiaan. Ei ole lakia, että täytyisi hoitaa joten ei ole pakko.
Sotesta leikataan rahaa. No, se on sosiaaliohjaajien tehtävä päättää kenelle riittää palveluja ja kenelle ei. Eläkeläiset on sitten vaan ilman hoitoa ja apua.
Oletteko huomanneet oikeistolaisten kommenteista, miten ovat täynnä ilkeyttä ja ylimielisyyttä?
Ajatukseni, että oikeisto on kiusaajien henkinen koti, vaikuttaa todelta yhä vahvemmin.
Vierailija kirjoitti:
Oletteko huomanneet oikeistolaisten kommenteista, miten ovat täynnä ilkeyttä ja ylimielisyyttä?
Ajatukseni, että oikeisto on kiusaajien henkinen koti, vaikuttaa todelta yhä vahvemmin.
Kyllä. Ja tämä ilkeys ja ylimielisyys on selkeästi lisääntynyt. Ihmettelen miksi tyhmyys on myös lisääntynyt. Ei kai kukaan oikeasti usko, että työllisyys nousee hallituksen toimien myötä?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Christiiina kirjoitti:
Tosiaan tavoite on tehdä orjatyömarkk7nar. Matalapakka-alslle niin pienet palkat, ettei niillä elä. Ei mitään oikeuksia työnteolle. Vähän smeriikan malliin saa tehdä kahta työtä eikä silti ole varaa asuntoon.
Se entinen keskiluokkainen myy pennillä.asun4onsa ja muuttaa autoon asumaan ja tekemään kahta orjatyötä. Näyttää kyllä sote palvelutkin loppuvan. Joten.
Ei meillä mitään perusturvaa edes ole. Se on pelkkää silmänlumetta. Ikinä en ole mitään apua ja tukea saanut. Vain ulkkiksille annetaan rahaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Christiiina kirjoitti:
Hallitus on nyt myös tehnyt matalapalkkatyön tekemisestä mahdotonta. Asumistuet laskee eikä enää ole varaa asua kaupungeissa matalapalkkatyötä tehd3n. Myöskään osa-aikatyötä ei voi enää tehdä.
Miksi hallitus estää matalapalkkatyön tekemisen kokonaan?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Pitkä on matka vielä perusturvan poistamiseen.
HS 2.12 kirjoitetaan turkulaisesta Teemusta, joka saa mitään tekemättä 1100 euroa lapaan, josta osa TT-tukena. Huomaa että käteenjäävä tulo olisi samaa luokkaa, vaikka työttömyyskorvaus olisi alempi, koska TT-tuki täydentää Teemun kohdalla 1100 nettotuloon asti. Tämän tason käteenjäävä tulo vastaa tuntipalkkaa 10 e/h, ehkä jopa enemmänkin. Työssäkäynnisstä aiheutuu kuluja kuten työmatkat ja työpaikkaruokailu. Teemu tottakai nillittää kuinka on niukkaa kun vastikkeetonta rahaa ei makseta enempää.
Teemu on selvässä kannustinloukussa. Työnteko ei kannata juurikaan alle 15 e tunti. Kannattaa huomata että kannustinloukku on 30 % suurempi kuin joutenolosta saadut tuet, koska joutenolijat laskevat vain työssäkäynnistä saatavaa rajahyötyä. Eli sitä nettopalkan osaa, joka ylittää sosiaalitukien tason.
Teemun joutenoloa
Minimipalkka on jenkkilässä 7,25 ja USA on jatkuvasti konkurssin partaalla.
Vierailija kirjoitti:
Ei meillä mitään perusturvaa edes ole. Se on pelkkää silmänlumetta. Ikinä en ole mitään apua ja tukea saanut. Vain ulkkiksille annetaan rahaa.
Voi persua
Kaikilta poistetaan paitsi muslimeilta. Ei muuta kuin tatuoimaan itsensä n##kereiksi.
Ja saadaan iso joukko lisää tukien varaan. Tästä seuraa pitkä lama. Suomi putoaa köyhälistömaaksi.
Kiitos orban & ärripurri.