Meiltä kaikilta poistetaan perusturva
Hallituksen työttömyysturvan leikkaukset poistavat kaikilta perusturvan. Kun kriisi osuu kohdalle, ei ole enää mahdollista selvitä. Ansiosidonnainen työttömyysturva tippuu jopa yli 60 %.
Kommentit (558)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ja mitäs kun lapsiperheen vuokrat on jo toista tonnia ja tulee työttömyyttä
Eikös laki velvoita sitten toimeentulotukeen? Kadulle ei kai Suomen nykyisillä laeilla voida ketään laittaa. Tosin tt tukea ei mitenkään oo varaa maksaa niin paljon koska työssäkäyviä on vähän niin ei verotulot riitä. On siis mahdollista että lakeja lähdetään muuttamaan siihen suuntaan ettei valtiolla ole enää velvollisuuksia elättää tai tukea.
Kaduilla on tuhansia ihmisiä jo nyt, kohta vielä paljon enemmän. Lakeja muutetaan jo nyt niin ettei ihmiset enää selviä.
Perusturvaa ei enää ole.
Vierailija kirjoitti:
No onhan tuo ansiosidonnaisilla lorviminen ja kikkailu ollutkin ihan älytöntä! Aivan sairasta, että tuollainen mahdollistetaan yhteiskunnan toimesta.
Monia on myös elämäntapatyöttöminä, ei heillä ole pienintäkään aikomusta saati haluakaan mennä töihin. Eipä nuo ole vielä nälkään kuolleet ja monet sanovat kyllä rahojen riittävän. Että ei tässä mitään perusturvaa keneltäkään olla viemässä.
Se ei ole mitään perusturvaa eikä mikään ihmisoikeus pystyä elämään työttömänä samanlaista elämää kuin työssä käyvänä.
Ansiosidonnainen on mahdollistanut sen, että uskaltaa esim ostaa asunnon. Suomessa on työllisyys ollut huipputasolla. Ansiosidonnainen on mahdollistanut sen, että on haettu ja päästy koulutuksen mukaiseen työhön. Ei ole kansan etu, että ihmiset menevät vähemmän koulutusta vastiviin töihin. Tämä on nimenomaan se keskiluokan turva, joka nyt poistuu. Me emme enää uskalla esim ostaa asuntoa.
En tiedä mikä köyhyysrajan sinulle riittäisi köyhille. Mikä tämä samanlainen elämä on. Pitääkö nähdä nälkää tai asua leirillä hihamerkit kanssa, että on tarpeeksi köyhä. Pitääkö vajota niin isoon köyhyyteen, ettei sieltä nousta. Eli taas hukata yhteiskunnan resursseja.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tää palsta on kyllä nykyään kuin joku työttömien, työkyvyttömien ja mielisairaiden torikokous.
Leikkaukset sitä ja leikkaukset tätä. jankutijankuti ja tavallista ihmistä kiinnostaa kuin kilo paskaa. Tuskin monikaan haluaa rahansa menevän teidän "perusturvaan" eli kaljaan, tupakkaan ja tatuointeihin.
Tämä ketju käsittelee juurikin meitä tavallisia ihmisiä, jotka kohta tippuvat tuohon halveksumaasi joukkoon. Eli sinä ja minä.
Itse en ole kumpikaan noista eli "sinä ja minä", mutta aion jatkaa töiden tekemistä enkä pudottautua mihinkään tukiloisien joukkoon. Töitä kyllä löytyy, jos on vain halua tehdä.
Moni tälläkin palstalla vaan nirsoilee, että "en tee sitä enkä tee tätä ja minä haluan tehdä vain sitä töytä mitä itseeni huvittaa ja mihin mulla on tohtorin tutkinto ja ainakaan en koskaan ikinä mihinkään muuta kehä kolmosen sisältä vaikka muualla olisi töitä vaikka koko suvulle". Eli isolla osalla on vain asenneongelma. Se on jokaisen ihan oma vikansa ja kantakoot tosiaan itse sitten myös vastuunsa siitä valinnasta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No onhan tuo ansiosidonnaisilla lorviminen ja kikkailu ollutkin ihan älytöntä! Aivan sairasta, että tuollainen mahdollistetaan yhteiskunnan toimesta.
Monia on myös elämäntapatyöttöminä, ei heillä ole pienintäkään aikomusta saati haluakaan mennä töihin. Eipä nuo ole vielä nälkään kuolleet ja monet sanovat kyllä rahojen riittävän. Että ei tässä mitään perusturvaa keneltäkään olla viemässä.
Se ei ole mitään perusturvaa eikä mikään ihmisoikeus pystyä elämään työttömänä samanlaista elämää kuin työssä käyvänä.
Ansiosidonnainen on mahdollistanut sen, että uskaltaa esim ostaa asunnon. Suomessa on työllisyys ollut huipputasolla. Ansiosidonnainen on mahdollistanut sen, että on haettu ja päästy koulutuksen mukaiseen työhön. Ei ole kansan etu, että ihmiset menevät vähemmän koulutusta vastiviin töihin. Tämä on nimenomaan se ke
Todellakin on kansan etu ja myös yhteiskunnan etu, että ihmiset tekevät töitä vaikka ne eivät olisikaan sillä hetkellä just sitä mihin on kouluttautunut. Moni työnantajakin palkkaa paljon ennemmin sellaisen ihmisen, joka on ollut töissä kaksi vuotta kaupan kassalla kuin sellaisen, joka on ne pari vuotta vaan kotona nysvännyt ja odottanut oman alan työpaikkaa.
Ei ole kenenkään etu olla ja pysyä työttömänä, kun töitä on. Ei kenenkään! Turha inistä muuta ja sillä yrittää oikeuttaa itselleen ja muille sitä omaa tuilla loisimistaan.
Niin mitä tekee ökyrikkaat ammattiliitot, miten auttavat vai auttavatko vain työssäkäyviä. Voisivat käyttää rahojaan myös entisille työntekijöille. Pullistelu ärsyttää ja lak koiluhan kohdistuu myös vähävaraisiin ja heikompiosaisiin. Pitäisi osata neuvotella, kaikkea ei voi saada.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tää palsta on kyllä nykyään kuin joku työttömien, työkyvyttömien ja mielisairaiden torikokous.
Leikkaukset sitä ja leikkaukset tätä. jankutijankuti ja tavallista ihmistä kiinnostaa kuin kilo paskaa. Tuskin monikaan haluaa rahansa menevän teidän "perusturvaan" eli kaljaan, tupakkaan ja tatuointeihin.
Tämä ketju käsittelee juurikin meitä tavallisia ihmisiä, jotka kohta tippuvat tuohon halveksumaasi joukkoon. Eli sinä ja minä.
Itse en ole kumpikaan noista eli "sinä ja minä", mutta aion jatkaa töiden tekemistä enkä pudottautua mihinkään tukiloisien joukkoon. Töitä kyllä löytyy, jos on vain halua tehdä.
Moni tälläkin palstalla vaan nirsoilee, että "en tee sitä enkä tee tätä ja minä haluan tehdä vain sitä töytä mitä itseeni huvittaa ja mihin m
Ei täällä kukaan ole nirsoillut. Tosiasia on se, että.pienipalkkaisren asumistuen poisto ja suojaosan poisto tekee näiden töiden tekemisestä mahdotonta. Keskituloinen ansiosidonnainen putoaa minimipäibärahan tasolle ja nämä pienipalkkaiset työt ei myöskään pidä pinnalla. Asunto menee pilkkahinnalla rikkaalle.
Sinä olet kyllä tuossa minä ja sinä joukossa, kohta kuopassa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ansiosidonnainen on mahdollistanut sen, että uskaltaa esim ostaa asunnon. Suomessa on työllisyys ollut huipputasolla. Ansiosidonnainen on mahdollistanut sen, että on haettu ja päästy koulutuksen mukaiseen työhön. Ei ole kansan etu, että ihmiset menevät vähemmän koul
Todellakaan seei ole ka kasakunnan etu, että osaamisresurssia haaskataan. Tämä on täysin selkeästi tutkimuksissa osoitettu.
Vierailija kirjoitti:
Niin mitä tekee ökyrikkaat ammattiliitot, miten auttavat vai auttavatko vain työssäkäyviä. Voisivat käyttää rahojaan myös entisille työntekijöille. Pullistelu ärsyttää ja lak koiluhan kohdistuu myös vähävaraisiin ja heikompiosaisiin. Pitäisi osata neuvotella, kaikkea ei voi saada.
Mikä ihmeen pullistelu? Ajavat kaikkien meidän asiaa. Ne ökyrikkaat on EK ym ja he ovatkin nyt kirjoittaneet hallitusohjelman, jolla saadaan nöyriä orjia Suomeen.
Oletteko ikinä ajatelleet kuinka onnekkaita olette kun teillä on siellä Suomessa ansiosidonnainen, lomarahat, lomaltapaluurahat, kotihoidontuki, asumistuki, opintotuki, äitiyspäivärahat, äitiyisloma, lapsilisät yms. Asun itse maassa, jossa näitä ei tunneta. Tai no joo, äityisloma on kolme kuukautta mutta muita etuja ei.
Mihin ammattiliitot kerää suuria rahavarastoja, miksei niitä voi käyttää jäsenien ja entisten jäsenien hyväksi. Mietin vaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Leikkaukset sitä ja leikkaukset tätä. jankutijankuti ja tavallista ihmistä kiinnostaa kuin kilo paskaa.
Moni tälläkin palstalla vaan nirsoilee, että "en tee sitä enkä tee tätä ja minä haluan tehdä
Ei täällä kukaan ole nirsoillut. Tosiasia on se, että.pienipalkkaisren asumistuen poisto ja suojaosan poisto tekee näiden töiden tekemisestä mahdotonta. Keskituloinen ansiosidonnainen putoaa minimipäibärahan tasolle ja nämä pienipalkkaiset työt ei myöskään pidä pinnalla. Asunto menee pilkkahinnalla rikkaalle.
Sinä olet kyllä tuossa minä ja sinä joukossa, kohta kuopassa.
Moni täällä nirsoilee, älä valehtele. Just äskenhän tässäkin ketjussa joku inssi, että ei muka ole kansan etu työttömän tehdä muuta työtä kuin sitä mihin on koulutettu 🙄.
Ja olet kyllä todella, siis todella, typerä, naiivi ja katkera, kun kuvittelet ja hekumoit kohta kaikkien olevan työttömiä. Tämä on taas niin tätä todellisuudesta täysin irtaantunutta öyhötöstä, jossa ei ole mitään järjen häivääkään mukana.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kuinka voi olla, ettei keskiluokka näe mitä meille tehdään?
En ymmärrä? Tosin itse koen, että sellainen omahyväisyys ja muiden halveksunta on lisääntynyt. Täälläkin moni paistattelee omassa erinomaisuudessaan kuinka vaan vaihtaa työpaikkaa ja kuinka on niin pätevä ja osaava että töitä riittää ja palkkakin on parempi kuin muilla. Muut on vaan pummeja ja loisia. Tässä havaittavissa myös jonkinlaista vihaa.
Jotenkin näkyy myös nykyhallituksessa, että ihmisten arvostus ja tasa-arvo ei ole yhteiskunnan arvoissa tällä hetkellä kovin korkealla.
Nämä köyhdyttäjät ja huutelijat, että menkää asumaan sinne missä on varaa (eli maalle?), minkä puolueen jäseniä? Yhden selvitin, kepulainen, hyötyvät kun ihmiset muuttavat maalle.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ansiosidonnainen on mahdollistanut sen, että uskaltaa esim ostaa asunnon. Suomessa on työllisyys ollut huipputasolla. Ansiosidonnainen on mahdollistanut sen, että on haettu ja päästy koulutuksen mukaiseen työhön. Ei ol
Tutkimuksissa on moneen kertaan osoitettu se, että mitä pitempään on työttömänä niin sitä vaikeampaa on työllistyä. Yhtään mihinkään. Joten se, että jää pyörittelemään kotiin peukaloita, ei todellakaan ole kenenkään etu.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Leikkaukset sitä ja leikkaukset tätä. jankutijankuti ja tavallista ihmistä kiinnostaa kuin kilo paskaa.
Moni tälläkin palstalla vaan nirsoilee, että "en tee sitä enkä tee tätä ja minä haluan tehdä
Ei täällä kukaan ole nir
Eli viisikymppiseksi asti pitää olla työtöntyötön vailla ainoatakaan ns. normaalia työkokemusta kunnes tajuaa, että mitään muuta mahdollisuutta ei ole rikastua kuin ryhtyä politiikkaan ja tämän jälkeen ryhtyy kansanedustajaksi?
Vierailija kirjoitti:
Oletteko ikinä ajatelleet kuinka onnekkaita olette kun teillä on siellä Suomessa ansiosidonnainen, lomarahat, lomaltapaluurahat, kotihoidontuki, asumistuki, opintotuki, äitiyspäivärahat, äitiyisloma, lapsilisät yms. Asun itse maassa, jossa näitä ei tunneta. Tai no joo, äityisloma on kolme kuukautta mutta muita etuja ei.
Sehän se tässä onkin, kun suomalaiset on opetettu liian hyvään. Siitä on tullut jo itsestäänselvyys eikä sitä osata arvostaa. Ajatellaan, että saadaan tehdä mitä vaan tai olla tekemättä, jos vaan siltä tuntuu, ja muut kantaa kyllä vastuun. Rahaa saa aina. Tähän tarvitaan todellakin se asennemuutos ja toivottavasti tämän hallituksen myötä se vihdoinkin alkaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En ymmärrä? Tosin itse koen, että sellainen omahyväisyys ja muiden halveksunta on lisääntynyt. Täälläkin moni paistattelee omassa erinomaisuudessaan kuinka vaan vaihtaa työpaikkaa ja kuinka on niin pätevä ja osaava että töitä riittää ja palkkakin on parempi kuin muilla. Muut on vaan pummeja ja loisia. Tässä havaittavissa myös jonkinlaista vihaa.
Jotenkin näkyy myös nykyhallituksessa, että ihmisten arvostus ja tasa-arvo ei ole yhteiskunnan arvoissa tällä hetkellä kovin korkealla.Nämä köyhdyttäjät ja huutelijat, että menkää asumaan sinne missä on varaa (eli maalle?), minkä puolueen jäseniä? Yhden selvitin, kepulainen, hyötyvät kun ihmiset muuttavat maalle.
Eiköhän niissä ole kaikki muut kuin vihervassarit edustettuina.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jotenkin näkyy myös nykyhallituksessa, että ihmisten arvostus ja tasa-arvo ei ole yhteiskunnan arvoissa tällä hetkellä kovin korkealla.Nämä köyhdyttäjät ja huutelijat, että menkää asumaan sinne missä on varaa (eli maalle?), minkä puolueen jäseniä? Yhden selvitin, kepulainen, hyötyvät kun ihmiset muuttavat maalle.
Ei välttämättä yhtään minkään puolueen jäsen 🤦🏻.
Vai mistä huutelijoista sä edes puhut? Mä en oo ainakaan mihinkään huutelijoihin törmännyt missään. Taitaa olla vaan sun pään sisällä semmoiset...
Olet surkea ennustaja. Lopeta ihmisten huijaaminen ja mene oikeisiin töihin.