TV1 Perjantai: Mikä homoudessa pelottaa?
Ihan hyvä teema, mutta miksi tämä keskustelu on kuin 20 vuoden takaa. Haastateltavana jälleen stereotyyppinen hahmo, joka haaveillut lapsen balettitanssijan urasta.
Kaipaisin näihin ohjelmiin tuulahdusta tosielämästä, ei jotain aktivisteja.
Kommentit (152)
Vierailija kirjoitti:
Olen lesbo ja lähipiirissäni on monta homoseksuaalia. Eikä kukaan koe, että suuntautuminen jotenkin haittaisi elämää. Tasa-arvo on saavutettu, on avioliittolaki ja yleinen suhtautuminen on myönteistä. Sitten mediassa on jatkuvasti näitä, joiden tarvitsee jatkuvasti tuoda esille omaa erilaisuuttaan ja uhriutua milloin mistäkin. Olen alkanut boikotoimaan kaikkea sateenkaarisetalgbtq+schaissea, koska se vaan alkaa menemään ihan älyttömyyksiin.
Olen homomiehenä kanssasi pitkälti samaa mieltä. Tämä on yllättävän huonosti taustoitettu Perjantai-jakso. Puhuisivat enemmän kaapista tulemisen vaikeudesta ja miten vaikka sitä voisi helpottaa ihmisille. Monet elää kaapissa ainakin jollain elämän alueella.
Kaipaisin näihin ohjelmiin aina arkisia homoja. Ei näitä aktivisteja, joille suuntautuminen täysin elämäntapa. Valtaosalle homoista se ei ole mikään elämäntehtävä esiintyä homona.
Okei, mä en heterona usko näitä aiempia vähemmistöjen jakson dissaamisia aidoiksi, kuulostaa niin trollihommalta. Minusta jakso on ollut tosi hyvä, liikuttavakin. Vapaus olla se kuka on ja rakkaus on tärkeintä!
Vierailija kirjoitti:
Olen lesbo ja lähipiirissäni on monta homoseksuaalia. Eikä kukaan koe, että suuntautuminen jotenkin haittaisi elämää. Tasa-arvo on saavutettu, on avioliittolaki ja yleinen suhtautuminen on myönteistä. Sitten mediassa on jatkuvasti näitä, joiden tarvitsee jatkuvasti tuoda esille omaa erilaisuuttaan ja uhriutua milloin mistäkin. Olen alkanut boikotoimaan kaikkea sateenkaarisetalgbtq+schaissea, koska se vaan alkaa menemään ihan älyttömyyksiin.
t: umpihetero persutrolli
Vierailija kirjoitti:
Venäjä laittoi pisteen pervoilujärjestöjen sonnan muiden naamaan hieromiselle.
En tiennytkään että h o m o t hierovat sontaa toisten naamaan, no, oppi ja ikä kaikki.
Voi pikkuinen. Tiedäthän, että on ihan tutkittu juttu, että isoimmat homofoobikot ovat heitä, joilla on eniten homoseksuaalisia tuntemuksia. Suosittelen telakoitumaan niin ei tarvitse olla noin kireänä
Vierailija kirjoitti:
Ei homoudessa mikään pelota. Ne homppelit ovat vain niin vastenmielisiä otuksia että kukaan kunnollinen ihminen ei niitä hyväksy.
Onko joku heistä tehnyt sulle jotain pahaa?
Mä en todella tajua miten jonkun homoseksuaalisuus on joltain pois. En todella tajua!
Vierailija kirjoitti:
Pekka presidenttinä..... Kauheaa katsoa mm. itsenäisyyden päivän vastaanottoja..
Mitä kauheaa siinä olisi?
Miksi kaikki pitää seksualisoida. Miksei voi vaan olla hiljaa siitä ketä panee ja elää omaa elämäänsä ihan hissun kissun.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olen homomiehenä kanssasi pitkälti samaa mieltä. Tämä on yllättävän huonosti taustoitettu Perjantai-jakso. Puhuisivat enemmän kaapista tulemisen vaikeudesta ja miten vaikka sitä voisi helpottaa ihmisille. Monet elää kaapissa ainakin jollain elämän alueella.
Ja kaappiin ne kuuluvatkin, jos ei sentään leirille lähetetä. Terve yhteiskunta ei ainakaan kaipaa...
Sinä et ole terve päästäsi.
Tasa-arvo on saavutettu osittain, mutta ei vanhemmissa ikäpolvissa. Heillä on myös kokemuksia ajoilta, jolloin homous oli vielä laitonta ja sairaus. Näiden kokemusten jakaminen on tarpeellista samaa ikäluokkaa olevien ihmisten kanssa.
Siitä olen kyllä samaa mieltä, että olisi kiva nähdä mediassa myös homoseksuaaleja, jotka eivät ole niin stereotyyppisiä. Ihan tavallisia insinöörejä tai rakennusmiehiä, opettajia tai taksikuskeja.
Tää keskustelu meni jo vähän vaivaannuttavaksi. Ohjelmaan olis tarvittu joku vähän avarammilla näkökulmilla. Ihan hirveetä vastakkainasettelua homot vs. heterot.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei homoudessa mikään pelota. Ne homppelit ovat vain niin vastenmielisiä otuksia että kukaan kunnollinen ihminen ei niitä hyväksy.
Kyllä. Ovat pilanneet monta telkkariohjelmaa läsnäolollaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Voi pientä kiukkupyllyä.
Vierailija kirjoitti:
Kaipaisin näihin ohjelmiin aina arkisia homoja. Ei näitä aktivisteja, joille suuntautuminen täysin elämäntapa. Valtaosalle homoista se ei ole mikään elämäntehtävä esiintyä homona.
Eikös se nyt ole näiden ohjelmien normi, ettei sinne mene minkään asian tavan jampat ja jatat, vaan asiaan ajamiseen aktiivisesti vihkiytyneet. Arki-ihminen haluaa elää arkista elämää ja välttää kaikenlaista huomiota. Faktahan on se, että jos ei homoaktivisteja olisi, niin ne tavan "arkiset" homotkin olisi edelleen tukevasti kaapissa ja homous yhä edelleen lailla kielletty ja sairaudeksi luokiteltu.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Pitäiskö sun hankkia esim ystäviä niin ei menisi kaikki aika telkkarin kanssa
Minä olen rento mies, joka on sitä mieltä että antaa kaikkien kukkien kukkia. Asia ei ole minulle ongelma.
Mutta samalla minun on sanottava, että olen teinipoikana joutunut vanhemman homomiehen ahdistelun uhriksi ja kesti pitkään ennen kuin pystyin ajattelemaan yhtäkään homoa näkemättä tämän kusipään naamaa mielessäni.
Homous ei tee kenestäkään pahaa, mutta se ei myöskään tee kenestäkään automaattisesti hyvää. Joukossa on vastenmielisiä ihmisiä, jotka eivät hallitse itseään.
Mun mielestä on huono ajatus tuo, että puhuvat vielä tässä ajassa tarpeesta erillisillä yhteisöille. Tuohan vaan lisää kuplautumista ja vastattainasettelua.