Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

TV1 Perjantai: Mikä homoudessa pelottaa?

Vierailija
01.12.2023 |

Ihan hyvä teema, mutta miksi tämä keskustelu on kuin 20 vuoden takaa. Haastateltavana jälleen stereotyyppinen hahmo, joka haaveillut lapsen balettitanssijan urasta.

Kaipaisin näihin ohjelmiin tuulahdusta tosielämästä, ei jotain aktivisteja.

Kommentit (152)

Vierailija
61/152 |
01.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ihmiset jotka tuntevat suuria kuvotuksen tunteita aiheeseen liittyen, mitä todennäköisimmin omaavat itse näitä taipumuksia tai fantasioita ja reagoivat niihin vahvasti häpeän takia. Omat tunteet kielletään tuomitsemalla muut. 

Suhtautuminenhan olisi pitkälti neutraalia ja ulosanti asiallista, jos ei olisi jotain henkilökohtaista homouteen liittyvää solmua tai traumaa.

Vierailija
62/152 |
01.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olen lesbo ja lähipiirissäni on monta homoseksuaalia. Eikä kukaan koe, että suuntautuminen jotenkin haittaisi elämää. Tasa-arvo on saavutettu, on avioliittolaki ja yleinen suhtautuminen on myönteistä. Sitten mediassa on jatkuvasti näitä, joiden tarvitsee jatkuvasti tuoda esille omaa erilaisuuttaan ja uhriutua milloin mistäkin. Olen alkanut boikotoimaan kaikkea sateenkaarisetalgbtq+schaissea, koska se vaan alkaa menemään ihan älyttömyyksiin.

Olen homomiehenä kanssasi pitkälti samaa mieltä. Tämä on yllättävän huonosti taustoitettu Perjantai-jakso. Puhuisivat enemmän kaapista tulemisen vaikeudesta ja miten vaikka sitä voisi helpottaa ihmisille. Monet elää kaapissa ainakin jollain elämän alueella.

Ja kaa

Etkö ole täältä lukenut että se on "normaalia" heteroseksissäkin, paljon aloituksia ollut aiheesta.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/152 |
01.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Samalla tämä vasemmistoporukka ajaa tänne ihmisiä jotka haluaa tappaa kaikki kirjainkerholaiset. En ymmärrä. 

Tämä tapahtuu vain fantasioissasi, ei oikeassa elämässä. Tavalliset muslimit eivät ole mitään ääriporukkaa.

Saisiko tästä jonkun muslimiauktoriteetin lausunnon, että homous on ok islamissa?

Vierailija
64/152 |
01.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ketään homous pelota, ei ainakaan yli teini-ikäisiä. Ymmärtämättömien ämmin harhoja että pelkää jostain mistä ei pidä. 

Vierailija
65/152 |
01.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kyllä minua ainakin pelottaa että esim lapseni sairastuisi homouteen.

Et oo tosissasi. Mikä pelle 

Kuten Räsänen totesi, se on psykoseksuaalisen kehityksen häiriö. Hovioikeus linjasi että näin voi sanoa.

Voi kun sinua oltaisiin rakastettu tässä maailmassa vähän enemmän

Kyllä minä luotan lääkäriin (Räsänen) enemmän kuin vaikka sinuun, jos lääkäri sanoo että psykoseksuaalisen kehityksen häiriö

P.R. puhui asiasta Raamatun oppien mukaan, ei lääketieteen.

Vierailija
66/152 |
01.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei pelota, se on väärä sana. Inhottaa on oikeampi. Mua inhottaa noi kaikki samalla tavalla kuin jotkut siltsut.

Sanon suoraan, että siihen saakka kunnes selvisi mitä kauheuksia mainittu Sillanpää oli tehnyt, olin suhtautunut homoihin jokseenkin välinpitämättömästi. Inhosin mutta en mitenkään fanaattisesti. Nyt kun Siltsu on todella tullut kaapista ulos on mennyt maku noista ihan kaikista muistakin.

Eli siis olet sitä mieltä, että kaikki homot ovat vastuussa Sillanpään teoista? Aloitko vihata myös kaikkia äärioikeistolaisia kun eräs Halla-ahoa fanittanut norjalainen surmasi 77 ihmistä?

Vierailija
67/152 |
01.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei mikään. 

Vierailija
68/152 |
01.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä Turussa tapahtunut parkkipaikalla.? 

Vierailija
69/152 |
01.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Homosaatiossa ei sinänsä mitään vikaa. Ylimielinen asenne ja Marxismin ajaminen samassa paketissa raivostuttaa.

-homo

Äärioikeistotrollin yksi tyypillisimmistä taktiikoista on tekeytyä vastapuolen edustajaksi ja haukkua ns "omiaan".

Vierailija
70/152 |
01.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset
Vierailija
71/152 |
01.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miksi tuolla studiossa meitä homoja edustaa ja meidän äänellä puhuu jätkä, jolla valtava kristallikorvis, kynsilakkaa ja musta silmämeikki? Ja toinen myös homoaktivisti.

Missä on tavallinen arkielämän ääni, YLE?

Entä Nurmiston oma homofobia? Nurmisto moittii Homopojan oppaassaan homoja vaginavastaisuudesta ja peniskeskeisestä seksuaalisuudesta. Nurmiston mielestä miehellä voi olla vagina, eli bonusreikä, josta on tranfobista kieltäytyä.

Vierailija
72/152 |
01.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minä olen rento mies, joka on sitä mieltä että antaa kaikkien kukkien kukkia. Asia ei ole minulle ongelma.

Mutta samalla minun on sanottava, että olen teinipoikana joutunut vanhemman homomiehen ahdistelun uhriksi ja kesti pitkään ennen kuin pystyin ajattelemaan yhtäkään homoa näkemättä tämän kusipään naamaa mielessäni. 

Homous ei tee kenestäkään pahaa, mutta se ei myöskään tee kenestäkään automaattisesti hyvää. Joukossa on vastenmielisiä ihmisiä, jotka eivät hallitse itseään.

Sellainen pieni reality-check, että itse hyväkroppaisena uimarina saan melkein jokaisella uimahallireissulla jonkun karvaisen ja mahakkaan ukon viereiseen suihkuun kyyläämään. Kommentteja ja ehdotteluita on tullut vuosien varrella paljon. Muutama jopa yrittänyt ojentaa kättään ihan yllättäen ja lupaa kysymättä.

Ymmärrän tyttöjä ja naisia hyvin, kun valittavat miesten toistuvasta ahdistelusta. Ja kysypä nuorilta tytöiltä kuinka monta kertaa heteromiehet on ehdotelleet ja lähennelleet.

Seksuaalinen ahdistelu on ihan arkipäivää monille ihmisille.

Vierailija
73/152 |
01.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mitä Turussa tapahtunut parkkipaikalla.? 

Joku känninen käynyt kahden lepson kimppuun. Kaamea skandaali paikallisesti...

Vierailija
74/152 |
01.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miksi tuolla studiossa meitä homoja edustaa ja meidän äänellä puhuu jätkä, jolla valtava kristallikorvis, kynsilakkaa ja musta silmämeikki? Ja toinen myös homoaktivisti.

t: persu-pera

Vierailija
75/152 |
01.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei pelota, se on väärä sana. Inhottaa on oikeampi. Mua inhottaa noi kaikki samalla tavalla kuin jotkut siltsut.

Sanon suoraan, että siihen saakka kunnes selvisi mitä kauheuksia mainittu Sillanpää oli tehnyt, olin suhtautunut homoihin jokseenkin välinpitämättömästi. Inhosin mutta en mitenkään fanaattisesti. Nyt kun Siltsu on todella tullut kaapista ulos on mennyt maku noista ihan kaikista muistakin.

Eli siis olet sitä mieltä, että kaikki homot ovat vastuussa Sillanpään teoista? Aloitko vihata myös kaikkia äärioikeistolaisia kun eräs Halla-ahoa fanittanut norjalainen surmasi 77 ihmistä?

Sillanpääkin oli mitä miellyttävin enkä olisi ikinä voinut uskoa, että se onkin sellainen kuin mitä sitten tulikin julki. On selvää, että homous on mt-ongelma, niin luultavasti heillä kaik

Ei kait sen homous tullut yllätyksenä?

Vierailija
76/152 |
01.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen lesbo ja lähipiirissäni on monta homoseksuaalia. Eikä kukaan koe, että suuntautuminen jotenkin haittaisi elämää. Tasa-arvo on saavutettu, on avioliittolaki ja yleinen suhtautuminen on myönteistä. Sitten mediassa on jatkuvasti näitä, joiden tarvitsee jatkuvasti tuoda esille omaa erilaisuuttaan ja uhriutua milloin mistäkin. Olen alkanut boikotoimaan kaikkea sateenkaarisetalgbtq+schaissea, koska se vaan alkaa menemään ihan älyttömyyksiin.

Minä koen vähän sillä tavalla haittana, että kaapista tulo on edelleen vaikeeta suurelle määrälle homoja. Jos miettii yritysmaailmaa ja työpaikkoja, niin tosi vähän on ihmisiä, jotka on tullut kaapista töissä. Lähes kaikki homot on kollegoiden kuvitelmissa sinkkuja, kun eivät puhu koskaan vaimosta tai tyttöystävästä kuten heterot.

Aseneteet ja ymmärrys paranee sitä myöden mitä enemmän ihmiset tuntee tavallisia ja arkisia homoja. Ja tajuaa, että se kollega ei olekaan hetero, vaikka siltä näyttää.

Vierailija
77/152 |
01.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Itselläni meni maku heteroista Jammu Siltavuoren myötä.

Aivan jäätävän loistava kuitti :D:D:D

t: lihaa syövä rasvanahkaduunari heteromies 59v

Vierailija
78/152 |
01.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä, on taputeltu pyllylle kaikenlaisten ihmisten toimesta. Ei se nyt minusta niiiiiiiin vakavaa ole. 

Vierailija
79/152 |
01.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ketä homous pelottaa?Vastenmielistä touhua,ei meille hetoroille tarvi mainostaa eikä kiinnosta mitä harrastatte. 

Vierailija
80/152 |
01.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei taida enää kiinnostaa. Persunaisten kuva karikatyyrimäinen suomineidot. Taitaa sama tauti riivata jo toistakin laitaa.

Ihan myötähävettää tuo henkinen laiskuus tuolla.