Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

TV1 Perjantai: Mikä homoudessa pelottaa?

Vierailija
01.12.2023 |

Ihan hyvä teema, mutta miksi tämä keskustelu on kuin 20 vuoden takaa. Haastateltavana jälleen stereotyyppinen hahmo, joka haaveillut lapsen balettitanssijan urasta.

Kaipaisin näihin ohjelmiin tuulahdusta tosielämästä, ei jotain aktivisteja.

Kommentit (152)

Vierailija
21/152 |
01.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onhan se pelottavaa jos naiset eivät viihdy miesten kanssa ja toisinpäin. Silloin me katoamme. Sen on aika simppeli juttu.

Vierailija
22/152 |
01.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä minua ainakin pelottaa että esim lapseni sairastuisi homouteen.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/152 |
01.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei homoudessa mikään pelota. Ne homppelit ovat vain niin vastenmielisiä otuksia että kukaan kunnollinen ihminen ei niitä hyväksy.

Onko joku heistä tehnyt sulle jotain pahaa?

Kyllä. Ovat pilanneet monta telkkariohjelmaa läsnäolollaan. 

Voi pientä kiukkupyllyä.

Taitaa kiukkupyllyllä olla pyllyssä tylsää

Vierailija
24/152 |
01.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei homoudessa mikään pelota. Ne homppelit ovat vain niin vastenmielisiä otuksia että kukaan kunnollinen ihminen ei niitä hyväksy.

Onko joku heistä tehnyt sulle jotain pahaa?

Kyllä. Ovat pilanneet monta telkkariohjelmaa läsnäolollaan. 

Telkkarissa on monta kanavaa joten voit katsoa jotain muuta kuin heitä kun noin ärsyttää.

Vierailija
25/152 |
01.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tämä.

Vierailija
26/152 |
01.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Et oo tosissasi. Mikä pelle 

Vierailija
27/152 |
01.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tää keskustelu meni jo vähän vaivaannuttavaksi. Ohjelmaan olis tarvittu joku vähän avarammilla näkökulmilla. Ihan hirveetä vastakkainasettelua homot vs. heterot.

Nämä sateenkaariaktivistit haluavat ylläpitää yllä uhrinarratiivia ja saada huomiota uhriutumisen kautta, erityisesti transaktivistit. Tavishomot ja tavistransit haluavat vain elää rauhassa ja sulautua muuhun yhteiskuntaan, toisin kuin nämä varoitusväritukalla, terapiatukalla, ongelmalaseilla ja sonninrenkaalla sisäisiä ongelmiaan ilmaisevat erityishenkilöt.

Vierailija
28/152 |
01.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ainoat joita homous pelottaa, ovat perussuomalaiset joiden kannattajista leijonanosa on latenttia homoseksuaalisuuttaan ylikompensoivia mestareita. On yleisesti tiedossa miten persukarhut treffaavat pysähdyspaikoilla muita herrasmiehiä. Kerta tai pari kädenvääntöä poikain saunaillassa ei vielä h o m o k s i tee, kuuluu eräs persujen käyttämä lentävä lause. 

Vierailija
29/152 |
01.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vihaan nykyään koko homo-sanaa, se on leimattu ihan liian negatiiviseksi haukkumasanaksi.

Vierailija
30/152 |
01.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kuten Räsänen totesi, se on psykoseksuaalisen kehityksen häiriö. Hovioikeus linjasi että näin voi sanoa.

Vierailija
31/152 |
01.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Venäjä laittoi pisteen pervoilujärjestöjen sonnan muiden naamaan hieromiselle.

Tervemenoa vain Venäjälle. Vaikka siellähän sinä taidat jo asua. 

Vierailija
32/152 |
01.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Pekka presidenttinä..... Kauheaa katsoa mm. itsenäisyyden päivän vastaanottoja..

No tuskin se linnan juhlissa kameran edessä niitä alaikäisiä poikia alkaa panemaan.

Törkeys ilmiannettu.

Tapa ittes niillä mielialalääkkeilläs.

Sulla on nyt omasi jääneet ottamatta, kipin kapin purkille.

Vierailija
33/152 |
01.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen lesbo ja lähipiirissäni on monta homoseksuaalia. Eikä kukaan koe, että suuntautuminen jotenkin haittaisi elämää. Tasa-arvo on saavutettu, on avioliittolaki ja yleinen suhtautuminen on myönteistä. Sitten mediassa on jatkuvasti näitä, joiden tarvitsee jatkuvasti tuoda esille omaa erilaisuuttaan ja uhriutua milloin mistäkin. Olen alkanut boikotoimaan kaikkea sateenkaarisetalgbtq+schaissea, koska se vaan alkaa menemään ihan älyttömyyksiin.

Olet idiootti 

Vierailija
34/152 |
01.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minä olen rento mies, joka on sitä mieltä että antaa kaikkien kukkien kukkia. Asia ei ole minulle ongelma.

Mutta samalla minun on sanottava, että olen teinipoikana joutunut vanhemman homomiehen ahdistelun uhriksi ja kesti pitkään ennen kuin pystyin ajattelemaan yhtäkään homoa näkemättä tämän kusipään naamaa mielessäni. 

Homous ei tee kenestäkään pahaa, mutta se ei myöskään tee kenestäkään automaattisesti hyvää. Joukossa on vastenmielisiä ihmisiä, jotka eivät hallitse itseään.

Mä olen nuorena tyttönä joutunut useamman kerran vanhemman miehen ahdistelemaksi ja jouduin pitkään käsittelemään tätä. Kusipäitä riittää kaikissa seksuaaliryhmissä

Vierailija
35/152 |
01.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kaipaisin näihin ohjelmiin aina arkisia homoja. Ei näitä aktivisteja, joille suuntautuminen täysin elämäntapa. Valtaosalle homoista se ei ole mikään elämäntehtävä esiintyä homona.

Eikös se nyt ole näiden ohjelmien normi, ettei sinne mene minkään asian tavan jampat ja jatat, vaan asiaan ajamiseen aktiivisesti vihkiytyneet. Arki-ihminen haluaa elää arkista elämää ja välttää kaikenlaista huomiota. Faktahan on se, että jos ei homoaktivisteja olisi, niin ne tavan "arkiset" homotkin olisi edelleen tukevasti kaapissa ja homous yhä edelleen lailla kielletty ja sairaudeksi luokiteltu.

Homojen oikeudet ja tasa-arvoisen avioliiton ajaneet aktivistit ovat ihan eri ihmisryhmää ja sukupolvea kuin nämä uhriutumisesta ja transhommista itselleen ammatin tehneet Nurmistot ja transaktivistit. Mitä hyvää Nurmisto ja transaktivistit ovat tehneet yhteiskunnalle, sukupuolen itsemäärittelyn pervoille, pimpilliset pojat opetussuunnitelmaan ja sateenkaarityöpajat lapsille?

Vierailija
36/152 |
01.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tämä.

Oletteko ajatelleet, että vika olisikin teissä? Teissähän he herättävät tunteita joita ette oikein osaa käsitellä. Kenties tuo muistoja enon tai serkkupojan kanssa mieleen. Ne ihanat miehen lihaksikkaat käsivarret. Muhkea etumus josta jokainen perdumies haaveilee. Kenties tummempi mies? Sekö heissä teitä kiihottaa? 

Vierailija
37/152 |
01.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen aseksuaali, autismikirjolla ja työtön. Näistä ainoa, jonka takia olen kokenut traumaattistakin syrjintää ja perustuslain vastaista toimintaa on ollut työttömyys. En koe tarvetta tuoda aseksuaalisuuttani tai autismikirjoani esiin, mutta en myöskään koe olevani pakotettu näiden suhteen mitenkään kaappiin. Nykyaikana näistä on myös puhuttu enemmän ja tietämys ja ymmärrys on kasvanut. Sen sijaan se, jonka suhteen haluaisin tulla ns. kaapista on työttömyys ja haluaisin olla tämän suhteen aktiivi. Työttömät pridelle osallistuisin heti, siis jos sellainen olisi. Yhteiskunta pakottaa kuitenkin työttömät sinne kaappiin yhä syvemmälle. Kaikki se viha ja syrjintä, joka muut vähemmistöryhmät ovat aikaisemmin joutuneet kokemaan kohdistuu nykyään työttömiin. Minkään muun vähemmistöryhmän kohdalla sellainen kohtelu ja syrjintä, jota työttömät joutuvat kokemaan ja joka pahenee entisestään ei ikinä onnistuisi ja siihen myös puututtaisiin. Kuitenkin kun kyseessä on työttömät kukaan ei tee mitään, vaan päinvastoin pahempaa kurjuutta on tiedossa kun hallitus niin haluaa.

Vierailija
38/152 |
01.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olen lesbo ja lähipiirissäni on monta homoseksuaalia. Eikä kukaan koe, että suuntautuminen jotenkin haittaisi elämää. Tasa-arvo on saavutettu, on avioliittolaki ja yleinen suhtautuminen on myönteistä. Sitten mediassa on jatkuvasti näitä, joiden tarvitsee jatkuvasti tuoda esille omaa erilaisuuttaan ja uhriutua milloin mistäkin. Olen alkanut boikotoimaan kaikkea sateenkaarisetalgbtq+schaissea, koska se vaan alkaa menemään ihan älyttömyyksiin.

Olen homomiehenä kanssasi pitkälti samaa mieltä. Tämä on yllättävän huonosti taustoitettu Perjantai-jakso. Puhuisivat enemmän kaapista tulemisen vaikeudesta ja miten vaikka sitä voisi helpottaa ihmisille. Monet elää kaapissa ainakin jollain elämän alueella.

Ja kaappiin ne kuuluvatkin, jos ei sentään leirille läh

Toisen kakkareikää rassaavat ei takuulla ole terveitä päästään. Sanoohan sen järkikin. 

Vierailija
39/152 |
01.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miksi kaikki pitää seksualisoida. Miksei voi vaan olla hiljaa siitä ketä panee ja elää omaa elämäänsä ihan hissun kissun.

Jostain syystä vain heteroiden mielestä ei ole yhtään seksualisoivaa, kun nainen kertoo olleensa miehensä kanssa leffassa viikonloppuna, mutta jos nainen kertookin olleensa leffassa vaimonsa kanssa niin se onkin seksin hieromista päin naamaa. Heterot eivät edes tajua miten paljon he itse seksualisoivat ja tuovat omaa suuntautumistaan esille, koska se on normi. 

Vierailija
40/152 |
01.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kuten Räsänen totesi, se on psykoseksuaalisen kehityksen häiriö. Hovioikeus linjasi että näin voi sanoa.

Voi kun sinua oltaisiin rakastettu tässä maailmassa vähän enemmän