Ostin talvitakin miestenosastolta (olen nainen)
Aivan ihana takki. Lämmin ja sopivan pitkä ja tilava (ei turhia muotoleikkauksia) ja mikä kaikkein parasta niin takissa on useita isoja TASKUJA. Kokeilin ensin takkeja naisten osaltolla ja meinasi paremman puutteessa ostaa saman valmistajan naistentakin. Onneksi kävelin kassalle mennessäni miestenosaston läpi ja huomasin, että saman valmistajan takkeja oli sielläkin myynnissä. Ne oli vaan paljon parempia, kuin naisten mallit , ja hinta oli sama. Naisten takissa oli kaksi taskua ja miesten takissa neljä. Miesten takien taskut olivat lisäksi isompia, kuin naisten takin vaivaiset kaksi taskua. En osta naisten takkeja enää koskaan. Käsittämätöntä kuinka onnelliseksi nainen voi tullakaan taskuista. Olen hymyillyt jo kaksi päivä putkeen. Elämä on ihanaa.
Kommentit (110)
Vierailija kirjoitti:
Olen ostanut miesten puolelta mm. shortsit ja t-paitoja. Tykkään tietyissä vaatteissa rentoudesta ja jostain syystä naisten puolella harvemmin tällaista löytyy. Ja olen ihan naisellinen nainen.
Sama täällä. Olen ryhtynyt ostamaan nimenomaan T-paitoja miesten puolelta, ovat rennomman ja jotenkin paremman näköisiä päälläni kuin naisen T-paidat. Nyt suunnittelen miesten talvitakkiosastolle menoa.
Varmaan pötkylän malliselle käy miesten takki. Itsellä muodokas tiimalasivartalo ja miesten takit liian isoja hartioista ja sitten perseestä tai lantion kohdalta liian kapea.
Mä ostin tällä viikolla oversize-hupparin miestenosastolta, paras huppari mikä mulla on ikinä ollut. Päätin, etten enää koskaan osta naisten huppareita. N
Ei minunkaan X vartalolle miesten vaatteet istu. Hartioista on liian isoja aina ja vyötäröllä ihan liikaa kangasta.
Olen isokokoinen nainen ja ostan paitani käytännössä aina miesten puolelta. Sieltä saa 100 % puuvillaa tekokuitujen sijaan ja mitoitus on mukavan rento.
Itse ostan aina miesten fleecen. On pitkä ja rento, eikä nuoleva napapaita.
ihan vinkkinä, ostan tyttölapsille aina poikien shortseja. Niissä on taskut ja peittää muutakin kuin takamuksen. Tyttöjen shortist näyttää pikkareilta.
Vierailija kirjoitti:
Ei ole kovinkaan epätavallista, että nainen ostaa istelleen miesten osastaolta takin ja ottaa sen käyttöönsä. Mutta anna armias, jos teet miehenä niin, että ostat istellesi erityisesti naisille suunnatun takin, niin vähintään saat kuulla olevasi homo.
Ja jokainen normaalilla itsetunnolla varustettu voi nauraa päin naamaa sellaiselle.
Aikanaan, kun naisten kroppaihanne oli kapealanteisempi ja muoti noudatteli sitä, monet rokkarimiehet pitivät naisten farkkuja.
Vaatteita saisi kyllä aina olla tarjolla erilaisille mittasuhteille. Ja niitä kunnon taskuja naisillekin.
Tuli tästä ketjusta mieleen, että myös miesten kengät on parempia. Olen monesti ostanut miestenosastolta kengät. Leveämpi lesti ja paremmat materiaalit. Onnekseni minulla on iso jalka kokoa 40 ja löydän usein miesten osastolta paremmin sopivat kengät. Naisten kengissä kärki usein kapenee ja tämä on mielestäni kummallista, koska kun katsoo jalkaa niin ei ne varpaat naisilla kasva luonnostaan suppuun kuten ei miehilläkään. Kapeneva kengänkärki voi kyllä aiheuttaa asentovirheitä varpaisiin.
Vierailija kirjoitti:
Miesten takit on aina isoja olkapäistä ja vyötäröltä ja kinnaa rinnoista ja takapuolesta. Ja hihat on liian pitkät ja kaula-aukko kiristää niskasta.
Naisten ulkoiluvaatteissa/urheiluvaatteissa on kyllä taskuja.
Ne taskut, pieniä ja liian vähän.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olen huomannut, että itselle sopii myös paremmin miesten takit. Naisten takit kinnaa hartioista tai ovat liian isoja lantiota.
Takit ja mut naisten vaattert on just oikean kokoisia ja mallisia, suomalaiset naiset on vain niin femakoituneet ja emansipaatuneet pilalle, että menevät miehestä ja suomen hevosesta. Naisellisuudesta ei ole enää tietoakaan.
Voisit muuttaa mielipiteines vaik honoluluun
Jos omistaa miesmallisen kehon niin sitten voi ostaa vaatteita miestenosastolta. Jos miehellä on naisen vartalo niin sitten mies voi ostaa vaatteita naistenosastolta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eikö ne olleet olkapäistä liian isoja?
Ei mulle ainakaan. Miesten XXS tai XS istuu huomattavasti paremmin takeissa ja paidoissa omalle y-kropanmallille kun naisten 36, jossa hihojen istutus osuu aina liian ylös ja rintojen kohdalle ja mahan alueelle jää tyhjää tilaa.
Hihat ovat naistenvaatteissa harmillisen lyhyitä varsinkin nykyisin. Pitkäselkäisenä lyhyet mallit paidoissa eivät tahdo aina istua sekä löysät lyhyet mallit näyttävät päällä hassuilta.
Slim fit paidoissa on pitkä kaava. Eli paidan mittasuhde on pitkäselkäiselle.
Miksi nainen saa ostaa miestenvaatteita mutta mies ei saa ostaa naistenvaatteita?
Mä en tykkää että naisille tehdään aina niitä muotoon ommeltuja. Ei kaikilla naisilla ole huomattavia rintoja ja lantiota, ja tällaisen suoravartaloisen on tosi vaikea ostaa takkeja ja paitoja, kun niihin on aina tupattu se vyötärön kohta. Siksi ostan useinkin miesten puolelta. Samoin en tykkää naisten väreistä ja kuoseista.
Vierailija kirjoitti:
Mä en tykkää että naisille tehdään aina niitä muotoon ommeltuja. Ei kaikilla naisilla ole huomattavia rintoja ja lantiota, ja tällaisen suoravartaloisen on tosi vaikea ostaa takkeja ja paitoja, kun niihin on aina tupattu se vyötärön kohta. Siksi ostan useinkin miesten puolelta. Samoin en tykkää naisten väreistä ja kuoseista.
Oletko syntynyt väärän sukupuolen kehoon?
Mä ostin untuvahameen naisten mallistosta, ei löytynyt miehille mistään. Ihan paras taukovaate talvella liikkuessa - lämmin ja helppo pukea vaikka kesken hiihtolenkin päälle kun pysähtyy evästämään tms, eikä vie repussa paljon tilaa. Tuskin se miesten malli tosin sen kummempi putkilo olisi :-)
Vierailija kirjoitti:
Varmaan pötkylän malliselle käy miesten takki. Itsellä muodokas tiimalasivartalo ja miesten takit liian isoja hartioista ja sitten perseestä tai lantion kohdalta liian kapea.
Jos sulla on kapea ylävartalo ja iso perse niin oot päärynä etkä mikään tiimalasi.
Vierailija kirjoitti:
Mä ostin untuvahameen naisten mallistosta, ei löytynyt miehille mistään. Ihan paras taukovaate talvella liikkuessa - lämmin ja helppo pukea vaikka kesken hiihtolenkin päälle kun pysähtyy evästämään tms, eikä vie repussa paljon tilaa. Tuskin se miesten malli tosin sen kummempi putkilo olisi :-)
Mikä on untuvahame?
Olen ostanut miesten puolelta mm. shortsit ja t-paitoja. Tykkään tietyissä vaatteissa rentoudesta ja jostain syystä naisten puolella harvemmin tällaista löytyy. Ja olen ihan naisellinen nainen.