Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Ostin talvitakin miestenosastolta (olen nainen)

Vierailija
30.11.2023 |

Aivan ihana takki. Lämmin ja sopivan pitkä ja tilava (ei turhia muotoleikkauksia) ja mikä kaikkein parasta niin takissa on useita isoja TASKUJA. Kokeilin ensin takkeja naisten osaltolla ja meinasi paremman puutteessa ostaa saman valmistajan naistentakin. Onneksi kävelin kassalle mennessäni miestenosaston läpi ja huomasin, että saman valmistajan takkeja oli sielläkin myynnissä. Ne oli vaan paljon parempia, kuin naisten mallit , ja hinta oli sama. Naisten takissa oli kaksi taskua ja miesten takissa neljä. Miesten takien taskut olivat lisäksi isompia, kuin naisten takin vaivaiset kaksi taskua.  En osta naisten takkeja enää koskaan. Käsittämätöntä kuinka onnelliseksi nainen voi tullakaan taskuista. Olen hymyillyt jo kaksi päivä putkeen. Elämä on ihanaa.

Kommentit (110)

Vierailija
1/110 |
30.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikö ne olleet olkapäistä liian isoja?

Vierailija
2/110 |
30.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miesten takit on aina isoja olkapäistä ja vyötäröltä ja kinnaa rinnoista ja takapuolesta. Ja hihat on liian pitkät ja kaula-aukko kiristää niskasta.

Naisten ulkoiluvaatteissa/urheiluvaatteissa on kyllä taskuja.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/110 |
30.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei mulle ainakaan. Miesten XXS tai XS istuu huomattavasti paremmin takeissa ja paidoissa omalle y-kropanmallille kun naisten 36, jossa hihojen istutus osuu aina liian ylös ja rintojen kohdalle ja mahan alueelle jää tyhjää tilaa.

Vierailija
4/110 |
30.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Se riippuu täysin mallista mutta myös joskus haluaa sellaisen hyvin rennon takin. Otan itsekin esimerkiksi isompaa kokoa joskus, aina ei halua tyköistuvaa mallia. Kesämekoissa taas maksiversioissa jotka ovat löysiä olen ottanut pienempää kokoa koska olen taas halunnut istuvampaa kokoa. Aina tämä ei toimi joten täsmävinkkejä ei voi antaa. Luovuutta pukeutumiseenkin näidenkin asioiden osalta.

Vierailija
5/110 |
30.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei ole liian isoja. Kun hartiossa on tilaa, niin takissa on mukavampi liikkua ( lumenluonti esimerkiksi onnistuu kivasti).

Vierailija
6/110 |
30.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei mulle ainakaan. Miesten XXS tai XS istuu huomattavasti paremmin takeissa ja paidoissa omalle y-kropanmallille kun naisten 36, jossa hihojen istutus osuu aina liian ylös ja rintojen kohdalle ja mahan alueelle jää tyhjää tilaa.

Hihat ovat naistenvaatteissa harmillisen lyhyitä varsinkin nykyisin. Pitkäselkäisenä lyhyet mallit paidoissa eivät tahdo aina istua sekä löysät lyhyet mallit näyttävät päällä hassuilta.

Vierailija
7/110 |
30.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole kovinkaan epätavallista, että nainen ostaa istelleen miesten osastaolta takin ja ottaa sen käyttöönsä. Mutta anna armias, jos teet miehenä niin, että ostat istellesi erityisesti naisille suunnatun takin, niin vähintään saat kuulla olevasi homo.

Vierailija
8/110 |
30.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Se riippuu täysin mallista mutta myös joskus haluaa sellaisen hyvin rennon takin. Otan itsekin esimerkiksi isompaa kokoa joskus, aina ei halua tyköistuvaa mallia. Kesämekoissa taas maksiversioissa jotka ovat löysiä olen ottanut pienempää kokoa koska olen taas halunnut istuvampaa kokoa. Aina tämä ei toimi joten täsmävinkkejä ei voi antaa. Luovuutta pukeutumiseenkin näidenkin asioiden osalta.

Mä en ole nähnyt mekkoja miesten osastolla.

Vierailija
9/110 |
30.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minäkin voisin ostaa. Naisten takeissa on liian lyhyet hihat. 

Vierailija
10/110 |
30.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen huomannut, että itselle sopii myös paremmin miesten takit. Naisten takit kinnaa hartioista tai ovat liian isoja lantiota.

Vierailija
11/110 |
30.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei ole kovinkaan epätavallista, että nainen ostaa istelleen miesten osastaolta takin ja ottaa sen käyttöönsä. Mutta anna armias, jos teet miehenä niin, että ostat istellesi erityisesti naisille suunnatun takin, niin vähintään saat kuulla olevasi homo.

Älä kerro tai sitten välitä siitä. Naistenmallit ovatkin olleet kummallisia joten voisihan sieltä hoikille miehillekin löytyä. Olen kyllä tosissani, ehkä harvinaisempaa näin päin mutta mahdollista. 

Vierailija
12/110 |
30.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla oli sama tilanne, kun syksyllä halusin ostaa urheilullista takkia syysilmoihin. Päädyin HH-takkiin, mutta naisten malleja kokeiltuani tajusin, että ne eivät ole minua varten. Aivan sama takki miesten puolella istui paljon paremmin. Ja ei, hartiat eivät olleet liian isot, päinvastoin, koko takki istui luontevammin. Kai olen sitten atleetti tms., mutta enää en mene naisten puolelle. Vaatteet ovat naisten puolella riittämättömästi suunniteltuja, epäkäytännöllisesti mietittyjä.

Vierailija
13/110 |
30.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mä en ole nähnyt mekkoja miesten osastolla.

Varmasti saatoit ymmärtää että en sitä tarkoittanutkaan. Sait huomiosi, olepas hyvä. 

Vierailija
14/110 |
30.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Hihat ovat naistenvaatteissa harmillisen lyhyitä varsinkin nykyisin. Pitkäselkäisenä lyhyet mallit paidoissa eivät tahdo aina istua sekä löysät lyhyet mallit näyttävät päällä hassuilta.

No juuri sama vika (olen siis tuon lainaamasi alkuperäisen viestin kirjoittaja). Olen hieman alle 180 senttiä ja hoikka, ja ongelma naisten vaatteiden mitoituksessa on tuo lyhyemmillä tehty mitoitus. Miehillä pienemmätkin koot ovat pääsääntöisesti kuitenkin pidemmille mitoitettu, niin hihat riittää ja selkäkin peittyy. Housuissa onneksi on lahjepituudessa valinnanvaraa, mutta paidoissa ja takseissa hihan pituudelle ei ole vaihtoehtoja. 

Vierailija
15/110 |
30.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minulla oli sama tilanne, kun syksyllä halusin ostaa urheilullista takkia syysilmoihin. Päädyin HH-takkiin, mutta naisten malleja kokeiltuani tajusin, että ne eivät ole minua varten. Aivan sama takki miesten puolella istui paljon paremmin. Ja ei, hartiat eivät olleet liian isot, päinvastoin, koko takki istui luontevammin. Kai olen sitten atleetti tms., mutta enää en mene naisten puolelle. Vaatteet ovat naisten puolella riittämättömästi suunniteltuja, epäkäytännöllisesti mietittyjä.

Joskus tulee hartioihin väliaikaisestikin leveyttä. Ostaa sieltä mistä löytää hyvän, se on pääasia että on tyytyväinen itse ostokseensa.

Vierailija
16/110 |
30.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ostan monia asioita miesten osastolta. Meni vuosikausia ennen kuin tajusin hakea sieltä. 

Esim naisten t-paidoissa tulee kylmä, kun on suuret kaula-aukot ja ne on liian lyhyitä (Vaikka olen lyhytselkäinen) Sama juttu neulepaidoissa. 

Miehille on lämpimämpiä hanskoja ja päähineitä ja kaulahuiveja. 

Naisten osastolta on pakko ostaa: mekot, kengät (miesten ei vaan sovi jalkaani) ja housut. 

Vierailija
17/110 |
30.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

pitikö asia ilmoittaa vielä näinkin? Ei kait siinä mitään ihmeellistä ole, jos vaatteita hankkii vaikka lastenosastolta, jos mahtuu ja silmää miellyttää? Ei ole onneksi lakia, joka vahtisi tekeekö ostokset sukupuolen mukaisesti oikealta osastolta. 

Vierailija
18/110 |
30.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun kaikissa naisten takeissa on ollut taskuja. Eikä ole ikinä ollut vaikeuksia löytää taskullisia naisten takkeja. 

Vierailija
19/110 |
30.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sama.Naisten urheilutakit oli kaikki napamallia,joten ostin miesten osastolta.Tai jos oli pitkä niin sitten oli polviin.Ja vetoketjutaskuja ei ollut missään...

Vierailija
20/110 |
30.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onpa teillä sitten valtavat hartiat! Ja pitkät kädet.

Ostin just uuden, siis naisten talvitakin ja hyvin on hartioissa tilaa ja hihan pituuskin on mieluummin liian pitkä kuin edes sopiva.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä kuusi kolme