Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Ostin talvitakin miestenosastolta (olen nainen)

Vierailija
30.11.2023 |

Aivan ihana takki. Lämmin ja sopivan pitkä ja tilava (ei turhia muotoleikkauksia) ja mikä kaikkein parasta niin takissa on useita isoja TASKUJA. Kokeilin ensin takkeja naisten osaltolla ja meinasi paremman puutteessa ostaa saman valmistajan naistentakin. Onneksi kävelin kassalle mennessäni miestenosaston läpi ja huomasin, että saman valmistajan takkeja oli sielläkin myynnissä. Ne oli vaan paljon parempia, kuin naisten mallit , ja hinta oli sama. Naisten takissa oli kaksi taskua ja miesten takissa neljä. Miesten takien taskut olivat lisäksi isompia, kuin naisten takin vaivaiset kaksi taskua.  En osta naisten takkeja enää koskaan. Käsittämätöntä kuinka onnelliseksi nainen voi tullakaan taskuista. Olen hymyillyt jo kaksi päivä putkeen. Elämä on ihanaa.

Kommentit (110)

Vierailija
21/110 |
30.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuinka julkeat ja täällä vielä moisella rikoksella retostelet! Rikosilmoitus tehty ja myös ylläpidolle ilmiannettu!

Vierailija
22/110 |
30.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eihän nainen käytä taskuja, vaan käsilaukkua.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/110 |
30.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mun kaikissa naisten takeissa on ollut taskuja. Eikä ole ikinä ollut vaikeuksia löytää taskullisia naisten takkeja. 

Onhan niissä, mutta ovat pääsääntöisesti tosi pieniä verrattuna miesten vaatteissa oleviin taskuihin. Mulla on taskussa yleensä nenäliina paketti, avaimet, työpaikan kulkukortti, lompakko ja kännykkä kun en tykkää kantaa laukkua tai reppua ja yhtään sellaista "naisten" takkia en taida omistaa, jonka taskuissa olisi vetoketju ja noi kamat mahtuisi. Samoin povarit yleensä puuttuu. Miesten vaatteisiin on suunniteltu enemmän säilytystilaa. 

Vierailija
24/110 |
30.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kengät (tennarit/siistimmät lenkkarit) on toinen mitä 40 jalan kannattaa ostaa miesten puolelta.Valikoima paljon parempi.

Vierailija
25/110 |
30.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minäkin viimeksi ostin miesten takin. Ei kyllä kauhean lämmin, ja vain 2 taskua, mutta kun halvalla sain. Mulla on leveät hartiat, ettei kyllä mitään ongelmaa siinä.

Vierailija
26/110 |
30.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

pitikö asia ilmoittaa vielä näinkin? Ei kait siinä mitään ihmeellistä ole, jos vaatteita hankkii vaikka lastenosastolta, jos mahtuu ja silmää miellyttää? Ei ole onneksi lakia, joka vahtisi tekeekö ostokset sukupuolen mukaisesti oikealta osastolta. 

No ei sellaista lakia tietenkään olekaan, ilman muuta ihminen saa ostaa vaatteensa vaikka vauvaosastolta. Mutta en kai sille mitään voinut, että ensimmäistä kertaa miestenosastolle mennessä minua hiukan nolotti. Olen tuo HH-ostajatyyppi. Nähdessäni myyjän jopa sanoin hänelle, että on kai epätavallista, että nainen tulee tänne, mutta nyt tulen hakemaan takkia miesten puolelta, että kai se sopii. 

Vierailija
27/110 |
30.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Onpa teillä sitten valtavat hartiat! Ja pitkät kädet.

Ostin just uuden, siis naisten talvitakin ja hyvin on hartioissa tilaa ja hihan pituuskin on mieluummin liian pitkä kuin edes sopiva.

Ehkä sitten niin. Terveisin se lähemmäs 180 senttinen nainen, joka jo aiemmin ketjuun kommentoi. En tiedä, mikä on naisten vaatemitoituksessa "standardipituus" eri kokojen osalta, mutta voin lyödä vetoa, että se ei vastaa ainakaan tätä meikäläisen vertikaalista ulottuvuutta :)

Vierailija
28/110 |
30.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei ole kovinkaan epätavallista, että nainen ostaa istelleen miesten osastaolta takin ja ottaa sen käyttöönsä. Mutta anna armias, jos teet miehenä niin, että ostat istellesi erityisesti naisille suunnatun takin, niin vähintään saat kuulla olevasi homo.

Suuntaus näyttää kuitenkin olevan se, että tuostakin tulee sosiaalisesti hyväksytympää. Kymmenen vuoden kuluttua tuskin kukaan enää katsoo moista kieroon, muutamia känttyrimpiä jääriä lukuunottamatta. 

Vierailija
29/110 |
30.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ostin just uuden, siis naisten talvitakin ja hyvin on hartioissa tilaa ja hihan pituuskin on mieluummin liian pitkä kuin edes sopiva.

Joo, minulla kai sitten on isot hartiat, kai tässä on sitten enemmän miehen kokoinen, vaikka olen 175 cm. Eli jättiläinen täällä kirjoitttelee : ) T. HH-tyyppi

Vierailija
30/110 |
30.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla on ollut jo vuosia käytössä lasten toppatakki. Mukavan lämmin ja ihan sopiva on. Olen 164 pituinen ja takkikin on 164. Naisten mallit ei jotenkin istu, vaikka on minulla muotojakin, hoikka kyllä olen. Mutta s koko on liian löysä, kun taas xs on monesti liian lyhyt. Miesten puolella kaikki onkin sitten isoja, mutta on sieltäkin joku huppari peräisin. 

Vierailija
31/110 |
30.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miesten takit on aina isoja olkapäistä ja vyötäröltä ja kinnaa rinnoista ja takapuolesta. Ja hihat on liian pitkät ja kaula-aukko kiristää niskasta.

Naisten ulkoiluvaatteissa/urheiluvaatteissa on kyllä taskuja.

Jännästi niissä naisten ulkoilu- ja urheiluvaatteissakin on usein vähemmän taskuja kun miesten vastaavissa malleissa. 

Vierailija
32/110 |
30.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Joillakin on leveämmät hartiat mutta joskus tulee extraakin joka häviää. Eikös ole tämä kehokin jännä asia? Lanteetkin saattavat leventyä, myös miehillä.

Vierailija
33/110 |
30.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei ole kovinkaan epätavallista, että nainen ostaa istelleen miesten osastaolta takin ja ottaa sen käyttöönsä. Mutta anna armias, jos teet miehenä niin, että ostat istellesi erityisesti naisille suunnatun takin, niin vähintään saat kuulla olevasi homo.

Joskus tekisi mieli värien takia katsella naisten osastoltakin takkia. Miehille yleensä aina ne samat musta, grafiitti, tummansininen, ehkä tummanvihreä. Jos joku valmistaja oikein hulluttelee niin voi olla kirkkaampaakin sinistä tarjolla. Ei vaan taida oikein istua naisten takeissa leikkaukset harteikkaalle miehelle.

Juuri vastikään olisin halunnut kirkkaanpunaisen syystakin, kun tulee metsästysalueilla paljon liikuttua mutta eipä mistään löytynyt. 

Vierailija
34/110 |
30.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

On aika luonnollista että pidemmillä ihmisillä on erilaiset mittasuhteet kuin lyhyemmillä. Itsekin olen pitkä naisihminen. Liekö miehet sitten ihan teletappeja, nuoremmat varsinkin.

Vierailija
35/110 |
30.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Joskus tekisi mieli värien takia katsella naisten osastoltakin takkia. Miehille yleensä aina ne samat musta, grafiitti, tummansininen, ehkä tummanvihreä. Jos joku valmistaja oikein hulluttelee niin voi olla kirkkaampaakin sinistä tarjolla. Ei vaan taida oikein istua naisten takeissa leikkaukset harteikkaalle miehelle.

Juuri vastikään olisin halunnut kirkkaanpunaisen syystakin, kun tulee metsästysalueilla paljon liikuttua mutta eipä mistään löytynyt. 

Värejä siis myöskin miehille. Pistäkää valmistajille viestiä. 

Vierailija
36/110 |
30.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mieheni osti juuri naisten talvirukkaset. Kävektiin naisten osaston läpi ja hän kävi kokeilemaan niitä rukkasia. Sopi hyvin ja on kuulemma lämpimätkin. Mustat on, joten kukaan ei huomaa eroa. Itse en naisena osta mustia ollenkaan, joten tylsää ettei muita värejä ole tarjolla.

Vierailija
37/110 |
30.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eihän nainen käytä taskuja, vaan käsilaukkua.

No daa, Sherlock. Niitä laukkuja on valitettavasti pakko käyttää, kun taskuja ei ole tai ne ovat surkeat. Ennemmin minäkin kulkisin ilman laukkua.

Vierailija
38/110 |
30.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Liian yleinen juttu, että miesten puolella käytännössä sama vaate on parempi. Itsellä myös kokemusta asiasta. 

Vierailija
39/110 |
30.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miksi ihmeessä pitää tällaista väittää? Eihän kaikilla miehilläkään ole leveitä hartioita ja pitkiä käsiä ja on miehiä rotevampia naisiakin! 

Vierailija
40/110 |
30.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jaa, tämä on vissiin sitten sitä parempaa transuilua?

Kun naiset pukeutuu miesten vaatteisiin...

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän yksi viisi