Ostin talvitakin miestenosastolta (olen nainen)
Aivan ihana takki. Lämmin ja sopivan pitkä ja tilava (ei turhia muotoleikkauksia) ja mikä kaikkein parasta niin takissa on useita isoja TASKUJA. Kokeilin ensin takkeja naisten osaltolla ja meinasi paremman puutteessa ostaa saman valmistajan naistentakin. Onneksi kävelin kassalle mennessäni miestenosaston läpi ja huomasin, että saman valmistajan takkeja oli sielläkin myynnissä. Ne oli vaan paljon parempia, kuin naisten mallit , ja hinta oli sama. Naisten takissa oli kaksi taskua ja miesten takissa neljä. Miesten takien taskut olivat lisäksi isompia, kuin naisten takin vaivaiset kaksi taskua. En osta naisten takkeja enää koskaan. Käsittämätöntä kuinka onnelliseksi nainen voi tullakaan taskuista. Olen hymyillyt jo kaksi päivä putkeen. Elämä on ihanaa.
Kommentit (110)
Ootko miehinen nainen joka kantaa taskuissa kantamuksiaan eikä laukkua niinkuin naiset.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mä ostin untuvahameen naisten mallistosta, ei löytynyt miehille mistään. Ihan paras taukovaate talvella liikkuessa - lämmin ja helppo pukea vaikka kesken hiihtolenkin päälle kun pysähtyy evästämään tms, eikä vie repussa paljon tilaa. Tuskin se miesten malli tosin sen kummempi putkilo olisi :-)
Mikä on untuvahame?
Untuvalla täytetty toppahame.
Vierailija kirjoitti:
Ei ole kovinkaan epätavallista, että nainen ostaa istelleen miesten osastaolta takin ja ottaa sen käyttöönsä. Mutta anna armias, jos teet miehenä niin, että ostat istellesi erityisesti naisille suunnatun takin, niin vähintään saat kuulla olevasi homo.
No voi, olisiko naistakki ollut sinulle mieleisempi?
Vierailija kirjoitti:
Tuli tästä ketjusta mieleen, että myös miesten kengät on parempia. Olen monesti ostanut miestenosastolta kengät. Leveämpi lesti ja paremmat materiaalit. Onnekseni minulla on iso jalka kokoa 40 ja löydän usein miesten osastolta paremmin sopivat kengät. Naisten kengissä kärki usein kapenee ja tämä on mielestäni kummallista, koska kun katsoo jalkaa niin ei ne varpaat naisilla kasva luonnostaan suppuun kuten ei miehilläkään. Kapeneva kengänkärki voi kyllä aiheuttaa asentovirheitä varpaisiin.
Vai ISO jalka! Minäkin ostan kengät miestenosastolta isoihin räpylämallisiin jalkoihini, jotka ovat joka raskaudesta kasvaneet pituutta. Nyt käytän tavallisesti kokoa 46, sillä haluan kenkiin riittävästi käyntivaraa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olen ostanut miesten puolelta mm. shortsit ja t-paitoja. Tykkään tietyissä vaatteissa rentoudesta ja jostain syystä naisten puolella harvemmin tällaista löytyy. Ja olen ihan naisellinen nainen.
Sama täällä. Olen ryhtynyt ostamaan nimenomaan T-paitoja miesten puolelta, ovat rennomman ja jotenkin paremman näköisiä päälläni kuin naisen T-paidat. Nyt suunnittelen miesten talvitakkiosastolle menoa.
Minä käytän lähes pelkästään miesten T-paitoja, sillä en tykkää naisten paitojen isoista kaula-aukoista ollenkaan. Miesten T-paidoissa tykkään myös riittävästä pituudesta ja väljistä hihoista.
Vierailija kirjoitti:
Yksi asia, jota en ymmärrä, on se, miksi tehdään napilliset taskut vetoketjun sijasta, josta tavarat voivat helposti pudota. Erityisesti sellainen tasku, jossa on vinosti ommeltu ja läpätön on todella epäkäytännöllinen. Samoin ärsyttävät laukut, joissa ei ole vetoketjua, sillä silloin varkaan on helppo kurkottaa laukkuun. Ja nyt kun pääsin valittamisen makuun, ärsyttää myös se, että julkisissa vessoissa ei usein ole koukkuja, joihin voi laittaa takin tai laukun. En todellakaan halua laittaa niitä likaiselle lattialle. Täytyy olla miesten suunnitelemia nämä vessat.
Wc:t ovat muutenkin tosi ahtaita, joten hankala vaihtaa kuukautissuojia. Naisten wc-koppien pitäisi olla leveämpiä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mä en tykkää että naisille tehdään aina niitä muotoon ommeltuja. Ei kaikilla naisilla ole huomattavia rintoja ja lantiota, ja tällaisen suoravartaloisen on tosi vaikea ostaa takkeja ja paitoja, kun niihin on aina tupattu se vyötärön kohta. Siksi ostan useinkin miesten puolelta. Samoin en tykkää naisten väreistä ja kuoseista.
Oletko syntynyt väärän sukupuolen kehoon?
En. Minulla on suora vartalo. Pienet rinnat ja pieni lantio.
Eikös miesten vaatteissa ole vetoketju väärinpäin? En oppisi varmaan siihen.:D
On se jännä, että joillekkin on ongelma se, jos jotkut naiset ostavat miesten osastolta vaatteet.
Vierailija kirjoitti:
Joo, se on kyllä häiritsevää. Minulla on jotain miesten kauluspaitoja ja tuntuu hassulta naputtaa sitä väärinpäin olevaa nappiriviä.
En ihmettele, että suomalaisille naisille sopii miesten vaatteet. Ruotsissahan naureskellaan sille, että suomalaiset naiset näyttävät miehiltä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mä ostin untuvahameen naisten mallistosta, ei löytynyt miehille mistään. Ihan paras taukovaate talvella liikkuessa - lämmin ja helppo pukea vaikka kesken hiihtolenkin päälle kun pysähtyy evästämään tms, eikä vie repussa paljon tilaa. Tuskin se miesten malli tosin sen kummempi putkilo olisi :-)
Mikä on untuvahame?
Untuvalla täytetty toppahame.
Ok, en ole tällaisesta kuullutkaan.
Vierailija kirjoitti:
Ei todellakaan ole.
Vierailija kirjoitti:
En ihmettele, että suomalaisille naisille sopii miesten vaatteet. Ruotsissahan naureskellaan sille, että suomalaiset naiset näyttävät miehiltä.
Mitä sitten. Meillä on sen verran hyvä itsetunto ettei paljon kiinnosta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Yksi asia, jota en ymmärrä, on se, miksi tehdään napilliset taskut vetoketjun sijasta, josta tavarat voivat helposti pudota. Erityisesti sellainen tasku, jossa on vinosti ommeltu ja läpätön on todella epäkäytännöllinen. Samoin ärsyttävät laukut, joissa ei ole vetoketjua, sillä silloin varkaan on helppo kurkottaa laukkuun. Ja nyt kun pääsin valittamisen makuun, ärsyttää myös se, että julkisissa vessoissa ei usein ole koukkuja, joihin voi laittaa takin tai laukun. En todellakaan halua laittaa niitä likaiselle lattialle. Täytyy olla miesten suunnitelemia nämä vessat.
Wc:t ovat muutenkin tosi ahtaita, joten hankala vaihtaa kuukautissuojia. Naisten wc-koppien pitäisi olla leveämpiä.
Mitä isommat kopit, sitä vähemmän niitä mahtuu. Sitten ruikutetaan, kun vessaan joutuu jonottamaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei todellakaan ole.
Napit ainakin on paidoissa ja housuissa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei ole kovinkaan epätavallista, että nainen ostaa istelleen miesten osastaolta takin ja ottaa sen käyttöönsä. Mutta anna armias, jos teet miehenä niin, että ostat istellesi erityisesti naisille suunnatun takin, niin vähintään saat kuulla olevasi homo.
No voi, olisiko naistakki ollut sinulle mieleisempi?
Onpas tämä edellinen kommenttini saanut paljon kommentteja, kiitos niistä! Mutta siis kyllä varmasti voisi ollakin. vieastan jotenkin ajatus siitä, että pitäis jotenkin erityisesti ilmentää sukupuoltaan vaate valinnoillaan. - En minä hametta tai rintaliivejä ole toistaiseki ottanut osaksi pukutumistani mutta kun olem ostanut itselleni uuden villapiadan niin ei mielessäni käynyt, että onkohan tämä nyt varmasti miesten eikä naisten malli. - Minulle riitti. että pidin sen kuosista ja mallista, joka istui päälleni hyvin. - Äsken tulin katastaneeksi mekin sivuja, niin puseroni kerrottiin plevan unisex-mallistoa,
Vetoketjut on kyllä kaikki ihan samanlaisia/ samoinpäin :D
Miesten paitojen nappilistat on joskus toisinpäin kuin naisilla.