Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kertokaapa naiset: miksi niin moni nainen haluaa erota 40-50 -vuotiaana?

Vierailija
26.11.2023 |

Tuttavapiirissäni tämä alkaa olla jo surkuhupaisia piirteitä saanut epidemia. Lähes kaikki naiset ovat yhtä äkkiä todenneet, että parisuhde ei olekaan hyvä eikä koskaan ole ollutkaan. 

Enkä nyt siis sano etteikö erota saisi, mikäli suhde on huono, mutta monessa tietämässäni tapauksessa suhteet on ainakin ulkopuolisen silmin vaikuttaneet vähintäänkin hyviltä. Jos ihan rehellinen olen niin tämä on saanut ajattelemaan onko kyse vain vaihdevuosien mukanaan tuomasta hormonaalisesta myrskystä, jonka seurauksena naiset eivät osaa erottaa omia ja parisuhteen ongelmia toisistaan. Olenko oikeassa?

Kommentit (1045)

Vierailija
141/1045 |
26.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen itse tuossa ikähaarukassa ja pohtinut eroa noin vuoden. Syitä on paljon ja ne kaikki lueteltu tässä ketjussa. Haluan alkaa elää omaa omannäköistä vapaata elämää. Jos jään, työ ikuisena piikana ja talonmiehenä jatkuu kunnes on oikeasti myöhäistä enää suunnitella muuta. En kaipaa vakituista kumppania viereen, samasta syystä kuin en kaipaa enää omistusasuntoa. Sutinaa ilman sitoutumista jos siltä tuntuu ja vuokra-asumista joka mahdollistaa nopeat liikkeet. Ei kompromisseja ja neuvottelua, ei tilivelvollisuutta kenellekään. Suhteeni kulissit tällä hetkellä kunnossa ja elämä ulkopuolisen silmin hyvää mutta sisältä olen tyhjä ja kaipaan muutosta

Tyypillinen ikäkriisi. Kannattaa odottaa ihan rauhassa että se menee ohi. Tai muuten saatat viiden vuoden päästä ihmetellä, mikä ihme sai sinut hajottamaan oman ja läheistesi elämän.

Vierailija
142/1045 |
26.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sellainen mies jonka kanssa natsaa hyvin yhteen. On hyvä parisuhde.

Se voi olla hyvä ystävyyssuhde, kyllä.

Mitä hittoa? Puhutko pelkästä ystävyydestä? Mä en puhu siitä. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
143/1045 |
26.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Siinä iässä tajuaa, että sinut on manipuloitu myymään elämäsi jonkun palkattoman työeleirin vuoksi josta ei loppujenlopuksi ole sinulle mitään iloa eikä hyötyä.

No tässä lukee syy miksi +40 nainen kannattaa laittaa pihalle ja vaihtaa parempaan. Lisäksi se avo/aviopuoliso kannattaa ottaa sellaisesta maasta missä on vielä arvot kohdallaan. Suosittelen ihan vilpittömästi, tällä kokemuksella.

Palkaton työleiri. Meinaatko että miehet ei tuo rahaa talouteen eikä tee mitään?

Tarjoamallesi työleirille sä sen "arvot kohdallaan" -naisenkin sieltä kaukomaista ostat.

Vierailija
144/1045 |
26.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suora vastaus apn kysymykseen: koska te miehet teette naisten elämästä liian vastenmielistä. Naisten pitäisi riidellä joka ainoasta asiasta elämässä jotta saisi parisuhteessa elää omaakin elämäänsä. Mitään ette naisille salli, missään ette auta, mitään ette hyväksy. Vain sen oman 50-lukulaisen asenteen että nainen on aina äiti, vaikka kirkon kirjoissa lukisikin vaimo. Jos vaimo haluaa erota, katse peiliin, syyllinen löytyy miehen korvien välistä.

Vierailija
145/1045 |
26.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Saman olen huomannut oman tuttavapiirini naisissa. Ja kuinka ollakaan sittenpä on käynytkin niin ettei sitä uutta miestä enää löydykään, vaikka kymmenien kanssa yritetään. Tätä on todella surullista seurata vierestä. Viisautta olisi osata arvostaa omaa suhdetta.

Olet mies,ja tarinasi ei ole totta. Luulet,että naisen elämän onni,ja autuus on se mies . Ei ole. Eron ottava nainen ei TAATUSTI ole etsimässä uutta palloa jalkaansa. Pallo ei vaihtamalla parane.

Tämä! Ei saisi yleistää, mutta todella monet miehet (ja suhteessa olevat naisetkin) kuvittelevat, että sinkkunaisen ainoa päämäärä on löytää THE MIES. Ei ole. Elämä vapaana ilman miestä on ihanaa.

Miehet projisoivat oman ajattelunsa naisiin eli kuvittelevat, että nainen

Tiktok on täynnä videoita, joissa nelikymppiset eronneet naiset valittavat kuinka hankalaa ja epäkiitollista deittailu on. Ja silti jatkavat epätoivoisesti uuden miehen metsästystä.

Vierailija
146/1045 |
26.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä ei ole mitään sellaisia isoja ongelmia kuin väkivaltaa tms, mutta juuri tässä elämänvaiheessa olen alkanut vakavasti miettiä eroa. Lapsi täytti juuri 18 v ja lähtee opiskelemaan ja olen alkanut miettiä, mitä minä vielä elämältä haluan.

Mies on haluton, eikä ole ollut seksiä kohta pariin vuoteen. Teen yksin kaikki kotityöt. Elätän itseni ja raha riittäisi jopa paremmin, jos asuihisin yksin, koska voisin muuttaa pienempään asuntoon.

Tuntuu ettei meillä ole naisen ja miehen välistä parisuhdetta enää. Jos eroaisin, voisin ehkä vielä saada seksiä joltain yhdenillansuhteelta tai puhtaalta seksisuhteelta. En enää halua muuttaa yhteen kenenkään kanssa.

Tämä on niin huono parisuhteeksi, että olen olettanut miehen kokevan samoin. Siksi hämmästyttää, kun hän välillä puhuu muodossa "sitten kun olemme vanhoja" ikäänkuin olettaisi, että olisimme vielä pitkään yhdessä. En oikein ymmärrä sitä ollenkaan. Miksi joku haluaisi elää näin loppuelämänsä, jos ei ole pakko? 

Viisikymppinen nainen

Vierailija
147/1045 |
26.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Niin katsos kun tässä iässä tajuaa sen, että vaikka jokin näyttää kivalle niin sen on parempi antaa olla siellä missä se on. Vähän kuin luonnonkukat, ne on niityllä todella kauniita ja on siellä kauniita pitkään, mutta kun tuot ne kotiin ja laitat maljakoon niin niistä on iloa vain pari päivää ja sitten ne menee ikävän näköiseksi. Antaa ihmisten olla siellä missä ne saa ravintoa ja valoa kukoistaakseen ja siitä näystä voi nauttia sitten itsekin pitkään.

Vierailija
148/1045 |
26.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Saman olen huomannut oman tuttavapiirini naisissa. Ja kuinka ollakaan sittenpä on käynytkin niin ettei sitä uutta miestä enää löydykään, vaikka kymmenien kanssa yritetään. Tätä on todella surullista seurata vierestä. Viisautta olisi osata arvostaa omaa suhdetta.

Niinpä. 40-50v nainen on roskaa parisuhdemarkkinoilla. Varsinkin jos sillä on lapsia. Laadukkaat miehet katsovat vain nuorempia. Kehitysmaasta taas surkeakin mies saa 20-25v naisen itselleen, joten heitäkään eivät tuon ikäiset naiset kiinnosta muuten kun tilapäiseksi seksiseuraksi.

40-50v naiset taas kuvittelevat että niitä jännittäviä ja komeita miehiä tulee olemaan jonoksi asti kun eroavat. Aivan kuten heillä oli silloin parikymppisenä. Ihan niinkuin se oma naama ei olisi muuttunut 20 vuodessa.

Ei ole laadukas mies tuollainen. Ja miten se mies ei tajua että se oma naamakin on muuttunut 20 vuodessa.

Niin onkin, paremmaksi. Tässä on ero naisten ja miesten välillä: Iän myötä molempien naamat miehistyvät, mutta naisilla se on huono juttu, miehillä hyvä. 

-eri-

Vierailija
149/1045 |
26.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tiktok on täynnä videoita, joissa nelikymppiset eronneet naiset valittavat kuinka hankalaa ja epäkiitollista deittailu on. Ja silti jatkavat epätoivoisesti uuden miehen metsästystä.

Ohhoh 😱

On paljon 40+ naisia jotka eivät ole tuollaisia. Ei edes ole tiktokia puhelimessa.

Vierailija
150/1045 |
26.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kuinka moni 50 nainen riitelee lastenhoidosta? Lapset on yleensä siinä vaiheessa jo ainakin lähes aikuisia.

Samaa olen ihmetellyt, mutta selitys lienee se, että trolli ei tiedä naisen elämän faktoja kuten sitä, että

a) naisten vaihdevuodet alkavat keskimäärin 51v eikä nelikymppisenä.

b) neli- viisikymppisen naisen lapset ovat jo isompia, viisikymppisten lapset asuvat pääsääntöisesti jo omillaan, joten mitään uusperhekuvioita ei enää tuon ikäisillä ole.

Samaiset trollit kuvittelevat, etteivät 40-50v. naiset saa seuraa halutessaan, minkä jokainen tietää paikkansapitämättömäksi. Siksi on jotenkin älytöntä edes osallistua näihin ketjuihin. Samanlainen ketju on täällä jo heti huomenna, koska palstalla on ihan omat "totuudet". Nelikymppinen on vaihdevuosissa, viisikymppisellä on lauma uhmaikäisiä lapsia vaipoissa eikä vanhoja naisia huoli kukaan :)

Vierailija
151/1045 |
26.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Niin katsos kun tässä iässä tajuaa sen, että vaikka jokin näyttää kivalle niin sen on parempi antaa olla siellä missä se on. Vähän kuin luonnonkukat, ne on niityllä todella kauniita ja on siellä kauniita pitkään, mutta kun tuot ne kotiin ja laitat maljakoon niin niistä on iloa vain pari päivää ja sitten ne menee ikävän näköiseksi. Antaa ihmisten olla siellä missä ne saa ravintoa ja valoa kukoistaakseen ja siitä näystä voi nauttia sitten itsekin pitkään.

Mä puhun omasta kokemuksesta. Olen 53v. Tiedän että ei kaikki välitä parisuhteesta. Se on jokaisen oma valinta mitä tekee.

Vierailija
152/1045 |
26.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Hyvyys on usein ollut kulissia. Kun ikää tulee, ei enää niin välitä kulisseista.

Usein kuitenkin myös tuo mitä ap sanoo: ei osata erottaa omia ongelmia parisuhteen ongelmista.

Ihmisen jolla on henkilökohtaisia ongelmia pitäisi jatkaa parisuhdetta?

Tietenkin, jos ne ongelmat ovat hoidettavissa. Hölmöä rikkoa toista ja mahdollisesti lapsiakin. Turvallisuudentunteen vieminen on pahinta mitä voi toisille tehdä.

Huomaa alapeukutuksista kuinka vähän omista lapsista välitetään. Minä minä minä.

Lapset alkavat olla tuossa vaiheessa täysi-ikäisiä ja aloittamassa oman, itsenäisen elämän. Kyllä he kestävät vanhempien eron. Mikään ei ole sen isompi elämänmuutos kuin naiselle omien lasten syntymä. Toinen, lähes yhtä iso elämänmuutos on lasten muuttaminen pois kotoa. Tuossa vaiheessa nainen katsoo elämää taaksepäin ja myös eteenpäin, millaista elämä seuraavien vuosikymmenten aikana on. Jos se näkyy samanlaisena tulevaisuudessakin eikä se enää innosta, muutos tarkoittaa eroa. Hyvin harvoin täysihoidossa elänyt mies alkaa aktiiviseksi toimijaksi, mutta tuon se vaatii, jos mies haluaa pitää parisuhteen kasassa.

Vierailija
153/1045 |
26.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Veikkaan, että parisuhteen hoitaminen on jäänyt kaiken muun jalkoihin kun sen tulisi olla ykköspeioriteetti, jos pari meinaa lasten kasvamisen jälkeen pysyä yhdessä. 

Vierailija
154/1045 |
26.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tuo on ihan sama juttu sukupuolesta riippumatta. Viidenkympin villitys. Naiset lähtee ruskaretriitille naimaan lapin miehiä ja miehet thamaahan hierotuttamaan vehkeensä. Sitten tajutaan ettei se Pirjo tai Pertti olekaan niin ihana ja erotaan. Vähän aikaa kipotellaan, sitten tajutaan ettei jaksakaan juhlia ja ei sieltä sinkkumarkkinoilta Pirkkoa tai Perttiä parempaakaan löydy. Naiset hankkii kaksi kissaa ja kerrostalokaksion Lempäälästä. Miehet ostaa moottoripyörän ja muuttaa Kiuruvedelle vanhaan omakotitaloon. Sitten riidellään lastenhoidosta ja kerrotaan sukulaisille miten ei kaipaa enää parisuhdetta elämäänsä. 

Just näin! Väitän että valtaosa miehettömyyttään hehkuttavista on oikeasti todella onnettomia. Pitää vaan itselle yrittää selittää parhain päin epäonnistumisensa. 

Vierailija
155/1045 |
26.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kuinka moni 50 nainen riitelee lastenhoidosta? Lapset on yleensä siinä vaiheessa jo ainakin lähes aikuisia.

Mun kuopus meni 1. luokalle kun täytin 50v. Oli siinä vielä muutama vuosi lapsiperheen velvollisuuksia edessä. 

Vierailija
156/1045 |
26.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyöty kupattu jo?

Vierailija
157/1045 |
26.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Samaa olen ihmetellyt, mutta selitys lienee se, että trolli ei tiedä naisen elämän faktoja kuten sitä, että

a) naisten vaihdevuodet alkavat keskimäärin 51v eikä nelikymppisenä.

b) neli- viisikymppisen naisen lapset ovat jo isompia, viisikymppisten lapset asuvat pääsääntöisesti jo omillaan, joten mitään uusperhekuvioita ei enää tuon ikäisillä ole.

Samaiset trollit kuvittelevat, etteivät 40-50v. naiset saa seuraa halutessaan, minkä jokainen tietää paikkansapitämättömäksi. Siksi on jotenkin älytöntä edes osallistua näihin ketjuihin. Samanlainen ketju on täällä jo heti huomenna, koska palstalla on ihan omat "totuudet". Nelikymppinen on vaihdevuosissa, viisikymppisellä on lauma uhmaikäisiä lapsia vaipoissa eikä vanhoja naisia huoli ku

On yleensä, ei ole kaikilla. 

Vierailija
158/1045 |
26.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vaikka aloitus ehkä hieman provokatiivinen olikin niin itse naisena tunnistan kyllä omalla kohdallani tuon ilmiön. Minulla oli myös valtaisa kyseenalaistus juuri tuossa vaihdevuosien alkaessa. Tämä kuitenkin meni sitten hiljalleen muutamien vuosien aikana ohi ja nyt olen ehdottomasti kiitollinen etten hätäpäissäni eronnut. 

"Hätäpäissäni"- eroavat naiset ovat tehneet ennen eroaan ja vuosien tunnetyön ja pohdinnan. Ovat yrittäneet hoitaa ihmissuhteen haasteet miehen kanssa,mutta mitään ei ole tapahtunut.

Vierailija
159/1045 |
26.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Naiset ovat typeriä ja luulevat olevansa yhtä haluttuja kuin kaksikymppisenä. Totuus on yksinäinen vanhuus kissojen kanssa.

Vierailija
160/1045 |
26.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aika katkeria naisia ketjussa. 

Jos sama ois miesten osalta, niin perusviesti tuskin olisi "en tarvitse naista mihinkään", "ei kiinnosta seksi", "en kyllä enää elätiksi naista ota", "maksakoon itse oman elintasonsa"

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän kolme neljä