Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kertokaapa naiset: miksi niin moni nainen haluaa erota 40-50 -vuotiaana?

Vierailija
26.11.2023 |

Tuttavapiirissäni tämä alkaa olla jo surkuhupaisia piirteitä saanut epidemia. Lähes kaikki naiset ovat yhtä äkkiä todenneet, että parisuhde ei olekaan hyvä eikä koskaan ole ollutkaan. 

Enkä nyt siis sano etteikö erota saisi, mikäli suhde on huono, mutta monessa tietämässäni tapauksessa suhteet on ainakin ulkopuolisen silmin vaikuttaneet vähintäänkin hyviltä. Jos ihan rehellinen olen niin tämä on saanut ajattelemaan onko kyse vain vaihdevuosien mukanaan tuomasta hormonaalisesta myrskystä, jonka seurauksena naiset eivät osaa erottaa omia ja parisuhteen ongelmia toisistaan. Olenko oikeassa?

Kommentit (1045)

Vierailija
161/1045 |
26.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

kaikelle on aikansa

Vierailija
162/1045 |
26.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kuinka moni 50 nainen riitelee lastenhoidosta? Lapset on yleensä siinä vaiheessa jo ainakin lähes aikuisia.

Samaa olen ihmetellyt, mutta selitys lienee se, että trolli ei tiedä naisen elämän faktoja kuten sitä, että

a) naisten vaihdevuodet alkavat keskimäärin 51v eikä nelikymppisenä.

b) neli- viisikymppisen naisen lapset ovat jo isompia, viisikymppisten lapset asuvat pääsääntöisesti jo omillaan, joten mitään uusperhekuvioita ei enää tuon ikäisillä ole.

Samaiset trollit kuvittelevat, etteivät 40-50v. naiset saa seuraa halutessaan, minkä jokainen tietää paikkansapitämättömäksi. Siksi on jotenkin älytöntä edes osallistua näihin ketjuihin. Samanlainen ketju on täällä jo heti huomenna, koska palstalla on ihan omat "totuudet". Nelikymppinen on vaihdevuosissa, viisikymppisellä on lauma uhmaikäisiä lapsia vaipoissa eikä vanhoja naisia huoli kukaan

Käytännössä vain w t -naisilla on aikuisia lapsia nelikymppisenä. Ja kyllähän toki seuraa saa, mutta kun näyttää siltä, että useimmat naiset haluaisivat mieheltä myös sitoutumista, eikä pelkästään seksiä. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
163/1045 |
26.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Aika katkeria naisia ketjussa. 

Jos sama ois miesten osalta, niin perusviesti tuskin olisi "en tarvitse naista mihinkään", "ei kiinnosta seksi", "en kyllä enää elätiksi naista ota", "maksakoon itse oman elintasonsa"

Eiköhän miehet ole enemmän siellä elätettävien puolella ja kuluerä kuin tasavertainen talouteen osallistuja, saatika joku utopiaa oleva elintason kohottaja. 

Vierailija
164/1045 |
26.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaihdevuodet. Hormonitoiminta hiipuu, hormonaalinen  ehkäisy ehkä lopetetaan, hajuaisti muuttuu. Puoliso alkaa etoa. Oma elämä ja rauha kiinnostaa enemmän. Miehelle ei ole enää tarvetta. Sit on erikseen ne jotka etsii uutta seikkailua🤣 mikäli aina eläneet saman tyypin kanssa. Ei kannata tuhlata aikaa treffeihin. Oma Elämä!

Vierailija
165/1045 |
26.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kuinka moni 50 nainen riitelee lastenhoidosta? Lapset on yleensä siinä vaiheessa jo ainakin lähes aikuisia.

Samaa olen ihmetellyt, mutta selitys lienee se, että trolli ei tiedä naisen elämän faktoja kuten sitä, että

a) naisten vaihdevuodet alkavat keskimäärin 51v eikä nelikymppisenä.

b) neli- viisikymppisen naisen lapset ovat jo isompia, viisikymppisten lapset asuvat pääsääntöisesti jo omillaan, joten mitään uusperhekuvioita ei enää tuon ikäisillä ole.

Samaiset trollit kuvittelevat, etteivät 40-50v. naiset saa seuraa halutessaan, minkä jokainen tietää paikkansapitämättömäksi. Siksi on jotenkin älytöntä edes osallistua näihin ketjuihin. Samanlainen ketju on täällä jo heti huomenna, koska palstalla on ihan omat "totuudet". Nelikymppinen on vaihdevuosissa, viisikymppisellä on lauma uhmaikä

Niinkö. Aloitin lapsien teo parikymppisenä. Yhteensä niitä on neljä. Minulla ja miehelläni,jonka kanssa olen ollut yhdessä teini-ikäisestä lähtien, on molemmilla 2x yliopistotutkintoa, vakituiset työpaikat arvostetuissa.ammateissa ja omistusasunto Helsingissä ja kesämökki ajomatkan päässä Helsingissä ja kaksi autoa. Kaikki lapset ovat jo aikuisia ja ovat opiskelleet yliopistossa, muutamalla jo lapsia. Olemme nelikymppisiå

Tälläisiä ovat siis nelikymppiset wt-vanhemmat

Vierailija
166/1045 |
26.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä 40 v saman miehen lakanoissa kuten laulussa sanotaan saa naisen hunningolle ja syystä.

meillähän on vain yksi elämä.

Vierailija
167/1045 |
26.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos sama ois miesten osalta, niin perusviesti tuskin olisi "en tarvitse naista mihinkään", "ei kiinnosta seksi", "en kyllä enää elätiksi naista ota", "maksakoon itse oman elintasonsa"

Katkeria? Itse ja muut miehet ovat katkeria, kun tajuatte, että hupsista, naiset eivät.meitä tarvitse,ja yksin jäädään. Nainehan on onnellisempi yksin,miehelle taas käy huonosti.

Vierailija
168/1045 |
26.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Saman olen huomannut oman tuttavapiirini naisissa. Ja kuinka ollakaan sittenpä on käynytkin niin ettei sitä uutta miestä enää löydykään, vaikka kymmenien kanssa yritetään. Tätä on todella surullista seurata vierestä. Viisautta olisi osata arvostaa omaa suhdetta.

Omat tuttavapiirin naiset taas elävät ihan tyytyväisinä sinkkuina. Joku on aloittanut uuden parisuhteen, kun sopiva mies on sattunut kohdalle.

Nämä eivät yleensä kerro terapioistaan tai uuden suhteen ongelmista, vaan rohkaiset toisiakin eroamaan liitoistaan hehkuttamalla ratkaisuaan, joka on tuonut todellisuudessa paljon pahaa elämään.

Sanon näin kokemuksesta. Omaa hölmöyttäni uskoin ja ihannoin heitä, vaikka itsellä oli asiat hyvin näin jälkikäteen ajateltuna. Enää ei ole.

Säkö et osaa ajatella omilla aivoillasi? Olisit voinut blokata kyseiset ystävät. Näin eronneena naisena olen avoimesti kertonut Amazonista saatavista parisuhde oppaista joista isoa osaa pystyy kuuntelemaan hetken aikaa ilmaiseksi. Ei kaikki ex-vaimot koita järjestää läheisilleen avioero ansoja. Osa meistä kehoittaa hakemaan apua. Oikeastaan monet parit yrittääkin työstää omaa suhdettaa ennen kuin päätyvät eroon. Sä et ole siellä istumassa parin vierellä BetterHelp istuntojen aikana, joten et tiedä.

Vierailija
169/1045 |
26.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mun kuopus meni 1. luokalle kun täytin 50v. Oli siinä vielä muutama vuosi lapsiperheen velvollisuuksia edessä. 

Minulla menee lapsenlapsi neljännelle luokalle ja pitäisi olla 50v jo vaihdevuodetkin ohi jos tulen äitiini ja tätiini. Voidaan todellakin olla eri elämänvaiheessa olevia ihmisiä.

Vierailija
170/1045 |
26.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eiköhän miehet ole enemmän siellä elätettävien puolella ja kuluerä kuin tasavertainen talouteen osallistuja, saatika joku utopiaa oleva elintason kohottaja. 

Äläs nyt. Meillähän on nykyään nämä Pepit ym. konsultit neuvomassa, kuinka naisten kannattaa mennä provider-suhteisiin, jossa mies kustantaa yhteiselämän ja nainen käyttää omat rahansa itseensä.

Vierailija
171/1045 |
26.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koska tuon ikäisinä nainen huomaa, että on ollut viimeiset 20 vuotta pelkkä kotitalouskone. Illuusio hyvästä parisuhteesta on perustunut siihen, että nainen on tehnyt asioita perheen ja parisuhteen hyväksi ja mies pääasiassa itsensä. Tällä en nyt tarkoita niitä oikeasti hyviä parisuhteita, joissa molemmat kantavat kortensa kekoon, ne harvemmin päättyvätkään eroon.

20-30 vuotta kestäneessä, väljähtäneessä parisuhteessa helposti huomaa, että alun rakastumisen huuma on ollut illuusio, eikä kumppani olekaan enää tai koskaan ollutkaan sellainen, mitä kuvitteli. Monilla on takana niin paljon katkeruutta mitä suhteen aikana on kertynyt, että sitä voi olla mahdotonta enää edes korjata. Silloin on oikeasti helpompi vain lähteä ja aloittaa oma elämä.

Vierailija
172/1045 |
26.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Suora vastaus apn kysymykseen: koska te miehet teette naisten elämästä liian vastenmielistä. Naisten pitäisi riidellä joka ainoasta asiasta elämässä jotta saisi parisuhteessa elää omaakin elämäänsä. Mitään ette naisille salli, missään ette auta, mitään ette hyväksy. Vain sen oman 50-lukulaisen asenteen että nainen on aina äiti, vaikka kirkon kirjoissa lukisikin vaimo. Jos vaimo haluaa erota, katse peiliin, syyllinen löytyy miehen korvien välistä.

Sä olet niin vastenmielinen ja todennäköisesti ruma, ettet kykene ja et ole kyennyt löytämään kunnollisia miehiä. Pata kattilaa soimaa. Jos olisit viehättävä ja kaunis, niin olisit saanut miehen joka ei pitäisi sua äitinään. Mutta sulla ei rahkeet sellaisiin riitä. Ne paremmat miehet ei edes vilkaise sun suuntaasi, joten olet saanut tyytyä siihen mitä saat. 

Vierailija
173/1045 |
26.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ne naiset eivät voi hyvin parisuhteessa ja kun lapset alkavat muuttaa omilleen, on naisella hyvä sauma lähteä samaan aikaan pois suhteessa. Naiset yleensä käyttävät aikansa perheestä huolehtimiseen ja sitten kun tajuaa, että se ei lopu koskaan, koska isoin aikuisvauva pysyy siinä maailman tappiin, on helppo tehdä päätös. On ihanaa, kun voi käyttää aikansa muuhun kuin loputtomiin kotitöihin. Fiksut miehet tajuavat, että lasten lähtemisen myötä heidän elämä muuttuu myös eivätkä he odota entisen kaltaista hotellielämää. Sellaisista miehistä ei erota.

Siis miksi et eroaisi miehestä joka on elänyt hotellielämää lasten kotona ollessa? Siksikö että mies vihdoin ja viimein alkaa tehdä osansa, kun lapset lähtevät? Sekö on mielestäsi "fiksu mies"!?

Jos parisuhteessa on jotain hyvää jäljellä, niin kyllähän tuossa vaiheessa sen voi vielä pelastaa. Onhan siinä yhteistä elämää vielä vuosikymmeniä yhdessä. Lasten poismuutto on vaihe, jossa eroaminen sujuu helpoiten.

Vierailija
174/1045 |
26.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olet väärässä. Useat naiset eroavat kun lapset lentävät pesästä ja syynä eroon on PUOLISO. Tutkimusten mukaan 80% yli 50-v. sinkkunaisista on onnellisia sinkkuja. Miksi puolisosta halutaan erota? Syitä on varmasti monia, itse en enää halunnut olla sotkuisen mieslapsen kanssa. On aivan ihanaa kun koti on kunnossa, on vapaus ja mielenrauha sekä tärkeimpänä: nukun joka yö kuin tukki hiljaisuudessa. En halua parisuhteita enää, olen onnellinen näin. N50

Vierailija
175/1045 |
26.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Äläs nyt. Meillähän on nykyään nämä Pepit ym. konsultit neuvomassa, kuinka naisten kannattaa mennä provider-suhteisiin, jossa mies kustantaa yhteiselämän ja nainen käyttää omat rahansa itseensä.

Sitähän miehet nyt näillä mallinukeillaan yrittää markinoida naisille että saisi taas alistettua taloudellisesti koska tajusivat, että joutuu ihan oikeasti olemaan hyvä ihminen jos aikoo naisen kanssa elää nyt kun sitä ei saa enää taloudellisella väkivallalla pakotettua suhteeseen.

Vierailija
176/1045 |
26.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Niinkö. Aloitin lapsien teo parikymppisenä. Yhteensä niitä on neljä. Minulla ja miehelläni,jonka kanssa olen ollut yhdessä teini-ikäisestä lähtien, on molemmilla 2x yliopistotutkintoa, vakituiset työpaikat arvostetuissa.ammateissa ja omistusasunto Helsingissä ja kesämökki ajomatkan päässä Helsingissä ja kaksi autoa. Kaikki lapset ovat jo aikuisia ja ovat opiskelleet yliopistossa, muutamalla jo lapsia. Olemme nelikymppisiå

Tälläisiä ovat siis nelikymppiset wt-vanhemmat

Kiitos. Tämä havainnollistikin hyvin sitä mitä tarkoitin. Vain todelliset weeteet keulivat sillä, että heillä on kaksi autoa(!) Olette miehenne kanssa arvatenkin perheittenne ensimmäiset korkeakoulutetut, ja tavoittelette pakkomielteisesti aina vain korkeampaa elintasoa. 

Vierailija
177/1045 |
26.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ovag valinneet huonon miehen. Mä valitsin parhaan ketä olen koskaan tavannut. En eroaisi täydellisestä miehestä, koska elämänlaatu vain laskisi ja yhtä mahtavaa ei koskaan löytäisi tilalle. Kerralla 10/10 mies niin ei tarvitse erota. 

Vierailija
178/1045 |
26.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Todennäköisesti siksi, ettei miestä kiinnosta enää mikään ja kaikkein vähiten seksi.

Eli naisesta on tullut piereskelevä mätisäkki.

Vierailija
179/1045 |
26.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Koska tuon ikäisinä nainen huomaa, että on ollut viimeiset 20 vuotta pelkkä kotitalouskone. Illuusio hyvästä parisuhteesta on perustunut siihen, että nainen on tehnyt asioita perheen ja parisuhteen hyväksi ja mies pääasiassa itsensä. Tällä en nyt tarkoita niitä oikeasti hyviä parisuhteita, joissa molemmat kantavat kortensa kekoon, ne harvemmin päättyvätkään eroon.

20-30 vuotta kestäneessä, väljähtäneessä parisuhteessa helposti huomaa, että alun rakastumisen huuma on ollut illuusio, eikä kumppani olekaan enää tai koskaan ollutkaan sellainen, mitä kuvitteli. Monilla on takana niin paljon katkeruutta mitä suhteen aikana on kertynyt, että sitä voi olla mahdotonta enää edes korjata. Silloin on oikeasti helpompi vain lähteä ja aloittaa oma elämä.

Tai sitä vain kasvaa tajuamaan, että sinut on pahoinpidelty lapsuudesta asti pitämään hyväksikäyttöä huomiona ja rakkautena ja riistämistäsi välittämisenä. Kun kasvaa aikuiseksi näkee sen manipuloinnin määrän mitä miehet harrastaa alistaakseen tai maipuloidakseen naisen suhteeseen joka hyödyttää pelkästään heitä. Myös yhteiskunta tekee tätä painostamista ja manipulointia.

Vierailija
180/1045 |
26.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mitä tekee (avio)miehellä 40-50-vuotiaana?

Justhan mä vasta menin naimisiin.

Kaveriksi ja ystäväksi ja rakkaaksi kaikenlaiseen minä miestä. Jaamme arkea ja olemista.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme yhdeksän seitsemän