Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kertokaapa naiset: miksi niin moni nainen haluaa erota 40-50 -vuotiaana?

Vierailija
26.11.2023 |

Tuttavapiirissäni tämä alkaa olla jo surkuhupaisia piirteitä saanut epidemia. Lähes kaikki naiset ovat yhtä äkkiä todenneet, että parisuhde ei olekaan hyvä eikä koskaan ole ollutkaan. 

Enkä nyt siis sano etteikö erota saisi, mikäli suhde on huono, mutta monessa tietämässäni tapauksessa suhteet on ainakin ulkopuolisen silmin vaikuttaneet vähintäänkin hyviltä. Jos ihan rehellinen olen niin tämä on saanut ajattelemaan onko kyse vain vaihdevuosien mukanaan tuomasta hormonaalisesta myrskystä, jonka seurauksena naiset eivät osaa erottaa omia ja parisuhteen ongelmia toisistaan. Olenko oikeassa?

Kommentit (1045)

Vierailija
181/1045 |
26.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Saman olen huomannut oman tuttavapiirini naisissa. Ja kuinka ollakaan sittenpä on käynytkin niin ettei sitä uutta miestä enää löydykään, vaikka kymmenien kanssa yritetään. Tätä on todella surullista seurata vierestä. Viisautta olisi osata arvostaa omaa suhdetta.

Omat tuttavapiirin naiset taas elävät ihan tyytyväisinä sinkkuina. Joku on aloittanut uuden parisuhteen, kun sopiva mies on sattunut kohdalle.

Nämä eivät yleensä kerro terapioistaan tai uuden suhteen ongelmista, vaan rohkaiset toisiakin eroamaan liitoistaan hehkuttamalla ratkaisuaan, joka on tuonut todellisuudessa paljon pahaa elämään.

Sanon näin kokemuksesta. Omaa hölmöyttäni uskoin ja ihannoin heitä, vaikka itsellä oli asiat hyvin näin jälkikäteen ajateltuna. Enää ei ole.

Säkö et osaa ajatella omilla aivoillasi? Olisit voinut blokata kyseiset ystävät. Näin eronneena naisena olen avoimesti kertonut Amazonista saatavista parisuhde oppaista joista isoa osaa pystyy kuuntelemaan hetken aikaa ilmaiseksi. Ei kaikki ex-vaimot koita järjestää läheisilleen avioero ansoja. Osa meistä kehoittaa hakemaan apua. Oikeastaan monet parit yrittääkin työstää omaa suhdettaa ennen kuin päätyvät eroon. Sä et ole siellä istumassa parin vierellä BetterHelp istuntojen aikana, joten et tiedä.

Sivusta, mutta miksi ihmeessä jollekin tulisi mieleen blokata ystävä, joka hehkuttaa somessa onneaan eronsa jälkeen?

Vierailija
182/1045 |
26.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Käytännössä vain w t -naisilla on aikuisia lapsia nelikymppisenä. Ja kyllähän toki seuraa saa, mutta kun näyttää siltä, että useimmat naiset haluaisivat mieheltä myös sitoutumista, eikä pelkästään seksiä. "

Vai w t : D Oletko sinä yksi noista trolleista, joilla on vankat käsitykset naisten elämästä, vaikka faktat olisivat mitä? 

Faktat nimittäin ovat ne, että nykyisten viisikymppisten keskimääräinen ikä saada esikoinen on 28-vuotiaana, jolloin ensimmäinen lapsi on nelikymppisenä teini tai esiteini ja viisikymppisenä aikuinen. 

Itsekin olen saanut esikoisen 26-vuotiaana eli aika keskimääräinen olen ja lapsi jäi ainokaiseksi. Kaikilla tuttavilla on max kaksi lasta, parin vuoden välein saatuja eli nelikymppisenä lapset ovat esiteinejä tai teinejä ja viisikymppisten lapset ovat muuttaneet jo kotoa kaikki.

Olemme ylempää keskiluokkaa eli akateemisia ja taloudellisesti hyvintoimeentulevia ihmisiä. Meistä ei oikein saa w t -ihmisiä millään ilveellä, tosin meidän porukoissa ei ole eronnutkaan kuin muutama pariskunta.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
183/1045 |
26.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kuinka moni 50 nainen riitelee lastenhoidosta? Lapset on yleensä siinä vaiheessa jo ainakin lähes aikuisia.

Samaa olen ihmetellyt, mutta selitys lienee se, että trolli ei tiedä naisen elämän faktoja kuten sitä, että

a) naisten vaihdevuodet alkavat keskimäärin 51v eikä nelikymppisenä.

b) neli- viisikymppisen naisen lapset ovat jo isompia, viisikymppisten lapset asuvat pääsääntöisesti jo omillaan, joten mitään uusperhekuvioita ei enää tuon ikäisillä ole.

Samaiset trollit kuvittelevat, etteivät 40-50v. naiset saa seuraa halutessaan, minkä jokainen tietää paikkansapitämättömäksi. Siksi on jotenkin älytöntä edes osallistua näihin ketjuihin. Samanlainen ketju on täällä jo heti huomenna, koska palstalla on ihan omat "totuudet". Nelikymppinen on vaihdevuosissa, viisikymppisellä on lauma uhmaikäisiä lapsia vaipoissa eikä vanhoja naisia huoli ku

En ole aloituksen kirjoittaja, mutta tuossa puhuttiin 40-50 -vuotiaista. Puhtaasti oman kaveripiirini (1976-1978 syntyneitä) pohjalta väitän, että valtaosalla naisista kyllä esivaihdevuosioireet alkavat alle 50-vuotiaana, usein jo lähempänä neljää kuin viittä kymppiä.

Vierailija
184/1045 |
26.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ne naiset eivät voi hyvin parisuhteessa ja kun lapset alkavat muuttaa omilleen, on naisella hyvä sauma lähteä samaan aikaan pois suhteessa. Naiset yleensä käyttävät aikansa perheestä huolehtimiseen ja sitten kun tajuaa, että se ei lopu koskaan, koska isoin aikuisvauva pysyy siinä maailman tappiin, on helppo tehdä päätös. On ihanaa, kun voi käyttää aikansa muuhun kuin loputtomiin kotitöihin. Fiksut miehet tajuavat, että lasten lähtemisen myötä heidän elämä muuttuu myös eivätkä he odota entisen kaltaista hotellielämää. Sellaisista miehistä ei erota.

Eli av-mammojen "täysihoitola" on avoinna joka päivä klo 23-07. Muun ajanhan te länkytätte palstalla.

Vierailija
185/1045 |
26.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Saman olen huomannut oman tuttavapiirini naisissa. Ja kuinka ollakaan sittenpä on käynytkin niin ettei sitä uutta miestä enää löydykään, vaikka kymmenien kanssa yritetään. Tätä on todella surullista seurata vierestä. Viisautta olisi osata arvostaa omaa suhdetta.

Mielimmin yksin, kuin aikuisvauvaa hoitaen. 

Vierailija
186/1045 |
26.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Joku mainitsi sanan työleiri. Sitähän se monen naisen kohdalla on ollut. Nainen on se joka on hoitanut  esim. kaiken lapsiin liittyvän metatyön, kodin, suhteet sukulaisiin ym. Lopulta haluaa irtioton siitä kaikesta kun lapsetkin ovet lentäneet pesästä. 

Näin itsellänikin. Nyt olen kaikesta vapaa ja sellaisena aion pysyäkin. 

Eli olet palstalla klo 07-23 kuten ennenkin, mutta nyt ei ole mies häiritsemässä.

Vierailija
187/1045 |
26.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla on periaatteessa erittäin hyvä mies: on todella kiltti ja huomaavainen, on erinomainen isä, on hyvä rakastaja. Silti harkitsen eroa. Syy tähän on se, että mies ei kaipaa enää KOSKAAN MITÄÄN erityistä, vaan haluaa päivästä ja viikosta toiseen tehdä samoja asioita kuin aina ennenkin. Itse koen, että nyt kun lapset alkaa olla täysi-ikäisiä haluaisin nimenomaan aloittaa uuden elämänvaiheen. Lisäksi olen viime aikoina vasta kunnolla tajunnut, miten paljon enemmän minä olen kantanut vastuuta kaikesta tässä perheessä. Mies on kyllä aina kaiken tehnyt kun olen ohjeistanut, mutta kaikki metatyö on ollut minulla. Se on alkanut näin jälkeenpäin aiheuttaa vähän jopa katkeruutta.

Vierailija
188/1045 |
26.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ensinnäkään et tiedä ulkopuolisena toisten suhteista yhtään mitään. Minun ja ex-mieheni ero tuli todella monelle yllätyksenä. Meillä kun näytti menevän niin hyvin. Sitä mitä he eivät nähneet oli vuosien henkinen väkivalta. Hain eroa 40- vuotiaana, koska oli tullut mitta täyteen eikä kiinnostanut enää pitää kulisseja yllä.

Eli suomennettuna sinä halusit riidellä jatkuvasti, mutta hävisit suukovun joka kerta ja se oli sinusta hirveää henkistä väkivaltaa.

Vierailija
189/1045 |
26.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se vaihe elämässä, että pärjää mieluummin yksin kuin huonossa suhteessa. Lapset aikuisia tai ainakin teinejä. Huomattu, ettei mitään yhteisiä haaveita tulevaisuuden suhteen puolison kanssa. Monta ystävää eronnut tuossa iässä. Kenelläkään ei syynä uusi mies. 

Vierailija
190/1045 |
26.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Moni ihminen eläessään muuttuu ja kasvaa. Tällöin 20-30-vuotiaana tai vielä aiemmin tehdyt valinnat eivät tunnu enää sellaisilta joita haluaisi 40-50-vuotiaana tehdä. Asiat ovat muuttuneet. Se ei tarkoita sitä että aiempi olisi ollut jotenkin valheellista tai kulissia, toki jonkun kohdalla tämäkin pätee. Asiat vaan ovat eri tavalla ja ei voi enää jatkaa entisessä. Vaihtaahan moni ammattia tai asuinpaikkaakin. Sen tutun puolison kanssa voi vaan olla niin, että molemmat ovat hyvin erilaisia kuin 16-25-vuotiaina yhteen mennessä. Ei siinä minusta ole mitään pahaa. Ennemmin ihmettelisin että joku pysyttelisi pakosta yhdessä epäsopivan kumppanin kanssa koska on aiemminkin oltu.

Vierailija
191/1045 |
26.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minusta kyse ei ole sukupuolesta. Minulla lähti mies 49 vuotiaana ja takana oli yhteiset 28 vuotta. Silti kun luen näitä ketjuja niin ihmettelen sitä katkeruutta ja vihaa toista sukupuolta kohtaan. Meillä mies ei lähtenyt riitojen, nalkutuksen tai seksin puutteen takia. Jonkinlaisesta 50 v kriisistä ja jopa masennuksesta oli kyse (= lääkitys). Mies kriiseilynsä keskellä muutti minun ja poikansa elämän lopullisesti. Myöhemmin selvisi, että taustalla oli myös toinen nainen (yllätys).

Kaikesta on nyt 1,5 vuotta ja kasvun matka on ollut itselläni valtava. En ole edes vihainen tai katkera, ei toista ihmistä voi omistaa.

Minulla on nyt ollut reilusti yli 0,5 vuotta suhde mieheen, jolta saan kaiken mitä tarvitsen = läheisyyttä, kosketusta yms. Olen myös tajunnut, että en tarvitse suhdetta jossa muutetaan yhteen. Haluan elää itsenäistä elämää. Kaikki on hyvin näin.

Ja olen nyt 50 v ja poika 17 vuotta. Ei siis kaikkien 50 v ihmisten lapset ole muuttaneet pois kotoolta.

Sen vielä sanon, että minua hirvitti erään kirjoitus, että on parisuhteessa sen takia, että jos sairastuu tms. että on ihminen siinä rinnalla. Ei se välttämättä mene niin, ihminen on kovin itsekäs, eli vaikka olisi kuinka hyvä ihminen niin tilanteen kohdalle tullessa todellisuus voi olla toinen. 

Vierailija
192/1045 |
26.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Suoraan sanoen, miestä ei enää kiinnostanut seksi, kyllästyin jatkuvaan kinuamiseen mikä ei johtanut mihinkään. En ollut valmis elämään loppuelämääni jatkuvassa puutteessa. Eikä siinä suhteessa enää ollut mitään muutakaan miksi oltaisi jatkettu yhdessä. Ja en ollut ystäväpiirissäni ainut joka tunsi näin, ja päätyi samaan.

Tyypillinen nainen. Sinä et vieläkään ole siis oppinut viettelemään miestä. Ei miehetkään kinuamalla seksiä saa.

Vierailija
193/1045 |
26.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eroryhmässä oli tilastot. Kun mies haluaa eron, niin syy yli 80% toinen nainen. Kun nainen haluaa eron, niin syy alle 20% toinen mies. 

Miehelle riittää huonokin suhde. Eroavat vasta, kun uusi katsottuna. 

Vierailija
194/1045 |
26.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oletteko katsoneet noita joululeffoja tv-kanavilla? Tänään tuli aamupäivällä taas sellainen, jossa nuorena maailmalle lähtenyt ja hienosti pärjännyt pätevä koulutettu nainen meni jostain syystä kotiapulaiseksi jollekin yh-isälle vanhaan lapsuutensa pikkukaupunkiin.

Se nainen ryhtyi äidiksi koko perheelle ja mieslapselle. Lopussa nainen sai oikeaan ammattiinsa liittyvän mahtavan työtarjouksen, joka olisi vienyt hänen uraansa upeasti eteenpäin, mutta hän kieltäytyi siitä ja jäi mieluummin hoitamaan sen miehen kotia ja lapsia.

Tällaista p @sk aa tuputetaan nuorille naisille. Ei mikään ihme, että kun sitä palvelijan elämää on elänyt kohta 20 vuotta, niin silmät aukenevat siihen, että paremminkin voisi elää. Viihteessä vallitsee jokin sovinistimiesten aivopesukampanja, jolla naiset huijataan luopumaan omista haaveistaan ja ryhtymään kotiorjiksi.

Vierailija
195/1045 |
26.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Naiset ovat typeriä ja luulevat olevansa yhtä haluttuja kuin kaksikymppisenä. Totuus on yksinäinen vanhuus kissojen kanssa.

Mitä vikaa on kissojen kanssa elämisessä? Yksinäinen ei tarvitse olla, jos on pitänyt huolen ystävyyssuhteista ja käy paikoissa, jossa pääsee juttusille toisten kanssa. Enemmän ne miehet on yksinäisiä, kun parisuhteessa ollessa eivät ole pitäneet huolta omista sukulaisuussuhteistaankaan. Möllöttävät sitten yksin olutpullojen kanssa.

Vierailija
196/1045 |
26.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

"En ole aloituksen kirjoittaja, mutta tuossa puhuttiin 40-50 -vuotiaista. Puhtaasti oman kaveripiirini (1976-1978 syntyneitä) pohjalta väitän, että valtaosalla naisista kyllä esivaihdevuosioireet alkavat alle 50-vuotiaana, usein jo lähempänä neljää kuin viittä kymppiä."

Sitähän minä juuri kommentillani tarkoitin, että trolli kirjoittaa vain omiin kokemuksiinsa tukeutuen (olkoon ne sitten vaikka nettipalstan hurujuttuja tai omista tuttavapiireistä), vaikka tilastoihin perustuvat faktat olisivat mitä. Jos kaverit ovat kertoneet, että naisten vaihdevuodet ovat nelikymppisinä niin se on ainoa totuus mikä kalloon mahtuu.

Se on todellista w t -meininkiä, että maailma on oman pään kokoinen eikä perustu tosiasioihin, faktoihin, tilastoihin jne, ja trollit täällä edustavat suurimmaksi osaksi tuota w t -porukkaa mikä tietenkin selittää senkin, että heidän naiskuvansa perustuu siihen maailmaan eivätkä he muunlaista tunne. W t nimittäin tarkoittaa sitä nimenomaan, että maailmankuva on rajoittunut ja koulutustaso alhainen, usein ymmärryskyky myös mikä tässäkin ilmenee. 

Vierailija
197/1045 |
26.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olen itse eronnut pitkästä suhteesta just vajaa viisikymppisenä. Nautin yksin olemisesta niin paljon etten missään nimessä aio ketään vierelleni ottaa. Ei ole mitään tarvetta löytää mitään uutta miestä. En todellakaan sellaista halua elämääni. 

Onko siis niin ettet myöskään enää kaipaa mitään läheisyyttä/sukupuolielämää?

Kyllä, en kaipaa niitä ollenkaan. Ihanaa kun kukaan ei ole kinuamassa tai yritä lääppiä! En ole muutenkaan sellainen läheisyyttä kaipaava ollut oikeastaan koskaan paitsi ehkä teininä. 

Vierailija
198/1045 |
26.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Näitä juttuja lukiessa herää kysymys, että miksi alun perinkään on menty yhteen miehen kanssa joka ei tee kotitöitä ja on vätys? Mielestäni tuollaiset ei ole miehiä ollenkaan. En ihmettele jos tuollaisesta haluaa erota. Oma mieheni on fiksu, asiansa hoitava ja hauskaa seuraa, mun paras ystävä ja kohtelee vuosien jälkeenkin minua ja lapsia kuin kukkaa kämmenellään. En ymmärrä, miksi kukaan tyytyisi yhtään vähempään, edes päiväksi, tai varsinkaan vuosikymmeniksi. Sen sijaan että ihmetellään eroja, ihmettelisin että miksi kukaan antaa edes mahdollisuutta tuollaisille alun perinkään. 

Vierailija
199/1045 |
26.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kun nelikymppisenä lasten kasvettua isoiksi vihdoin olisi mahdollisuus elää kahdestaan ihanaa parisuhdeaikaa, sekstailla rauhassa ja paljon, joutuukin katselemaan vierestä, miten muutaman vuoden vanhempi puoliso alkaakin "kärsiä" andropaussista ja panee muutkin kärsimään.

Todennäköisempi syy on sinun liikakilot.

Vierailija
200/1045 |
26.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Todennäköisesti siksi, ettei miestä kiinnosta enää mikään ja kaikkein vähiten seksi.

Tai vaihtoehtoisesti että miestä kiinnostaa vain ja ainoastaan seksi, eikä mikään aikuinen keskustelu tai elämän kumppanuus. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi kolme kahdeksan