Kertokaapa naiset: miksi niin moni nainen haluaa erota 40-50 -vuotiaana?
Tuttavapiirissäni tämä alkaa olla jo surkuhupaisia piirteitä saanut epidemia. Lähes kaikki naiset ovat yhtä äkkiä todenneet, että parisuhde ei olekaan hyvä eikä koskaan ole ollutkaan.
Enkä nyt siis sano etteikö erota saisi, mikäli suhde on huono, mutta monessa tietämässäni tapauksessa suhteet on ainakin ulkopuolisen silmin vaikuttaneet vähintäänkin hyviltä. Jos ihan rehellinen olen niin tämä on saanut ajattelemaan onko kyse vain vaihdevuosien mukanaan tuomasta hormonaalisesta myrskystä, jonka seurauksena naiset eivät osaa erottaa omia ja parisuhteen ongelmia toisistaan. Olenko oikeassa?
Kommentit (1045)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jokainen tietysti saa tehdä ihan kuten itse haluaa, mutta itse en kyllä yhtään ymmärrä naisten halua erota suhteista, jotka on "ihan hyviä". Itsellänikään ei ole täydellinen suhde, mutta arvostan kyllä esim. turvallisuutta (myös taloudellista) niin paljon etten yksin todellakaan halua olla. Ihan hirveä visio olisi vaikkapa se, että vakavan sairauden joutuisi kohtaamaan ilman puolison tukea.
Luulen, että monella naisella se suhde ei tuo turvaa. Jos toisi, he eivät lähtisi kovin helposti.
Ja niissä "ihan hyvissä" suhteissa se mies tulee muuten ottamaan hatkat, jos nainen sairastuu. Kun eihän naisesta ole sitten enää HYÖTYÄ sille ääliölle.
Vierailija kirjoitti:
Ne naiset eivät voi hyvin parisuhteessa ja kun lapset alkavat muuttaa omilleen, on naisella hyvä sauma lähteä samaan aikaan pois suhteessa. Naiset yleensä käyttävät aikansa perheestä huolehtimiseen ja sitten kun tajuaa, että se ei lopu koskaan, koska isoin aikuisvauva pysyy siinä maailman tappiin, on helppo tehdä päätös. On ihanaa, kun voi käyttää aikansa muuhun kuin loputtomiin kotitöihin. Fiksut miehet tajuavat, että lasten lähtemisen myötä heidän elämä muuttuu myös eivätkä he odota entisen kaltaista hotellielämää. Sellaisista miehistä ei erota.
Siis miksi et eroaisi miehestä joka on elänyt hotellielämää lasten kotona ollessa? Siksikö että mies vihdoin ja viimein alkaa tehdä osansa, kun lapset lähtevät? Sekö on mielestäsi "fiksu mies"!?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mitä tekee (avio)miehellä 40-50-vuotiaana?
Niin, lapset on jo tehty. Sehän se tuntuu olevan naisilla pääasiallisin syy hakeutua parisuhteeseen.
Naiset hakeutuvat parisuhteeseen, koska kuvittelevat, että miehiltä voi saada rakkautta.
Keski-ikään mennessä todellisuus on jo lävähtänyt naamalle.
Toki poikkeuksiakin on, olen kuullut. Ei vain itselle, eikä lähipiiriin ole näitä osunut.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Saman olen huomannut oman tuttavapiirini naisissa. Ja kuinka ollakaan sittenpä on käynytkin niin ettei sitä uutta miestä enää löydykään, vaikka kymmenien kanssa yritetään. Tätä on todella surullista seurata vierestä. Viisautta olisi osata arvostaa omaa suhdetta.
Olet mies,ja tarinasi ei ole totta. Luulet,että naisen elämän onni,ja autuus on se mies . Ei ole. Eron ottava nainen ei TAATUSTI ole etsimässä uutta palloa jalkaansa. Pallo ei vaihtamalla parane.
Tämä! Ei saisi yleistää, mutta todella monet miehet (ja suhteessa olevat naisetkin) kuvittelevat, että sinkkunaisen ainoa päämäärä on löytää THE MIES. Ei ole. Elämä vapaana ilman miestä on ihanaa.
Erosin vajaa vuosi sitten, enkä ole vilkaissutkaan miehiin päin. Elämäni suurin tarkoitus ja haave ei ole todellakaan löytää uutta ankeuttajaa sohvannurkkaa kuluttamaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Saman olen huomannut oman tuttavapiirini naisissa. Ja kuinka ollakaan sittenpä on käynytkin niin ettei sitä uutta miestä enää löydykään, vaikka kymmenien kanssa yritetään. Tätä on todella surullista seurata vierestä. Viisautta olisi osata arvostaa omaa suhdetta.
Olet mies,ja tarinasi ei ole totta. Luulet,että naisen elämän onni,ja autuus on se mies . Ei ole. Eron ottava nainen ei TAATUSTI ole etsimässä uutta palloa jalkaansa. Pallo ei vaihtamalla parane.
Tämä! Ei saisi yleistää, mutta todella monet miehet (ja suhteessa olevat naisetkin) kuvittelevat, että sinkkunaisen ainoa päämäärä on löytää THE MIES. Ei ole. Elämä vapaana ilman miestä on ihanaa.
Miehet projisoivat oman ajattelunsa naisiin eli kuvittelevat, että nainen ajattelee kuten he itse ajattelevat (nainen on saatava). Mutta nainen haluaa miehen vain ja ainoastaan, jos mies on ihana ja sopiva. Eikä sellaisia nyt ihan joka oksalla kuitenkaan ole. Siksi moni on mieluusti yksin, ellei nyt jotain leskeä löydy.
Tuo on ihan sama juttu sukupuolesta riippumatta. Viidenkympin villitys. Naiset lähtee ruskaretriitille naimaan lapin miehiä ja miehet thamaahan hierotuttamaan vehkeensä. Sitten tajutaan ettei se Pirjo tai Pertti olekaan niin ihana ja erotaan. Vähän aikaa kipotellaan, sitten tajutaan ettei jaksakaan juhlia ja ei sieltä sinkkumarkkinoilta Pirkkoa tai Perttiä parempaakaan löydy. Naiset hankkii kaksi kissaa ja kerrostalokaksion Lempäälästä. Miehet ostaa moottoripyörän ja muuttaa Kiuruvedelle vanhaan omakotitaloon. Sitten riidellään lastenhoidosta ja kerrotaan sukulaisille miten ei kaipaa enää parisuhdetta elämäänsä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Niin, lapset on jo tehty. Sehän se tuntuu olevan naisilla pääasiallisin syy hakeutua parisuhteeseen.
Naiset hakeutuvat parisuhteeseen, koska kuvittelevat, että miehiltä voi saada rakkautta.
Toki poikkeuksiakin on, olen kuullut. Ei vain itselle, eikä lähipiiriin ole näitä osunut.
TÄMÄ!!! Itse tajusin onneksi jo tässä vajaa nelikymppisenä, että miehet tuovat naisen elämään enemmän negaa kuin positiivista. Mitään naisten odotuksia ne eivät pitkässä juoksussa lunasta. Pettymyksiä pettymysten perään.
Vierailija kirjoitti:
Tuo on ihan sama juttu sukupuolesta riippumatta. Viidenkympin villitys. Naiset lähtee ruskaretriitille naimaan lapin miehiä ja miehet thamaahan hierotuttamaan vehkeensä. Sitten tajutaan ettei se Pirjo tai Pertti olekaan niin ihana ja erotaan. Vähän aikaa kipotellaan, sitten tajutaan ettei jaksakaan juhlia ja ei sieltä sinkkumarkkinoilta Pirkkoa tai Perttiä parempaakaan löydy. Naiset hankkii kaksi kissaa ja kerrostalokaksion Lempäälästä. Miehet ostaa moottoripyörän ja muuttaa Kiuruvedelle vanhaan omakotitaloon. Sitten riidellään lastenhoidosta ja kerrotaan sukulaisille miten ei kaipaa enää parisuhdetta elämäänsä.
Tässäpä oli kattava kuvaus siitä millaista elämää elät ja millaisia ihmisiä tunnet. Iskelmä-Suomen tauskittelua.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mutta on mahdollista löytää hyvä mies. Jossain vaiheessa elämää.
Minä en edes ymmärrä mitä tämä lause tarkoittaa? Mikä ihmeen hyvä mies? Siis en nyt vain ymmärrä mitä yrität sanoa. Miten se hyvä mies nyt, olkoon hyvä mies, siellä omassa kodissaan sitten.
Kuinka moni 50 nainen riitelee lastenhoidosta? Lapset on yleensä siinä vaiheessa jo ainakin lähes aikuisia.
Kiukutteleva vanha eukko pihalle, ja nuorempi ja parempi tilalle, jos on oikeesti tarvis. Minun neuvo.
Vierailija kirjoitti:
Kiukutteleva vanha eukko pihalle, ja nuorempi ja parempi tilalle, jos on oikeesti tarvis. Minun neuvo.
Moniko nuori nainen nykyisin on miehistä kiinnostunut?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Erosin vajaa vuosi sitten, enkä ole vilkaissutkaan miehiin päin. Elämän
Minulla tulee kohta 10 vuotta erosta ja vieläkin on olo, että en tarvitse ankeuttajaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
TÄMÄ!!! Itse tajusin onneksi jo tässä vajaa nelikymppisenä, että miehet tuovat naisen elämään enemmän negaa kuin positiivista. Mitään naisten odotuksia ne eivät pitkässä juoksussa lunasta. Pettymyksiä pettymysten perään.
Naisilla on vaatimuksia, yksipuolisia vaatimuksia.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minä en edes ymmärrä mitä tämä lause tarkoittaa? Mikä ihmeen hyvä mies? Siis en nyt vain ymmärrä mitä yrität sanoa. Miten se hyvä mies nyt, olkoon hyvä mies, siellä omassa kodissaan sitten.
Sellainen mies jonka kanssa natsaa hyvin yhteen. On hyvä parisuhde.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Niin se on kamalaa kun toinen pyytää rakastamaan parisuhteessa. Siis ihan mahdoton ajatus kun se tulee ihmiseltä joka hoitaa koko elämäsi niin että voit keskittyä vain omaan napaasi minkään häiritsemästä sinua.
Vierailija kirjoitti:
Ei pidä paikkansa mun kohdalla.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sellainen mies jonka kanssa natsaa hyvin yhteen. On hyvä parisuhde.
Se voi olla hyvä ystävyyssuhde, kyllä.
Vierailija kirjoitti:
Mutta mieti minkä paskameren läpi joutuu kahlaamaan sellaisen löytääkseen.
Mä en joutunut. :D