Kertokaapa naiset: miksi niin moni nainen haluaa erota 40-50 -vuotiaana?
Tuttavapiirissäni tämä alkaa olla jo surkuhupaisia piirteitä saanut epidemia. Lähes kaikki naiset ovat yhtä äkkiä todenneet, että parisuhde ei olekaan hyvä eikä koskaan ole ollutkaan.
Enkä nyt siis sano etteikö erota saisi, mikäli suhde on huono, mutta monessa tietämässäni tapauksessa suhteet on ainakin ulkopuolisen silmin vaikuttaneet vähintäänkin hyviltä. Jos ihan rehellinen olen niin tämä on saanut ajattelemaan onko kyse vain vaihdevuosien mukanaan tuomasta hormonaalisesta myrskystä, jonka seurauksena naiset eivät osaa erottaa omia ja parisuhteen ongelmia toisistaan. Olenko oikeassa?
Kommentit (1045)
uuhjeah kirjoitti:
Naisen hedelmällisyys laskee liki nollaan noin 42 vuotiaana. Sen myötä kiinnostus seksiinkin laskee tai lopahtaa kokonaanm,veto näyttää häviävän, se hormonien muuttuminen on ilmeisesti raju. Sitten jos se persoona on perustunut ulkonäköön ja muilta huomioon saamiseen, niin näkymättömäksi muuttuminen on vielä rajumpi.
Syy pahaan oloon on toisaalla.
Olen naisvaltaisella alalla töissä jossa on nähnyt useamman naisen ylittävän tuon 42 ja tuttavapiirissä noita on paljon. Menee ihan kuin kellopeli noin.
Tuota voi testailla tinderissä. Kun selaa 42 vuotiaita naisia, niin moni näyttää hyvältä ja seksikkäältä. Kun vaihtaa iäksi 43, niin harvassa on enää hottikset.
Itse koin niin, että toi muutos nelikymppisenä oli ehdottomasti positiivinen. Ulkonäköasiat lakkasi olemasta tärkeitä ja täysin rauhassa saa kulkea kadulla. Kukaan ei kiinnitä mitään huomiota ts. yritä kontrolloida.
Ei sitä "äkkiä todettu". Olin pohtinut asiaa jo vuosikaudet. Syy ajankohdalle oli se, että tuossa iässä yleensä se riippuvuus miehen avusta lasten kanssa ruuhkavuosien takia vähenee, kun lapset alkaa olla jo isompia. Silloin voi todeta jo pärjäävänsä ilman apua ja ehkä jokin mittakin on tullut lopullisesti täyteen. On kasvanut ihmisenä ja tietää mitä haluaa ja mitä ei.
Ja erektiovaikeuksien myötä miehestä tulee kärttyinen ja syyttelevä.
Valitkaa täydellinen puoliso niin eipä tule tarvetta erota. Problem solved.
Luulen että suurin syy on kun mies on saanut maksettua talolainan pois niin on helppo lähteä kun saa puolet kaikesta vaikka mies on rahat kotiin tuonnut..
Vanhetessa haluaa vetäytyä omaan rauhaansa. Puoliso kärsii myös testosteronivajeesta eikä sellaista kiukkupussia jaksa katsella.
On se vähän kyseenalainen lottovoitto laittaa hynttyyt yhteen jonkun +40 naisen kanssa. Ei oikein intohimoa herättävä ajatus.
Vierailija kirjoitti:
Luulen että suurin syy on kun mies on saanut maksettua talolainan pois niin on helppo lähteä kun saa puolet kaikesta vaikka mies on rahat kotiin tuonnut..
Mieskö sitä talolainaa on muka yksin maksanut? Millä vuosisadalla elät? Kyllä nainen on siitä talosta puolet maksanut.
Vierailija kirjoitti:
Naulan kantaan. Vielä kun työpaikalla joku flirttailee niin tulee niin tyttömäinen ja itsenäinen olo.
-eri-
Vierailija kirjoitti:
On se vähän kyseenalainen lottovoitto laittaa hynttyyt yhteen jonkun +40 naisen kanssa. Ei oikein intohimoa herättävä ajatus.
Se on sitten win win -tilanne, sillä ne miestä eronneet naiset eivät halua nurkkiinsa uutta miestä, vaan asua yksin. Sinäkin saat asua yksin, se on hyvä ja hieno asia. Jokainen hoitaa ihan itse oman kotinsa.
Vierailija kirjoitti:
Oletteko katsoneet noita joululeffoja tv-kanavilla? Tänään tuli aamupäivällä taas sellainen, jossa nuorena maailmalle lähtenyt ja hienosti pärjännyt pätevä koulutettu nainen meni jostain syystä kotiapulaiseksi jollekin yh-isälle vanhaan lapsuutensa pikkukaupunkiin.
Se nainen ryhtyi äidiksi koko perheelle ja mieslapselle. Lopussa nainen sai oikeaan ammattiinsa liittyvän mahtavan työtarjouksen, joka olisi vienyt hänen uraansa upeasti eteenpäin, mutta hän kieltäytyi siitä ja jäi mieluummin hoitamaan sen miehen kotia ja lapsia.
Tällaista p @sk aa tuputetaan nuorille naisille. Ei mikään ihme, että kun sitä palvelijan elämää on elänyt kohta 20 vuotta, niin silmät aukenevat siihen, että paremminkin voisi elää. Viihteessä vallitsee jokin sovinistimiesten aivopesukampanja, jolla naiset huijataan luopumaan omista haaveistaan ja ryhtymään kotiorjiksi.
Useimmille naisille tuo enemmän onnea läheiset ihmissuhteet ja hoivaaminen, kuin hyvä ura kovalla bisnesalalla. Huijaaminen tapahtuu pikemminkin siinä, että naisia manipuloidaan halveksimaan perinteistä ydinperhe-elämää, vaikka se olisi useimmille paras ratkaisu.
Vierailija kirjoitti:
Jokainen tietysti saa tehdä ihan kuten itse haluaa, mutta itse en kyllä yhtään ymmärrä naisten halua erota suhteista, jotka on "ihan hyviä". Itsellänikään ei ole täydellinen suhde, mutta arvostan kyllä esim. turvallisuutta (myös taloudellista) niin paljon etten yksin todellakaan halua olla. Ihan hirveä visio olisi vaikkapa se, että vakavan sairauden joutuisi kohtaamaan ilman puolison tukea.
Minä en ymmärrä naisia, jotka jäävät taloudellisista syistä suhteeseen. Siitä tulee mieleen ihan toisenlainen kaupankäyntisuhde, mille on aika ruma nimi...
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tuo on ihan sama juttu sukupuolesta riippumatta. Viidenkympin villitys. Naiset lähtee ruskaretriitille naimaan lapin miehiä ja miehet thamaahan hierotuttamaan vehkeensä. Sitten tajutaan ettei se Pirjo tai Pertti olekaan niin ihana ja erotaan. Vähän aikaa kipotellaan, sitten tajutaan ettei jaksakaan juhlia ja ei sieltä sinkkumarkkinoilta Pirkkoa tai Perttiä parempaakaan löydy. Naiset hankkii kaksi kissaa ja kerrostalokaksion Lempäälästä. Miehet ostaa moottoripyörän ja muuttaa Kiuruvedelle vanhaan omakotitaloon. Sitten riidellään lastenhoidosta ja kerrotaan sukulaisille miten ei kaipaa enää parisuhdetta elämäänsä.
Just näin! Väitän että valtaosa miehettömyyttään hehkuttavista on oikeasti todella onnettomia. Pitää vaan itselle yrittää selittää parhain päin epäonnistumisensa.
Varmasti hyvässä suhteessa on hyvät puolensa yksin olemiseen verrattuna. Mutta yksin olemisessa on myös omat hyvät puolensa, jotka korostuvat, jos suhde on huono, eikä siitä enää löydy niitä hyviä puolia. Epäonnistumisesta tuossa ei ole kyse. Ja kuulostaa siltä, että sinä enemmänkin yrität tässä selittää itsellesi asioita omalta kannaltasi parhain päin.
Vierailija kirjoitti:
Valitkaa täydellinen puoliso niin eipä tule tarvetta erota. Problem solved.
Tähän ei vaan palstamammojen rahkeet riitä. Useimmat ovat vauvakuumeessaan ottaneet sen, jonka onnistuvat saamaan. Sitten kun lapset on tehty ja selvitty karmeimmista vauva- ja taaperovuosista, voidaan todeta että nyt on mies tehnyt sen mitä varten se on otettu, ja otetaan ero.
Vierailija kirjoitti:
Näitä juttuja lukiessa herää kysymys, että miksi alun perinkään on menty yhteen miehen kanssa joka ei tee kotitöitä ja on vätys? Mielestäni tuollaiset ei ole miehiä ollenkaan. En ihmettele jos tuollaisesta haluaa erota. Oma mieheni on fiksu, asiansa hoitava ja hauskaa seuraa, mun paras ystävä ja kohtelee vuosien jälkeenkin minua ja lapsia kuin kukkaa kämmenellään. En ymmärrä, miksi kukaan tyytyisi yhtään vähempään, edes päiväksi, tai varsinkaan vuosikymmeniksi. Sen sijaan että ihmetellään eroja, ihmettelisin että miksi kukaan antaa edes mahdollisuutta tuollaisille alun perinkään.
Meillä homma keikahti minun äitiysvapaan aikana. Töihin palauttuani tein ison työn, että homma saatiin edes sinnepäin entiseen verrattuna. Toisen lapsen kohdalla kävi sama juttu, mutta sitten minulla ei ollut enää aikaa eikä tarmoa käydä uudestaan kaikkea läpi. Oli helpompi vain tehdä itse mitä odottaa miehen tekevän. Tuedän, oma moka, mutta nyt ei minun tarvitse tehdä yhtään mitään, mitä en halua. Jos tekemättömät työt häiritsee miestä, tehköön itse, minua ei häiritse.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Oletteko katsoneet noita joululeffoja tv-kanavilla? Tänään tuli aamupäivällä taas sellainen, jossa nuorena maailmalle lähtenyt ja hienosti pärjännyt pätevä koulutettu nainen meni jostain syystä kotiapulaiseksi jollekin yh-isälle vanhaan lapsuutensa pikkukaupunkiin.
Se nainen ryhtyi äidiksi koko perheelle ja mieslapselle. Lopussa nainen sai oikeaan ammattiinsa liittyvän mahtavan työtarjouksen, joka olisi vienyt hänen uraansa upeasti eteenpäin, mutta hän kieltäytyi siitä ja jäi mieluummin hoitamaan sen miehen kotia ja lapsia.
Tällaista p @sk aa tuputetaan nuorille naisille. Ei mikään ihme, että kun sitä palvelijan elämää on elänyt kohta 20 vuotta, niin silmät aukenevat siihen, että paremminkin voisi elää. Viihteessä vallitsee jokin sovinistimiesten aivopesukampanja, jolla naiset huijataan luopumaan omista haaveistaan ja ryhtymään kotiorjiksi.
Useimmill
Ei pidä paikkansa. Läheiset ihmissuhteet tuo kyllä onnea ja itsekin tykkään leipoa ja laittaa muille ihmisille, mutta kenellekään ei tuo pitkässä juoksussa onnea se, että laittaa aina muiden tarpeet omien tarpeittensa edelle.
"Useimmille naisille tuo enemmän onnea läheiset ihmissuhteet ja hoivaaminen, kuin hyvä ura kovalla bisnesalalla. Huijaaminen tapahtuu pikemminkin siinä, että naisia manipuloidaan halveksimaan perinteistä ydinperhe-elämää, vaikka se olisi useimmille paras ratkaisu."
Suomessa on vaan hyvin vähän tarpeeksi hyvätuloisia ja hyväsydämisiä miehiä, jotka kykenevät ja haluavat yksin elättää perheensä. Köyhyydessä ei kukaan halua elää, joten mistä noita rikkaita miehiä riittäisi jokaiselle naiselle? Ja vielä sellaisia, jotka ei ikinä riidellessäkään sano naiselle, että sinä olet elätti.
Vierailija kirjoitti:
"Useimmille naisille tuo enemmän onnea läheiset ihmissuhteet ja hoivaaminen, kuin hyvä ura kovalla bisnesalalla. Huijaaminen tapahtuu pikemminkin siinä, että naisia manipuloidaan halveksimaan perinteistä ydinperhe-elämää, vaikka se olisi useimmille paras ratkaisu."
Suomessa on vaan hyvin vähän tarpeeksi hyvätuloisia ja hyväsydämisiä miehiä, jotka kykenevät ja haluavat yksin elättää perheensä. Köyhyydessä ei kukaan halua elää, joten mistä noita rikkaita miehiä riittäisi jokaiselle naiselle? Ja vielä sellaisia, jotka ei ikinä riidellessäkään sano naiselle, että sinä olet elätti.
Jos nainen ON elätti, niin miksi sitä ei saisi sanoa?
-eri
Vierailija kirjoitti:
Aika katkeria naisia ketjussa.
Jos sama ois miesten osalta, niin perusviesti tuskin olisi "en tarvitse naista mihinkään", "ei kiinnosta seksi", "en kyllä enää elätiksi naista ota", "maksakoon itse oman elintasonsa"
No, tuollaisia viestejähän tämä palsta on täynnä. Lisättynä tuohon vielä loputon valitus siitä kuinka rumia ja lihavia suomalaiset naiset ovat...
Miehillä alkaa erektiovaikeudet viimeistään viidessäkympissä eikä seksi ole tyydyttävää. Nainen tekee enemmistössä Suomalaisista kodeista suurimman osan kotitöistä, huolehtii lapset ja kouluikäiset. Nainen käy kaupassa, laittaa ruuat, pesee pyykit, osallistuu vanhempainiltoihin. Nainen huolehtii miehen ja antaa hänelle seksiä, vaikka se käy vaikeammaksi iän tuomien ongelmien vuoksi. Lopulta nainen havahtuu ymmärtämään että yksinkin selviää. Se voi olla ihan hyvää elämää. Luulen että tämä on yleinen syy, vaikka kaikilla perhe-elämä ei mene näin niin tutkimusten mukaan suurimmalla osalla se on nainen, kuka huolehtii melkein kaikesta kodissa.