Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kertokaapa naiset: miksi niin moni nainen haluaa erota 40-50 -vuotiaana?

Vierailija
26.11.2023 |

Tuttavapiirissäni tämä alkaa olla jo surkuhupaisia piirteitä saanut epidemia. Lähes kaikki naiset ovat yhtä äkkiä todenneet, että parisuhde ei olekaan hyvä eikä koskaan ole ollutkaan. 

Enkä nyt siis sano etteikö erota saisi, mikäli suhde on huono, mutta monessa tietämässäni tapauksessa suhteet on ainakin ulkopuolisen silmin vaikuttaneet vähintäänkin hyviltä. Jos ihan rehellinen olen niin tämä on saanut ajattelemaan onko kyse vain vaihdevuosien mukanaan tuomasta hormonaalisesta myrskystä, jonka seurauksena naiset eivät osaa erottaa omia ja parisuhteen ongelmia toisistaan. Olenko oikeassa?

Kommentit (1045)

Vierailija
241/1045 |
26.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hyvä keskustelu. Kysynkin nyt teiltä naisilta että mitä asioita ennenkaikkea toivoisitte uudelta mieheltä?

M

Uutta miestä ei minulle tule, vaikka olisi sitä tai tätä. En tarvitse sellaista mihinkään. 

Vierailija
242/1045 |
26.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

No nii. Joko saatiin päätökseen? Eronneet eukot ei tarvii miestä mihinkään eikä eronneet miehet halua mitään keski-iän kriisiä potevia eukkoja itselleen. Asia on nyt ratkaistu molempia tyydyttävällä tavalla. Kumpikin voitti.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
243/1045 |
26.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos mies kohtelee minua kuin kuningatarta, niin sitten voin ottaa uuden miehen. Luonnollisesti minä kohtelen miestä kuin kuningasta. Mutta se pitää tosiaan ansaita näyttämällä, että mies kykenee antamaan minulle yhtä suuren arvon ja panostuksen kuin mitä minä annan hänelle. Ja hänen tulee kunnioittaa minua yhtä paljon kuin itseään ja omia tarpeitaan. 

Vierailija
244/1045 |
26.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hyvä keskustelu. Kysynkin nyt teiltä naisilta että mitä asioita ennenkaikkea toivoisitte uudelta mieheltä?

M

Toivon aikuista keskustelua, reissamista, kuntoilua, hyvää seksiä ja sitä, että kummallakin on oma koti ja oma talous. En elätä ketään enkä halua, että kukaan elättää minua. Haluan, että voin mennä ystävättäreni kanssa teatteriin ilman, että siitä tarvitsee erikseen ilmoittaa viikkoja etukäteen.

Vierailija
245/1045 |
26.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lapset ovat aikuistuneet eikä ole enää syytä huolehtia mieslapsesta vaan alkaa vihdoinkin nauttimaan elämästä.

Vierailija
246/1045 |
26.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Todennäköisesti siksi, ettei miestä kiinnosta enää mikään ja kaikkein vähiten seksi.

50-vuotiaat naiset eivät totisesti enää kiihota seksuaalisesti.

Vierailija
247/1045 |
26.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No nii. Joko saatiin päätökseen? Eronneet eukot ei tarvii miestä mihinkään eikä eronneet miehet halua mitään keski-iän kriisiä potevia eukkoja itselleen. Asia on nyt ratkaistu molempia tyydyttävällä tavalla. Kumpikin voitti.

Kyllä mä toivon löytäväni vielä miehen, haluan läheisyyttä, seksiä, olla rakastettu ja rakastaa. En ole vielä eron jälkeen lähtenyt etsimään.

n47

Vierailija
248/1045 |
26.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Todennäköisesti siksi, ettei miestä kiinnosta enää mikään ja kaikkein vähiten seksi.

No, hyvä tietää. Enpähän sitten yritä etsiä itselleni rakastajaa, aviomiehestä puhumattakaan. 

Vierailija
249/1045 |
26.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Saman olen huomannut oman tuttavapiirini naisissa. Ja kuinka ollakaan sittenpä on käynytkin niin ettei sitä uutta miestä enää löydykään, vaikka kymmenien kanssa yritetään. Tätä on todella surullista seurata vierestä. Viisautta olisi osata arvostaa omaa suhdetta.

Minä lähdin kävelemään. Yksin on ihanaa, enkä todellakaan etsi toista miestä. Mies ei ole koskaan arvostanut minua, ja minäkin otin hänet vain koska hän mahdollisti haluamani suurperheen. Mutta nyt lapset ovat kasvaneet enkä todellakaan jää haukuttavaksi ja komenneltavaksi.

Vierailija
250/1045 |
26.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

M

Rakkautta, läheisyyttä, hyvää seksiä. Kunnioitusta ja arvostusta molemmin puolin. Yhteisiä unelmia ja niiden toteuttamista, pitää elämän mielenkiintoisena! Vaikka unelmat olisivatkin pieniä ja arkisia. Sitä, että se yhteinen elämä on yhteinen projekti. 

Vierailija
251/1045 |
26.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei kyllä miehetkään. 

Vierailija
252/1045 |
26.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kai se eroaminen on ollut heidän toimintatapansa aiemminkin. Lapsiperhevaiheessa ovat onnistuneet sosiaalisen paineen avulla pitämään kulisseja yllä hieman pidempään.

Vierailija
253/1045 |
26.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Saman olen huomannut oman tuttavapiirini naisissa. Ja kuinka ollakaan sittenpä on käynytkin niin ettei sitä uutta miestä enää löydykään, vaikka kymmenien kanssa yritetään. Tätä on todella surullista seurata vierestä. Viisautta olisi osata arvostaa omaa suhdetta.

Minä lähdin kävelemään. Yksin on ihanaa, enkä todellakaan etsi toista miestä. Mies ei ole koskaan arvostanut minua, ja minäkin otin hänet vain koska hän mahdollisti haluamani suurperheen. Mutta nyt lapset ovat kasvaneet enkä todellakaan jää haukuttavaksi ja komenneltavaksi.

Plussat sinulle kun myönnät rehellisesti ettet edes halunnut miestä vaan vain lapset. Kunpa olisit sanonut sen myös miehellesi ennen kuin menitte yhteen.

Vierailija
254/1045 |
26.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Puhu itsestäsi vaan. Kyllä monia miehiä kiihottaa.

Vierailija
255/1045 |
26.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Puhu itsestäsi vaan. Kyllä monia miehiä kiihottaa.

Oman ystäväpiirini gallupin mukaan ei kyllä juuri ketään miestä enää yli  viisikymppiset naiset seksuaalisesti kiinnosta. Eikä kiinnosta minuakaan. 

Vierailija
256/1045 |
26.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Aika katkeria naisia ketjussa. 

Jos sama ois miesten osalta, niin perusviesti tuskin olisi "en tarvitse naista mihinkään", "ei kiinnosta seksi", "en kyllä enää elätiksi naista ota", "maksakoon itse oman elintasonsa"

No, tuollaisia viestejähän tämä palsta on täynnä. Lisättynä tuohon vielä loputon valitus siitä kuinka rumia ja lihavia suomalaiset naiset ovat...

Sen sijaan, että alatte haukkua miehiä, voisiko ajatella, että pikemminkin panostaisitte enemmän ulkonäköönne ja laihduttaisitte?

Suomalaismiehet on paljon lihavampia kuin naiset. Kukaan jotain pallomahaa halua.

Suomalaismies ei anna mitään vaimolle,.siksi naiset ottaa eron.

Vierailija
257/1045 |
26.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun lähipiirissä ei ole tuollaista ilmiötä, vaikka olen itsekin viisikymppinen. Tosin itse olen miettinyt sitä kun vuosiin ei ole saanut seksiä kuin useiden kuukausien välein. On kauheaa olla yksinäinen vaikka on puoliso vieressä.

Mutta täällä palstalla kyllä monet mieheksi itsensä ilmoittaneet ovat sanoneet että odottavat lasten lähtemistä kotoa, ja sitten lähtevät itsekin. Joten mikä ihme se on, että parit eroaa kun lapset lähtee kotoa?

Vierailija
258/1045 |
26.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ne naiset eivät voi hyvin parisuhteessa ja kun lapset alkavat muuttaa omilleen, on naisella hyvä sauma lähteä samaan aikaan pois suhteessa. Naiset yleensä käyttävät aikansa perheestä huolehtimiseen ja sitten kun tajuaa, että se ei lopu koskaan, koska isoin aikuisvauva pysyy siinä maailman tappiin, on helppo tehdä päätös. On ihanaa, kun voi käyttää aikansa muuhun kuin loputtomiin kotitöihin. Fiksut miehet tajuavat, että lasten lähtemisen myötä heidän elämä muuttuu myös eivätkä he odota entisen kaltaista hotellielämää. Sellaisista miehistä ei erota.

Olipa söpön katkera tilitys. Tärkeimmät termit kuten aikuisvauva ja hotellielämä hallussa😅

Suuriosa parisuhteessa olevista miehistähän viettää passattavana hotellielämää kun ihana nainen uhraa elämänsä palvelemiseen.🤣

Vierailija
259/1045 |
26.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ongelma on usein siinä, että on koko ikänsä ollut parisuhteessa, on vaikea olla yksin.

uuden kanssa myös ei ole mitään menneisyyttä kun vanhan saman kanssa voi muistella yhteisiä hetkiä vanhana. Sekä muutenkin edes juttukumppania kuin kokonaan ilman.

pitkät nuorena aloitetut suhteet niin ylä kuin alamäkineen nyt vaan kuuluu siihen. Nuorikko on puolin ja toisin helpompi kasvattaa itselleen sopivaksi. Kokeileppa jo urautunutta 4-5 kymppistä jolla on omat kantansa muotoutuneet ilman sinun näkemyksiä-yhteistä voi olla vaikea löytää.

Suhteessa on aina kaksi jopa kolme osakasta, ne ovat vaikeita asioita. Vaihdevuodet vaikuttaa, alapää kuivana ja niin ohut että kipu kovaa yhdynnässä eli siitä ei nauti tippaakaan niin kuin nuorempana.

Miehillä taas paras päiväys alkaa myös mennä umpeen siinä iässä. Ei ota eteen vaikka nuorta tarjois. Äijäporukassa viihtyy ja kalja maistuu. Näkeekö se ukko edes vatsaltaan enää.. no , on se kyl ihan mukava juttukumppani ja hieroo selkää ja joskus suukottelee sinne

Mieluummin kattelen tota omaa tuttua nallea kuin ottaisin jos edes saisin jonkun.

tietty jos tykkää olla yksin vanhuutensa niin mikäs siinä.

Vierailija
260/1045 |
26.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ketjusa paistaa läpi muutama asia.

- Välttelevä kiintymyssuhdetyyli

- Huonot tai olemattomat kommunikointitaidot

- Kyvyttömyys sanoa suoraan tunteitaan ja tarpeitaan puolisolle

- Katkeruus ylläolevista.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi viisi yksi