Suomessa 88 prosenttia naisista on kokenut s-häirintää
Suomessa 88 prosenttia naisista on kokenut s-häirintää. Tämä on paljon enemmän kuin esimerkiksi Britanniassa. Aika huolestuttavaa.
Kommentit (540)
Olis kiva tietää mikä näiden ahdistelukeskustelusta ahdistuvien miesten mielestä on seksuaalista häirintää ja mikä ei.
Niin, ja usein näitä härskejä asennoitumisia näkee ihan tällä palstalla "kyllä tällainen hopeakettu ottaisi nuoren neidon kainaloonsa" ym. Itse nuorempana oksensin ajatukselle itseäni vähintään 10 vuotta vanhemmasta miehestä, ihastuin lähinnä oman ikäisiini. Olin kerran töissä sairaalassa, jossa juurikin keski-ikäinen mies ehdotteli minulle, että tulisin hänen luokse siivoamaan ja iski silmää. Olin silloin hädin tuskin 20inen. Ja lukuisia muita tapauksia. Minua on ahdistellut niin somali kuin suomalainen mies, ja lähtökohtaisesti pelkään kaikkia miehiä.
Suomessa 100 % miehistä on kohdannut v-mäisiä naisia.
Ai nainen on ruma suohirviö jos ei koe ahdistelua? Varmaan mä, ystäväporukkani ja koko Prisman väki on suohirviöitä kun saatiin käydä kaupassa ilman ahdistelua. Ihan outo käsitys että ihan kaikkia ahdistellaan ja jos ei niin on ruma
No sanotaan, että nämä luvut pitäisi paikkaansa. Mitä tässä nyt pitäisi sitten sen miehen tehdä, joka ei ahdistele ketään?
Vierailija kirjoitti:
No sanotaan, että nämä luvut pitäisi paikkaansa. Mitä tässä nyt pitäisi sitten sen miehen tehdä, joka ei ahdistele ketään?
Olla kuin ennenkin, eikä aloita ahdistelua. Hyvin yksinkertaista.
Vierailija kirjoitti:
Jos tiedät kaverisi tai sukulaisesi ahdistelevan tai näät hänen tekevän niin, sano ettei se ole ok ja hänen täytyy lopettaa. Et vain hiljaa hymistele ja hyväksy naisten kiusaamista ja limaisia juttuja. Evil prevails when good men do nothing.
Vierailija kirjoitti:
Kiitos. Olet heti paljon parempi ihminen silmissäni, vaikka ollaan tuntemattomia toisillemme etkä siten tee arvostuksellani mitään. Yhtä kaikki. Toivon ettet ainakaan lähde mukaan niihin härskeihin juttuihin, mitkä jotkut harrastavat. Muuten, kaikkea hyvää elämääsi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jos tiedät kaverisi tai sukulaisesi ahdistelevan tai näät hänen tekevän niin, sano ettei se ole ok ja hänen täytyy lopettaa. Et vain hiljaa hymistele ja hyväksy naisten kiusaamista ja limaisia juttuja. Evil prevails when good men do nothing.
Ovatko naiset vastaavasti huoltajuuskiistoissa syrjittyjen isien ja tykinruoaksi pakotettujen miesten tukena? Tuskinpa.
Vierailija kirjoitti:
Lähtökohtaisesti ei sen kummempaa kuin olla jatkossakin ahdistelematta. Ei yksittäisen ihmisen vastuulla ole koko maailmaa parantaa. Toki omalla asenteella voi vaikuttaa lähipiirinkin asenteisiin ja jos itse näkee jotain ahdisteltavan ja uhri näyttää tarvitsevan apua (esim. ahdistelija seuraa eikä jätä rauhaan) niin kannattaa tehdä kuten toivoisi omalle siskolle tai tyttärellekin tehtävän. Ja nämä ohjeet koskevat sekä naisia että miehiä.
Luvut kuulostavat ihan uskottavilta. 88 % on joskus elämänsä aikana kokenut häirintää. Ei se tarkoita, että 88 % naisista kokisi jatkuvasti häirintää.
Olen aina ihmetellyt että mistä nämä luvut tulee. En ole itse kokenut. Tai sitten en itse vain laske asioita seksuaaliseksi häirinnäksi, mitä jotkut ehkä
Voi luoja mitä raivoamista naisia vihaavilta setämiehiltä taas. Uskomatonta vähättelyä. Melko harhainen saa olla, että kuvittelee naisten pitävän ohimenevää katsetta häirintänä. Mutta tarkoituksellista se onkin, että saadaan naiset näyttämään kohtuuttomilta sekopäiltä. Kun miesten pitäisi vaan edelleen saada käyttäytyä miten lystää ilman seuraamuksia.
Vierailija kirjoitti:
Missä nainen sanoo pelkän katseen olevan häirintää? Tai huonon iskuyrityksen, jos henkilö tajuaa sitten poistua takavasemmalle.
Olen tavallinen vanha nainen. Ennen 16 ikävuotta minua oli kyllä ahdisteltu raiskausyrityksestä , puristueluista ja läpsimisistä härskeihin sanallisiin juttuihin asti. Kasvoin pienessä kaupungissa, enkä edes ollut mikään pikkupissis. Karatevalmentaja läpsi perseelle, eikä kukaan siihen puuttunut. Kukaan, en edes itse ajatellut että härskit jutut on ahdistelua ne oli vain ällöjä. En usko, että olen ainoa joka on sellaisessa maailmassa kasvanut.
Uskon, että nykyään ahdistelu tiedotetaan paremmin, mutta silti sitä tapahtuu.
Jep, aina ahdistelua käsitteleviin keskusteluihin ilmaantuu ammattiuhriutujamiehiä, jotka itkevät kuinka ei saa lähestyä ketään muka, byhyy. Jos lähestyy muita ihmisiä ällöttävillä seksijutuilla, ehdottelulla ja käsiksi käymisellä, niin kannattaa varmaan juu nyt viimeistään lopettaa sellainen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ovatko naiset vastaavasti huoltajuuskiistoissa syrjittyjen isien ja tykinruoaksi pakotettujen miesten tukena? Tuskinpa.
Koe seksuaalista häirintää, niin sitten voit tosissasi kysyä tuota tässä ketjussa. Muuten en ymmärrä, miksi tulet tänne ajamaan miesten oikeuksia juuri tähän ketjuun. Etsit väkisten syitä vastakkainasettelulle, mutta et halua tarjota empatiaa. Olet huono ajamaan miesten oikeuksia, just saying. Olet liian katkera.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tässä pitää tietää että nykyään kranttumuijien mielestä seksuaalista häirintää on jos mies sattuu kesäkadulla vilkaisemaan näpsäkän naisen suuntaan
Miksi vähättelet naisten kokemuksia? Väitteesi on täyttä paskaa.
Väite ei valitettavasti ollut täyttä pazkaa. Kun käy katsomassa linkistä tuota juttua, siellä yksi häirinnän muodoista on "ahdistava ja/tai vihjaileva tuijotus".
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
"Suomen maanpuolustus tulee järjestää niin, että järjestelmä kohtelee kaikkia sukupuolia tasa-arvoisesti."
Lähde: https://naisunioni.fi/polohjelma/ eli Naisasialiitto Unionin poliittinen ohjelma
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Lähtökohtaisesti ei sen kummempaa kuin olla jatkossakin ahdistelematta. Ei yksittäisen ihmisen vastuulla ole koko maailmaa parantaa. Toki omalla asenteella voi vaikuttaa lähipiirinkin asenteisiin ja jos itse näkee jotain ahdisteltavan ja uhri näyttää tarvitsevan apua (esim. ahdistelija seuraa eikä jätä rauhaan) niin kannattaa tehdä kuten toivoisi omalle siskolle tai tyttärellekin tehtävän. Ja nämä ohjeet koskevat sekä naisia että miehiä.
Luvut kuulostavat ihan uskottavilta. 88 % on joskus elämänsä aikana kokenut häirintää. Ei se tarkoita, että 88 % naisista kokisi jatkuvasti häirintää.
Ei tietenkään tarkoita, mutta voitko rehellisesti väittää, että prosentti ei olisi jotakuinkin samaa luokkaa ihan sukupuolesta riippumatta, jos miehetkin alkavat samoin kriteerein vastaamaan noihin kysymyksiin? Pointti on se, että mitä merkitystä tuolla kyselyllä on, jos lopputulos on se, että kaikki on uhreja?
Miesten vähäisempi häirintä/ahdistelu johtuu ennen kaikkea siitä, että miehet pääsääntöisesti ei miellä samoja asioita ahdisteluksi kuin naiset. Mulla esimerkiksi ei ole tullut mieleenkään, että se olisi jotain ahdistelua, jos joku katsoo pidempään.
Mutta ihan samoin ne samat tuijottamiset yms täytyy olla ahdistelua miestenkin kokemana, koska eihän me voida luoda lainsäädäntöä, jossa kohdellaan miehiä ja naisia eri tavoin.
Tuosta alusta olen ihan samaa mieltä, mutta olen ajatellut aikuisten ihmisten ymmärtävän ihan normaaliksi käytökseksi, mutta ymmärrän tässä nykypäivän tasapäistetyssä kulttuurissa, että kaikki ilmiselvätkin asiat pitää joka käänteessä erikseen mainita, tai syytetään heti jonkin sortin ismin kannattajaksi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Koe seksuaalista häirintää, niin sitten voit tosissasi kysyä tuota tässä ketjussa. Muuten en ymmärrä, miksi tulet tänne ajamaan miesten oikeuksia juuri tähän ketjuun. Etsit vä
Sivusta, mutta mitä muuta kuin vastakkainasettelua koko avauksen artikkeli on?
Kun kysymys on käytännössä "oletko kokenut koskaan elämäsi aikana mitään epämukavaa käytöstä vastakkaiselta sukupuolelta?", niin mistä löydät minkään sukupuolisen ihmisen, joka ei vastaisi tuohon myöntävästi, ihan nyt miten päin sukupuolet halutaan kysymyksessä asetella?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tässä pitää tietää että nykyään kranttumuijien mielestä seksuaalista häirintää on jos mies sattuu kesäkadulla vilkaisemaan näpsäkän naisen suuntaan
Miksi vähättelet naisten kokemuksia? Väitteesi on täyttä paskaa.
Väite ei valitettavasti ollut täyttä pazkaa. Kun käy katsomassa linkistä tuota juttua, siellä yksi häirinnän muodoista on "ahdistava ja/tai vihjaileva tuijotus".
Niin? Se on eri asia kuin vilkaisu. Toista voi katsoa tämän huomaamatta, ei ole pakko toljottaa kuola valuen.
Missä nainen sanoo pelkän katseen olevan häirintää? Tai huonon iskuyrityksen, jos henkilö tajuaa sitten poistua takavasemmalle.
Olen tavallinen vanha nainen. Ennen 16 ikävuotta minua oli kyllä ahdisteltu raiskausyrityksestä , puristueluista ja läpsimisistä härskeihin sanallisiin juttuihin asti. Kasvoin pienessä kaupungissa, enkä edes ollut mikään pikkupissis. Karatevalmentaja läpsi perseelle, eikä kukaan siihen puuttunut. Kukaan, en edes itse ajatellut että härskit jutut on ahdistelua ne oli vain ällöjä. En usko, että olen ainoa joka on sellaisessa maailmassa kasvanut.
Uskon, että nykyään ahdistelu tiedotetaan paremmin, mutta silti sitä tapahtuu.