Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

On marraskuun viimeinen perjantai vuonna 1993, millaista iltaa vietät?

Vierailija
24.11.2023 |

Juuri tuolloin täytin 18!

Noihin aikoihin poikaystäväni oli armeijassa mutta tuli viikonlopuiksi lomille. Teimme pitsaa jossa oli jauhelihaa ja ananasta usein, kävimme seurakunnan illanvietoissa.

Noihin aikoihin Ylellä oli "saa ta nanpalvontakausi" ja saata.nanpalvontaa toistettiin telkkarissa ja radiossa ja se oli kuuma peruna seurakunnan illanvietoissa.

Minuakin pidettiin ainakin jossainmäärin noitana ja epäilyttävänö kun minulla oli pitkät punaiset hiukset ja usein bändipaitoja ja soittelin kitaralla ja pianolla NS " Saa ta nallisia" säkeitä ja noista bändeistä oli ylelläkin varoitettu.

Syksyn 1993 tapahtumia muistin virkistämiseksi:

Syntymäpäiväni 24 marraskuuta

Ruoholahden metroaseman avattiin

World trade Centeriin tehtiin pommi- isku by arabit (olin ollut juuri 1992 vaihtarina new Yorkin kaupungissa!)

Janet Jacksonin Janet- albumi julkaistiin (sain sen synttärilahjaksi poikaystävältäni!)

Kommentit (95)

Vierailija
41/95 |
24.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olin muuttanut Turkuun ja opiskelin tekulla sähkötekniikkaa. En tykännyt yhtään. Olin Salon radiotehtaalla töissä ja seuraavana keväänä pääsin Turun yliopistoon mutta sitä en vielä tiennyt... Enkä siis tiennyt että heti kohta yliopistossa palkkautuisin Nokiaan suunnittelemaan ensimmäisiä gsm- verkkoja (eläkkeellä olen ollut jo 200x vuodesta jolloin myin oman firmani Nokialle😊)

Tuolloin syksyllä 1993...

Silja serenade uitettiin Turkuun ja siitä tuli valtavan suosittu bilelaiva. Olin  radio- ja sähkömiehenä tuolla retkellä kuin laiva siirtyi Turkuun ja koko syksyn sitten serenadella tein heille tutkiin liittyvää kehitystä ja tutkimusta.

Minulla oli armeijasta tuttu viestimieskaveri työkaverina ja hänen kanssaan tuo firmakin perustettiin.

Oltiin 19 vuotiaita ja niin hyviä meidän työssä että saimme asua serenaden parhaassa sviitissä ja aamusta asti saatoimme juoda kaljaa saunaosastolla ja kehitellä ide

Tympeä tarina. Ei, en ole kateellinen. Olin onnellinen omassa elämässäni. 

Vierailija
42/95 |
24.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olin 15v ja olin PK-hallin läheisessä metsässä juomassa kavereiden kanssa Marlin helmeilevää omenaviiniä, Pink catia, Green limeä tai Gin lemonia. Siitä sitten hallille kuuntelemaan Hausmyllyä tai Eppuja ja ennen kaikkea poikia katselemaan. Lopuksi illan hitaat ja fritsut kaulaan! 

Oi niitä aikoja =D

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/95 |
24.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tämä on niin totta.

Vierailija
44/95 |
24.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olin 15v ja olin PK-hallin läheisessä metsässä juomassa kavereiden kanssa Marlin helmeilevää omenaviiniä, Pink catia, Green limeä tai Gin lemonia. Siitä sitten hallille kuuntelemaan Hausmyllyä tai Eppuja ja ennen kaikkea poikia katselemaan. Lopuksi illan hitaat ja fritsut kaulaan! 

Oi niitä aikoja =D

Sorry, nyt tuli laskuvirhe!

Kyllä nämä ajat sijoittuivat muutamaa vuotta aikaisempaan ajankohtaan....

Vierailija
45/95 |
24.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olin 16-vuotias silloin. Olen joko ollut kuuntelemassa kotona Radiomafiaa tms ennen kuin lähdetään kavereiden kanssa illalla kiertämään kartsaa kaupungin keskustassa. Tai ollaan oltu ensin ryyppäämässä, jos joku on saatu hakemaan meille kuusi pulloa kaljaa. Silloin juodaan pikkupakkasessa jääkylmää hileistä olutta jossain metsässä tai sivukujalla. Sitten tosiaan muutaman tunnin ajan me ja sadat muut nuoret kierretään parin korttelin rinkiä keskustassa. Vanhemmat 18-20-vuotiaat ajaa samaa autolla. Ah!

Vierailija
46/95 |
24.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hieman ot, mutta tehtiinkö wtc isku myös vuoden 1993 marraskuussa?

Itse olen kuullut vain tuon vuoden alkupuolella olleesta tapahtumasta, toki 9/11 unohtamatta.

Vierailija
47/95 |
24.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Seurakunnan rukouskokous Lönkalla. 

Vierailija
48/95 |
24.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lapsivedessä lilluin, kohdun hellässä turvassa. Olin noin 8cm pitkä ja minulla oli intensiivinen kasvuvaihe. Vahvistuin ja liikkeeni muuttuivat entistä tietoisemmiksi. Kehoni alkoi muuttua entistä sopisuhtaisemmaksi. 

Vierailija
49/95 |
24.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olin 16-vuotias silloin. Olen joko ollut kuuntelemassa kotona Radiomafiaa tms ennen kuin lähdetään kavereiden kanssa illalla kiertämään kartsaa kaupungin keskustassa. Tai ollaan oltu ensin ryyppäämässä, jos joku on saatu hakemaan meille kuusi pulloa kaljaa. Silloin juodaan pikkupakkasessa jääkylmää hileistä olutta jossain metsässä tai sivukujalla. Sitten tosiaan muutaman tunnin ajan me ja sadat muut nuoret kierretään parin korttelin rinkiä keskustassa. Vanhemmat 18-20-vuotiaat ajaa samaa autolla. Ah!

Niin ja toki Radiomafiasta kuunteltu oli nimenomaan Salovaara.

Jos oli oikein hyvä tuuri, saattoi olla teinien disko urheiluhallilla, jolloin pääsi lämpimään ja tanssimaan, sen sijaan että olisi paleltu ulkona.

50/95 |
24.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olin yläasteikäinen. Todennäköisesti istuin omassa huoneessani piirtelemässä joulukortteja ja kuuntelemassa musiikkia. Joko jotain joululaulukasettia tai The Doorsia tai Beatlesiä. Samalla napostelin Missä X:ejä. Välillä jouduin hätistelemään riehuvia pikkusisaruksiani ulos huoneesta. Vanhempani pelasivat keittiössä Trivial Pursuitia ja joivat viiniä. Isosiskoni oli kaupungilla kavereidensa kanssa. 

Vierailija
51/95 |
24.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen ollut 1v, taisin tuohon aikaan olla sairaalassa munuaisongelmien takia (olin useamman kuukauden).

Vierailija
52/95 |
24.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olin 1,5-vuotias. Varmaan nukkumassa.

Ihanaa!

Vierailija
53/95 |
24.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Otin perseeseen vankilassa. 

Vierailija
54/95 |
24.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eihän World Trade Centerin isku vielä 1993 tapahtuneet..

Itse asuin ekassa omassa asunnossa, opiskelin ja olin todennäköisesti ravintolassa kavereiden kanssa.

Siellä oli joku pienempi isku ennen suurta, 2000-luvulla tapahtunutta tuhoisaa iskua. En muista tarkkaan,

olin jo aikuinen. Lama-aika synkensi koko elämäämme. Lapseni saattavat vieläkin muistella niitä kammottavia

aikoja.

Vierailija
55/95 |
24.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olin 3v. Asuin Ruoholahdessa. Katsoin luultavasti telkkaria tai olin saunassa perheen kanssa. 😊

Vierailija
56/95 |
24.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olin 12 eli aika varmasti kotona kuuntelemassa "kamalaa meteliä" (äidin näkemys ysärin death metallista) tai soittamassa kitaraa.

Vierailija
57/95 |
24.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Luultavasti olin koulun asuntolassa kännissä.

Vierailija
58/95 |
24.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olin juuri täyttänyt 19, opiskelin Kouvolassa. Joten todennäköisesti Kouvolan aseman alakerran ravintolassa tempomassa kymmenen markan tuoppeja. 

Vierailija
59/95 |
24.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Esikoinen oli reilu 1-vuotias, ja odotin toista lastamme 4. kuukaudella.   Poika oli jo nukkumassa, itse luin hetken kirjaa, kunnes uni kutsuu. 

Vierailija
60/95 |
24.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olin 25-vuotias ja palannut alkusyksystä vaihto-opiskelemasta Länsi-Euroopasta, aidosta ja oikeasta EY-maasta!, varsinaiseen opiskelukaupunkiini. Asuin torin laidalla kommuunissa ja fiilis oli todennäköisesti suht näköalaton ja peeaa, syvintä lamaa kun elettiin. Olisinkohan käynyt alkuillasta puhelinmyymässä lehtiä. Salovaaran ohjelmaa en sietänyt, vaan kuuntelin Radiomafialta Dancemobia ja Leena Lehtisen tanssimusiikkiohjelmaa. Välillä tuli käytyä porukalla baarissakin, jos rahaa oli yhtään. Ysäri oli minulle voittopuolisesti hyvä, talo jossa kommuuni sijaitsi on kaunis edelleen, ja sama legendaarinen pubi on yhä paikallaan, vaikka itse lähdin laitakaupungin kautta etelärannikolle jo 90-luvun loppupuoliskolla. Hyvää syntymäpäivän iltaa ap:lle!

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi kuusi yhdeksän