Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

On marraskuun viimeinen perjantai vuonna 1993, millaista iltaa vietät?

Vierailija
24.11.2023 |

Juuri tuolloin täytin 18!

Noihin aikoihin poikaystäväni oli armeijassa mutta tuli viikonlopuiksi lomille. Teimme pitsaa jossa oli jauhelihaa ja ananasta usein, kävimme seurakunnan illanvietoissa.

Noihin aikoihin Ylellä oli "saa ta nanpalvontakausi" ja saata.nanpalvontaa toistettiin telkkarissa ja radiossa ja se oli kuuma peruna seurakunnan illanvietoissa.

Minuakin pidettiin ainakin jossainmäärin noitana ja epäilyttävänö kun minulla oli pitkät punaiset hiukset ja usein bändipaitoja ja soittelin kitaralla ja pianolla NS " Saa ta nallisia" säkeitä ja noista bändeistä oli ylelläkin varoitettu.

Syksyn 1993 tapahtumia muistin virkistämiseksi:

Syntymäpäiväni 24 marraskuuta

Ruoholahden metroaseman avattiin

World trade Centeriin tehtiin pommi- isku by arabit (olin ollut juuri 1992 vaihtarina new Yorkin kaupungissa!)

Janet Jacksonin Janet- albumi julkaistiin (sain sen synttärilahjaksi poikaystävältäni!)

Kommentit (95)

Vierailija
81/95 |
25.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vähän yllätyin, että nuo saatananpalvonta jutut on ollut noin iso kohu ysärillä. Itse muistan ne vain sellaisena kavereiden kesken hihittelynä ja ehkä jonain juoruina. Jos jollain oli mustaksi värjätty tukka ja mustaa kajalia silmien ympärillä, niin hetihän siitä supistiin että mikähän saatananpalvoja tuokin. Spritismiä yritettiin kerran pelata piloillaan. Tuo oli vähän pelottavaa. Mutta ei näistä meille koulussa puhuttu, eikä valistusvideoita näytetty. Olen ollut ysärillä teini. 

Vierailija
82/95 |
25.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hei! ...hah...hah.... Olen ollut ensimmäiset neljä viikkoa intissä.  III/93

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
83/95 |
25.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

13v. Fiilistelen keltaisen pörssin sivuilta käytettyjä lumilautoja ja mietin, ehdinkö säästää sellaiseen ennen joulua.

Vierailija
84/95 |
25.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hei! ...hah...hah.... Olen ollut ensimmäiset neljä viikkoa intissä.  III/93

...ja vidudukdissani viettelin sotkussa iltaa apupäivystysvuoroa ginesviikonlopun aluksi odottellen.

Vierailija
85/95 |
25.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nysvään kotona vanhempien kanssa ja mietin että tarttisko tehdä jotain että löytyisi joku seurustelukumppani.

Vierailija
86/95 |
25.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meidän koulussa muutamat pojat innostui tuosta saatananpalvontahommasta ja sen "järkyttävyydestä" vuosiksi niin paljon, että vielä lukiossakin ysärin lopulla (98-99) kulkivat hiukset mustina ja joivat sitä pakastettua sian verta penkkareissa alkoholin sijasta. Tosissaan.

Vierailija
87/95 |
25.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kutsuttiinko silloin myös ne kiltitkin pojat mukaan juhlimaan ja pitämään hauskaa? 🥺

Kyllä. minulla oli tuollainen kilttipoika poikaystävänä. Hän oli saattanut minut raskaaksi ja meni silti iloisesti omia menojaan, joi ja rellesti. Luultavasti minä olen tuon v1993 marraskuun jokaisen perjantain ja lauantai-illan viettänyt yksin ison mahani kanssa. 

Kiltti poika on kontannut aamulla kotiin ja oksentanut ympäri huushollia ja minä olen sitten ison mahanai kanssa siivonnut noita oksennuksia. 

Että kyllä kiltit pojat on pitäneet hauskaa ja päässeet mukaan juhliin.

88/95 |
25.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Luultavasti luen kirjaa huoneessani, tai katson Murharyhmää videolta 😃 

Vierailija
89/95 |
25.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Opiskelin tuolloin. Todennäköisesti olen ollut kavereitten kanssa pohjia ottamassa ja siitä Kynälle, Arkkuun tai BA Han bilettämään..

Vierailija
90/95 |
25.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oliko tuossa mainosvideolla samaa sukupuolta oleva pari? En nähnyt varmaksi, että oliko heistä toinen lyhythiuksinen nainen vaiko mies hänkin. Nykypäivänä samaa sukupuolta oleva pari on varmasti mainoksissakin arkipäivää, mutta tuskin 30 v sitten? 

Vierailija
91/95 |
25.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olin parisuhteessa lasteni isän kanssa ja tuolloin vietimme lapsetonta elämää. Olin onneton ja uskoin vian olevan minussa. Lama oli koetellut meitä jo kaksi vuotta ja raha oli tiukassa, valmistuin -94 keväällä. Tulevaisuuden näkymiä ei juuri ollut koska työttömyyttä paljon.

Vierailija
92/95 |
25.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olin 9 vuotias, juuri täyttänyt. Leikkelin Anttilan kuvastoista milloin mitäkin. Suosikkini oli Anne Kukkohovi( saa virkistää muistiani oliko oikeasti hän) Sekä Helena Karihtala(?)n kuvat.  Tein heistä erilaisia muotinukkeja jne. 

Haaveilin milloin mistäkin, Kaunareita katsoin mummon kanssa.

Vierailija
93/95 |
25.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olin lukion 2. luokalla ja 17-vuotias. Luultavasti olen tehnyt läksyjä tai katsonut telkkaria. Mitähän sieltä on tullut silloin perjantaisin?

Lauantai-iltaisin oli paikkakunnalla disco tai tai jonkin esiintyjän keikka nuorille, niin silloin kävin siellä. 

Vierailija
94/95 |
25.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Varmaan Reidarissa tai DNC:ssä iltaa viettämässä. Olin myös aika vasta täyttänyt 18. DNC:n ikäraja taisi perjantaisin olla 18 jos oikein muistan.

Oulussa mäkin kävin usein niihin aikoihin. Reikussa en enää -93 käynyt, DNC:ssä satunnaisesti. Kauankos tuo DNC oli pystyssä? Ei kovin pitkäikäinen, jos oikein muistan.

Kävin ainakin -95 aika usein DNC:ssä. Kesällä -96 aloin harrastaa muunlaisia juttuja, mutta muistelen, että siinä välissä 95-96 DNC loppui ja alettiin kavereiden kanssa käydä Reikussa. 

Vierailija
95/95 |
25.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nainen jätti kun masennuin työttömyydestä ja kun en saanut kuin yötöitä pakkasi kamat ja muutti pois.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi kaksi kahdeksan