Adhd-diagnoosi on este sille ettei saa luovuttaa spermaa
Kommentit (101)
No seurailkaa palstan trollia niin ymmärrätte ;)
Mun mielestä ei ole oikein. ADHD-ihmiset on voimavara, jos niitä ei pakoteta elämään samalla tavalla kuin ihmisiä, jotka voi istua paikallaan klo 8-16.
Se johtuu varmaan siitä, että ADHD on vahvasti perutyvä
Täysin oikein. Tulisi laajentaa pershäiriöisiin myös.
Christiiina kirjoitti:
ADHD-ihmisiä on rahaa tehneissä bisnesrikkaissa, tutkijoissa, yliopistossa, työelämässä...
Näillä on jo lapsia, perinteisellä tavalla tehtyjä. Monilla siellä täällä. Kyllä se saa riittää.
Onhan noita vaikka mitä esteitä ettei spermaa saa luovuttaa. Pelkästään priima-aines pääsee jatkamaan sukuaan.
Mä olen ADHD ja eläkkeellä oleva opettaja. Voi miten hauskaa meillä oli koulussa, kukaan ei koskaan haukotellut mun tunneilla. Ja mulla on kolme täyspäistä lasta. Mulle tuo piirre oli ja on elämäni suurin ilo ja rikkaus. Mulla ei yksinkään ole koskaan kurjaa. Ajatukset lentää. Harmi, ettei yöllä voi tehdä kaikkea kun muut nukkuu.
Ap, ole kiitollinen ominaiuudestasi. (Hanki rauhallinen puoliso, voit saada vielä lapsiakin.)
Monikohan diagnosoimaton kuitenkin kävelee ovesta sisään?
Toisaalta 140 cm kehopositiivinen trans mies on on täysin hyväksytty munasolujen luovuttaja.
Vierailija kirjoitti:
Mä olen ADHD ja eläkkeellä oleva opettaja. Voi miten hauskaa meillä oli koulussa, kukaan ei koskaan haukotellut mun tunneilla. Ja mulla on kolme täyspäistä lasta. Mulle tuo piirre oli ja on elämäni suurin ilo ja rikkaus. Mulla ei yksinkään ole koskaan kurjaa. Ajatukset lentää. Harmi, ettei yöllä voi tehdä kaikkea kun muut nukkuu.
Ap, ole kiitollinen ominaiuudestasi. (Hanki rauhallinen puoliso, voit saada vielä lapsiakin.)
En tiedä mikä synkrooma meidän kuvismaikalla oli, mutta oli ADHD:n kaltainen käytös. Lapset ärsytti sitä tahallaan, kun kuvismaikalla meni helposti hermot ja maltti. Harmittaa, että oppilaat kiusasi sitä.
Koulussa adhd-lapset vie tavattomasti resursseja ja open aikaa. Ja usein häiritsevät muita oppilaita.
Usein seiskalle tullut adhd-oppilas saadaan rauhoittumaan erilaisia lääkityksiä kokeilemalla tai pienryhmään siirtämällä vasta kasilla, siinä on ryhmällä mennyt vuosi yrittäessä opiskella meluisassa ympäristössä, kun ope joutuu vähän väliä hiljentämään adhd-nuoren. Usein tällainen nuori saa kavereita yleiseen höpötykseensä ja häröilyynsä. Melu lisääntyy.
Siinä opetuksen laatukin laskee, kun jokaisen keskeytyksen jälkeen pitää koota langat uudestaan käteen ja ryhmän keskittyminen.
Sinänsä kivoja nuoria ovat myös adhd-nuoret mutta eivät kuulu isoon ryhmään, jonne heidät nykyään sijoitetaan.
Vierailija kirjoitti:
Christiiina kirjoitti:
ADHD-ihmisiä on rahaa tehneissä bisnesrikkaissa, tutkijoissa, yliopistossa, työelämässä...
Juu, nuo aina mediassa, todellisuudessa 99% ei ole tuollaisissa hommissa, työttömyys + yms. paljon yleisempää kuin ns. normaaleilla
Vierailija kirjoitti:
Onhan noita vaikka mitä esteitä ettei spermaa saa luovuttaa. Pelkästään priima-aines pääsee jatkamaan sukuaan.
Trots det kan homon donera sperm.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En tiedä mikä synkrooma meidän kuvismaikalla oli, mutta oli ADHD:n kaltainen käytös. Lapset ärsytti sitä tahallaan, kun kuvismaikalla meni helposti hermot ja maltti. Harmittaa, että oppilaat kiusasi sitä.
Joo, ei kaikki sovi opettajiksi. Tärkein on huumorintaju ja kyky nauraa myös itselle. Mä taas ymmärsin niitä sählääjiä niin hyvin, kun itsekin sähläsin. Nauru ja huumori on luokassa ja oppimisessa tärkeää.
Vierailija kirjoitti:
Miten hyvin jaksoit keskittyä kuuntelemaan oppilaita? Vai olitko itse kaiken keskipiste tunnista toiseen "räiskyvällä" olemuksellasi, jolloin kukaan ei haukotellut? Adhd-ihmiset on usein show-henkisiä.
Kyllä adhd-aikuinen pärjää siis hyvin huomion keskipisteenä, kun saa itse määrätä ohjelman. Sehän se ongelma koulussa on, että yksi adhd-nuori ei voi olla koko ajan keskipisteenä. Tilaa muillekin pitäisi olla, ja tilaa hiljaisuudelle.
Mutta miten sulla meni itselläsi koulu, olitko ryhmäsi ja opettajasi "ilo ja rikkaus"?
Eikä adhd tarkoita, että ihminen ei olisi "täyspäinen", aika loukkaava on tuo kehuskelusi omilla täyspäisillä lapsilla. Etkö siis itse pidä itseäsi täyspäisenä?
t.yläkoulun ope
Christiiina kirjoitti:
Ja nimenomaan isän puolelta!
Saako adhd nainen hedelmöityshoitoa?
Hyvä.