Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Adhd-diagnoosi on este sille ettei saa luovuttaa spermaa

Vierailija
24.11.2023 |

Onko oikein? 

Kommentit (101)

Vierailija
81/101 |
08.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyvä näin. 

Vierailija
82/101 |
08.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

adhd on ongelma joka ratkeaa yksinkertaisesti kovalla kurilla. Kova sotilaallinen kuri pistää kovimmankin häirikön turvan kiinni, joko itkun kanssa tai ilman. On käsittämätöntä miksi aikuisten ja myös muiden lasten elämää annetaan pilata typerän häiriköinnin takia ja vielä joku kehtaa keksiä "diagnoosin" mokomalle. Ennen puhuttiin vaan luonnevikaisista, k-päistä ja kuritusta vailla jääneistä pennuista. Näiden lasten vanhempien olisi myös syytä katsoa peiliin ja hävetä, ei ole ollut kotikuria eikä hyvien käytöstapojen opetusta

Tiedätkö mitä tulee lopputulokseksi kun nepsyoireita ruvetaan ratkaisemaan kovalla kurilla? No minä kerron: traumatisoituneita, pelokkaita dissosioivia ihmisiä, joilla on jäätävä sosiaalisten tilanteiden pelko ja suorituspaineita.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
83/101 |
08.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ota kantaa siihen, että pitäisikö ADHD ihmisen saada luovuttaa sukusoluja vai ei, mutta ymmärtäkää nyt hyvät ihmiset etteivät kaikki ADHD ihmiset ole samanlaisia. Läheskään kaikki, joilla on ADHD eivät melua tai hälise. Lisäksi kaikilla häiriköillä ei ole ADHD:ta. Varmaan on niin, että häiriköistä prosentuaalisesti ADHD tapaukset ovat yliedustettuja, mutta ei nyt kaikkia ADHD ihmisiä luonnevikaisiksi sen takia pitäisi leimata.

Vierailija
84/101 |
08.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minun adhd-poikani pääsi juuri ylioppilaaksi loistavin arvosanoin, sai 2 stipendiäkin opiskelumenestyksen perusteella. Aika näyttää, mitä hänestä tulee, mutta en olisi huolissaan geeniperimästä hänen kohdallaan. Hän on komea ja hyväkäytöksinen, älykäs ja hyvät arvot omaava nuori mies. Toivon, että perustaa oman perheen vielä joskus. 

Vierailija
85/101 |
08.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

"Adhd-diagnoosi on este sille ettei saa luovuttaa spermaa."

Tarkoititko että "Adhd-diagnoosi on este sperman luovuttamiselle."

Tai että "Adhd-diagnoosi on este sille että saa luovuttaa spermaa."

Joo, huomasin kyllä itsekin että otsikon muotoiluun tuli virhe. Adhd-diagnoosi voi olla perusteena sille, ettei saa luovuttaa spermaa. Tms. 

Ap

Vierailija
86/101 |
08.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eli esimerkiksi joku älykäs suomalainen ADHD-mies ei saa luovuttaa spermaa, mutta anna kun arvaan, transuna identifioiva 80 ÄO n**keri saa? Jos harjoitetaan eugeniikka, niin tehdään se sitten loppuun asti kunnolla.

Sopii! Ja aivan ehdotonta, ettei rasistikakka pääse jatkamaan geenejään.

ADHD-miehet ovat automaattisesti rasisteja?

Tuskin. Mutta yllä oleva keskustelija oli. Joten hänelle kielto sukusolujen luovutukseen, hänen oman eugeniikkatoiveensa mukaisesti.

80 ÄO n**kereiden geenit ovat siis mielestäsi kuumaa kamaa? Tällä Suomen väestön laatu paranee? Haluat tällaisia geenejä myös omalle jälkikasvullesi? Laitetaan siinä tapauksessa sinutkin kiellettyjen listalle. 

Vierailija
87/101 |
08.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minun adhd-poikani pääsi juuri ylioppilaaksi loistavin arvosanoin, sai 2 stipendiäkin opiskelumenestyksen perusteella. Aika näyttää, mitä hänestä tulee, mutta en olisi huolissaan geeniperimästä hänen kohdallaan. Hän on komea ja hyväkäytöksinen, älykäs ja hyvät arvot omaava nuori mies. Toivon, että perustaa oman perheen vielä joskus. 

Ei tässä kukaan ole kieltämässä adhd-ihmisiltä perheen perustamista, ellei sitten joku surullinen trolli. Mutta sukusolujen luovutukseen on muutenkin monenlaisia kriteereitä, ja pitää ollakin.

Minulla on autoimmuunisairaus ja ärrävika. En tiedä, olisinko sopiva henkilö luovuttamaan sukusoluja, mutta en ole koskaan harkinnutkaan niiden luovuttamista, sillä en pidä itseäni kuitenkaan niin priimana yksilönä, vaikka toki omat lapseni ovat ihania, hyvännäköisiä ja älykkäitä ainakin minun mielestäni.

Luovutettuja sukusoluja tarvitsevat ihmiset ovat usein joutuneet jo tekemään yhden surutyön, surun siitä etteivät saa nähdä lapsissaan omia piirteitään. En soisi, että heidän tarvitsisi enää kokea nepsyhaasteita, jotka mahdollisesti vaikeuttaisivat vuorovaikutusta lapsen kanssa.

Vierailija
88/101 |
08.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mun kaveri luovutti sukusoluja ennen kuin se sai diagnoosin tai edes epäili että sillä on adhd. Siellä on nyt jossain sitten ehkä parit pikkuihmiset, joille on periytynyt adhd. 

Jos adhd on ollut pitkään diagnoosia vailla on se silloin todennäköisesti hyvin vähä oireinen ja näiden ihmisten kohdalla välillä ihmettelen tarvitseeko todella sitä diagnoosia, alkaa olla meinaan aika muotia nämäkin diagnoosit.

Väärin. On valtava määrä naisia, jotka saa diagnoosin todella myöhään. Yleensä ehtii tulla vakavia lieveilmiöitä, kuten masennusta, ahdistusta ja uupumusta ja sitten ei välttämättä pääse edes tutkimuksiin. Valtaosa naisista maskaa oireitaan, mutta kovalla hinnalla. Itsekin sain vasta aikuisena diagnoosin ja siihen on monta syytä. Sain olla lapsuuteni suurelta osin kotihoidossa, päivähoidossa ongelmat näkyivät. Kompensoin älyllä. Myöhemmin kotona oli vakavia ongelmia ja olin aikuisena todella traumatisoitunut. Trauma voi aiheuttaa adhd:n kaltaisia oireita. Joten meni todella kauan ennen kuin aloin epäillä tätä tai oikeastaan muut epäili ensin. Yllätyksenä ei varmasti tule sekään, että myös vanhempi on selkeä, diagnosoimaton nepsy ja siksi käytökseni näyttäytyi hänelle normaalina. 

Vierailija
89/101 |
08.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mun kaveri luovutti sukusoluja ennen kuin se sai diagnoosin tai edes epäili että sillä on adhd. Siellä on nyt jossain sitten ehkä parit pikkuihmiset, joille on periytynyt adhd. 

Jos adhd on ollut pitkään diagnoosia vailla on se silloin todennäköisesti hyvin vähä oireinen ja näiden ihmisten kohdalla välillä ihmettelen tarvitseeko todella sitä diagnoosia, alkaa olla meinaan aika muotia nämäkin diagnoosit.

Väärin. On valtava määrä naisia, jotka saa diagnoosin todella myöhään. Yleensä ehtii tulla vakavia lieveilmiöitä, kuten masennusta, ahdistusta ja uupumusta ja sitten ei välttämättä pääse edes tutkimuksiin. Valtaosa naisista maskaa oireitaan, mutta kovalla hinnalla. Itsekin sain vasta aikuisena diagnoosin ja siihen on monta syytä. Sain olla lap

Ohiksena täältä varovaisesti palauttelen keskustelua varsinaiseen aiheeseen. Ihminen, joka on koko ikänsä kärsinyt erilaisista mielenterveyden ongelmista, ei toivottavasti ylipäätään mene luovuttamaan sukusolujaan, oli virallista nepsydiagnoosia tai ei.

Vierailija
90/101 |
08.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo se puuttuisikin vielä että kaksi ADHD ihmistä saisi lapsia keskenään. Itse olen diagnosoimaton mutta aika varma tapaus ja lapsella ADHD.

Vierailija
91/101 |
08.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Haluaisitteko te diagnosoidut itse sitten mieluummin vastaanottaa adhd-sukusoluja jos tilanne tulisi eteen? Tuskin... 

Vierailija
92/101 |
08.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Toisaalta 140 cm kehopositiivinen trans mies on on täysin hyväksytty munasolujen luovuttaja.

Vastaanottaja voi myös kieltäytyä ottamasta tuollaisen munasoluja. Ei taida läpäistä psykotestejä.

Vierailija
93/101 |
08.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Haluaisitteko te diagnosoidut itse sitten mieluummin vastaanottaa adhd-sukusoluja jos tilanne tulisi eteen? Tuskin... 

No riippuu luovuttajan muista ominaisuuksista. Itse olen älykäs, korkeakoulutettu musikaalisesti ja kuvataiteellisesti lahjakas, ulkonäöllisesti miellyttävä, ei-päihdeongelmainen ADHD-tapaus. Voisin vastaanottaa kaltaiseni miehen spermaa, mikäli haluaisin lapsen keinohedelmöityksellä. Ennemmin edellä kuvatun kaltaisen miehen jälkeläisen spermaa kuin tyhmän ja tylsän yksilön :D. Lisäksi itse kun nepsy on, niin muiden nepsyys haittaa paljon vähemmän ja varmaan ymmärrys molemmin puolin toimii paremmin. Tietty on tilanteita missä tuplanepsyys on rasite, sen toki myönnän.

Vierailija
94/101 |
08.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No riippuu luovuttajan muista ominaisuuksista. Itse olen älykäs, korkeakoulutettu musikaalisesti ja kuvataiteellisesti lahjakas, ulkonäöllisesti miellyttävä, ei-päihdeongelmainen ADHD-tapaus. Voisin vastaanottaa kaltaiseni miehen spermaa, mikäli haluaisin lapsen keinohedelmöityksellä. Ennemmin edellä kuvatun kaltaisen miehen jälkeläisen spermaa kuin tyhmän ja tylsän yksilön :D. Lisäksi itse kun nepsy on, niin muiden nepsyys haittaa paljon vähemmän ja varmaan ymmärrys molemmin puolin toimii paremmin. Tietty on tilanteita missä tuplanepsyys on rasite, sen toki myönnän.

Tällä palstalla ei olisi sinulle sopivista luovuttajista pulaa, sillä kaikki tuntuvat olevan poikkeuksellisen älykkäitä ja lahjakkaita ja miellyttävän näköisiä.

Vierailija
95/101 |
08.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ai tuntuvatko? Onko nää nyt siis niitä valiomiehiä, joita on kohdannut se epäreilu kohtalo, etteivät saa naista jostakin käsittämättömästä syystä?

Vierailija
96/101 |
19.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tämä kieltohan on vastaava kuin et saisi jakaa rahaa ohikulkijoille. Ei ole minulta luovuttajalta pois vaan niiltä saajilta.

Mukavampaa jalostaa rotua sopivasti piirteisen kanssa ja saada aikaan aivan upeita jälkeläisiä.

Toki sinä saat tehdä jälkeläisiä kenen kanssa haluat, edellyttäen että se sopii myös toiselle osapuolelle. Ennen kaikkea lasten vuoksi olisi kuitenkin toivottavaa, että se tapahtuu rakkaudesta eikä mielenkiinnosta jalostukseen.

Noin yleisellä tasolla on kuitenkin hyvä asia, että spermanluovuttajista karsitaan pois nepsytapaukset. Vanhemmille voi olla vaikea paikka tulla toimeen heidän kanssaan, etenkin jos ja kun omassa suvussa ja lähipiirissä ei ole samasta puusta veistettyjä persoonia.

Luonnollisesti, ei tässä ketään raiskaamassa olla. Jalostus tulee siinä sivussa kun valitsee kiinnostavan puolison. Tulokset ovat olleet palautteen perusteella loistavia. Ei mulla mitään kiinnostusta ole quality stuffin luovutteluun. Suurimman osan elämääni siihen ei ole ollut mitään estettä niin ei kieltäminen tunnu missään. Lähinnä koomista kun huippuyksilöt löytyy kuitenkin nepsypiirteisistä.

Vierailija
97/101 |
19.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Täysin oikein. Tulisi laajentaa pershäiriöisiin myös.

Miksi? Ne ei ole perinnöllisiä,.

Vierailija
98/101 |
19.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei tietenkään saa luovuttaa jos on adhd, tai mikä tahansa muu perinnöllinen sairaus. 

Vierailija
99/101 |
19.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No seurailkaa palstan trollia niin ymmärrätte ;) 

Mun mielestä ei ole oikein. ADHD-ihmiset on voimavara, jos niitä ei pakoteta elämään samalla tavalla kuin ihmisiä, jotka voi istua paikallaan klo 8-16. 

Millä tavalla voimavara? 

Vierailija
100/101 |
19.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Koulussa adhd-lapset vie tavattomasti resursseja ja open aikaa. Ja usein häiritsevät muita oppilaita.

Usein seiskalle tullut adhd-oppilas saadaan rauhoittumaan erilaisia lääkityksiä kokeilemalla tai pienryhmään siirtämällä vasta kasilla, siinä on ryhmällä mennyt vuosi yrittäessä opiskella meluisassa ympäristössä, kun ope joutuu vähän väliä hiljentämään adhd-nuoren. Usein tällainen nuori saa kavereita yleiseen höpötykseensä ja häröilyynsä. Melu lisääntyy.

Siinä opetuksen laatukin laskee, kun jokaisen keskeytyksen jälkeen pitää koota langat uudestaan käteen ja ryhmän keskittyminen.

Sinänsä kivoja nuoria ovat myös adhd-nuoret mutta eivät kuulu isoon ryhmään, jonne heidät nykyään sijoitetaan.

Eivät kaikki ADHD-ihmiset liiku ja puhu koko aikaa. Osalla yliaktiivisuus on pään sisällä, jolloin keskittyminen katkeaa vähän väliä, mutta ulospäin henkilö näyttää hyvinkin rauhalliselta. Älä syytä kaikkia muutaman tapauksen vuoksi.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi viisi yhdeksän