Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Adhd-diagnoosi on este sille ettei saa luovuttaa spermaa

Vierailija
24.11.2023 |

Onko oikein? 

Kommentit (101)

Vierailija
41/101 |
27.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Onhan noita vaikka mitä esteitä ettei spermaa saa luovuttaa. Pelkästään priima-aines pääsee jatkamaan sukuaan.

Rodunjalostuksestakos siinä kyse onkin? Ihan tulee mieleen eräs perhosparta saksanmaalta.

Mietin itsekin samaa, kun tätä ketjua luin.

Ihan järkyttävää, miten tämä on ok ettei esim ADHD ihminen saa toimia luovuttajana.

Sen lisäksi osa on sitä mieltä, että hedelmöityshoitojakaan ei saa antaa ADHD naisille.

Ja jopa raskaana olevia ADHD naisia pitäisi painostaa aborttiin!

Ei j*malauta, oikeasti on järkyttävää mitä kaikkea tasapäistämisen vuoksi ollaan valmiit tekemään!!!

Mitäköhän höpiset?

Vierailija
42/101 |
27.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse olen Mensan jäsen ja tekniikan tohtori. Ikävää, että en voi luovuttaa sukusoluja, koska ADHD-diagnoosi. Myös Alan Turing ja Albert Einstein olivat autisteja. Mielestäni pitäsi jokainen luovuttaja kohdata yksilönä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/101 |
27.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tietysti on oikein, nää on voimakkaasti periytyviä, eikä ADHD todellakaan ole aina voimavara.

Vierailija
44/101 |
27.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tietysti on oikein, nää on voimakkaasti periytyviä, eikä ADHD todellakaan ole aina voimavara.

Et osaa kirjoittaa

Vierailija
45/101 |
27.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Itse olen Mensan jäsen ja tekniikan tohtori. Ikävää, että en voi luovuttaa sukusoluja, koska ADHD-diagnoosi. Myös Alan Turing ja Albert Einstein olivat autisteja. Mielestäni pitäsi jokainen luovuttaja kohdata yksilönä.

Voidaan sanoa että hyvin poikkeuksellista että adhd tai autismi esiintyy näin suurena lahjana. 

Vierailija
46/101 |
27.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Et osaa kirjoittaa

Koska mulla on ADHD ja en tätä kyllä muille jakaisi. T. Se joka ei ole Mensan jäsen 

Vierailija
47/101 |
27.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Voidaan sanoa että hyvin poikkeuksellista että adhd tai autismi esiintyy näin suurena lahjana. 

Mutta juuri heitä tarvitaan

Vierailija
48/101 |
27.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Saako adhd nainen hedelmöityshoitoa? 

Pitäisi kieltää, ja raskaana oleville neuvolassa suositella aborttia.

Kun itsellä on ADHD on raskaus silloin tietoinen valinta ja tietää riskit sen periytymisestä. Täysin eri asia kuin se että nentit saisi luovuttajan kautta ADHD lapsen.

Vierailija
49/101 |
27.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mutta juuri heitä tarvitaan

Lapsia syntyy edelleen luonnollisesti, luovuttajat on hyvä seuloa.

Vierailija
50/101 |
27.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Täysin oikein. Tulisi laajentaa pershäiriöisiin myös.

Mutta kaikkiin ihmisiinhän sopii pers häiriön diagnostiset kriteerit.

Vierailija
51/101 |
27.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo, adhd-luovuttajien sperma olisikin varmaan kovin kysyttyä... 

Vierailija
52/101 |
27.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun kaveri luovutti sukusoluja ennen kuin se sai diagnoosin tai edes epäili että sillä on adhd. Siellä on nyt jossain sitten ehkä parit pikkuihmiset, joille on periytynyt adhd. 

Vierailija
53/101 |
27.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen pitkään pitänyt tätä järjettömänä. Varmaan viime viikolla tajusin, että ehkä näin pitääkin olla.

Itselläni on ADD, ja niin varmaan koko suvullani on aina ollut vaikka diagnoosit ovat puuttuneet. Perheessä on jotain vanhoja tapoja, jotka ovat aina olleet minulle sopivia ja kotoisia. Vasta pitkän kypsymisen ja ajattelin jälkeen olen tajunnut, että melkein kaikki niistä ovat kehittyneet vastaamaan meidän neuroepätyypillisten tarpeisiin. Esim. meille ei lapsena kutsuttu kavereita käymään juurikaan, vaan tavattiin kavereita viikolla kodin ulkopuolella. Silloin koti oli aina rauhallinen paikka, jossa muut perheenjäsenet pystyivät palautuman sosiaalisuudesta.

On ihan selvää, että omalla lapsellani on myös samanlaisia piirteitä. Hän on sosiaalinen ja pärjää hyvin koulussa, mutta silti usein iltaisin mieluummin maalailee yksin kuin lähtisi vielä hälisevän päivän jälkeen kavereiden kanssa johonkin. Meillä on myös yhteinen poni, jonka hoito, seurailu ja katselu on lapsen suosikkipuuhia. Suurin osa samanikäisistä haluaisi vain ratsastaa ja sitten mennä tekemään jotain muuta.

Olen niin kiitollinen, että tunnen lapseni ja ymmärrän häntä. Olisi hirveää, että hän olisi syntynyt johonkin perheeseen, jossa hänet olisi 5-vuotiaana laitettu moneen harrastukseen ja jossa odotettaisiin kykyä suodattaa ärsykkeitä ihan jatkuvasti. Meillä ei ole mitään ongelmia, mutta niitä saisi todella äkkiä aikaan jos yrittäisi elää samanlaista elämää kuin monella lapsen kaverilla on.

Ja vastaavasti, sekin olisi vaikeaa, jos olisin itse käyttänyt hedelmöityshoitoja ja saanut niillä ns. normaalin lapsen. Sellaisen, joka pitkästyisi ilman jatkuvaa lapsiseuraa, ja jota sisäinen maailma ei pidä koko ajan kiireisenä. Hän varmasti kärsisi minusta, mutta myös toisinpäin.

Vierailija
54/101 |
27.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Onhan noita vaikka mitä esteitä ettei spermaa saa luovuttaa. Pelkästään priima-aines pääsee jatkamaan sukuaan.

Rodunjalostuksestakos siinä kyse onkin? Ihan tulee mieleen eräs perhosparta saksanmaalta.

Aika kaukana siitä. Mietitään vaikka rotukoiria, näitäkin pyritään jalostaa terveistä vanhemmista...

Vierailija
55/101 |
27.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

En haluaisi kasvattaa adhd-lasta. Saatte olla olemassa, mutta mä en halua vääntää arkeani tuhannen mutkalle ettei sitä erityistä nyt vaan kuormita mikään. Tai jos se keksii päihteet helpottamaan oloaan.

Vierailija
56/101 |
27.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Toisaalta 140 cm kehopositiivinen trans mies on on täysin hyväksytty munasolujen luovuttaja.

Näitä ominaisuuksia luovuttajasta  saa yleensä tietää, esim pienikokoinen nainen varmasti suosii pienikokoista miestä, koska silloin lapsi on myös todennäköisesti pienikokoinen, mikä ainakin helpottaa raskautta ja synnytystä.

Vierailija
57/101 |
27.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mun kaveri luovutti sukusoluja ennen kuin se sai diagnoosin tai edes epäili että sillä on adhd. Siellä on nyt jossain sitten ehkä parit pikkuihmiset, joille on periytynyt adhd. 

Jos adhd on ollut pitkään diagnoosia vailla on se silloin todennäköisesti hyvin vähä oireinen ja näiden ihmisten kohdalla välillä ihmettelen tarvitseeko todella sitä diagnoosia, alkaa olla meinaan aika muotia nämäkin diagnoosit.

Vierailija
58/101 |
27.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Aika kaukana siitä. Mietitään vaikka rotukoiria, näitäkin pyritään jalostaa terveistä vanhemmista...

Niin pyritään, ja silti lopputuloksena on, että esim. suomenpystykorvissa esiintyy paljon epilepsiaa. Saksanpaimenkoirilla selkälinja laskenut niin alas, että kohta sillä perse viistää maata. Eikä se enää sovellu virkakoiraksikaan, koska siitä on tullut lyhytpinnainen. Jalostuksen tulosta kaikki tämä

https://www.mtvuutiset.fi/artikkeli/professori-saksanpaimenkoira-ei-sov…

Vierailija
59/101 |
27.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen pitkään pitänyt tätä järjettömänä. Varmaan viime viikolla tajusin, että ehkä näin pitääkin olla.

Itselläni on ADD, ja niin varmaan koko suvullani on aina ollut vaikka diagnoosit ovat puuttuneet. Perheessä on jotain vanhoja tapoja, jotka ovat aina olleet minulle sopivia ja kotoisia. Vasta pitkän kypsymisen ja ajattelin jälkeen olen tajunnut, että melkein kaikki niistä ovat kehittyneet vastaamaan meidän neuroepätyypillisten tarpeisiin. Esim. meille ei lapsena kutsuttu kavereita käymään juurikaan, vaan tavattiin kavereita viikolla kodin ulkopuolella. Silloin koti oli aina rauhallinen paikka, jossa muut perheenjäsenet pystyivät palautuman sosiaalisuudesta.

On ihan selvää, että omalla lapsellani on myös samanlaisia piirteitä. Hän on sosiaalinen ja pärjää hyvin koulussa, mutta silti usein iltaisin mieluummin maalailee yksin kuin lähtisi vielä hälisevän päivän jälkeen kavereiden kanssa johonkin. Meillä on myös yhteinen p

Olet selvästi hyvin älykäs, sekin periytyy

Vierailija
60/101 |
07.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tämä kieltohan on vastaava kuin et saisi jakaa rahaa ohikulkijoille. Ei ole minulta luovuttajalta pois vaan niiltä saajilta.

Mukavampaa jalostaa rotua sopivasti piirteisen kanssa ja saada aikaan aivan upeita jälkeläisiä.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä kolme kolme