Eläkeläisille omat aukioloajat ruokakauppoihin
Esimerkiksi 6.30-13. Tällöin normaalit ihmiset saisivat käydä kaupassa ilman että jonot venyvät kilometrimittaisiksi, ja kaupan hyllyväleissä mahtuisi kulkemaan kun eläkeläiset eivät olisi tukkineet kärryineen läpikulkua.
Kommentit (147)
En viitsinyt lukea ketjua, mutta selittäisitkö minulle termin normaalit ihmiset?
1) ikä 2) sukupuoli 3) ammatti 4) silmien väri 5) hiusten väri & määrä 6) älykkyys 7) tulotaso 8) tukien osuus/palkkatulo 9) asumismuoto
Voit halutessasi lisätä kriteerejä, mutta nuo vähintäänkin
Sellainen keksintö olisi huikea että voi ostoskärryyn liittää jonkinlaisen sähköinen potkulauta se lukitaisiin ostoskärryyn ja työntäisi kärryä samalla kun siihen nojaa helpottaisi asiointia kaupassa huonojalkaisilla
Tämä taas nopeuttaisi asiointia eivätkä Eläkeläiset ja huonojalkaiset tukkisi käytäviä tuntitolkulla kun niin hitaasti liikkuvat
Voi olla näinkin, mutta kyllä ne menkkaveretkin haisee. Jos haita olisi lähistöllä niin löytäisivät kyllä perille. Ettå olkaa vain hiljaa nirppanokat.
Kyllä ne ovat varsin muita kuin eläkeläiset, jotka laittavat kylläkin ripeästi "seuraava asiakas" kyltin ostostensa perään (tiiviisti kiinni -jopa) MUTTA jäävät siihen tyhjää tiskiä vasten seisomaan jopa nojailemaan, niin että seuraava asiakas, ehkä juuri eläkeläismummo ei voi ostoksiaan ajoissa hihnalle nostaa ja sitten tämä ei-eläkeläinen jää vielä näyttöpäätteen eteen ostoksiaan pakkaamaan. Avatkaa silmänne.
Joo ja punalaput vasta klo 13 jälkeen, että saisivat työssäkäyvätkin ostaa ale ruokaa.
Vierailija kirjoitti:
sinusta tulee kohta eläkeläinen, vanhus ehkä apuvälineitä käyttävä invis. kyllä toisaalta olisi hyvä,että olisi porrastus. linja-autot täyttyy vanhuksilla ruuhka-aikaan. ja heille olisi hyvä tarjota istumapaikkaa, vaikka luovuttajalla oli iso ruokakassi ja muut kapsäkit ja raskas työpäivä takana. vastaavasti eläkeläinen suht maltillinen kuormitus ollut päivällä.
mutta heillä inhimillinen tarve kuulua jotenkin joukkoon ja ihmisvilinään, jonka senkin ymmärtää. varsinkin ne super yksinäiset. he odottavat jos edes jonkun sanan saisi haastaa jonkun kanssa niit'ä näitä. se voi olla päivän huippukohta ja hoitaa psyykeä. ollaan ymmärtäväisiä. ne joilla omaisia, sosiaalista kanssakäymistä, varallisuutta tilata kotiin ruuat jne, ei he niin paljon pyöri ruuhkassa . ja olisi kiva että olisi erillisiä kassoja ns. hitaille, avustettavile pakkaamisessa maksamisessa ja jotka haluaa vaihtaa sanasen.
Niin. Joillekin vahuksille kassamyyjä voi olla ainut ihminen kenelle hän puhuu koko viikon aikana. Vastentahtoinen yksinäisyys on vakava asia.
Olen eläkkeellä ollu 1,5v, Olen aamu uninen ja olen aina kesäisin käynyt illalla kaupassa, ei ole ruuhkia. En varmaan aiheuta kenellekään mielipahaa.
Jaa olen 65.v eläkeläinen erittäin hyväkuntoinen toisin kun veltot kännykkä nuoret joten menehän pois tieltä.
Eikös normaalit ihmiset ole 6.30 -13.00 lähdössä töihin ja töissä ?
Lähinnä samaan aikaan tupakat ja Veikkauksen pelit ja käteinen raha ja kolikoiden kaivelu lompakosta.
Toki voi oikeasti kysyä onko sinne joutilaiden pakko ängetä kun heidän elättäjät pääsee töistä ? Ihmettelen myös miksi pikkulapsia pitää tuoda huutamaan klo 21 jälkeen isoon markettiin ?
Vierailija kirjoitti:
Näin on joten aloittaja on työtön luuseri joka laskee kolikoita köyhässä paskaisessa kämpässään ja ujostelee ihmisiä.
Vierailija kirjoitti:
Käy sinä ihan rauhassa kaupassa klo 6:29 ennenkuin tuo sinun kaavailemasi eläkeläisten aika alkaa. Saat varmasti käydä ihan rauhassa, kauppa on auki 24/7.
Käytiin kaupassa, kun miehellä loppui työt 23.30 siellä oli eläkeläisiä penkomassa ilta-ale tuotteiden rääppiäisiä
Vierailija kirjoitti:
Mitä meinaat normaalilla ihmisellä ? Vuorotyö on keksitty, sitten on tietenkin bussikuskit joilla on niin outoja työaikoja joissa ei ole mitään tolkkua.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mitä meinaat normaalilla ihmisellä ? Vuorotyö on keksitty, sitten on tietenkin bussikuskit joilla on niin outoja työaikoja joissa ei ole mitään tolkkua.
Joo on vuototyötä , yö työtä mutta normityöt alkaa suurella osalla klo7-8-9 aamulla joten lässyn lässy.
Jaa ja mistä aloitetaan seuraava jankutus?
Ei ne minua kaupassa haittaa mutta tietyssä pisteessä heille kyllä soisi mukaan avustajan tai omaisen vaikka eivät haluakaan. Eivät enää löydä mitä tulivat hakemaan, eivät osaa maksaa kortilla, eivät muista pin-koodia, käteisen arvo on ihan hukassa eli maito ja leipä maksetaan satasilla ja niitä rahoja levitellään kaiken kansan näkösälle, unohdetaan ne ostokset kauppaan tai pihalle jos ylipäätään osataan ulos kaupasta. Surullista.
Vierailija kirjoitti:
Ei ne minua kaupassa haittaa mutta tietyssä pisteessä heille kyllä soisi mukaan avustajan tai omaisen vaikka eivät haluakaan. Eivät enää löydä mitä tulivat hakemaan, eivät osaa maksaa kortilla, eivät muista pin-koodia, käteisen arvo on ihan hukassa eli maito ja leipä maksetaan satasilla ja niitä rahoja levitellään kaiken kansan näkösälle, unohdetaan ne ostokset kauppaan tai pihalle jos ylipäätään osataan ulos kaupasta. Surullista.
Samaa mieltä avustaja, vaikka lapsenlapsi joka siinä toimisi ja tavarat laukkuun pussiin poimisi, taikka joku joka hoitaisi asiat jouhevasti.Ei nyt pidä kuitenkaan heti siinä kassalla hermostua jos vauhti hidastuu".Huomenna" olet sinäkin vanha ja varo että mitä nyt sanot joudut huomenna itse syömään sanasi ja sanomaan anteeksi kun olen niin hidas.Koittakaa pärjätä elämän kulkueessa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Samaa mieltä avustaja, vaikka lapsenlapsi joka siinä toimisi ja tavarat laukkuun pussiin poimisi, taikka joku joka hoitaisi asiat jouhevasti.Ei nyt pidä kuitenkaan heti siinä kassalla hermostua jos vauhti hidastuu".Huomenna" olet sinäkin vanha ja varo että mitä nyt sanot joudut huomenna itse syömään sanasi ja sanomaan anteeksi kun olen niin hidas.Koittakaa pärjätä elämän kulkueessa.
Ei se hitaus tosiaan haittaa, kaikki me ollaan joskus vanhoja ja hitaita. Puhumalla on tähän mennessä tietä saanut jos käytävä on ollut tukossa. Mutta se että apua ei ole. Moni ei sitä apua huoli, jotkut ei saa. Toiset asiakkaat kyllä auttaa tyyliin antaa jotain ylähyllyltä, myyjät neuvoo mistä jotain löytyy, mihin ja mitenpäin se kortti laitetaan ja missä se ulko-ovi olikaan. Mutta jos on täysin autettava koko kauppareissun ajan niin ei kuulu enää kauppaan ilman omaa avustajaa.
Ap olisi varmaan tyytyväinen, jos meidät eläkeläiset eristettäisiin jonnekin saarelle pois jaloista.