Eläkeläisille omat aukioloajat ruokakauppoihin
Esimerkiksi 6.30-13. Tällöin normaalit ihmiset saisivat käydä kaupassa ilman että jonot venyvät kilometrimittaisiksi, ja kaupan hyllyväleissä mahtuisi kulkemaan kun eläkeläiset eivät olisi tukkineet kärryineen läpikulkua.
Kommentit (123)
Vierailija kirjoitti:
Mikä tässä nykyään on, kun ei siedetä toisia ihmisiä? Ei ole enää Talvisodan henkeä, jossa veli auttoi veljeään.
Jos nyt syttyisi sota niin ei se enää olisi sellaista, että autettaisiin toisiamme.
Kaikki ajattelee vain itseään ja kuinka pärjäisi sänkönhintojen kanssa.
Aika rumasti ilmaistu ulos AP:ltä, mutta ymmärrän kyllä hänen kantansa. Jos joku joutuu kauheessa kiireessä ja paineessa käymään kaupassa, ne kylmäkaappien ym tukkijat varmasti ärsyttää.
Vaikka on vanha ihminen, olisi ihan hyvä ottaa ne muutkin asiakkaat huomioon siellä kaupassa.
Vierailija kirjoitti:
Olitko ap sinäkin Prismassa klo 16.30-17? Ymmärrän mietteitäsi. Kun tuut töistä rättiväsyneenä ja yrität päästä kotiin laittamaan lapsille ruokaa, niin nää verkkaiset eläeläispariskunnat tukkii hyllyn edustat etsiessään sopivaa iltapalajuustoa jamitäkaikeamuutaherkkua.
Omaa typeryyttäsi. Perheellisen kannattaa tehdä viikon ryokaostokset viikonloppuna.
Vierailija kirjoitti:
Kaltaisesi voivat minun puolestani wolttailla ostoksensa. Olen kyllästynyt tolloihin joista lähtee ummehtunut löyhkä, kuten sinusta. Terveisin eläkeläinen.
Samaa mieltä.
Terveisin työikäinen
Kyllä sinä työttömänä voisit käydä siellä jo aamulla, suuri osa meistä eläkeläisistä joutuu vielä käymään töissä, elättääksemme sinut.
Miksi valitatte? Ap on nero, tästä voisi tehdä voisi tehdä vaikka kansalaisaloitteen.
Aika moni eläkeläinen tilaa ruuat kotiin. Olet todennäköisesti törmännyt kaupassa omaan viiteryhmääsi, et vain tunnista sitä. Luultavasti he ovat yhtä tuskastuneita sinun olemassaoloosi, kun poikitat ostoskärryinesi kaupan käytävällä ja sohlaat kassalla käteisen ja maksukortin välillä arpoen.
Käy sinä ihan rauhassa kaupassa klo 6:29 ennenkuin tuo sinun kaavailemasi eläkeläisten aika alkaa. Saat varmasti käydä ihan rauhassa, kauppa on auki 24/7.
ODOTAPPAS KUN ITSE OLET ELÄKELÄINEN, TROOOLLLII !
Vierailija kirjoitti:
Ap on pölvästi. Mene ap kauppaan myöhään illalla. Mitään kilometrijonoja en ole ikinä nähnyt kassoilla ja kaupan käytävätkin ovat tarpeeksi leveitä ohittaa joku muu kärryineen. Ap olet kärttyinen ja nyt se on eläkeläisten syy. Rupee vähän ihmismäisemmäksi ja suvaitsevaisemmaksi. Kyllä tilaa kaikille riittää ilman mainitsemiasi rajoituksia.
Tämä, ja googlesta voi katsoa hiljaisimmat ajat ostosten tekoon. Ei se ole mikään pakko käydä just neljältä iltapäivällä niinkuin muut..
Koskisiko tuo myös nuoria työkyvyttömyyseläkeläisiä?
Eikö tuo aloituksen kello 13 ole liian myöhään kun noin klo 12 kaikki työttömät heräävät ja lähtevät kaupaan.
sinä voit tilata ruoat kotiisi, niin ei tarvi jonottaa yhtään ja joku toinen kaikenlisäksi keräilee ja pakkaa ostoksesi. Eläkeläisille tekee vaan hyvää joutua käymään kaupassa: noin tulee lähdettyä pois kotoa, nähtyä ihmisiä. jouduttua muistamaan pankkikortin numero ja sen sellaista. Se virkistää heidän aivojaan ja pitää heidät pidemään pois sairaanhoidon hoivapotilaaksi joutumisesta. Tämä taas tuo säästöjän yhteiskunnalle. Aika usein eläkeläiset muuten sitten vielä valitsevat palvelukassat, joten kiireiset itsensä mielestä nuorekkaammat ihmiset, voivat mennä itsepalvelukassalle hoitamaan asiansa nopeasti.
Itte juttelin äsken terveyskeskuksen sairaanhoitajan kanssa chatissa ja pyysin reseptejä siihen ja siihen ja sitä ja sitä lääkettä. Tunnistuaduin palveluun, sh katsoi tietojani, kyslei pari kysymystä oireistani ja sanoi, että pistää lääkrille reseptipyynnöt, että viimeistään keskiviikona on kirjoitettu. Kaikenkaikkiaan chatin avaamisesta, jonottamisesta ja asian hoitamisesta loppuun meni jotain 6 minuuttia. Samaan aikaan naapurini soitteli terveyskeskukseen, ei päässyt läpi ja valitteli, että kun pitää nyt sitten odottaa takaisinsoittoa. Ei halunnut asioida chatissa, vaikka sanoin, että sinne pääsee parin minuutin jonotuksella. Ei kun hän haluaa puhua oikean ihmisen kanssa ääneen. Hän varmaan eläkeläisenä tarvitsee enemmän ihmiskontakteja, minä en vaan jaksaisi jonottaa tai alkaa elämään puhelin vierellä siihen asti kunnes takaisinsoitto tulee, jos tulee, ei voisi lähteä edes julkisempaan tilaan, kun sitten voi puhelu tulla ja ei siellä aina viitti omia terveysasioitaan alkaa "kaikkien kuullen" kertomaan.
Just tein tilauksen, huomenna tulee 10 päivän ruokatarvikkeet kotiin.
Yleensä käyn kaupassa itse, koska en ole aamuvirkku, käyn lähikaupassa tai isommassa ( autoilen, mutta olen vielä ajotaitosempi kuin parikymppiset) kaupassa 12.30 - 14.00 välillä.
Anteeksi kaikki joita häiritsee vanha naamani.
Itse eläkeläisenä olen käynyt marketissa yleensä heti ovien avauduttua eli seitsemältä. Kaupassa on ollut aamuvarhain hyvin vähän asiakkaita, mutta anteeksi jos olen häirinnyt jotakuta parempaa ihmistä.
Höh, minua ei ole ikinä haitannut eläkeläisten läsnäolo. Kaikilla on oikeus asioida kaupassa silloin kun haluaa.
N37
Itsepalvelukassoilla ei ole koskaan rollaattoriporukkaa kun eivät osaa niitä käyttää. Ihan vinkkinä. Ite en mene koskaan kassajonoon missä on eläkeläisiä, sattuneesta syystä. Heitä voi kyllä mallikkaasti väistellä kaupoissa kun vähän käyttää järkeä.
Tuohon aikaan ylensä käyn, kun ei ole ruuhkaa. Eilen tosin kävin vasta 21.00 baarista kotiin tullessa. Ostin naudanjauhelihaa -60% hinnalla ja tänään tein lihapullia, joille tuli kappalehinnaksi noin 8 senttiä.
Inhoan ruuhkia ja jonoja.
Eläkeläinen