Eläkeläisille omat aukioloajat ruokakauppoihin
Esimerkiksi 6.30-13. Tällöin normaalit ihmiset saisivat käydä kaupassa ilman että jonot venyvät kilometrimittaisiksi, ja kaupan hyllyväleissä mahtuisi kulkemaan kun eläkeläiset eivät olisi tukkineet kärryineen läpikulkua.
Kommentit (123)
Olitko ap sinäkin Prismassa klo 16.30-17? Ymmärrän mietteitäsi. Kun tuut töistä rättiväsyneenä ja yrität päästä kotiin laittamaan lapsille ruokaa, niin nää verkkaiset eläeläispariskunnat tukkii hyllyn edustat etsiessään sopivaa iltapalajuustoa jamitäkaikeamuutaherkkua.
Selvä provo, mutta jengi on ihan hiilenä täällä 🥶
Vierailija kirjoitti:
Olitko ap sinäkin Prismassa klo 16.30-17? Ymmärrän mietteitäsi. Kun tuut töistä rättiväsyneenä ja yrität päästä kotiin laittamaan lapsille ruokaa, niin nää verkkaiset eläeläispariskunnat tukkii hyllyn edustat etsiessään sopivaa iltapalajuustoa jamitäkaikeamuutaherkkua.
Kauppareissun voi ajoittaa johonkin muuhun ajankohtaan kuin suoraan töistä rättiväsyneenä. Käy vaikka viikonloppuna tai sitten myöhemmin illalla, kun lapset on ruokittu.
Johan niitä erillisiä aukioloaikoja kokeiltiin koronan alkuvaiheessa. Eläkeläisten ja muiden helposti sairastuvien olisi pitänyt käydä kaupassa aamulla klo 6-7.30 / 8.00. Vaikka olen aamuvirkku, en mennyt koskaan silloin. Miksi olisin mennyt hakemaan vanhentunutta leipää ym. Osasin kyllä itse päätellä, milloin kaupassa oli vähän asiakkaita, ja menin silloin. Osasin myös valita kaupan sen mukaan, oliko parkkipaikalla vähän vai paljon autoja. Toimin muuten edelleen samalla tavalla. Puolen päivän jälkeen kaupassa on usein aika hiljaista, kun suuri osa on hakenut ruokatarpeensa ja istuu nyt kotona lounaspöydässä. Sama juttu illansuussa päivällisaikaan. Eli on meille eläkeläisille sopivia ostosaikoja ilman "pakollisia" aikamääriäkin tarvita.
Saattaa olla, että ne ihmiset, jotka ap kelpuuttaisi kanssaan yhtä aikaa kauppaan, eivät välittäisi nähdä ap:ta siellä ollenkaan tai ainakin hän olisi heille yhdentekevä pahantuulinen ihminen. Markettien suuret valikoimat ovat siellä sitä varten, että niihin tutustutaan ja ostetaan, mikä itselle parhaiten sopii. Ei niitä umpimähkään kärryyn tarvitse heittää. Omaan kärttyisyyteensä kannattaa hakea syy muualta kuin kaupassa toisista asiakkaista.
Olen tuore eläkeläinen ja yleensä pyrin käymään kaupassa sellaisina aikoina, jolloin ei ole ruuhkaa. Eli usein heti aamulla klo 7, tai sitten välttelen niitä aikoja, kun ihmiset käyvät ruokatunneillaan kaupassa tai töiden jälkeen. Jää heille paremmin aikaa ostoksiin ilman ruuhkaa.
En usko olevani ainoa eläkeläinen, joka näin tekee.
Vierailija kirjoitti:
Miten tää paha maailma on menny sellaseks että ihmiset ei kestä toisiaan saatika auta muita? Surettaa. Mää haluaisin sen vanhan maailman takaisin mut eihän sitä saa, nyyh.
Mua ketuttaa nuorten ja työikäisten kaupassa olo, että novitzokkia meinaan pölyttää, kun kävelykeppi ei enää röyhkeille auta.
Ymmärrän, jos iäkäs koditon ihminen ei pysty pitämään hygieniastaan huolta. Senkin ymmärrän, jos vanhusten osastolla tuoksahtaa, mutta sille ne vanhukset eivät voi mitään. Kokemusta on. Ja hoitajana minulla on valitettavasti ainainen kiire.
Sitä en ymmärrä, että joku pitää itseään niin täydellisenä, että moittii vanhoja ihmisiä kaupassa käynnistä.
Aloittajakin - jos hyvin käy - saattaa saavuttaa korkean iän.
Olin aamulla jo klo 7:45 hypermerketissa
t.nuori eläkeläinen joka ei todellakaan ole tien tukkona
Eläkeläisille kaupankäyntiajat 0.00-23.00 muut voi käydä muina aikoina.
Minua ärsyttää, kun siellä Prismassa on käytävät aina aamuisin tukossa kun tavaroita lastataan pakastelokeroon ja milloin minnekin. Eikö niitä saa piru vie hyllytettyä ennen kuin kauppa aukeaa. Ei tietysti, kun sitten pitäisi maksaa työntekijöille siitä.
Täällä pikkupaikkakunnalla oli koronan aikaan riskiryhmille kaupassakäyntisuositus klo 6:00.
Masentavaa, kun nuori sukupolvi pitää meitä vanhoja likaisina eivätkä hyväksy keskuuteensa.
Tähän voisin pistää litanian, kuinka kaikessa olen auttanut lasteni perheitä. En kumminkaan pistä, koska ikinä en ole saanut moitteita. En edes miniältä.
Minulla on kuitenkin onnekseni lastenlapsia, jotka haluaa tulla mummolaan.
Kuulen, kun tulevat rappukäytävässä: Siellä nujakoidaan ja arvotaan äänekkäästi, kuka saa soittaa mummon ovikelloa.
- mummo -
Ja liikenteestä voisivat pysyä poissa niihin aikoihin, kun yleensä ihmiset menevät töihin tai tulevat töistä kotiin.
Aloittajan kaltaisille mulkuille porttikielto kauppoihin - ostakoon nettikaupasta kaiken. Kaikilla on sitten kivempaa kun tuollaiset ääliöt eristetään.
nimi ei-eläkeläinen
Ja voisivat pysyä poissa lounaspaikoista klo 11-12. Liian usen puolen tunnin lounastauosta kuluu 15min linjastolla eläkeläisten perässä - joka saamarin salaatinlehti kun pitää käännellä ja äimistellä. Eikä osata ottaa astioita/leipiä/juomia siinä oikeassa järjestyksessä - vaikka ne on sinne selkeästi laitettu niin. Aargh
Ja työttömille esim. 9-10.30 ärsyttää ne kun käyn lounastauolla ostamassa aterioita,
niin eikös ne peijakkaat ole siellä kassalla kalja päkkeineen vonkaamassa kassa neidiltä
sätka tuppakkaa, ja sitten se maksu: kolikoita, pullonpalautus kuitteja ym.
Joku roti tähän on saatava. Ja tämä on sitten minun mielipitteeni että
siihen nähden.
Vierailija kirjoitti:
Ja liikenteestä voisivat pysyä poissa niihin aikoihin, kun yleensä ihmiset menevät töihin tai tulevat töistä kotiin.
En koskaan enää aja autoa. Tajusin sen jo melko nopeasti ajokortin (1990) saatuani, että ei ole mun juttuni.
En vaan osaa, kakkosvaihe ajamatta ja helpompi saada kuski. Minun on vaikeaa hahmottaa koko liikennettä ja tilanteita.
Ajelemiseni loppui vaaralliseen kaistanvaihtoon ruuhkassa. Apukuskin paikalla istui puhelias mieheni, joka kerrankin oli hiljaa ja kalpea. Ajoin bussipysäkille. Vaihdettiin hiljaisuudessa kuski.
Mikä tässä nykyään on, kun ei siedetä toisia ihmisiä? Ei ole enää Talvisodan henkeä, jossa veli auttoi veljeään.
Jos nyt syttyisi sota niin ei se enää olisi sellaista, että autettaisiin toisiamme.
Klo 21 jälkeen on paras, prismaan voi mennä jo klo 20 kun samassa rakennuksessa oleva alko menee kiinni ja ne tarjoushaukat lähtee kassalle.