Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Raskaana 39v. Liian vanha?

Vierailija
11.11.2023 |

Jos testit pitää paikkaansa olen neljättä kertaa raskaana lähes 40v iässä ehkäisystä huolimatta. Miten jaksan vielä näin vanhana vauvaa? Varsinkin kun miehestä ei pahemmin vauvan kanssa ole aiemmin ollut apua, osallistuu kyllä muuten esim. kodin ja isompien hoitoon. Kertokaa muut "vanhat" äidit kokemuksia!

Kommentit (22)

Vierailija
1/22 |
11.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sen verran vielä että kolmas lapsi on 4-vuotias ja hänen kanssa oli jo ihan tarpeeksi vaikea raskaus ja vauva-aika. Tuskin iän myötä helpottaakaan.

Ap

Vierailija
2/22 |
11.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Up,voi,voi.

Etkö tiedä ehkäisystä mitään?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/22 |
11.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Raskaus alkoi ehkäisystä huolimatta, kuten mainitsin jo aloituksessa. Minipillerit käytössä. Onhan se kyllä totta, että ei kannata seksiä harrastaa jos raskaus on ehdoton nou-nou. Kuvittelin nyt kuitenkin etten enää tässä iässä ole hedelmällisyyden huipulla.

Ap

Vierailija
4/22 |
11.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Porsi rauhassa.

Vierailija
5/22 |
11.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Samassa tilanteessa (tosin ei vahinko, vaan harkittu teko) ollut myös tuo 4 v. Kuopus täytti just 18 v. Päivääkään en vaihtaisi pois.

Vierailija
6/22 |
11.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vanhana? Olet iässä, jossa ollaan täysin vielä parhaassa voimissaan. Mikä olet 10 v päästä, jos nyt tunnet jo itsesi vanhaksi?

Vierailija
7/22 |
11.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vanhana? Olet iässä, jossa ollaan täysin vielä parhaassa voimissaan. Mikä olet 10 v päästä, jos nyt tunnet jo itsesi vanhaksi?

Lasten tekoon olen biologisesti katsottuna kyllä jo vanha, muuten tietenkään en.

Ap

Vierailija
8/22 |
11.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vanha oot 🤣🤣

Vierailija
9/22 |
11.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun isomummo teki vielä kolme lasta 40+ iässä. Yhteensä lapsia oli kaksitoista. Kyllä sinä neljän kanssa jaksat nykyajan mukavuuksilla. 

Vierailija
10/22 |
11.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Porsi rauhassa.

Moi in cel

Vierailija
11/22 |
11.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Lasten tekoon olen biologisesti katsottuna kyllä jo vanha, muuten tietenkään en.

Ap

Miten niin vanha? Sinun ikäinen on hedelmällisessä iässä. Sitten kun hedelmällisyys on mennyt, olet liian vanha lastenhankintaan.

Miten tästäkin nyt saa ongelman? Iät ja ajat naiset on synnyttäneet vanhempanakin kuin sinä.

Vierailija
12/22 |
11.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Luulen että tuossa sun ikä ei ole nyt suurin ongelma vaan teidän parisuhde/ laiska mies.

Vierailija
13/22 |
11.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nainen on hedelmällisessä iässä 50-vuotiaaksi asti. Itse sain yllätysvauvan 41-vuotiaana, kärsittyäni siihen asti selittämättömästä lapsettomuudesta.

Vierailija
14/22 |
11.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihanaa ap. Nyt sun ei tarvitse laihduttaa ja saat tekemistä. Toivottavasti miehesi ei kovasti nyt hauku sinua.

Vierailija
15/22 |
11.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun äiti oli 40v kun mun pikkusisko syntyi, paljon häntä hoidettiin mielellään me isosisarukset ja ihana kun syntyi<3 Erittäin läheiset välit meillä , nyt mun äiti yöi 60v ja sisko yli 20v.mun isä ei oo ikinä ollut osallistuvat. Tsemppiä ja lhanaa odotusta <3

Vierailija
16/22 |
11.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä halusin neljännen noin nelikymppisenä. Sainkin heti, ehdin täyttää ennen syntymää 41. Ei harmittanut. Upeaa. Ihan luomusti kyn heti raskautuu, niin eihän siinä voi olla liian vanha. En koe olleeni mitenkään rasittunut iän takia, nautin suunnattomasti vauvasta. Hän on jo isompi nykyään. Ihana edelleen!

Vierailija
17/22 |
11.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mieti rauhassa. Jos lapsi ei ollut suunnitelmissa enää, niin abortti on hyvä vaihtoehto. Jos mies on myös haluton asiaan, tuskin se neljännen lapsen myötä helpottuu?

Vierailija
18/22 |
11.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sain esikoisen 39v ekasta kierrosta ja oli tarkoitus yrittää toista lasta 42v, mutta päätettiin sitten että lapsiluku jää yhteen, koska lapsi oli autistinen (suvussa autismia), pelättiin että toinenkin lapsi olisi. Mutta et ole liian vanha todellakaan jos minulta kysytään. Ei meillä ole edes mitään tukiverkkoja, lapsi ei ole ollut koskaab muualla hoidossa kuim päiväkodissa.

Vierailija
19/22 |
11.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lapset ovat iloinen asia. Itse sain kolmannen lapsemme juuri kun täytin 39 v. Synnärillä hoitajat haukkuivat kyllä vanhaksi äidiksi. Se vähän harmitti. Koen kuitenkin itse olevani vielä nuori ja hyväkuntoinen.

Vierailija
20/22 |
11.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minä halusin neljännen noin nelikymppisenä. Sainkin heti, ehdin täyttää ennen syntymää 41. Ei harmittanut. Upeaa. Ihan luomusti kyn heti raskautuu, niin eihän siinä voi olla liian vanha. En koe olleeni mitenkään rasittunut iän takia, nautin suunnattomasti vauvasta. Hän on jo isompi nykyään. Ihana edelleen!

Näin minäkin ajattelen. Jos luomuna tulee raskaaksi, niin ei ole liian vanha äidiksi. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän viisi viisi