Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Eläkeläisille omat aukioloajat ruokakauppoihin

Vierailija
23.11.2023 |

Esimerkiksi 6.30-13. Tällöin normaalit ihmiset saisivat käydä kaupassa ilman että jonot venyvät kilometrimittaisiksi, ja kaupan hyllyväleissä mahtuisi kulkemaan kun eläkeläiset eivät olisi tukkineet kärryineen läpikulkua. 

Kommentit (123)

Vierailija
41/123 |
23.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ime parsaa.

Ime sinä Ky...ä.

Otatko kakkoseen?

Vierailija
42/123 |
23.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tietenkin ja ikäryhmittäin lisäksi sekä tietenkin naiset ja miehet erikseen. Laitetaanko vielä lisäksi lappuja ovelle minkä värisiä ihmisiä palvellaan. Voi näitä persujen älynväläyksiä 🤣

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/123 |
23.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Lapsiperheille omat ajat kauppoihin etteivät tuki käytäviä vaunuillaan ja kirkuvilla kakaroillaan. Kuulokojeeni ei pidä korkeista äänistä. T:eläkeläinen 100v.

Kannatetaan! Nautin aina suuresti, kun vien marketin edestä sen viimeisimmän "lapsiperheparkin". Olen omani kasvattanut, eivät koskaan kirkuneet tai juosseet kaupoissa. Fiksuja ja rehellisiä töissä käyviä ihmisiä, jotka ottavat muut huomioon.

Vierailija
44/123 |
23.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap:lle oma ruokakauppa! 

Vierailija
45/123 |
23.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Samoin omat veikkaus jonot eläkeläisille ettei tarvitsisi tukkia koko kassajonoliikennettä tuhansine veikkauslappuineen

Valita kauppaan, se on nimittäin heidän valintansa.

Vierailija
46/123 |
23.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minun mielestä eläkeläisille pitäisi luoda järjestelmä että he saavat aina keulia jonossa, opetettais vähän nuorisolle tapoja. Itse käytän mahdollisimman usein itsepalvelukassaa, eikä nuoret osaa, heh heh ! Ja veikkaan netissä.

Vierailija
47/123 |
23.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pysykää hätähousut siellä ihanassa Liidelissänne.

Vierailija
48/123 |
23.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käyn yleensä puoliltapäivin. Mutta pitääkin siirtää asiointi lähemmäs kuuttatoista. Ja ottaa mukaan kaikki piirongin laatikkoon jääneet lottokupongit tarkastettavaksi.

Vierailija
49/123 |
23.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kävin just kaupassa ja tukin kaikki hyllyvälit rollaattorillani. 

T. Eläkeläinen

Minä otan aina suurimmat ostoskärryt samaan tarkoitukseen vaikka ostaisin vain yhden omenan.

T. Eläkeläinen

Vierailija
50/123 |
23.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tyhmille, kuten ap, oma keskustelupalsta!

Vierailija
51/123 |
23.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap, sydämestäni toivon, että kuolet kivuliaasti tänään, ei tarvitse sitten kenenkään sinua ääliötä sietää. 

Vierailija
52/123 |
23.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ap, sydämestäni toivon, että kuolet kivuliaasti tänään, ei tarvitse sitten kenenkään sinua ääliötä sietää. 

Tapa ittes.

Vierailija
53/123 |
23.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Myö käövvään sielä Bimbossa vai mikä helekutti soon sielä isolla kirkolla käyvvesä Lyytin ja muitten eläkelläismuorien kansa. Sielä soon mukava jäähä raatille hyllyvälleihin ja kattella, ko pittää Hesan lättähattuilla kiirusta.

Lyytin käskettiin pyssäötteä yks kuijjuuni, että antasi muka ylähyllystä jottai, ihavvain, että tuota suahaa lähempöä häntä tarkistella.

Naorattaahan se kö ovat mukamastesa nii ja nii olevinasa ryökkynät ja pojankollit.

Eevät oo ies varkunpolovie oppina kurppaamaan nii oli hyöt resusisa kamppeisa ja ripiltä piästyä ee ollu suanunna sopivampia ryntteitä ostettua ittellesä.

Nilikat palijaena hyöt männä läntösti käötävillä. Voe hyvä isä nähkööt tuasen, etten muuta sano.

Vuan vappauttava reesu oli ja kotmatkalla myö laolettiin maakuntalaoluja ja rukkoeltiin niitten kiireisten pualesta, että sus siunakkoon niitäe raokkoja.

Vierailija
54/123 |
23.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Helsinkiläisten iloja vissiin tuo, että eläkeläiset ja pikkulapset harmittaa kaupassa.  Saapahan valittaa, kun itse on se "The Maailman napa."

Pääkaupunkiseudunhan pitäisi olla se maailman paras paikka elää ja asua!  Siellähän ne kaikki on niin fiksuja ja filmaattisia, maalaiset on tolloja, niinhän ne toitottaa.

Mutta täällä pienessä maaseutukaupungissa kaikille riittää tilaa ja aikaa käydä kaupassa.  Menet mihin aikaan vaan, aina sieltä kohtuullisen nopeasti ulos pääset, olet sitten työssäkäyvä tai mikä vaan.  En ole ikinä tavannut kaupassa lapsia, jotka "klähmisivät" elintarvikkeita niillä "klähmäisillä" käsillään ( = täältä luettu useaan kertaan juuri noilla sanoilla) enkä eläkeläisiä tukkimassa käytäviä kärryillä ja kassoja millään lailla.  

Teillä on siellä pääkaupungissa nutturat kireellä ja pipot puristaa vähän joka asiasta.  Eikö siellä riitä kauppoja moneen lähtöön?  Kauhea kiire koko ajan johonkin.  

Ja siellä kuitenkin te pidätte itseänne viisaina ja ymmärtäväisinä ja suvaitsevaisina, eikös se suvaitsemattomuus ja toisten ihmisten arvojen kunnioittamattomuus teidän mielestänne olekaan se maalaisten tapa, vaikka niin aina väitätte?  

Kun sinne olette pakkautuneet isoon väkimäärään, niin eikös teidän pitäisi opetella sopuisuutta ja tilan antamista toisillenne?  Kaupat ei ole asettaneet aikatauluja kenenkään ihmisten ostosten hoitamiselle eikä sille, miten kauan kaupassa saisi mennä aikaa.  Eikä ne tule sitä koskaan tekemäänkään.  Joten voitte tietysti jatkaa sinne tuuleen huutamista, mutta ei se mihinkään johda. 

Kun neljäkymmentä vuotta tein kolmivuorotyötä, minun oli sovitettava ostokseni milloin mihinkin aikoihin, ei olisi tullut mieleenkään valittaa muista asiakkaista.  Kaikilla meillä on oma elämämme.  Nyt käyn kaupassa sillloin, kun se sopii minulle itselleni.  Minulla on jo sairauskin, joka sanelee asioita puolestani.  Jos se jotakin ihmistä ärsyttää (en ole kyllä huomannut), niin harvinaisen vähät välitän.    

Vierailija
55/123 |
24.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minusta heidät kaikki voisi istuttaa johonkin saarelle keskenään loppuelämäänsä viettämään. 

Kyl mulle ja mun puolisolle sekin käy. Tosin istuminen on vähän niin ja näin.

Lapsenlapset tulevat taatusti mielellään viikonlopuiksi yökylään jännittävään saarimummolaamme. Opettaisimme talvikalastuksen ja talviuinnin iloihin, kuten on kesällä opetettu järvessä mulskimaan. :)

Vierailija
56/123 |
24.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Käyn yleensä puoliltapäivin. Mutta pitääkin siirtää asiointi lähemmäs kuuttatoista. Ja ottaa mukaan kaikki piirongin laatikkoon jääneet lottokupongit tarkastettavaksi.

Ei pidä unohtaa kolikkopurkkia! Pian se soma kassahenkilö ne viisi- ja kymmensenttiset laskee.

Vierailija
57/123 |
24.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Käyn mieluiten klo 6 tai illalla 21 jälkeen. Hauskinta on 23 jälkeen 24h-kaupoissa. On erilaista porukkaa liikkeellä eri aikoina.

Näin toimin myös silloin, kun olin työelämässä.

Nyt olen ollut kesästä lähtien eläkkeellä. Todellakaan ei kiinnosta ahtaat ruuhkatuntijonotukset ällöttävine yskijöineen pärskijöineen.

Ruuhkien ulkopuolella asiointi on nopeaa ja vaivatonta. Suosittelen!

Totta, käyn itse aina ennen klo 8.00 aamulla ja mulla ei ole rahaa veikkauksiin yms hölmöilyyn.

Vierailija
58/123 |
24.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko siellä myös ehkä kokkelia ?  Lasketaanko sekin?

Vierailija
59/123 |
24.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tälläisiin kommentointiin.pitäisi henkilö kirjoitella tunnistetulla omalla nimelläänEikä anonyyminäHelppo heittää tekstiä piilosta

Vierailija
60/123 |
24.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei pidä unohtaa kolikkopurkkia! Pian se soma kassahenkilö ne viisi- ja kymmensenttiset laskee.

Niin.  Kaupassa tehdään niin.  Jos joku maksaa kolikoilla, niin ne lasketaan.  Ne on maksuvälineitä.

Ottakaa huomioon se. Ja ottakaa huomioon muut ihmiset.  Kun kauppaan menette, siellä on muita ihmisiä asioimassa, kaikki omalla tavallaan.

Ette voi koskaan ajatella etukäteen, että kaupassa käyminen vie 10 tai 15 minuuttia.  Ei, se voi viedä vaikka tunnin, jos on viedäkseen.  Koska on olemassa muitakin ihmisiä.  Maailman laki.  

Jokainen ihminen tulee vanhaksi ja hitaaksi ajallaan.  Sekin nirppanenä, joka vaatii eläkeläisille omia kaupassakäyntiaikoja erikseen.

Mutta olisihan siinä uusi ammatti tarjolla joillekin,  - portsari.  Joka tarkastaa kaikilta asiakkailta paperit ja todistukset eläkkeellä olemisesta.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi kuusi kolme