Mitä outoja ruokatapoja teillä tai jollain tutullanne on? Exäni söi italianpataa keitetttyjen perunoiden kera kuin kastiketta
Kommentit (204)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Edesmennyt mieheni tykkäsi syödä makkaraa jonka päälle sivelee voita.
Teen kaalilaatikon ilman riisiä/ryynejä, tätä monet aina ihmettelee, minulle se on normaalia, jo mummini aikoinaan teki kaalilaatikon ryynittömänä.
Minäkin teen kaalilaatikon ryynittömänä. Laitan lisukkeeksi jauhelihaa ja tummaa siirappia.
Mä tein nuorena ensimmäisen kaalilaatikkoni niin, että laitoin paljon riisiä, kun en ymmärtänyt sen niin paljon turpoavan.
Puoliso kysyi, että vieläkö sitä riisipuuroa on jäljellä tullessaan töistä. No olen vuosien myötä oppinut riisinkin syvimmäisen olemuksen.
Banaanijogurttia ja siihen paloja Fazerin sinisestä levystä. Erinomaista.
Tykkään dipata naposteluporkkanoita lakritsikastikkeeseen. Kivittäkää vaan.
Kaverin "bravuuri" on vuokaan kipattu valmismaksalaatikko, sen päälle purkki tomaattimurskaa, sen päälle meetvurstia ja aurajuustokolmio palasina ja niiden päälle vielä oliiveja ja ananasmurskaa. Pelkkä haju saa voimaan huonosti.
Vierailija kirjoitti:
Miehen kaveri sekoittaa kaikki ruuat lautasella keskenään ja vasta sitten lappaa suuhun. Siis esim. perunat, kastikkeet ja salaatit kaikki sekaisin.
Siskonikin mössöä ruoan tuolla lailla ja syö sen *vauvan ruoan* eikä kyse ole lapsesta.
Vierailija kirjoitti:
En tiedä, että onko outoa, mutta minun mielestäni vihersalaatti maistuu paremmalta kun siihen laittaa vähän suolaa. Esim. kurkku, paprika, salaatinlehdet ja tomaatti maistuvat paremmilta noin.
Vähän suolaa? Etkö tee mitään salaatinkastiketta kuten vinaigrette? Syön joka päivä aika ison kulhon vihreää salaattia, joskus sinne kurkkua ja tomaattia joukkoon, aina sitruunasta ja oliiviöljystä, suola plus pippuri kastike joukkoon.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Yksi tuttu syö maksalaatikkoa sokerin kanssa jälkiruokana
Mä olin rehvakkaasti tulossa kirjoittamaan tänne omaani oletuksella, että nyt tulee ketjun "pahin" ja sitten näin tämän
Onhan siinä logiikka, maksaruuan lisukkeena on yleensä sokerilla maustettua puolukkasurvosta.
Vierailija kirjoitti:
Keitettyjä perunoita kylmänä.
Juu, syön usein. Teen tsatsikia ja keitän pottuja. Jää yli. Kylmiä pottuja ja tsatsikia sitten seuraavalla aterialla. Hyvää on.
Vierailija kirjoitti:
Kastoiko hän perunan italianpadassa kuin kastikkeessa?
Varmaan söi italianpataa kastikkeena. Niin meilläkin aluksi tehtiin, kun italianpataa tuli markkinoille.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Juu, syön usein. Teen tsatsikia ja keitän pottuja. Jää yli. Kylmiä pottuja ja tsatsikia sitten seuraavalla aterialla. Hyvää on.
Keitetty peruna kylmänä, vähän voita ja joko silliviipale tai sitten siivu ylikypsää, läskistä palvikylkeä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tää ei varmaan ole erityinen, mutta kun tekee mieli herkkua, kastelen suolakurkkua hunajaan ja rousk rousk, on hirmu hyvää.
Joo, ei ole mitään outoa vaan ihan tavallinen tapa syödä mauste- tai hapankurkkuja.
Tunnettu venäläinen alkuruoka. Suola sai votkan maistumaan loppuaterialla.
Vierailija kirjoitti:
En tiedä onko tämä outoa, mutten koskaan laita leivän päälle muuta kuin margariinia tai voita. Ei siis mitään leivänpäällisiä.
Varsinkin keittojen kanssa syön leipää pari siivua enkä laita edes voita leivälle. Muuten aika vähän leipää kuluu. Voileipiä päälisineen kuten leikkelettä juustoa, en syö koskaan.
Vierailija kirjoitti:
Meillä äiti laittoi kotona italianpataa juuri noin kuin tämä ap:n kuvaama tapaus. Eli perunoiden kanssa syötiin. Koulussa vastaavaa oli tarjolla ilman perunoita. Tosin äidillä oli tapana keittää perunoita myös vaikkapa maksalaatikon kaveriksi jne. Ilmeisesti halusi säästää ruokakuluissa, perunathan ovat edullisia. Tai sitten se oli vaan se vanha tapa, että perunoita pitää olla ruoalla aina.
Tämä siis kasarilla/ysärillä kun olin lapsi/nuori.
Koulussa oli, silloin kun vielä maksalaatikkoa sai siellä, maksalaatikon kanssa perunaa ja sipulivoikastiketta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Uudet vasta pellosta nostetut keitetyt perunat ovat nälkäiselle todellista herkkua jopa ilman suolaa.
Ei päässyt isossa perheessa tapahtumaan sellaista, että perunoita olisi kattilaan jäänyt.
Syön Jacky makupalaa juuston kanssa, nam. Tähän käy edam-juusto tai sulatejuustoviipaleet kuten Valion aamupalajuusto. Taivaallinen yhdistelmä!
Köyhänä opiskelijana ostettiin kaupan tiskistä iso pala maksalaatikkoa ja syötiin se sitten kerralla pois, kun oli nälkä.
Kauheissa mahanväänteissä kieriskeltiin sitten ilta. Piti lopulta käydä lääkärille soittamassa. Hän sanoi, että maksa on aika voimakasta ruokaa, eikä pitäisi paljon kerrallaan syödä. No ei ole sen jälkeen syöty maksaa missään muodossa.
Aikanaan koulussa oli eräs oppilas, joka voiteli leivän päältä, alta ja reunoilta. Leipä ei saanut näkyä läpi, eikä siihen tullut mitään muuta kuin voi.
Vierailija kirjoitti:
Syön Jacky makupalaa juuston kanssa, nam. Tähän käy edam-juusto tai sulatejuustoviipaleet kuten Valion aamupalajuusto. Taivaallinen yhdistelmä!
Ja siis tietysti se sinisessä purkissa oleva Jacky maitosuklaavanukas tähän.
Vierailija kirjoitti:
En nyt tiedä onko kovin outo, mutta tykkään laittaa ruisleivän päälle Oivariinia ja omenanviipaleita. Suosittelen kokeilemaan, toimii hyvin yhdessä.
Toi on jo kipeetä. Leipä leipänä ja omenat erikseen.
En ole oikeassa elämässä törmännyt tällaiseen tapaan, mutta täältä olen lukenut, että jotkut tekevät puurosta jotain ihme sörsseleitä sotkemalla sekaan kananmunia, rahkaa, juustoa jne. Huh.